LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 03 mei 2024 18:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 15:33 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380



Alhoewel ik mijn vader vaker bij me ervaar speelt hij nu een prominente rol in deze fase van mijn leven.

Ik ging heerlijk even op bed liggen , gordijnen dicht , kruiken tegen me aan en deken over me heen en kopje nachtrust thee erbij en lag wat te overdenken en ik kreeg weer de prachtige warme momenten te ervaren en zien die tijdens mijn leven thuis gebeurden. Nu waren het weer andere delen die ik vergeten was.
Hij stond weer naast me en legde ook zijn hand op mijn hoofd.

De warmte deed zo goed maar ik ontdekte iets. Mijn herinneringen aan thuis waren altijd de rotherinneringen en ik heb met die Kerst terugblik vorige week al een prachtige herinnering gehad en nu weer. Ik ontdekte dat alles erg gekleurd kan worden door strijd en boosheid en je dan
( ook al zijn het er niet veel ) mooie momenten van liefde die mijn vader voor me had, weggedrukt worden en ik zie mijn dochter hetzelfde doen. Vasthouden aan alle strijd en rot momenten en niet meer zien wat er liefdevol en leuk was.

Dus snap ik nu ineens dat patroon van al die oude gekleurde herinneringen van haar en van mijzelf.

Ik ben mijn vader zielsdankbaar dat hij me dat in alle liefde liet ervaren en heb hem gevraagd ook mijn kinderen bij te staan maar ik weet dat hij dat doet.

Liefs van Nel. :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 22:13 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Lieve Nel, ik herken wat je schrijft en ben blij voor je dat je vader jou en je kinderen steunt. Eens komt er een dag waarin je dochter alles in ander daglicht kan zien, en ook zij de liefdevolle en fijne momenten weer toelaat. Wat dat is het eigenlijk hè, het weer willen toelaten. Dit was in mijn geval zo, Ineens was er zoveel verandert, of was ik verandert dat ik dat stuk ook weer open tegemoet kon treden en het heel verassend vond te constateren dat er ook zovele mooie momenten waren die ik gewoon niet kon zien door mijn pijn, verdriet en woede heen. En dit heeft ook met vergeving te maken, pas toen ik mijzelf en mijn ouders kon vergeven voor wat wij elkaar hadden aangedaan pas toen was ik ook klaar om ze weer zonder lading of spanning te zien zoals ze in wezen zijn. Lieve Nel dit heeft allemaal tijd nodig en een golf van liefde en licht voor jou en ook je kinderen :idea: :idea: :idea:

En voor je vader, ik voel zijn glimlach :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 08:36 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Brighteyes

Je raakt me diep in mijn hart. Jouw verhaal , als je het goed vind , wil ik graag kopieeren en uitprinten omdat het me weer wat moed geeft.
Ik lees het dan als ik de moed verlies en als ik mijn vader even niet zo sterk kan bereiken.
Ik heb vanmorgen over mijn dochter gedroomd en wandelde blootvoets naar haar toe maar op het laatste moment stond ik met mijn voeten in de modder en dacht..oh nee, ik moet helemaal niet naar haar toe , dat wil ze absoluut niet en maakte mijn voeten schoon en ging terug.

De tranen komen nu wel maar ik blijf die kern in me houden dat ik mezelf moet blijven . Dat is wat een van de kernpunten is.
Ik kan geen rol spelen van de lieve moeder die helemaal perfekt is en vooral niet ziek.
Hoe graag ze dat ook wil, het is niet reeel.

Van mij hoeft ze niet de ideale dochhter te zijn ..al gebied de eerlijkheid te vertellen dat ik dat soms ook wel eens in me heb.
Met ideaal bedoel ik dat ik ook eens mag vragen of ze me naar het ziekenhuis wil rijden als het met de bus moeilijk gaat.
Ze hebben , want het contact met mijn andere kind is al 12 jaar niet veel maar die heeft alleen het liefst contact met zijn vrienden , een vrije keus in dit leven en dat heb ik ook . Mijn keus is ongeacht wat mensen ervan vinden...Nel zijn , eindelijk gewoon mezelf zijn.
Ik heb mezelf teruggevonden sinds een tijd en dat kan en wil ik niet meer loslaten.
Wat niet betekent dat ik nu een egoist wordt.

Dank je Lieverd dat je dit hebt geschreven. Het is zo waardevol voor me.

Knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 08:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Jezelf blijven wat niet betekend dat je een egoist bent.

Ik wil hier graag iets over zeggen maar dat is geheel mijn eigen visie off course. :wink:

Ik denk (spreek ik voor mezelf!!) dat we wel egoisten moeten zijn even.
Dat we door deze laag van asociaal gedrag (=IK EERST!! ) heen moeten om te mogen zien dat het Jezelf-blijven diep van binnen zit.
En niet te vinden is in de buitenwereld waarin we nog dikwijls bevestiging zoeken.
Die bevestiging diep van binnen is nl. helemaal niet egoistisch maar juist verbonden met al wat is.
Maar van zolang we nog een deel lopen vechten met:...oh maar ik wil niet egoistisch zijn! :( komen we er niet uit denk ik.

Er is totaal NIETS mis met ego.
Ondanks dat het veel geschreven en gezegt wordt.
EGO =IK
En waarom mag er geen IK zijn?
Wat is er mis met IK?

Lieverd oh schat, als ik nou toch lees dat jij jezelf terug gevonden hebt.
Dat dat een van jouw kernpunten is.
Heej maar Nel....weet je dat jouw dochter onderdeel is van die kernpunten?
Dat ze onderdeel is van die (ik noem het..) egoistische IKIKIKI?
Haar IK is zo verbonden met jouw IK.
En ergens denk ik.....in de modder staan schat?
Modder tussen jullie in?
Ach loop maar gewoon door de modder grote lieverd.
Want modder is een van de meest zuivere en helende stukjes moeder aarde.

er wordt zelfs grof geld betaald om in de "modder" te mogen liggen. :wink:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 08:58 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
En dan nog;
Modder, is maar een letter verwijderd van Moeder.
Moeder aarde.
Moeder is dankbaar voor haar modder.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 09:13 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieev Ruth

Je zegt iets wat me ook raakt. Ego is op zich niet de slechterik. helemaal niet maar het woord ego wordt verkeerd gebruikt.
Touche! Mijn dochter en ik....kan even niet komen bij wat ik hierbij wil zeggen maar misschien wordt het toch begrepen.

Knuf van Nel.

Lieve Annemiek.

O, dat is een mooie. De modder is inderdaad maar een letter weg van "moeder".
Wat een prachtige inzichten en moede geven jullie me hiermee.
Ik heb nog af en toe wel een weg te gaan maar elk juweeltje is er 1.

Knuffel voor jou van Nel. :idea:

Ik kopieer deze stukjes ook het zijn kristalletjes op mijn weg..

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 09:22 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Brighteyes

Die link van je heb ik opgeslagen en bezocht en 1 stuk maakte diepe indruk op me maar ik herkende meteen wat ik innerlijk vaak voel.
Ik heb een gouden draad gevonden in dat stuk over de valse kant van New age.
Ik zeg alleen dat ik die draad vond voor mezelf maar een andere mag er beslist ook anders over denken.

Vrijheid van keuze is van belang om echt te leren.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 20:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Lieve Nel ik ben blij dat je wat aan mijn schrijfseltje hebt gehad, want ik vond het best wel eng zo schrijven vanuit een open hart moet ik je bekennen. Maar ben blij dat je het ontvangen hebt op de manier wat op dat moment belangrijk voor je was. Weet je Nel ik vind het heel bewonderingswaardig wat je hier hebt geschreven dat je je juist gewoon jezelf wilt zijn en je niet anders voor kunt doen zoals je kinderen het misschien graag gezien hadden willen hebben. Ik vind dat echt SUPER en ergens wens ik of hoop ik juist dat mijn moeder haar leven ook zo kon leven. Oh jeetje ik floep dit er zomaar uit maar bedoel ik zou het juist fijn vinden als mijn moeder dit ook zou kunnen misschien doet ze het al dat weet ik niet maar mijn gevoel zegt me van niet. Er was nog iets wat ik er gisteren aan toe wilde voegen en dat is als je weet dat iemand iets heeft gedaan of gelaten uit angst, dat het plaatje er ineens ook anders uit kan zien. Ik kan mijn moeder nu zien in situaties waarin zij vanuit haar angst keuzes heeft gemaakt en dingen heeft gedaan, en dan heb ik er makkelijker vrede mee of ben in staat om meer begrip te voelen zeg maar. Ik praat nu over mijn moeder maar dit geld zeker ook voor mijzelf natuurlijk, ik kan nu makkelijker zien in welke situatie ik vanuit angst heb gereageert en dit geeft niet alleen een stukje zelfkennis maar is ook een stukje extra gereedschap t.o.v. andere mensen zodat je makkelijker verdraagzaamheid kunt tonen. Nel ergens denk ik dat je juist door te kiezen voor jouzelf een voorbeeld voor je kinderen bent, al beseffen ze dat nu misschien nog niet maar het is zeker niet egoistische ja raar woord hè, en wat Annemiek en Ruth ook schreven ja prachtig gewoon modder ik heb hier nog klei liggen wat er op wacht om op mijn lichaam te worden besmeurt :) Dag lievert je voelt je misschien wel alleen, maar je bent het niet hoor :!:
In Liefde en licht een hartegroet van Brighteyes :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 21:35 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Lieve Brighteyes

IK ben er nog wat stil van dat je zo goed weet wat er speelt tussen mijn kinderen en mij. Je verwoordt het zo helder en het is nog steeds een grote steun voor mij.

Dat verkeerd zien uit angst. Ja , daar zit heel veel in en herken ik ook van zowel mezelf als in mijn kinderen.

Ik heb door hun geleerd echt mezelf te zijn. Dat heeft vele levens geduurd en het werd echt tijd. Dus wat dat betreft valt alles immers op zijn plaats? Door hun gedrag werd ik gedwongen mezelf te worden anders ging ik tenonder.

Ik wil je eerst een dikke knuffel geven en ik heb bewondering voor jouw wijsheid. Wat heb jij een groei doorgemaakt.
Voor je moeder hoop ik echt dat ook zij helemaal zichzelf wordt want ik denk nog verder. Als we echt allemaal ons ware zelf worden dan zijn we heel ver op weg naar begrip en ook een betere wereld.

Nogmaals een dikke knuffel en ook voor Ruth en Annemiek met hun speciale aanvulling.

Wat ben ik blij met jullie. O en smeren maar met die klei.... :D

Heel veel liefs van Nel. :idea: :idea: :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.