LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 05:15

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Een leuk doe-ding.
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 06:50 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
A.s 7 november, verzorg ik bij de vereniging de ledenavond.
Voor de chrash, had ik al een en ander verzameld om te gaan doen in die twee uur.
Nu ben ik opnieuw begonnen, met het plannen en schrijven van teksten.
Wat tot nu toe ontbreekt is een leuk doeding.
Meestal is dat een geleide meditatie, maar deze keer, wil ik eigenlijk iets totaal anders.
O ja, een Angelwalk, heb ik ook wel eens gedaan.
Zijn er misschien nog mensen, die iets leuks( niet te lang) weten om te doen, met zón 25 mensen?
Voor de sfeer, de uitnodiging;

Een lied van vreugde.

Vandaag wil ik jullie meenemen naar een plek waar vreugde is.
Waar elke mens, elk dier, boom en plant stralen als de zon.
Waar het water sprankelt en tintelt als ware het betoverd.
Waar de aarde vruchtbaar en teder iedereen omhelst.
Waar het vuur der liefde brand.
En waar de lucht boodschappen van vrede fluistert.
Geen utopie, maar een plekje in je hart.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 07:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieverd,

Wat een mooie uitnodiging is dat.
Neem ze mee naar de nieuwe aarde zou ik zeggen in meditatie.
Je tekst nodigt daar zowiezo voor uit.

Daar waar alles liefde is, in iedere vorm, gestalte.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 07:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Misschien is het een leuk idee Miek dat alle leden van te voren iets van Moeder Aarde meebrengen wat ze graag mee zouden willen nemen naar de nieuwe Aarde?

Bijv een steen of een knuffel of een bepaalde boom, een takje ervan, of veren of misschien zelfs een kledingstuk waar men aan gehecht is?

In ieder geval een stukje materie wat met liefde omringd is.
En dat zou je dan bijv. gezamelijk in een kring kunnen leggen, of bijv. bij elkaar op een tafel verzamelen en er een klein landsschapje van bouwen?
En dan lichtjes eromheen zetten bijv. of er in een kring omheen gaan zitten met de geliefde zaken in de kring?

En misschien, als er tijd genoeg is, dat een paar mensen kunnen vertellen waarom ze juist dát meenemen?

Ik zeg maar wat hoor... :wink:

Succes schat!

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2007 18:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Een kleine introductie mandala tekenen je hebt alleen maar kleurtjes en papier nodig en misschien leuk om een kleine basisinleiding te geven.

En een innerlijk kind meditatie misschien of iets anders wat daar mee te maken heeft. Ik heb wel een map hier liggen met meer ideetjes trouwens. Maar wat me nu te binnen schiet is dat iedereen gevraagd werd een foto van jouzelf mee te nemen als kind en dan vertellen waarom je die gekozen hebt. En als de foto`s worden uitgestald gaat iedereen kijken welke foto hem of haar het meest aanspreekt en vertellen waarom. maar dit kost waarschijnlijk teveel tijd en voor een groep met 25 man iets te omslachtig denk ik.

Oh schiet me nog iets te binnen wat dacht je van bio-danza samen dansen, plezier maken onder het mom van lichaamsbewustwording en aarden.

Denk dat ik toch de map straks even tevoorschijn tover want we hadden meer leuke dingen gedaan, maar dit voor nu! :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2007 19:13 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Als variant op de 'cutting the ties that bind' meditatie oefening, kan je meditatie oefening bedenken over wat je van jezelf achter wilt laten op deze oude aarde als je naar de nieuwe aarde gaat.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2007 19:17 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Leuke ideeen Vick.
Morgen mee aan de slag, nu naar mijn film. :lol: 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 19:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hallo Annemiek.

Ik ben benieuwd hoe de ledenavond is verlopen en of het allemaal naar wens is gegaan als je zin hebt om erover te vertellen :?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 19:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Het was heel leuk, maar nu geen tijd om te vertellen, hou je het tegoed? 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 20:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hè ja BrightEyes, dat wilde ik nou ook vragen.
Hoe was het verlopen lieverd?
En dan op je verjaardag nog wel.

Maar....we houden het tegoed schat....later.....................>>>>>>>

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 22:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Het was een vruchtbare avond, voor de pauze een healingscirkel met Michaël, Gabriël, Rafaël en Uriël.
Na de pauze een ritueel met het onsteken van de vredesvlam.
De tekst zal ik hier neer zetten en wie graag ook een kaars heeft, die is ontstoken aan de vredesvlam, die stuurt maar een pb.
Het licht mag zich verspreiden immers.
Geslaagde avond, echt wel
. 1hart1

Een vlam voor vrede
( een Life Foundation Project)

In juli 1999 is in Wales een eeuwige vlam voor de vrede ontstoken. Vijf vlammen die van vijf continenten naar het Verenigd Koninkrijk zijn gevlogen, smolten op dat moment samen. Prinses Irene ontstak in Nederland de vlam voor Europa. In Australië was het een Aboriginalvrouw die al jaren bij een vlam voor de vrede bad en voorspeld ha dat die vlam ooit zou worden opgehaald….. De luchtmacht nam een groot deel van de vluchten voor haar rekening, een indrukwekkend initiatief. De vlam zal in Wales voortdurend blijven branden als symbool van hoop en vrede, maar ook van ongekende kracht. Het vuur zal van daaruit verder over de wereld worden verspreid. Het lichtje dat je nu krijgt. Is aan deze vlam ontstoken, opdat het met jouw hulp verder zijn werk zal doen. Je kunt hier zelf ook de kaarsen aan ontsteken en die verder uitdelen.

Je kunt om de energie van de Wereld Vredesvlam van het ene kaarsje in weer andere kaarsen overbrengen, tijdens het ontsteken van een vredesaffirmatie gebruiken zoals: Moge alle wezens in vrede zijn”. Of: “Ik steek hierbij dit licht als symbool van zuiver bewustzijn, het levenslicht en spreek de wens uit dat alle wezens in vrede mogen zijn en de ware vrede mogen vinden in hun eigen hart”. Vervolgens laat je de nieuwe kaars minstens enkele minuten branden, de energie is dan in de lont overgegaan. Daarna kun je aan de beschermengelen van de Wereld Vredesvlam in Wales vragen of zij alle energie, geneeskracht, licht, liefde, wijsheid en vrede mogen overdragen in de zojuist ontstoken kaars zodat deze mag bijdragen tot de gezondheid, de geestelijke en spirituele groei van degene die de kaars ontvangt.

In de tradities van oude culturen wordt gezegd dat waar een eeuwige vlam brandend wordt gehouden, je wijsheid, waarheid en liefde kunt vinden. Je wordt uitgenodigd je aandacht op de vlam te richten om zo je lichaam, je ogen, je geest, je hart en ziel te helpen.
Vraag om leiding en inspiratie. Sta de onsterfelijke vlam die in je eigen hart brandt toe tot leven te komen, want die geeft je vrede. Steek gedurende de komende 18 maanden deze vlam aan voor telkens drie minuten; eens per dag, of eens per week, of bijv. op de dag waarop je geboren bent. Als je de vlam aangestoken hebt, breng dan wat tijd door in stille contemplatie of lees een inspirerende tekst of boek.

Voel je alsjeblieft vrij om de vlam door te geven aan anderen. Zo zal de World Peace Flame miljoenen mensen bereiken: mensen in de hoogste kringen van de besluitvorming, mensen in oorlogsgebieden en de grootste voorvechters van vrede in de wereld.

Life Foundation International is een groep gezondheidsdeskundigen die in oorlogsgebieden mensen leren hoe ze hun emotionele pijn kunnen helen. De medewerkers hebben enorm lijden gezien; ze hebben ook gezien hoe een sprankje hoop wonderen kan doen en heling kan brengen. Juist da wordt door de ‘World Peace Flam” vertegenwoordigd.

Voor meer informatie:
LFST, Postbus 88, 6670 AB Zetten, tel: 0488-491387 Zie ook de website World Peace Flame

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 23:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
prachtig schat, de wereldvlam!


Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 23:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Mooi initiatief!

Shanti!

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 19:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Bedankt voor het delen Annemiek, en fijn dat het een geslaagde avond is geweest :wink:


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.