LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel ma 29 apr 2024 03:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoe ervaar jij meditatie?
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 07:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverds, ik vond de uitwisseling over het gegeven meditatie in de topic "ontmoeting met..." zo de moeite waard dat ik er een speciale topic over wil openen.
Want eigenlijk ben ik heel benieuwd hoe mensen op verschillende manieren meditatie ervaren.
Volgens mij licht hier nog een enorm open terrein?

Dit is mijn antwoord op Wikvaya haar vraag.
Maar ik ben in het algemeen dus heel geinteresseerd hoe een-ieder dit ervaart.

De vraag is dus:
Hoe ervaar je meditatie?

1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1


Hoi lieverd, Wikvaya.

Citeer:
..Hi Ruth
Ik geloof wel dat ik een soort verwachting heb ja.

Dan ben je aan het zoeken met je derde oog terwijl dat juist wil slapen...dichtgaan zeg maar.

dit snap ik even niet. ik moet toch juist met mijn derde oog kijken. Nou ja wat ze dan derde oog noemen. ..


Jaja, je "moet" wel met je derde oog kijken, maar het is maar de vraag of jij wel "moet" kijken?
Iedereen heeft zijn eigen gevoeligheid.
En wellicht dat jouw ingang een andere is dan het oog?

Ik weet van sommige lichten dat ze zo graag dingen zouden willen "zien".
Zo ook mijn moeder.
Ze vroeg: hoe doe jij dat toch?
Ik uitgelegd maar nee hoor, gebeurd nix. :?
Tot we erachter kwamen dat haar ....ja zeg maar meditatie-energie ...vanaf de grond kwam.
Oh...??? er komen kleuren binnen via mijn voeten? :shock:
Zo vertelde ze.
Dus haar ingang was helemaal niet een "oog' maar haar aarde energie om het zo maar te zeggen.
En nu "ziet" ze intussen de gekste dingen .

Hiermee probeer ik eigenlijk te zeggen dat de neiging om te "kijken" soms zo gewenst is dat we onze voeten-ogen, of navel-ogen of ruggegraat-ogen sluiten.
Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
Want mensen zijn enorm uitgerust op Zien.
We willen dingen zien.
Maar dat Zien kan ook via voelen.

Jeetje, oh...maak ik iets duidelijk hier? :oops:

Maar heej.
Wat lees ik even verderop in jouw bericht?

Citeer:
.. Dit krijg ik als ik ga slapen en tussen slapen en waken in als ik mijn gedachten eventjes opzij zet. maar ik zie vooral patronen en kleuren en ook soms wel beelden van mensen en geluiden maar ik snap er niets van. Er zit geen logica in of een soort voorstelling zeg maar. het is een rommeltje van geluid, kleur en beeld. ..


Maar dat is het toch schat?
Dit is precies wat ik ook zie?
En voor mijn gevoel is het enige waar je nog geen vat op hebt het plaatsen van al die, schijnbaar onlogische, beelden.
Nou dat heb ik ook hoor.
Maar daar gaat wel een zekere orde in komen, zeker weten!

Wat ik persoonlijk wel gemerkt heb is dat het logisch plaatsen van dit soort dingen vaak achteraf gebeurd.
Ik zie van alles, snap er nix van, maar later (bijv de volgende dag/week, of een uur later of zoiets begin ik opeens te begrijpen wat er bedoelt wordt. Oh Woow! Was het dát? 8)
En dat vind ik zuiver.
Dat is voor mij van het zuiverste water omdat ik dan zeker weet dat mijn denkraampje er niet tussen zit.
Dus wat ik van jou lees?
Pracht!
Pracht schat, helemaal van binnenuit en kristalzuiver.

Ben ik nog in beeld lieverd? Afbeelding



Citeer:
..Nadat ik geleerd had om enkel maar te kijken, letterlijk alleen maar kijken en waarnemen wat er gebeurd (Merlijn noemt dat "aanschouwen

doe je dat dan met je ogen open of dicht?
..


Nou als ik in de auto zit hou ik liever mijn ogen open. :wink:
Maar als ik rustig thuis zit zijn dichte ogen makkelijker. Dan wordt ik niet zo afgeleid zeg maar.

Maar nu eens over meditatie hè.
Want voor mij is dit allemaal geen echte meditatie.
Zoals ik het dan voel.
Als ik werkelijk mediteer, wat ik maar zelden doe, dan zing ik bijv. "AUM" onder de douche.
En dan is er niets. GEen beelden, geen...helemaal nix. Enkel die klank.
En die voel ik dan in mijn fysiek zeg maar.
Dan voel ik hoe mijn neus open gaat of dat het helemaal warm wordt van binnen, of dat mijn hoofd trilt van binnen of zoiets.
En deze beelden die gebeuren gewoon spontaan zal ik maar zeggen.

BIjv. deze man die ik zag, dat overkwam me terwijl ik terugreed van Intratuin naar huis.
Ik d8 nog...oet, ik moet Saskia direct bellen maar waar heb ikhaar nummer ook alweer? ....*zucht*... :?
En dan overkomt me zoiets.
En ik kan me dan ook nauwelijks herinneren waar ik gereden heb.
Ik heb dan bijna niks meegekregen van die hele rit.
Zou me ook niet moeten vragen wat ik onderweg gezien heb want dat was dus de man waarover ik hier vertel.

Dus meditatie is voor mij iets heel anders dan "schouwen" zeg maar.

Lieverds oh....draag bij draag bij over meditatie en zien.
Zo leerzaam dit!
Voor mij hoor!!
:oops:



_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 08:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Nou, hoe omschrijf ik dat nou?
Als ik mijn ogen sluit om te gaan mediteren, is het achter mijn oogleden helemaal zwart, soms verschijnen er uit mijn wangen, zeg maar, stralen lichter zwart, die zich kruisen.
Als ik dat alleen maar aanschouw, zonder iets meer te willen, komen er soms kleuren bij, als bij Windows-media-player.
Maar onder mijn kruin, zit een plekje, waar beelden ontstaan, zoals ik ze in real-life ook zie, maar dan losse fragmenten, een hoofd, zonder lichaam( omdat alleen dat hoofd belangrijk is, denk ik), net of ik door een verrekijker kijk.
Richt ik mij op een bepaalde groep, of persoon, dan komt niet die persoon in beeld, maar meer de energie die ik voel bij die persoon.
Soms ruik ik de geur die past bij die persoon, maar ook weer niet met mijn neus.
Voor mij lijkt het, of meditatie in mijn andere hersenhelft plaats vind, alleen belangrijke* stukjes zie ik, de rest wordt aangevuld door mijn fantasie, geheugen, of kennis.
Starend, zie ik echter meer dan met gesloten ogen, net of ik dan een andere bril opzet.
Een voelbril.
Focussen op iets is moeilijk voor mij, omdat ik dan te gedetailleerd ga kijken.
Het grote verschil tussen meditatie en dromen is wel, dat er bij een meditatie, geen lopend verhaal is, inderdaad, losse fragmenten.
Zo zie ik bijvoorbeeld iemand niet naar de kast lopen, om er iets uit te pakken, maar een hand, de kast en dat wat er gepakt wordt.
Nou, ik ben benieuwd, of hier iemand, soep van kan koken?
Maar graag gedaan.
1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 08:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:shock:
Maar maar maar lieve schat, soep van koken?
Dit IS soep!
En wat voor soep!

1harten1

Jij zegt hier nu 2 woorden die mij aangrijpen.
En dat is dromen en mediteren.

Wat jij noemt het verschil tussen dromen en mediteren.
Zoals je zegt met je "voelbril"?
(prachtwoord!!! voelbril....voelbril.....een bril die voelt...1hart1 1hart1)


Het fragmentarische van meditatie en het lopende verhaal van een droom.
Geweldig!
Details van de kast want de rest doet er niet toe.

Bedoel je dat focussen tijdens meditaties lastig zijn?
Of in dromen?
En bedoel je dan met "dromen" wat je snachts doet?
Of "dag-dromen" zeg maar....


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 08:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Citeer:
Bedoel je dat focussen tijdens meditaties lastig zijn?
Of in dromen?
En bedoel je dan met "dromen" wat je snachts doet?
Of "dag-dromen" zeg maar....


Eh, eigenlijk allebei.
Weet je mijn geest is eigenlijk vloeibaar( kort door de bocht)
Net zoals het moeilijk is, om water op een plek te houden, is het voor mij moeilijk om stil te blijven staan, ik weet nooit waar ik uitkom.
Of, ( alweer een uitzondering) als ik naar een specifieke plek ga, dan kom ik ook daar, bij mensen wordt het alweer anders, want die vloeien ook, snap je?
Dus, ik hou niets vast, sta gewoon toe, dat ik mee gevoerd wordt.
En bij dagdromen, zie ik de dingen als op een film, dus alleen aanschouwen, geen actieve rol daarin spelen, al komt daar ook wel eens een stukje Miek in voor.
1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 11:07 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Omdat ik meer dagdroom dan mediteer, heb ik hier niet zoveel aan toe te voegen.
Maar in het verleden zijn er al wat topics over gegaan, waar verschillende mensen veel over meditatie hebben geschreven.
Hier en hier
En ik kwam nog een prachtige quote van Ruth tegen:
Citeer:
mijn verwachtingen beperken mijn mogelijkheden.

1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 12:18 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Meditatie. Ik zelf vind het iets ongrijpbaars want je moet aan de algemene beschrijving voldoen wil het dan kloppen. Dan zie ik voor mezelf geen enkele waarde daarin.

Mediteren levert bij mij van alles op, van niets tot beelden.
Punt is wel dat ik dus ook niets verwacht en dan ook bijv. best prachtige Engelenontmoetingen kan hebben of ineens de aarde zie zoals we haar graag zouden willen hebben. Zonder strijd etc. Eigenlijk onbeperkt in mijn mogelijkheden. Als je jezelf durft te laten gaan dan beleef je heel wat.
Mediteren( laten we het woord maar gebruiken) kan ik zittend met de ogen dicht maar ook zittend op een duin , ogen open en helemaal verweven met de natuur. En zie en denk dan niets.

Schouwen doe ik bewust. Ik ga op reis of ik schrijf iemands naam op ( als het gevraagd wordt ) en ga kijken wat die dan te melden heeft.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 14:35 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Heel boeiend deze topic , ga vooral door.

Hoe ikzelf mediteer? Al vele malen heb ik bewust meditatie opgezocht , zoals bijvoorbeeld bij de lichtcirkels. Dan ga ik meestal in mijn slaapkamer zitten of liggen , sluit mijn ogen en probeer te mediteren. Dat begint bij rustig worden in mezelf , ontspannen en proberen om niet te denken. Maar eindigd telkens in een chaotisch verschijnen van verschillende gedachten en raak ik gefrustreerd , omdat het niet stil is in mezelf en floep weg meditatie , weg ontspanning , omdat ik me druk maak in al die gedachten die verschijnen , terwijl ik eigenlijk alleen maar rust en stilte wil.

Bij de lichtcirkels probeer ik bewust de cirkel te visualiseren en licht te geven , wat me ook wel lukt , maar het duurt niet lang of mijn concentratie is weg en begin ik aan totaal andere dingen te denken. Bij deze meditatie visualiseer ik bewust , ik creer dus zelf. Ik zie niets dat tot mij komt dat ik niet zelf gecreerd heb. Ik ontvang dus geen beelden vanuit het niets zoals ik hier bij velen zie. Ik voel ook niets , geen energie of wat dan ook.

Niettegenstaande noem ik de gesprekken die ik met mezelf , hogere zelf heb , op alle mogelijke momenten van de dag , ook een soort van meditatie. Ik merk dan dat ik in mezelf zit en mijn uiterlijke wereld op 'automatisch' draait. Ik ben wel actief aanwezig in de buitenwereld , maar mijn geest bevindt zich in communicatie met mezelf. En dat zijn vele korte momenten die ik dagelijks heb.

De reden waarom ik geen beelden zie of dingen voel , hebben voor mij legio redenen. Of ik sta er niet voor open om ze te ontvangen , of ik ben er nog niet klaar voor. Misschien speelt angst hierin ook wel een rol of ben ik niet innerlijk stil genoeg om hiervoor ruimte te maken. Het kan ook zijn dat het 'willen' in de weg staat en misschien is het ook wel alles tegelijk.

De enige 'beelden' die ik 'doorkrijg' , komen tot mij in mijn dromen als ik slaap. Deze hebben dan altijd betrekking op mezelf , eerder dan op anderen. Ik merk wel dat er een verschil is tussen dromen. Zo heb ik er die heel werkelijk zijn , waarvan ik het gevoel heb echt in een andere wereld te zijn geweest , en het aldus voor mij meer op een verplaatsing leek dan op een droom. Maar er zijn er ook die ik afdoe als louter droom , waar ik niet zo'n gevoel bij heb dat het werkelijk is geweest.

Ik beschouw eigenlijk mijn dromen niet meer als droom of fantasie zoals ik vroeger deed , maar voor mij zijn dromen even werkelijk als het moment dat ik hier nu zit. Het zijn andere dimensies en werelden waarin ik dan vertoef en waarvan ik me meestal hier in deze realiteit niet zo veel meer van herinner.

Meditatie zou me naar dat punt kunnen brengen waar de deur is om naar andere dimensies en werelden te kunnen gaan , maar ik vermoed dat er nog andere manieren zijn. Dat ene punt is voor iedereen hetzelfde naar mijn mening en elk bereikt dat punt op hun eigen manier. De ene via meditatie , de andere via drugs , of een bijna doodervaring , drank of ziekte en de meeste komen nooit op dat punt omdat ze er totaal geen interesse voor hebben. Ik zeg nu wel dat 'punt' , maar het kan evengoed een kanaal zijn , of een poort , of iets in jezelf dat open komt te staan , zoals derde oog of dergelijke.

Maar meditatie , op de manier van even rustig en alleen zijn en de ogen te sluiten om zo tot meditatie te komen en beelden of gevoel binnen te krijgen , zo heb ik het nog niet ervaren. Dat stil zijn lukt me wel even , maar het veranderd al gauw in 'willen' en dan lukt het helemaal niet meer.


Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:27 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
dank je wel lieve Ruth 1hart1
Citeer:
Als ik mijn ogen sluit om te gaan mediteren, is het achter mijn oogleden helemaal zwart, soms verschijnen er uit mijn wangen, zeg maar, stralen lichter zwart, die zich kruisen.
Als ik dat alleen maar aanschouw, zonder iets meer te willen, komen er soms kleuren bij, als bij Windows-media-player.
Maar onder mijn kruin, zit een plekje, waar beelden ontstaan, zoals ik ze in real-life ook zie, maar dan losse fragmenten, een hoofd, zonder lichaam( omdat alleen dat hoofd belangrijk is, denk ik), net of ik door een verrekijker



Annemiek, hier kom ik ineens iets herkenbaars tegen. Onder je kruin. Volgens mij heb ik daar ook die beelden. Nou ja beelden?? :roll:
het lijken wel schermbeveiligers, van die malle patronen en kleuren . Wat ik dan ervaar is dat het lijkt alsof ze van buiten naar binnen komen,. [Dus alsof er een soort geprogrammeer met mijn hersens gebeurt.
Maar ik spreek hier van tussen waken en slapen in.
Wanneer ik heel bewust ga liggen , muziek op, ogen dicht en bv mijn handen op mijn buik leg om me daar dan maar op te concentreren kom ik tot de konklusie dat ik wel heel erg langzaam adem en dan krijg ik het spaans benauwd. dat is niet de manier voor mij , ook niet naar ademhalng luisteren dus.

Geleidemeditatie werkt ook niet bij mij. Er gebeurt niets.

Als ik in bad zit ga ik praten met mijn gids. dat gaat heel goed. Vaak ga ik nadenken in bad. over allerlei ingewikkelde dingen die ik heb gelezen in Seth. Nadenken en met jezelf bezig zijn in gedachten noemt mijn gids ook mediteren.

Gisteren had ik wel iets wat anders is dan anders. Van Monroe heb ik geleerd om met mijn hogere zelf te praten. Naar aanleiding van de adviezen van jullie heb ik om leiding gevraagd. Gewoon, liggen , ogen dicht doen, en zeggen in gedachten, hogere zelf ik vraag om leiding.
Dat is zo eenvoudig. Je krijgt meteen instructies. Althans ik kreeg meteen instructies. Een van de instructies was, je moet jezelf toestaan dat je niet perse iets hoeft te zien. Fosus niet op zien, schakel je ogen uit.
Na een beetje gepiel lukte dat ineens. Fysiek kreeg ik een heel ander gevoel in mijn ogen. Iedere keer als er een gedachte binnenkwam zei ze, niet denken. Tot mijn schrik zag ik ineens een heel raar vrouwengezicht. Ze had lange zwarte haren en een heel idioot gezicht.
de ene kant was normaal en de andere kant van haar gezicht gaf een soort knipoog maar was heel onaangenaam om te zien. Ik kan er geen woorden voor vinden. Geen liefdevolle uitdrukking die andere helft zeg maar met dat oog zo toegeknepen. Ik dacht ineens, zou dat een beeld van mijn hogere zelf zijn? oh maar daar wil ik niets mee te maken hebben, wat een griezel zeg. :roll: verman jezelf hoorde ik in mijn hoofd. met grote moeite kreeg ik mezelf weer zover dat ik doorging met me concentreren op niet denken en niet zien. Maar de lol was eraf hoor. :x
Later heb ik het haar gevraagd, het was niet mijn hogere zelf maar gewoon iets wat ik oppik uit het universum. Dat heb ik dan wel vaker maar dan zie ik ook beelden van mensen en ik hoor echte geluiden in mijn binnenoren maar geen gedachten die klankloos zijn zoals mijn praten met mijn hoger zelf en mijn gids. Af en toe schrik ik ervan. Soms ben ik ineens klaarwakker en denk, wat is dit voor een zin, waar slaat dit op?? Vanavond ga ik het weer proberen. ik vind het knap hoor dat jullie dat kunnen. 1hug1
liefs Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:34 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wikvaya

Jij kan het dus ook, alleen je moet nog leren je angst los te laten. Er kan je niets gebeuren .

Knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 18:38 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Jij kan het dus ook, alleen je moet nog leren je angst los te laten. Er kan je niets gebeuren .

Knuffel van Nel.


1hug1
1hug1
1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 19:02 
Het ligt er aan wat je onder meditatie verstaat dus.

Ik weet vaak niet hoe ik het moet noemen wat ik doe, dus noem ik het maar meditatie. Maar ik ga elke middag op bed liggen met muziek op en dan geef ik mezelf reiki. Daarbij heb ik dan soms van die mooie ervaringen.
Het begint meestal met kleuren zien in mijn hoofd en ik heb het idee dat ik met mijn derde oog kijk, het wordt ook op een bepaalde manier scherper, alhoewel ik dan niet de kleuren scherper zie. De kleuren bewegen heen en weer.

Daarna heb ik soms een ervaring die vanzelf gaat, dan kan ik dus loslaten. Vaak vraag ik om me ergens heen te brengen. Vaak begin ik met visualiseren en dat gaat dan soms over in iets wat vanzelf gaat. En daarbij raak ik in een soort lichte trance, alhoewel ik wel meestal geluiden van buitenaf kan horen, maar dan heel ver weg. Soms val ik in slaap. :D
Ik adem dan heel langzaam en zacht en soms moet ik dan een keer wat dieper ademen. Ook als ik iets moois meemaak haal ik soms dieper adem.

Vaak voel ik tegenwoordig ook de kundalini omhoog komen, soms maar tot mijn zonnevlecht, maar soms ook hoger, een keer zelfs tot mijn kruin prikte en daar schrok ik toen van en toen zakte het meteen weer.

Ik kan dus niet mijn geest leeg maken, als ik niets visualiseer of vraag, dan ga ik nadenken en lukt het niet. En soms lukt het zowiezo niet.

Ik zie soms een gezicht en soms zie ik een hele voor stelling. Eigenlijk zie ik meestal een beeld, of filmpje. Maar de laatste weken heb ik twee keer alleen maar ogen gezien, zo mooi!!
O ja en Annemiek, bij mij voel ik ook soms meer die energie van diegene dan dat ik die zie.

Ik had vanmorgen nog een mooie ervaring toen ik vroeg wakker was, probeerde ik te mediteren en zag mooie kleuren en toen viel ik weer in slaap, maar ik droomde dat ik in een draaikolk terecht kwam en ik wist meteen dat ik me moest laten gaan en los moest laten, dus dat deed ik zonder angst...en ik draaide steeds sneller naar beneden en voelde joepie!!! Toen werd ik wakker. Heel leuk! (Ik was niet bang en dat is heel wat!)

Helmut wat jij zegt over dat punt, dat zou het Nu kunnen zijn, of het Nul-punt. De natuurlijke staat in rust van de universele energie. En dat heeft ook alles met die vortex van mij van vannacht te makendenk ik, alleen was ik nog niet in het midden daarvan. Maar ik bewoog ernaartoe denk ik, of misschien was het wel dat ik toen ik in het midden was, ik wakker werd. Zoiets.... :roll:
(Er staat een stukje over in de Bakens van Licht)

liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 22:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Miek, duidelijk!
Dus bij dromen ben je zelf een onderdeel en bij ...laten we het maar even dagdromen noemen?...aanschouw je wat er gebeurd?
Er inzitten, onderdeel van zijn, en er naar kijken.
Er buiten staan.

Enfin, ik zoekerdezoek hoor... maar het maakt mij wel enorm bewust van deze onderdelen.

Het schept ruimte in de chaos waar Wykvaya het even over had eerder, om dingen van elkaar te onderscheiden.
En dat maakt het werkbaarder zo te zeggen.
kun je dat zo zeggen? Werkbaarder?

Je brengt in ieder geval heel duidelijk onder woorden op wat ik werkelijk nog niet zo bekeken had.

Oh kind..pracht!
Thnx!

1hart1 Afbeelding

Dagdromen Yol, voor mij is dat eigenlijk wat er continue gebeurt bij het "zien" van van alles.
Het is een doorge...nee...een gesublimeerde vorm van dagdromen misschien.
En geen wonder dat ik vaak twijfel besef ik opeens.
Het wekkertje der Onzekerheid rinkelt nog regelmatig: hè...zit niet zo te dagdromen!! :roll:
Maar dat IS het wel voor mij.

Grote dank voor deze bijdrage.
In Frankrijk staat (bijna?) een huis en in dat huis licht een dik woordenboek.

8) 1hart1

Is dat zo Nel dat je aan de algemene beschrijving moet voldoen?
Ik lees hier nu bijv. 2 woorden die voor mij anders voelen....
Schouwen en mediteren.
Enfin, kan me voorstellen dat het je niets uitmaakt hoe men het noemt.
Maar het gaat dan ook over mijn zoektocht naar ....of nee, laat ik zeggen het orde scheppen in mijn eigen chaos.
En dat doe ik niet omdat het moet maar omdat ik het niet laten kán zelfs maar.
Geweldig om nu eindelijk mijn zeer vruchtbare grond te mogen gaan verbouwen.
En het werpt vruchten af.

Dank lieverd!
1hart1

Helmut wat jij beschrijft over meditatie heb ik eigenlijk precies hetzelfde.
Het lukt mij gewoon niet om stil te zijn van binnen.
No way!
Onmiddelijk komt er van alles door elkaar.
Ik vond dat onrustig maar intussen ben ik aan het leren om juist mee te gaan met de storm.
Hup laat maar komen.
Tetter er maar op los met van alles en iedereeen.
En het wonderlijke geschiedt: het begint vorm te krijgen.
Het wordt alengs minder rommelig en de beelden/vormen/gezichten enz. worden steeds duidelijker en rustiger.
En vanuit die rust komt er communicatie op gang.
Enfin, wat ik daar dan onder versta.

Ik maak nu intussen zelf een verschil tussen eigen creatie/fantasie en "contact" zoals ik dat noem.
Ik kan van alles zien, maar als er geen contact is blijft het bij/van mezelf.
Dan gaat zo een lichtsliert niet naar buiten zeg maar.
Maar zoals bij bijv. deze Elf, krijg ik helemaal kippevel all over, en daardoor weet ik dat dit van buitenaf komt zo te zeggen.
Dat is mijn referentie...of herkenning zeg maar.
Maar inderdaad, stil zijn? ....*zucht*......mij lukt dat nog het beste als ik "in" mijn fysiek ga zitten. Als ik enkel mijn lichaam voel, mijn harteklop, mijn adem, mijn warmte of kou...Ik zoals ik Ben.

..O Ja!! weet je wat ik nog even vreemd vind?
Ik hoor jou regelmatig zeggen dat je niets "ziet" hè, maar oh lieverd, hoe kan het dan dat je zo levendig kunt beschrijven over je contact met anderen uit het Universum? Is dat geen zien voor jou?

Dank grote schat!
1hart1

:D Hahahaha WIkvaya, wat beschrijf jij dat nou weer geestig!
Dat nare gezicht en oh....zou dat nou mijn Hogere Zelf zijn? Wat een telleurstelling zeg? Ben ik zo lelijk? :?
Ja ik ken dat ook wel, en dan vooral vlak voor ik ga slapen.
Dan wil het ook wel eens druk worden met zielen die zich aanmelden.
En inderdaad wat Nel zegt, dat kan ook angst zijn.
Angst kan dan ook een hele lage frequentie hebben en tja, dan ben je wel gevoelig voor wonderlijke verschijningen die minder gewenst zijn.
Weet je, dat dit voor mij een van de redenen waarom ik wil leren grip te krijgen op meditatie, fantasie, (dag) dromen enz.
Niet zozeer om boze geesten uit mijn buurt te houden want daar zijn Bewaarders veel knapper in, ik laat dat graag aan hun over, maar wel om mee te werken met deze nieuwe vorm van communicatie.
Dat maakt het voor beide kanten makkelijker denk ik?

Jij zegt moedig hè, maar kijk eens wat je zelf gedaan hebt?


Citeer:
..verman jezelf hoorde ik in mijn hoofd. met grote moeite kreeg ik mezelf weer zover dat ik doorging met me concentreren op niet denken en niet zien. ..


Dat vind ik nou moedig.
En volgens mij overbrug je hiermee weer een heel stuk.

Dank!
1hart1


Sky Blue..
Citeer:
..Vaak begin ik met visualiseren en dat gaat dan soms over in iets wat vanzelf gaat...


yes dearest, YES!
..en dan ergens terecht komen waar je niet om gevraagd had maar wat intussen als een cadeau in de schoot geworpen wordt?

Veel dank schat!
1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 07:33 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Ruth

Ik krijg het gevoel dat ik er beter buiten kan blijven. Jouw springerige geest en mijn rustig geworden omgang met de Universele zaken lijken te botsen en daar is niets mis mee. Begrijp me niet verkeerd , ik merk het al langer aan je reacties op mijn stukjes die ik als antwoord bij je plaats en ik laat je gewoon je eigen zoektocht nu verder.

Met een dikke knuffel van Nel. :idea: :idea: :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 09:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Had je dit ook gelezen Nel?

Ruthazel schreef:
Dank lieverd! 1hart1


Vind je de rustige geest van een leeuw en de springerigheid van een haas een onwerkbare combinatie?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 09:46 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Ruth

hihi...soms is het onwerkbaar want ik ken een ""Thuisruth " en die is net even anders dan "Forumruth' :D

Dus dank voor je hartje , kan er geen teruggeven want al onze avatars zijn vertokken die echt mooi waren.

Liefs van Nel. :idea:

p.s. leeuwen jagen op hazen en konijnen.... :oops: 8)

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 11:14 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Schouwen doe ik bewust. Ik ga op reis of ik schrijf iemands naam op ( als het gevraagd wordt ) en ga kijken wat die dan te melden heeft.




Nel
Schat, dit is toch uittreden, zoals Monroe deed?. Die ging gewoon liggen, of zitten, veranderde van fase en huppekee daar vloog hij het universum in met zijn fysieke analytische verstand nog aanwezig. Dit is toch wat je bedoelt met schouwen? Iets bewust doen, hoe zeg ik het, willens en wetens. En mediteren, dan komen er toch dingen op je af ? Of zie ik dit nu weer helemaal verkeerd? Er zijn mensen die dus bewust uit hun lichaam kunnen stappen en dan van alles kunnen doen in het universum, helpen bv maar wel met de voordelen dus telepatisch communiseren en kunnen vliegen en zo. Verbazingwekkend om die ervaringen te lezen.

Bij mediteren, maar daar heb ik dus bijna geen ervaring mee, lijkt het mij toe dat er een ander bewustzijn meespeelt. Want dan ben je je helemaal niet meer van het fysieke bewust. Althans, de paar uitzonderlijke keren dat ik dan wat heb gezien en gehoord zeg maar.

Van mediteren via visualisatie (wat ik dus gewoon niet kan) begrijp ik niets. Vier avonden drie geleide meditaties per avond, heb ik niets gezien. Met uitzondering van 1 keertje, een levensboek, maar dat was een uitzondering want ik was met mijn gedachten weggedwaald.

Wat mij is opgevallen van de verhalen van de medecursisten is, dat een aantal (stuk of drie mensen van de 14) mensen de meest fantastische ontmoetingen hadden en verhalen vertelden waarvan ik dus dacht, nou, dat kan je echt niet verzinnen hoor en een aantal mensen belevenissen vertelden waarvan ik dacht, dat verzin je zelf, en een aantal mensen tegen de cursusleider zeiden, sorry hoor, ik heb niets gezien. ja en tot die laatste behoorde ik. Geleidemeditaties in de vorm van visualisaties heb ik dus niets mee. Tot nu toe is het me nog niet gelukt met dat mediteren iets moois te beleven in de vorm van bv een engel zien en een prachtig landschap of zoiets (mijn gids zien was natuurlijk wel bijzonder dat wel) maar ik ga gewoon stug door.

O ja,mediteren met muziek. Ik heb een cd, Hands van Frank Laurentzen. Die is te gek die cd. Die muziek is healing voor de chakra's en is gewoon onaards. Alsof hij dwars door mijn lichaam heengaat zeg maar. Het zijn de klanken van gekleurde kristallen schalen met hele subtiele zacht meditatieve muziek.. Met mediteren en luisteren naar die cd heb ik twee keer mijn indiaanse gids gezien. Maar de andere keren viel ik steeds weer in slaap jammergenoeg.

liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 13:25 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wikvaya

wat is reizen...kan op 2 manieren. Uittreden en dat kan ik niet altijd op commando, het gebeurt soms gewoon en reizen en innerlijk je trillingsfrequentie verhogen en dan echt je afstemmen waar je wil zijn ( kan een Engelensfeer zijn maar ook een duistere sfeer ) waar mensen nog onbewust leven in de ellende die ze zelf veroorzaakt hebben bijv. op aarde.

Mediteren...maak ik me stil en dan kan het zijn dat ik niets ervaar maar ook geen rust. Ik verander ook hier van binnen en ook dan kan er spontaan een reis beginnen of komen er beelden waar ik naar kijk.


Een naam pakken of een foto en dan bewust gaan kijken bij die ziel kan ook. Gaat via naam of foto of bloemen ( heb ik ook al eens gehad )

Maar ook spontaan zien. Mijn vriendin was bij me en begon te vertellen over een schoolvriendje die overleden was en ik zag een hele lange man staan. Ze praatte door en ik wou haar onderbreken en hij zwaaide naar me om mijn aandacht sterker te krijgen. Toen legde hij zijn hand op haar schouder en ik zei tegen haar...is het een lange man? En ze kreeg kippenvel en voelde hem toen bij haar. Het ging hem goed.

Ik kan talloze voorbeelden opnoemen van ervaringen maar dat heeft geen zin. Ik kan het niet anders uitleggen dan zo.

Goeie raad...jaag het niet na. Hoe meer moeite je doet hoe meer je verwacht , des te moeilijker gaat het.

Meer dan zo kan ik het denk ik niet duidelijker maken. Ik heb met Ed er laatst over gepraat en we vergeleken onze ervaringen hoe we ons afstemmen op personen en sferen en dat was vrijwel hetzelfde.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 18:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Leg ik er ook nog een steentje bij Wikvaya want Nel beschrijft het heel duidelijk vind ik.

Citeer:
O ja,mediteren met muziek


Nou?
Is dat geen prachtige ingang?
Voor mij is muziek altijd een prachtige "portaal" als het om belevenissen gaat.
Licht er wel aan wat voor muziek maar het helpt mij in ieder geval enorm.
Heel prettig om zo te ervaren.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 21:22 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Een naam pakken of een foto en dan bewust gaan kijken bij die ziel kan ook. Gaat via naam of foto of bloemen ( heb ik ook al eens gehad )

Maar ook spontaan zien. Mijn vriendin was bij me en begon te vertellen over een schoolvriendje die overleden was en ik zag een hele lange man staan. Ze praatte door en ik wou haar onderbreken en hij zwaaide naar me om mijn aandacht sterker te krijgen. Toen legde hij zijn hand op haar schouder en ik zei tegen haar...is het een lange man? En ze kreeg kippenvel en voelde hem toen bij haar. Het ging hem goed
.

Je bent een medium. Dat begrijp ik wel hoor Nel. Ik ga al een jaar elke week naar harmonia en elke week een ander medium. Het fascineert me, ik vind het heel mooi dat een medium mensen zo blij kan maken. uiteraard komen bij Harmonia niet zo maar de eerste de beste mediums dus het is altijd boeiend zo'n avond.

Citeer:
Goeie raad...jaag het niet na. Hoe meer moeite je doet hoe meer je verwacht , des te moeilijker gaat het.


Hier ben ik reeds achter. Het is ook niet zozeer dat ik het gevoel heb dat ik iets specifieks met mijn paranormale belevenissen moet doen behalve mezelf verder op weg helpen een prettig persoon te worden en eventueel anderen te helpen als dat in mijn vermogen ligt. Het is ook niet zo dat ik helemaal bezeten ben van een engel te zien hoor, het is meer dat ik het leuk vind om het ook eens te zien omdat anderen er altijd zo boeiend over schrijven en ik daardoor nieuwsgierig word en aan anderen vraag hoe doen jullie het, maar ik kan ook gewoon in een boek naar een plaatje kijken hoor, vind ik ook best. Ik heb totaal niet om paranormale belevenissen gevraagd, in tegendeel, ik heb ze mijn hele leven lang proberen weg te duwen. Misschien moet ik dat wel weer doen ik weet het niet hoor. Ik vind het wel gezellig met die oude indiaan om me heen in de herfst van mijn leven. ik voel me nu niet meer alleen en ellendig.
Ik denk dat ik net zo nuchter ben als jij Nel. dank je wel hoor lievie
kus. liefs Wikvaya 1hug1
en dank je wel Ruth 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 22:06 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wikvaya

Wat ben ik blij voor je dat je je niet meer alleen en ellendig voelt. Ik wou dat ik dat ook kon zeggen.
Met al mijn gaven en contacten kan ik tijden hebben dat ik stik alleen ben( voel ).

Accepteren dat ik weer een beperking erbij heb, kleinzoon nooit zien en ik was er zo blij mee dat ik oma werd. Hij is bijna 2 jaar nu en ik heb hem ruim 9 maanden geleden even gezien op zijn verjaardag.
Ik weet niet wat me steeds zo ongelukkig maakt. Medium? Ik zie het niet zo. Mediamiek op zijn tijd wel en je zult niet snappen denk ik dat ik met al mijn contacten zo verdrietig kan zijn en geen hout zin heb om oud te worden.
Mijn overleden vader kwam deze week langs. Hij is samen met onze hond in een mooie sfeer en hij hield mijn handen vast.

Ik schrijf even van me af want ik loop de hele avond me zo daverend rot te voelen.
Zal wel weer overgaan, maar komt helaas ook vaak terug.

Mijn bijna dood ervaring heeft mooie dingen gebracht en ook hele zware taken en ook een steeds terugkerend heimwee naar "Thuis "..

Knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.