LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 03:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 16:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Hoe zien jullie een conflict of gewoon iemand waar je bijvoorbeeld dagelijks mee moet werken waar het gewoon niet mee klikt.

Ik ben dit voor mezelf al een tijdje aan het uitzoeken en de wetenschap was er wel al alleen alsof het kwartje nu echt voor me valt en dus ineens een bepaald proces heb doorbroken. Ik had dit op mijn werk en nu sinds ik mij dit besef is het ineens geen issue meer. De persoon in kwestie speelt nu ook echt geen rol meer in mijn dagelijks werk. Valt wel mooi samen hé

'' Hoe weet je nog wie je bent als je geen conflicten had? ''
'' Zonder emoties van botsingen zou je niet weten wat je grens is''

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 19:33 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Ha ! Dat is een goed item ! Vandaag heb ik doorgebracht met 1 pittig heftig prive-conflict dat goed uitpakte. Ik eindigde met de zin: ik ben het er niet mee eens dat jij alleen dit doet in het huishouden. Enorme woordenwisseling van hier tot aan Tokio over het verleden. Totdat ik strikt voet bij stuk hield: Je MOET meer doen, punt uit ! Als je het wilt hebben over een goede man - vrouw verhouding / verdeling, dan hoort dit ook bij jouw taak. Stilte... Okay, je hebt gelijk. Geen conflict meer.

Ik probeer op het werk conflictloos er doorheen te gaan omdat ik simpel wordt van alle conflicten die gaande zijn daar ! Het brengt zoveel spanningen met zich mee. Is de ene collega er niet, wordt daarover geroddeld en is de ander er niet, wordt daarover geroddeld. En ondertussen is het een chaos op het werk met concurrentiestrijd !

Ik heb besloten simpel mijn werk te doen en het strikt zakelijk te houden en mijn innerlijke glimlach te bewaren en niet meer te doen dan wat ik kan. Dit werkt voor mij goed.

Of het verder goed werkt voor collega's. Geen idee... Het is tekenend dat in 2 weken tijd 5 mensen hun ontslag hebben ingediend (afdeling bestaat uit 13 mensen). Beetje te hoge werkdruk? Wordt er toch iets te veel ge-eist van mensen ? Ik ga even goed stilstaan bij veel dingen .

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 19:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hallo Cygnus.

Juist de situaties en mensen waarbij ik botsingen ervaarde gaven mij de mooiste inzichten. En deze mensen of situaties blijven inderdaad net zolang een rol in jouw leven spelen totdat jij beseft wat de botsing veroorzaakt heeft en daar een andere programma voor gaat installeren. Het is hèèl boeiend om tot de ontdekking te komen dat het niet zozeer om de andere ging maar dat het juist iets is wat jijzelf kan veranderen. Wat een mooie onderschrift trouwens :wink:

Liefs van Brighteyes :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 20:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Nog even ter verduidelijing ook weer voor mijzelf :wink:

Met een andere programma installeren bedoel ik; De overtuiging die eraan vastkleeft. Vaak zijn het overtuigingen die zo vast zitten en als je het besef of inzicht heb gekregen wat die overtuiging is dan kan je voor jezelf dat herzien. En dit is heel lastig om de dieperliggende overtuiging die erachter verscholen zit te voelen, en juist bij botsingen laat je lichaam je heel goed voelen waarom je dit ervaart, het probeert jou het te vertellen.[/quote]


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 20:24 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Ja, dat klopt helemaal Brighteyes. Misschien is het ook wel niet voor niks dat ik momenteel met ontieglijk veel conflicten wordt geconfronteerd in mijn directe omgeving want ik heb recentelijk zo veel conflicten uit mijzelf weggeprogrammeerd. Als ik tegen iemand opbots, bots ik tegen mijzelf op. Spiegels heet zoiets. Alsof we met zijn allen allemaal dezelfde problemen hebben en ervaren maar zich telkens op diverse vlakken heen en weer wisselen.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 20:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Ja nu je dit zo zegt, valt me meteen collectief te binnen en dat heeft volgens mij te maken met de energie die er hangt bij jou op het werk Kimm, en ja spiegelen probeerde laatst nog deze overtuiging van mijzelf te ontvluchten door in vraag te stellen of dit nu wel helemaal klopte voor mijzelf, nou het werd meteen beantwoord hoor dus hier twijfel ik niet meer aan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 22:10 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Toen ik hoorde van het vertrek van zoveel collega's heeft dit iets diep binnen in mij geraakt en daar ben ik flink mee bezig. De sfeer is zo competitief en onder zo'n hoge werkdruk. Er worden te veel eisen gesteld aan de mensen. En ik probeer maar mee te draaien :?

En of dit wijs is ? Volgens mij zit er grondig iets fout in mijn werkomgeving, dat dringt redelijk pittig tot mij door. Dan heb ik het nog niet over 2 andere mensen die richting overspannenheid gaan... of tegen dat randje aan zitten.

Ik kan echt ontzettend goed presteren van wat er van mij wordt gevraagd. Okay, dat is goed. Ondertussen kan ik superlaag presteren. Okay, dat is ook goed.

Dit spoort toch niet? Ik bedoel: ik kan hoog en laag springen daar, maar het maakt feitelijk geen bal uit ! Het is ellenbogenwerk met verborgen agenda's en als iemand mee kan liften op het succes van een ander gebeurt dat. Ondertussen vreet de een geen bal uit, maar heeft wel succes omdat diegene mooi met de kont kan schudden of een grote bek heeft. Maar dingen daadwerkelijk neerzetten? Nee... En ik mijzelf maar zo klein mogelijk maken altijd.

Het maakt wel dat ik kies voor mijzelf en mijn eigen kern. Dus gebaseerd op eigenwaarde van mijzelf en niet van mijn omgeving. Dat was ook een tik tegen de neus aan. Loop ik daar in Brussel rond, mijn best te doen mij te conformeren aan de werkomgeving, EU praatjes houden, best wel interessant. Maar het hoort eigenlijk niet bij mij. Dat proces van eigenwaarde en eigen kracht wordt geloof ik deze week voor het eerst van mijn in gang gezet.

Ik ga nog wel door met deze baan maar wel op een andere manier. Tis een ongelofelijke zooi daar waarbij iedereen de eigen Toko gaande probeert te houden. Maar goed, ik wordt ook steeds helderder. En zal wel niet voor niets zijn dat ik in zo'n zooi zit. Verdien alleen veel te weinig voor wat ik doe...

Hm ben te moe. Mijn lichaam is te moe. Ga slapen.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 22:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hai Lieve Kim.

Ik herken wat je schrijft en ben op een gegeven moment dat gaan doen waarvan ik voelde dat goed was voor mij, in deze situatie. En dat was heel simpel gewoon mijn denken een andere richting op laten gaan. Het is niet zo dat ik mij klein maak, maar het is wel zo dat ik veel kieskeuriger ben in waar ik mijn energie in steek. Is het in jouw geval ook niet zo dat jij je in lagen grond, dat je nu door in deze situatie te zitten juist geconfronteerd wordt met dat wat als normaal wordt gezien door het collectief. Is het niet zo dat juist jij hierin een voorbeeld kunt zijn door juist bij jouzelf te blijven en voor jouw waarheid uit te komen en je daardoor een baken bent! Al is het maar voor 1 persoon jouzelf in eerste plaats. Zolang als jij je innerlijke glimlach kunt bewaren en misschien nog beter naar buiten weet te brengen dan kom je deze situatie ook vast wel door. En lach je straks nog harder om dat wat eens een probleem leek te zijn. Oh ik probeer niet de positivo uit te hangen hoor, en je ook geen hart onder de riem te steken maar je gewoon te zeggen hoe simpel het in wezen is. Verander je kijk op de wereld en je wereld verandert mee en als dat niet zo is dan is het misschien beter om een andere wereld op te zoeken( baan) Wees Lief voor jezelf, je mag er "ZIJN" helemaal zoals je bent, maak je niet klein maar benut je Kracht op een manier die voor jou als goed voelt.

Een Hartegroet van Brighteyes :idea: :idea: :idea:

Slaap lekker Lievert :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 15:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Conflicten zijn de gevolgen van onze gedachtekracht. Of je het nu wel of niet beseft, je krijgt wat je creeert. Je creeert je eigen werkelijkheid.

Er bestaat niet zoiets als toeval.

Een conflict heb je dus zelf naar je toegetrokken om jezelf een les te geven. Een conflict is dus leerzaam en wees er maar blij mee . :(



liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2007 12:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Ik had altijd het gevoel dat ruzie maken helemaal niet erg was. Het is juist goed om te uiten, dan laat je al die negativiteit los en kun je ook het conflict of de oordelen over een persoon loslaten.

Ik had dat ook bij een collega op het werk. Ik ergerde me vooral aan het feit dat ze veel dingen vergat of niet deed, maar ze wilde wel elke keer van alles van het team zoals diensten ruilen. (Ze lette zelf niet goed op met het rooster maken). Echter nu heb ik dat losgelaten en ik merk dat ze een geweldig persoon is met ook haar eigen issues en dingen die ze moet leren. En het voelt zoveel beter om niet te oordelen.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.