LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 03 mei 2024 19:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 17:13 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik vraag mij af of hier mensen zijn die meer kunnen met zijn/haar zintuigen. Er zijn mensen die kleuren kunnen voelen i.p.v. alleen maar zien.
Er zijn mensen die geluiden als kleuren zien.. ongelooflijk trouwens.. maar wel mooi als je het kunt..

Zo is er nog helder proeven.. , helder ruiken.. en uiteraard helder zien.. en hiermee bedoel ik niet het helderziende maar werkelijk de aura's overal van alles kunnen zien.. (weer de kleuren) maar er zijn nog tal van voorbeelden..

Lijkt me leuk om te horen.. van iemand die dat heeft en zo ja .. kun je het beschrijven.. wat je dan meemaakt.

Ben benieuwd..
:D

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 17:50 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Hoi Cygnus

ik hoor schilderijen, als muziekstukken zonder de dwingende tijd die er in "normale" muziek zit.

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 17:54 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Tjeutje Adrian.
Wat prachtig.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 17:56 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Wow wat mooi lijkt me dat..
Heb je dit al je hele leven?

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 18:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Hi

Ik voel energieen. Ik voel de energieen bv van mijn gidsen om mij heen bewegen en mijn wezen aanraken.

Ik zie kleuren, meestal paars om mij heen bewegen, ook met mijn ogen dicht.

Ik voel ook energieen in mijn chakra's binnenkomen.

Ik hoor mijn gidsen telepatisch

Ik weet dingen zonder dat ik weet hoe dat kan

Ik voel mijn wezen in mij trillen en fibreren en ik voel de uitwerking van muziek op dat lichaam.

Dat is he

Liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 18:09 
Nou heel soms dus...zoals laatst dat ik met mijn ogen dicht de chakra's van een man zag....of soms voel ik iets, maar meestal weet ik niet precies wat, dus het is misschien aan het ontwikkelen.
Bij een hele goede vriendin heb ik heel vaak als ik aan haar denk dat ze belt, terwijl ik dat met anderen niet heb. (voor mij is dit een hele goede verbinding telepatisch)
Of ik voel enrgie van anderen, vaak weet ik niet van wie, maar bijvoorbeeld wel als ik heel verliefd op iemand ben en diegene loopt langs, dan voel ik dat heel sterk.
Heel soms zie ik een aura of licht om iemand heen, maar dat heb ik eigenlijk nog maar twee keer gehad. Om mezelf kan ik soms een flauw beetje blauw zien.
En ik hoor soms dingen maar denk altijd dat ik het fantaseer....

Ik ben benieuwd of er meer zijn zoals Adrian, bijvoorbeeld, dat vind ik wel speciaal!

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 22:19 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Eigenlijk nog nooit over nagedacht totdat ik deze vraag zag. Een muziekstuk is voor mij ook een schilderij. Klank en kleur doen hetzelfde voor mij. Het enige verschil is dat muziek tijdgebonden is en dat ik in een schilderij mijn eigen tijd er in stop.

Muziek is een opeenvolging van klanken die een spanning en ontspanning in mij veroorzaken. Een schilderij doet hetzelfde. Het verschil is dat mijn ogen bepalen wanneer een spanningsmoment veranderd. In muziek bepaald de componist dat.

Die spanningsverandering hoor en zie en voel ik tegelijkertijd, er is geen verschil voor mij.

een schilderij is voor mij iets wat zich ook bewegen kan en muziek kan ook stil staan. Hmm moeilijk om daar woorden voor de vinden. Zoiets als de zee. De zee staat stil en toch beweegt het water. Muziek is iets wat zich de hele tijd beweegt en toch, in zijn geheel, is het een eenheid die is.

maar goed. Dit maakt alleen maar duidelijk hoe moeilijk ik het vind, om de interpretatie van mijn werkelijkheid in woorden te omschrijven.


Mijn mooiste schilderij tot nu toe is het tweede deel van Alban Berg's vioolconcert.

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 22:30 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
wow, heb je dit bij ieder schilderij Adrian, of allen bij de schilderijen die jij maakt?

Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 22:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Adrian.....oh heel gek, ik herken wat je schrijft.
je verwoord het perfect hoor. 8)

enkel bij mij is het dus precies andersom.
ik "zie" muziek.
en voor mij is muziek juist beweging en beeld.
staat nimmer stil, terwijl juist een schilderij stil staat.

oh lieverd dit wil ik niet schrijven om jouw beleving ...ja hoe zeg je dat....
dat het niet zo zou zijn maar juist wordt ik blij van wat je zegt.

Het voelt zo JIn/Jangerig zo zeggen.
zelfde maar dan andersom.
snap je wat ik bedoel?



Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 22:59 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Shenandoah

Dat heb ik met alle schilderijen.
Ik schilder zelf niet, ik kan niet eens goed tekenen. Ik krijg beelden bijna nooit op papier omdat beelden bij mij altijd in beweging zijn. Dan moet ik een beeld uit de tijd knippen, en dat moment vastzetten. Dan wordt het zo onnatuurlijk voor mij, zo geisoleerd van de werkelijkheid.

Volgens mij bedoelen we toch hetzelfde Ruthazel.

Ik ervaar muziek als beweging in de tijd, net zoals jij. maar ik ervaar muziek ook als iets wat stilstaat, net als een schilderij.

Omgekeerd ervaar ik een schilderij als een beeld wat zich niet beweegt en tegelijkertijd ervaar ik het als beweging, zoals muziek zich beweegt.

Het is er allebei tegelijkertijd.

behalve als ik er over ga nadenken. Dan kan ik het alleen op één manier bekijken. Ik kan wel wisselen maar ik kan er niet tegelijkertijd over nadenken.

Vreemd hé, alsof denken de dualiteit veroorzaakt of zoiets.

Yin Jang aah ja, leuk hé. Het voelt zo tegengesteld, en toch bedoelen we hetzelfde.
Man - vrouw tegenstelling en toch allebei mens
zwart - wit en toch allebei kleur
hoog - laag en toch allebei geluid
goed - slecht en toch allebei gevoel

mooi mooi mooi


Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 23:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
hihi ja dat is het hè schat, wisselen.
of/of

of een levend schilderij of bewegend.

volgens mij komt dat omdat we nog steeds aan het kiezen zijn
tussen "hier" en "daar".
maar ik vind het juist cool.
want nu kan ik zelf kiezen of ik......zeg maar noten kan horen of de beelden.
dus als ik zelf muziek speel denk ik aan de stilstaande noten (dit is bes, dit is C dit is d# .......maar luister ik naar wat de muziek te vertellen heeft komt er beweging in.
zoiets als....zeg maar ...als een dvd stil zetten en naar het plaatje kijken of weer aan zetten.
en dan komt alles weer in beweging.

leuk! :D

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 23:43 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Muziek zie ik altijd helemaal kleurrijk voor mij. Ieder instrument heeft een kleur en die beweegt en al die kleuren bewegen dan weer door elkaar heen op de ritmes van de muziek.

Verder is het mogelijk om met mijn geestesoog op heel veel niveau's waar te nemen.

- de waarneming van gidsen en entiteiten
- de waarneming van energievelden, welke energielichamen nog
moeten integreren
- de waarneming van energiebanen in het lichaam.
- de structuur van de "doorleidblokken" in de meridianen
- het aflezen van het celgeheugen
- gebreken aan bepaalde voedingsstoffen in het lichaam
- de trauma's
- de vorige levens
- het energieniveau van de chackra's
- het functioneren van organen

Er zijn nog wel meer niveau's waarop ik kan waarnemen, maar ik doe er toch niets mee. Geen zin in.

Wat ik wel weet is dat als ik mij op een bepaald niveau afstem, bijvoorbeeld het spierstelsel of bepaalde weefsels ik 3-dimensionale holografische energiebeelden levensgroot voor mij krijg waarin ik energetische operaties kan uitvoeren. Dat heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar doe ik ook niet meer. Was soms ook best wel schrikken wat er gebeurde na zo'n operatie. Dus ik werk niet meer op die niveau's.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 17:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
jeetje Kim

Kun je niet eens iets voor ons proberen te tekenen?
Zou fantastisch zijn

liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 22:46 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Nee joh, ben je mal ! Het zouden mega-veel tekeningen zijn en ik zou er uren mee bezig zijn. Ik laat de plattegronden en kennis gewoon in mijn onderbewustzijn zitten en laat ze naar boven komen graaf ze later wel op als ik ze op een bepaald moment nodig heb. Het is nu niet de tijd daarvoor.

Als je graag goede afbeeldingen wilt zien mbt energielichamen en aura's kan ik je het boek: "Licht op de aura" aanbevelen. Geschreven door een wetenschapper die spiritueel genezeres is geworden. Dus echt goed analytisch en wetenschappelijk onderbouwd. En aangezien jij daar zo naar hongert zou het voor jou werkelijk een zeer goede aanschaf zijn (Althans zo schat ik het wel in)!

Liefs en licht van Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2007 22:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Als je graag goede afbeeldingen wilt zien mbt energielichamen en aura's kan ik je het boek: "Licht op de aura" aanbevelen. Geschreven door een wetenschapper die spiritueel genezeres is geworden. Dus echt goed analytisch en wetenschappelijk onderbouwd. En aangezien jij daar zo naar hongert zou het voor jou werkelijk een zeer goede aanschaf zijn (Althans zo schat ik het wel in)!


Ja graag. Dus echt goed analytisch en [size=9]wetenschappelijk[/size] onderbouwd.

goed ingeschat. Ik hou van analytisch en goed onderbouwd. wetenschappelijk kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Ik heb geen hoge dunk van onze wetenschap.
Door wie is het geschreven?

dank je wel

liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2007 22:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
He wikvaya..kijk hier eens..

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK

Is dit reclame...mag wel he.. :) glimlach Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2007 22:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Dank je wel schat


welterusten en sweet dreams.

liefs Wikvaya 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2007 08:16 
Dat is inderdaad en goed boek, ik heb het ook. Het legt veel uit en er staan ook oefeningen in.
Ik wil ook nog het andere boek gaan lezen.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.