LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 20:07

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wat doen lichtwerkers?
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 21:45 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Lieve lichtwerkers

Sinds een paar weken lees en schrijf ik mee op dit forum.
Heel interressant vind ik het. Maar wat doen lichtwerkers hier in het leven. Hoe leef je lichtwerk?
Hoe zet je lichtwerk om in de praktijk?

Een nieuwsgierige Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 21:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Adrian

Leuke vraag :)
Moeilijk antwoord op te geven, maar ik straal mijn liefde en licht naar
ieder en alles op mijn pad.
Klinkt ook allemaal heftig, maar is het niet hoor.
In ieder geval draag ik liefde uit, in mijn handelingen en daden.
Maar om nu te zeggen dat alles lichtwerk is, tja ik weet het ook niet hoor.
En zelfs in mijn boosheid zit lichtwerk, hihihi.
Oh gutohgut wat een vraag.
Tja we kwamen allemaal ooit hier op het forum, de meeste dan, nadat we het boek her-inneren van Steve Rother en de groep hadden gelezen, maar
ook omdat er nog iets te ontdekken in onszelf is, spreek ik voor mezelf hoor.

Ik laat het hier even bij voor het moment, wie weet kom ik later nog meer zeggen, maar voor nu ga ik lekker slapen.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 22:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Het antwoord op die vraag is voor "iedereen" anders.
Laat ik het anders stellen:

Wat viel jou op op dit forum de afgelopen tijd ?
Welke onderdelen spreken je aan ?
Wat zou je zelf graag in praktijk willen brengen ?

LW.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 22:44 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
@Amanna

Citeer:
In ieder geval draag ik liefde uit, in mijn handelingen en daden.


Ik weet niet of ik snap wat je met liefde bedoelt. Bedoel je dat je naar de gouden regel leeft: behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden.

@lightwarrior

Ik was benieuwd naar jouw antwoorden maar ik beantwoord graag jouw vragen.

Wat mij opviel was dat er veel over licht en liefde gepraat werd, op een abstracte manier, bv. licht sturen naar anderen.
Ik lees heel weinig over hoe je dat concreet kunt inzetten in je dagelijkse leven, in handelingen met andere mensen.

Tot nu toe lees ik met veel interesse elk deel van het forum, ze spreken me allemaal, elk deel op een andere manier, wel aan.

Wat ik op dit moment in de praktijk wil brengen is een leven leiden in neutraliteit ten op zichte van andere mensen. Dat ik mensen niet be- en veroordeel. Alleen hun woorden en daden aankijken, daar een oordeel over geven en lessen leren van de woorden en daden van anderen, zonder die mens te beoordelen.

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 23:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Adrian

Het heeft te maken met gedachtekracht.

Gedachten is energie. En Energie gaan nooit verloren in het universum. Dat blijft altijd bestaan.. Dus als je gedachten liefde uitstralen dan breng je een bepaald soort energie in het universum. Als je denkt dan gebeurt er in je lichaam een chemisch proces. De energiedeeltjes van dat proces diffunderen door de huid heen waardoor deze energie de ruimte in gaat. Dit is natuurlijk op zijn allersimpelst even snel gezegd. Het is natuurlijk een dermate ingewikkeld proces dat er een groot aantal boeken nodig zijn om dat helemaal allemaal te begrijpen.

Net als jij zat ik twee jaar geleden met die vraag. Wat is liefde?. Ik hou van mijn man, mijn zoon, mijn hondjes, mijn familie, bloemen, planten,mijn auto, kleren kopen. noem maar op. Liefde uitstralen wat bedoelen ze daar nu weer mee.

En ik dacht, wat moet je dan voelen?


Ik kreeg antwoord.

Er kwam een engel die mij het heeft laten voelen. Die liefde.

Stel jezelf voor als een wezen van moleculen en atomen. Daartussen circuleert een energie die je een gelukzalig gevoel geeft. Het is een levend proces. Het beweegt. Ik kan het eigenlijk niet eens beschrijven.
Het is de allesomvattende liefdeskracht van AL DAT IS. Die we ook God noemen.

Ik denk ook dat het voor ons mensen moeilijk te bevatten is. Want nu kan ik mij dat proces wat ik heb gevoeld niet meer voor de geest halen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik kan je dus alleen maar zeggen, vraag het met heel je hart en er komt bij jou dan misschien ook een engel die je dat laat voelen.

liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 07:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
@adrian ik weet dat het een beetje flauw van me was om je vragen met wedervragen te bantwoorden, dus ik kom er zeker op terug als ik wat meer tijd heb. Dank voor jou antwoorden.

@wikvaya
Wellicht doelde jou kapper op een groep mensen die de komst van maitreya en zijn meesters voorzien: http://www.sharenl.org/

Greetingz & Light, LW


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 08:24 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Adrian

Citeer:
Ik weet niet of ik snap wat je met liefde bedoelt. Bedoel je dat je naar de gouden regel leeft: behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden.



Misschien!, maar vanuit mezelf geef ik liefde, straal ik liefde en doe ik liefde, dus eigenlijk ja.
Maar om zo te leven doe ik niets speciaal, ik ben die ik ben, gewoon Amanna, niets meer niets minder.

Als je niet begrijpt wat liefde is, tjee vraag ik aan jou
Wat voel jij als je liefde voelt?

Zoals het licht sturen, even aan iemand denken of misschien voor iemand in gebed meenemen, dat maakt echt wel verschil.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 09:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Adrian ik vind dit weer zo een leuke vraag!
Eerste gevoel wat bij mij opkomt als ik het lees is weer dit:

1hart1 1hug1 1hart1

En het volgende mijn antwoord op jouw vraag.

Wat ik probeer! is het licht waar te nemen op fysiek vlak.
Dus gewoon.....hoe "voelt" licht zeg maar.
Heel aards, fysiek.
En binnen mijn waarneming wordt het o.a. vertaald in warmte en kouwe rillingen.
Als ik bijv. tussen mijn konijntjes zit, en een van de konijntjes duwt haar neusje tegen mijn been zeg maar......dan krijg ik het eerst helemaal koud en wordt ik soort van overwhelmed door liefde en dankbaarheid zoiets.
En vervolgens krijg ik het er warm van.
Oh wat geweldig! zo voelt het dan.

Daar probeer ik dan bewust mee om te gaan.
En als er iemand hier komt en ik omhels iemand voel ik als er liefde en licht uitgewisselt wordt zeg maar.

Ik probeer nu, als oefening, bijv. in een winkel iemand lief te vinden.
Precies wat jij zegt, zonder oordeel of vooroordeel of wat dan ook.
Sta ik naast een mevrouw in de rij en "denk"..... wat heb jij prachtige ogen eigenlijk....of...wat hou jij veel van jou kinderen.
Soort van compassie komt er dan in me op.
En dan omhels ik iemand in ....energetisch zeg maar.

en ja....dat kun je dan met iedereen doen.

Tegelijk ben ik aan het leren om iets met die warmte te doen door door mijn handen stroomt.
Zo probeer ik wel eens een gestressed konijn te bestralen zeg maar.
De golven van warmte door te geven aan het konijn.
En ik moet zeggen?
Soms werkt het perfect!
Worden ze helemaal ontspannen en vallen in een soort van coma.
Kan ik ze zo optillen b.w.v. spreken.

ppff...vaag schat? Wat ik zeg?

Maar heej lieverd, hoe zie jij dat in de praktijk?
Want daar ben ik ook heel benieuwd naar.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 10:13 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Misschien is het een idee om de film De Celestijnse belofte van James Redfield te gaan zien of misschien te gaan kopen op dvd (€ 7,50).

Namasté

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 11:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Citeer:
Wat doen lichtwerkers?


Niet te zwaar werken :D

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 11:29 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
hahaha ! bigbear ! Die is leuk !

Dan nu mijn antwoord wat ik doe als lichtwerker. Nu nog nerveus aanwezig zijn in mijn lichaam op aarde en zorgvuldig mijn eigen energie vasthouden en bewaken. Vooral omdat ik naarmate ik sterker aard en aanwezig ben vaak het gevoel heb tegen een intens egoisme / valsheid van mensen aan te botsen. Iets waar ik zeer veel moeite mee ervaar om te hanteren. Mogelijk ook omdat ik in een carriere - achtige omgeving werk tussen zeer hoog opgeleiden en daar ergens helemaal niet tussen pas.

Ondertussen is het ook zo dat naarmate ik meer aard dat het is alsof juist deze mensen heel sterk tegen mij aan beginnen te botsen. Ze zien dat ik mijzelf aan het genezen ben maar snappen geen bal van de genezing die aan het ontstaan is. Mijn collega - die mij in allerlei toestanden heeft meegemaakt - zei laatst ook al: "het is ongelofelijk zoals jij aan het genezen bent. Jouw lichaam kan niet zo goed genezen. Dat kan gewoon niet. Een jaar geleden was je er nog geen eens toe in staat je eigen hoofd overeind te houden." Ik ga er dan maar niet op in, maar blijf bij mijzelf en focus mij op mijn werk dat voor mij al moeilijk genoeg is.

Maar goed. Lichtwerk is voor mij lichtwerk voor mijzelf op mijn eigen aardse niveau. Ik richt mij niet meer op de behoeftes van andere mensen, maar richt mij op mijn eigen welzijn en genezing. Dat ik lichtwerk voor mij in het heden.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 13:32 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Citeer:
Maar wat doen lichtwerkers hier in het leven. Hoe leef je lichtwerk?


Eerst Adrian, moet ik je bekennen dat ik me eigenlijk helemaal geen lichtwerker voel. Maar ik weet dat ik met enorm veel licht en liefde naar de aarde ben gekomen en daar vervolgens ben ondergedompeld in duisternis. Een duisternis zo overweldigend dat ik er niet mee kon leven.
Een duisternis zo overweldigend dat ik alle herinnering aan wie ik was en aan mijn licht en liefde kwijt ben geraakt.

Er was dus werk aan de winkel. Ik moest aan mijzelf gaan werken om die duisternis op te ruimen, te transformeren en te transmuteren om mijzelf weer terug te vinden en om mijn licht en liefde weer terug te vinden en om mijn verbinding met de kosmos weer te herstellen.
Dat is zo'n beetje mijn werk hier op aarde.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 14:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lichtwerk wordt meestal gezien als iets dat we voor anderen doen. Voor mij is lichtwerk werken aan mijzelf op weg naar verlichting, een levensvisie waarbij iets voor anderen doen een vanzelfsprekendheid is, we stammen immers allen van dezelfde ziel?
Hoe harder ik aan mijzelf werk hoe meer ik voor anderen kan betekenen.

Namasté

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 17:44 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Zoveel woorden!

@Wikvaya

Wat jij gedachtekracht noemt, voelt voor mij meer als hartkracht.

Gedachtenkracht is voor mij wat ik nu aan het doen ben: ik probeer mijn gevoel wat ik kreeg toen ik jouw woorden las, in gedachten om te zetten zodat ik die letters dan kan intypen, om mijn gevoel te beschrijven. Zodat jij deze letters kunt lezen en kunt voelen of mijn beschrijving van mijn gevoel ongeveer hetzelfde is als jouw gevoel.

Ik zat niet zozeer met de vraag wat liefde is, maar wat lichtwerkers doen. Ik snapte niet wat dat licht nou was.
Het begint nu wat duidelijker te worden.
Net zoal jij vroeg ik me af: wat moet ik dan voelen.

Ik ervaar liefde als iets dat gewoon is. Zoiets als een fundament van een huis. Onzichtbaar, maar je kunt niet zonder. Het kan ook niet veranderd worden zonder het huis schade toe te voegen.
Het huis wat op het fundament staat is het licht en donker van de liefde. Je kunt er wat aan veranderen, je kunt er alles mee doen, behalve het fundament veranderen. Als je dat wilt, zul je eerst het huis moeten afbreken.




@amanna

Als ik je goed begrijp dan is licht en liefde hetzelfde voor jou. Misschien dat ik daarom zo in de war ben.

Licht is voor mij niet hetzelfde als liefde. Wel een deel van liefde, net zoals donker een deel van liefde voor mij is.

Licht is voor mij dat deel van liefde dat geeft, donker is voor mij dat deel wat liefde neemt.

Liefde is voor mij alles wat is. Dit hele universum voel ik als één lichaam gemaakt uit liefde. Net als mijn lichaam, voortdurend in beweging om zichzelf te ervaren.


@Ruthazel

Je bewegende plaatje kan ik op het moment op mijn computer scherm niet zien. Ik heb net een nieuwe waakhond voor mijn computer gekocht en die blaft nog naar bewegende plaatjes. Ik moet hem nog leren dat bewegende plaatjes lief zijn en wel in de computer mogen.

Nee hoor, niet vaag, heel duidelijk.

Als ik in een restaurant een kop koffie ga drinken dan zeg ik dank je wel vanuit mijn hart. Ik ben dan echt blij dat ze mij die koffie brengt. Anders zou ik naar huis hebben moeten gaan om koffie te zetten.

Soms komt dat aan en gaat ze naar het volgende tafeltje met een glimlach op haar gezicht. Soms krijg ik dan een verbaasde en wantrouwende blik terug in de stijl van: wat wil je van me. Soms komt het helemaal niet aan, is ook goed.

Als ik dit nu opschrijf realiseer ik me dat geld een heel mooi, bij gebrek aan een beter woord, liefde-uitwiselings- voorwerp is. Tjeetje wat een on-woord :D

ik bied mensen iets aan wat ze graag willen hebben en waar ze zelfs bereid voor zijn om mij geld te betalen. Dat maakt mij weer blij. Die blijheid in vorm van geld kan ik weer doorgeven om iemand anders blij te maken.

Bedankt Ruthazel dat je me dit bewust gemaakt hebt.


@Puran

Ik heb alle boeken van de celestijnse belofte gelezen. Shamballa herrinnerde me aan Lemuria Mooi!

Citeer:
Voor mij is lichtwerk werken aan mijzelf op weg naar verlichting

Mag ik dan het woord licht veranderen in het woord liefde, dan past het beter voor mij.


@bigbear

Bedankt voor de tranen in mijn ogen van het lachen.


@Kimm

Ja, dat voelt voor mij als lichtwerk, actief er mee bezig zijn om liefde in je lichaam toe te laten.


@Vick

Toen ik jouw levensverhaal las, dacht ik dat ik mijn levensverhaal las.
Toen ik hier aankwam, zat ik vol met liefde en wilde heel enthousiast aan dit leven beginnen.

Helaas was mijn voorstelling van wat liefde is heel anders als wat liefde is. Door mijn teleurstelling en arrogantie dat liefde heel iets anders is als ik me voorstelde trok ik me helemaal terug, in een soort vacuum, mijn eigen voorstelling van het universum.

Mijn voorstelling van het universum en mijn arrogantie, oftewel mijn ego, vond het heel vervelend om tekens weer tegen het echte universum aan te botsen. Telkens merkte ik dat er toch nog meer was als alleen mijn universum. Door die botsingen kwamen er in de loop van de tijd steeds meer krassen en barsten in mijn universum, ik kon het niet meer bijhouden om alle gaatjes weer te vullen.
Op een gegeven moment raakte de lijm op en begonnen er stukken uit mijn universum te verdwijnen.

Nu heb ik nog een paar scherven van mijn universum in mijn hand die ik nog niet in de vuilnisbak wil gooien.
Gelukkig is de vuilnisbak nog niet vol hihi, er kan nog meer bij.


Zoveel woorden! Zoveel nieuwe inzichten! Zoveel herrinneringen die nu bewust worden!

Allemaal hartelijk bedankt dat jullie het mogelijk maken dat ik dit nu mag ervaren.

In en vanuit liefde

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 18:08 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Adrian

Citeer:
Als ik je goed begrijp dan is licht en liefde hetzelfde voor jou. Misschien dat ik daarom zo in de war ben.

Licht is voor mij niet hetzelfde als liefde. Wel een deel van liefde, net zoals donker een deel van liefde voor mij is.

Licht is voor mij dat deel van liefde dat geeft, donker is voor mij dat deel wat liefde neemt.

Liefde is voor mij alles wat is. Dit hele universum voel ik als één lichaam gemaakt uit liefde. Net als mijn lichaam, voortdurend in beweging om zichzelf te ervaren.




Het is moeilijk om er woorden aan te geven en allemaal hebben we een stukje vanuit onszelf be licht.
Die van Bear vindt ik super mooi, want inderdaad, hoewel het grappig is bedoeld, denk ik :wink:
is het toch het 'lichte'wat wij voelen.
En jij zegt zo mooi dat alles zowel gevende als nemende liefde een deel van liefde is, maar ook dat het hele universum een lichaam is.
Weet je alles bestaat en komt voort uit één en dezelfde energie en das liefde.
Alleen heeft het vele smaken, kleuren, klanken.

Bedankt ook jij Adrian, het maakt er weer een kleurrijk geheel van.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 19:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Amanna,

Natuurlijk was het ook grappig bedoeld, maar ook in grapjes zit vaak een diepere waarheid verborgen.

Ik voel me absoluut geen lichtwerker, ik heb zowiezo niets met vakjes waar mensen maar in moeten worden gestopt om het te kunnen classificeren. Iedereen is uniek in zijn of haar doen, dus kunnen we ook niet generaliseren.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 19:21 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Licht is voor mij niet hetzelfde als liefde. Wel een deel van liefde, net zoals donker een deel van liefde voor mij is.


HEE Brother.... :) Wat ben je toch talent vol met beschrijven van gevoelens, ik kan er echt van genieten..Dat je de woorden vind....en zo...


GOh....is gek....denk ik eens, dat heb je mee genomen van een leven eerder..Maar toen schreef je en schreef je en konden je woorden niet gelezen worden..( door dat dat niet kon ?? )
En nu wel..
( komt zo op..in eens...glimlach)


Voor mij, was en is Licht (werk), de liefde in mezelf weer vinden door die stukken in mezelf..."Onder de loop te nemen" en te doorvoelen die ik tegen kom en of getriggerd worden door iets, of een ander mens.
In donkere gevoelens gaat dat vaker beter dan in lichtte (wonderlijk genoeg).pijn , kou , laat heel makkelijk binnen komen, warmte veel minder snel..

Daar heb ik al heel vaak naar gekeken, van binnen ..

Waarom ik soms zo heel bang ben om de liefde toe te laten, bang om (weer) mijn grenzen van het ZELF niet te eren.

En dat gaat ook best ver terug denk ik vaak..
Alsof er iets in mij een enorme allert heeft op in overgave gaan voor...........religie, ceremonie, persoon..etc..
Omdat ik daar hele scherpe gevoelens bij heb van......mis bruikt te zullen worden voor het verkeerde doel..........
En daar heb ik dan ik dit leven een levensles van vertrouwen in ,door mee genomen, zo lijkt het.....



Ik vond dit vandaag..
En wilde het al eerder plaatsen, maar wist niet zo goed....en liet het even.

Ik wil het nu hier bij zetten, omdat het zoveel zegt voor mij...



Hoe wordt de donkere kant van het Innerlijke Kind gecreëert?

Hoe komt het dan dat het Innerlijke Kind uit balans raakt en een donkere kant creëert? Ik geloof dat deze onevenwichtigheid wordt gecreëert d.m.v. conditionering door onze familie en maatschappij. Ik geloof dat de onevenwichtigheid ontstaat omdat we worden geleerd om dingen te geloven die tegen onze natuurlijke instincten ingaan, de instincten van een klein kind.

Als we opgroeien van klein kind tot volwassene worden we voortdurend geïndoctrineerd met idealen en overtuigingen van onze ouders, de naaste familieleden, scholen, kerken en de vrije maatschappij. Deze overtuigingen bevatten boodschappen over wat je mag doen, zeggen, en voelen en wat niet. Als we de pijn van afwijzing, beschuldiging, schaamte en schuld ervaren doordat we buiten de gevestigde grenzen van wat acceptabel is zijn gegaan, leren we snel onze expressie in te tomen om op die manier de pijn te vermijden. En als we dat doen, dan brengen we ons Innerlijke Kind verschillende boodschappen over wat toegestaan is naar buiten te brengen en waar de grenzen liggen.

Er aan toevoegend zou je kunnen zeggen dat deze boodschappen onze besluiten bevatten hoeveel pijn we wensen mee te maken gebaseerd op wat we al hebben geuit. Het Innerlijke Kind hoort deze boodschappen en omdat het onze liefde en acceptatie wil behouden, onderdrukt het dus gehoorzaam alle gevoelens waarvan we hebben gezegd dat we die niet willen voelen. Maar als iemand die onderdrukte pijn naar boven brengt dan voelen we dat en geven ons Innerlijke Kind de schuld d.m.v. negatief over onszelf te praten. Deze negativiteit zorgt ervoor dat ons Innerlijke Kind zich afgekeurd, afgewezen en in de steek gelaten voelt. Dus, vanuit de wens om in leven te blijven, wordt het creatiever in het anticiperen, vermijden of blokkeren van de gelegenheid die de pijn naar boven kan brengen. Het creëert een op angst gebaseerde kant om deze behoefte te hanteren. Wij noemen dat het Ego.

Als we opgroeien en grotere niveau’s van pijn ervaren vragen wij het Ego de pijn meer en meer te onderdrukken. En als dat niet lukt, dan wijzen wij het steeds opnieuw verder af. Tegen de tijd dat we volwassenen zijn heeft het Ego geleerd om erg doortrapt, machtig en manipulerend te zijn, terwijl het een groot aantal hulpmiddelen heeft verworven om die pijn er onder te houden. Dit houdt ook allerlei soorten verslavingen in, met het ultieme hulpmiddel depressie, dat voor het emotionele lichaam hetzelfde is als morfine.




uit[/color]http://www.nibiruancouncil.com/html/ic_ego_same_dutch.html

Glimlach van mij...


Laatst gewijzigd door Simone op zo 25 nov 2007 19:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 19:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
zo is het!

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 22:27 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Lichtwerk wordt meestal gezien als iets dat we voor anderen doen. Voor mij is lichtwerk werken aan mijzelf op weg naar verlichting, een levensvisie waarbij iets voor anderen doen een vanzelfsprekendheid is, we stammen immers allen van dezelfde ziel?
Hoe harder ik aan mijzelf werk hoe meer ik voor anderen kan betekenen


Karel, Afbeelding Afbeelding

liefs Wikvaya 1hart1[/quote]


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 22:57 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
graag gedaan Amanna, ik hou wel van veel verschillende klankkleursmaken.

Bigbear In een vakje gestopt te worden vind ik niet zo erg, als mensen maar niet van mij verlangen dat ik in dat hokje blijf zitten. Daar doe ik niet aan mee.

Simone

In een ander leven heb ik inderdaad heel veel met woorden te maken gehad. Ik was rethoricus in het oude Griekenland. Samen met mijn collega's was het onze opgave om de juiste woorden te vinden.

Woorden zijn er voor om het ervaren van de werkelijkheid te beschrijven en deze beschrijving te communiceren met anderen om te vergelijken of anderen de werkelijkheid ook zo ervaren.

De werkelijkheid zelf veranderd daar natuurlijk niet door, maar door woorden kun je bij anderen de waarneming van de werkelijkheid beinvloeden.

Het besef van de macht die er in woorden ligt, liet mij vergeten waar het bij woorden om gaat. Ik wilde dat mijn woorden zouden winnen van andere woorden. Dat mijn beschrijving van de werkelijkheid "warer" was als beschrijvingen van anderen. Kortom, ik wilde dus altijd gelijk hebben.

Ik ging zelfs zover dat ik zei dat de beschrijving van de werkelijkheid belangrijker is als het ervaren van de werkelijkheid.
Ik zat zo vast in deze woorden dat ik liever stierf als deze woorden terug te nemen.

Nu kan ik er om glimlachen, maar toen was het vreselijk drama.

Mooie beschrijving zeg hoe het donker ontstaat!


In liefde
Adrian


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.