LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 03 mei 2024 22:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 okt 2007 12:21 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Een mooi vb van iets positiefs...

Gisteren keek ik naar een documentaire op Discovery. Heel erg interessant kan ik je vertellen
Er waren o.a. een dame die heel bewust haar beroerte had meegemaakt en het dus ook precies zo navertellen wat zij voelde, dacht en probeerde te zeggen. Ze is niet meer hetzelfde zoals voor die beroerte (hoog opgeleide vrouw met een zeer drukke baan) maar een vrouw die dankbaar is voor deze tweede kans. Ze is alsof ze is herboren en dus een tweede leven in één geschonken krijgt!

Ze zich heel erg anders gaan uiten en duidelijk bezig met haar creatieve kant. Bijzonder hoe gelukkig zij nu is ondanks deze heftige ervaring...

Heel mooi ook dat ze alles precies kon navertellen.. heel bijzonder... haar instelling ''tijdens'' en ''na'' de beroerte is buitengewoon positief!
:lol:

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 27 okt 2007 15:49 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Dat is inderdaad schitterend.
Het doet me denken aan een proef die in Engeland genomen is door wetenschappers.
Men heeft drie mensen uitgezocht. Deze kregen de gelegenheid te stoppen waar ze mee bezig waren in hun leven en mochten aangeven hoe zij hun leven verder wilde inkleden. Sommige bouwden rond hun hobby een nieuw bestaan op mbv de middelen die beschikbaar werden gesteld, een ander ging studeren en hebben daarna een nieuw leven opgebouwd.
De mensen waren ook veel later nog steeds zielsgelukkig.

Hebben wij kansen om een nieuw leven op te bouwen en gelukkiger dan ooit te worden? Waarom moet er eerst iets gebeuren dat ons die mogelijkheid doet beseffen? Waarom rukken wij ons niet eerder uit ons vaak vastgeroeste levenpatroon los ipv te wachten tot we niet anders meer kunnen?

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 07:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Mooie aanvulling zeg... leuk om te lezen :D

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 18:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Mooi dat mensen de kans krijgen hun passie te verwezelijken.
Maar waarom is er een televisieprogramma nodig om je leven te veranderen?
Als het mij gevraagd werd zou ik niks veranderen. :wink:

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 21:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Ja maar....... via het televisie programma kreeg je een hoop geld om het te verwezenlijken, volkomen onbelangrijk natuurlijk, maar wel makkelijk! :D

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2007 14:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
yolleke schreef:
Mooi dat mensen de kans krijgen hun passie te verwezelijken.
Maar waarom is er een televisieprogramma nodig om je leven te veranderen?
Als het mij gevraagd werd zou ik niks veranderen. :wink:


Je hebt helemaal gelijk ook hoor.. maar al bereiken ze maar één iemand die die twijfel had of ineens zoiets hebt van ja :idea: dit wil ik ook! en het dan ook gaat doen.. vanwege dat programma.. dan is het sowieso gewoon een mooi iets.. Het is sowieso een win-win situatie.. prachtig!

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2007 22:02 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Nou weet je daar zou ik graag eens op willen doorborduren.

Puran schreef
Citeer:
Hebben wij kansen om een nieuw leven op te bouwen en gelukkiger dan ooit te worden? Waarom moet er eerst iets gebeuren dat ons die mogelijkheid doet beseffen? Waarom rukken wij ons niet eerder uit ons vaak vastgeroeste levenpatroon los ipv te wachten tot we niet anders meer kunnen?


Ik hoor de laatste tijd veel om me heen dat er mensen zijn die een relatie hebben, eigenlijk eruit willen stappen, maar het vanwege de financiën niet doen.
Is dat dan er zelf voor kiezen of met de stroom meegaan? Moeten die mensen dan voor zichzelf kiezen of moeten ze de situatie accepteren en er hun leerproces uit halen?

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2007 23:50 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Mijns inziens;
Als mensen vanwege de centen bij elkaar blijven, terwijl ze ongelukkig zijn met elkaar...... Dan kiezen ze dus voor rijk en ongelukkig.
Maar meestal ligt het zo simpel niet.
Er is moed voor nodig om bijvoorbeeld op je 40ste met niets anders dan een koffer met kleren je veilige zône te verlaten.
Het is in ieder geval meer stilstaan dan met de stroom meegaan. Je kunt pas met de stroom meegaan als je je stroom gevonden heb en het is moeilijk om je stroom te vinden als je nooit buiten je comfort zône durft te stappen.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 02:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077


als ik zoiets lees Anjasa denk ik vaak: het is stimulerender om ergens naar toe te lopen dan ergens voor weg te lopen.


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 09:07 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Goh, Vick zegt iets wat ik meemaakte.
Mijn huwelijk met een varende echtegenoot die eigen boten had was slecht en ik was steeds depressief als weer een verlof bepaald niet leuk was maar dacht dan, misschien wordt het de volgende keer beter.

Dat was nooit zo maar ik zou nooit hebben durven weggaan want hoe kwam ik aan huis en geld en was ik stik alleen ! ( zag steeds een zwart gat als ik er aan dacht ) maar echtgenoot had een andere veel jongere vrouw en ik kreeg een brief ...Ik hou van je en op naar ons 25 e huwelijksjaar en bloemen toegestuurd en een paar dagen later lag hij met schip in Nederland en ik zou naar het schip en hij belde in de ochtend op : Ik hoefde niet te komen want hij had een ander en die vaarde nu mee. We gingen scheiden en ik moest mijn mond houden tegen de kinderen want 1 januari kwam hij met verlof en zouden we alles in gang zetten.
Ik ben als een gek naar een haven in Zeeland gereden want ik weigerde zo aan de telefoon afgescheept te worden en hij wou dus dat de ontmoeting in een cafeetje zou zijn.

Ik ben als een zombie met levensgevaar in de avond weer naar huis geracet ( 160 km. per uur in de spits, God zij dank is er toen niets gebeurd ) en het spelletje moeten spelen tegenover schoonouders die oppasten op kinderen, en mijn kinderen toen 11 en 15 jaar.

Ik heb lang geen enkele toekomst gezien maar na een jaar had ik veel opde poten en na 3 jaar was ik opgeleid bejaardenverzorgende en het vele geld wat ik had toen ik nog getrouwd was en de auto die ik niet meer had , miste ik totaal niet maar het is niet zomaar even gegaan.

Ik ben nu 22 jaar gescheiden en ik haat hem niet maar ben blij dat hij de stap gezet heeft.
Dus geld in een huwelijk mag dan comfort geven ( toen in de jaren 80 , was dat 8000 gulden per maand) maar geluk beslist niet.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 18:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Quote;
Ik hoor de laatste tijd veel om me heen dat er mensen zijn die een relatie hebben, eigenlijk eruit willen stappen, maar het vanwege de financiën niet doen.
Is dat dan er zelf voor kiezen of met de stroom meegaan? Moeten die mensen dan voor zichzelf kiezen of moeten ze de situatie accepteren en er hun leerproces uit halen?

Mooie vraag die hier stelt.. toch denk ik dat er niet één iemand is die hierop kan antwoorden voor een ander.
Denk dat het belangrijk is met zulke dingen echt maar ook echt naar je gevoel te luisteren. Laat de beslissing dan ook niet gebaseerd op angsten.

Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je echt diep in je hart kijkt dan weet je het wel of het iets is waar je een les uit kan halen of dat het tijd is om er mee te stoppen.

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 22:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
hi

Ja heel positief dit.

Ik kijk ook tegenwoordig op Nederland 1 om half acht naar sterren in de zorg. Hoe stompzinnig de tekst is bedacht ,hoe handig van de programmamakers om de zorg eens onder de aandacht van de mensen te brengen dmv bekende Nederlanders.
Wat mij daarbij opvalt is dat de oudere mensen in de tehuizen, waarvan ik altijd de indruk had dat ze daar een beetje in hun eigen vuil liggen weg te kwijnen, zo blij en positief zijn. Het doet mij echt goed om zoiets te zien. Je leest zo vaak over bejaarden die niet genoeg hulp krijgen omdat er niet genoeg personeel is, dat ze maar 1 keer per week onder de douche kunnen en maar een paar keer per dag naar het toilet.

Wat ik ook zo positief vind zijn de kinderen die kanker hebben en positief daaronder blijven. Er is een tijd terug een hele serie geweest over een ziekenhuis waar deze kindertjes behandeld worden en ik keek er altijd expres naar omdat ik me er dan heel goed bewust van werd wat een ongelooflijke zeurpiet en sijkmens ik eigenlijk zelf ben in vergelijk met deze moedige kinderen.

mooi Cygnus.
liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 15:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Mooie aanvulling, :D

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 23:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Citeer:
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je echt diep in je hart kijkt dan weet je het wel of het iets is waar je een les uit kan halen of dat het tijd is om er mee te stoppen.


Inderdaad, eigenlijk had ik dat ook kunnen bedenken. :oops:

Maar juist dat goed luisteren is vaak zo moeilijk.
Het is ook moeilijk om uit die vertrouwde omgeving weg te gaan. Zoals Nel dat al zo treffend zei, een zwart gat.

Ik zal diegene waar het over gaat licht sturen voor inzicht.

Dank voor jullie reacties.

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 08:44 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik denk als het gemakkelijk zou gaan dat je minder een les uit kan halen :wink:

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.