LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 20:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Licht en Duisternis
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 18:44 

Dag Lieve Lichten,


ik zou het even graag over Licht en Duisternis willen hebben.
Bestaat er Licht?
Bestaat er Duisternis?
Voor de meesten onder ons wel. Ook voor mij.
Is Licht goed?
Is Duisternis slecht?
Voor de meesten onder ons wel. Voor mij is dat ietsje anders.

Zelf zien we eigenlijk vrij weinig, zo met het 'blote oog', vooral in Duisternis.
Dragen we daarentegen in Duisternis een infraroodbril of een nachtkijker dan zien we alles al veel helderder.
(info over nachtkijker en infrarood -> http://www.detectorshop.nl/assets/s2dma ... orshop.nl/ )
en zo heeft de mens nog vele andere hulpmiddelen gecreëerd om dingen 'in het Licht' te plaatsen die op het eerste zicht niet waarneembaar zijn.

Nou, wat moet ik daar nu mee?
Wat zegt me dit over Licht en Duisternis?
Dat je met de juiste 'instrumenten' Al-les in Licht kan zien.

Instrumenten? Ga ik echt geen 'instrumenten' kopen om in Duisternis te gaan zitten kijken hoor!
Tsja, dat is ieder zijn/haar eigen keuze maar je hoeft die 'instrumenten' ook niet te kopen om in Duisternis te zien.
Je hebt die instrumenten in je zelf zitten.

Ah, nu komen we er. Dus ik kan gewoon lekker in 't midden van de nacht in 't midden van een diep donker bos gaan zitten en alles om me heen zien?
Natuurlijk.
Waarom wist ik dat niet?
Omdat je het vergeten was.
Je kan alles zien als je het maar wil zien.

Ok, ik ga nu effe stoppen om dit zo in 'vraag en antwoord' te zetten.


Vele Lichtwerkers ontkennen het bestaan van Duisternis en ja, dan verzet elk deeltje in jezelf zich als je geconfronteerd wordt met Duisternis.
"Dat bestaat toch niet! Ga weg! Jij, Duisternis, ik wil jou niet zien!!!"
en wat krijg je dan? Wat creëer je daarmee?
Je ontkent een deel van je zelf. Je creëert afstand, en die afstand creëert weer angst en die angst creëert weer allemaal spiegeltjes en die spiegeltjes kaatsen dan weer heel mooi die Duisternis naar je toe en dan ga je weer ontkennen.

Maar waarom zijn er dan mensen die zeggen dat Duisternis een illusie is? Dat alles Licht is?
Omdat we weten wat Duisternis is.
Duisternis is zonder-Licht.
Plaats Duisternis in Licht, omarm het in Liefde en Duisternis wordt Licht.
Duisternis gaat heusch niet effe een stapje achteruit. Dat is een illusie die we zelf creëren.
Als het Licht maar een gedeelte van Duisternis ver-Licht zal je inderdaad nog steeds Duisternis waarnemen, daar waar je geen Licht waarneemt, maar maak je Licht groter en het kan Al-Duisternis ver-Lichten en dan is er Al-Licht.

Ik ga het daar voor nu bij laten en in een volgende post een ervaring beschrijven die ik enkele jaren terug meemaakte.


Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 18:45 
Ik heb, denk ik, de volgende ervaring nooit in dit of 't vorige forum geplaatst, wel in het amerikaanse LightworkerForum maar heb het wel met enkele vrienden gedeeld.
Ik denk dat dit heel goed past in deze thread. Het was een echte eye-opener voor me.
Effe vertalen uit het engels
(ugh, had ik die nederlandse vertaling ook maar bewaard)

...

Een paar jaar geleden leefde ik in een vrij kleine gemeente waar men hoofdzakelijk nog op de 'oude manier' leeft;
er zijn veel boeren, overal is er nog veel groen en het leek alsof ik hier kon voelen hoe eeuwen aan geschiedenis hun verhaal vertelden, waar ik ook maar om me heen keek.

In de eerste weken nadat ik verhuisd was, op een van mijn nachtelijke wandelingen, kwam ik aan een kruispunt waar ik een donkere, trekkende energie voelde: verscholen, verborgen, zich schuil houdend, een paar meters van me vandaan aan mijn rechterzijde.
Het werd zo levendig dat het zichzelf zelfs manifesteerde als een donkere figuur, gehuld in een donkere cape maar het voelde helemaal anders dan welke entiteit ik tot dan toe had ontmoet.
Iets leek anders, volledig anders. Het voelde echt niet alsof dit de energie was van één wezen; entiteit of iets anders.
Al mijn instincten zeiden me me om te draaien en terug naar huis te gaan, wat ik dan ook deed, nadat ik deze 'aanwezigheid' luidop zijn bestaan erkende en tot ziens zei ... voor het moment dan.
Ik beloofde dat ik terug zou komen en het Liefde te zenden.

Eenmaal thuis, erg ontdaan van deze ontmoeting, kon ik het maar niet loslaten.
De wetenschap dat Al-les Liefde is, 't maakt niet uit hoe donker of negatief iets kan voelen, was me zo enorm duidelijk dus logischer-wijze was de oorsprong van deze donkere en verhulde manifestatie ook Liefde.
Maar wat moest er gebeurd zijn dat iets zich zo negatief manifesteerde?, vroeg ik mezelf.

In de volgende weken ging ik vaak terug naar dit kruispunt, zowel overdag als 's nachts, om te trachten de waarheid te voelen achter wat het was dat zich hier manifesteerde.
Ik had beelden en visioenen over romeinse troepen die door dit dorp trokken, doen wat zij doen. Eeuwen later zag ik Fransen hier strijd leveren en beelden van de tweede wereldoorlog vlogen voorbij.
In de oude boerderij, waar ik een klein gedeelte van huurde, zag ik heel heldere beelden van misbruik van werklieden, zover gaand dat er zelfs enkelen vermoord werden en terwijl ik door het dorp liep kon ik zien hoe verschillende voorouders van de mensen die hier woonden verbonden waren door 'oude zonden'.
(Nu, ik geloof niet echt zonden maar oorzaak en gevolg zijn niets nieuws voor me)
In dit alles was er zoveel bloedvergieten en zoveel wat verborgen werd gehouden en gedaan werd in 't geheim.
Hoe meer de beelden voorwaarts in tijd gingen hoe meer ik zag hoe verschillende families nog steeds erg diep verbonden waren door dit alles maar het voelde aan alsof ze zo worstelden en de dingen draaiden en keerden om het allemaal in 't donker te behouden.

Op zekere dag sprak mijn buurman - hij was samen met zijn vriendin een jaartje ofzo voor mij hier komen wonen - over iemand die zijn hele leven in dit dorp had gewoond en die iemand had een boek geschreven over dit dorp ... en hij had er een copy van!
Het was zeer interessant maar wat me nog 't meeste opviel was dat hij in zijn boek sprak over een 'aanwezigheid' die mensen al sinds eeuwen aan dat kruispunt voelen. Natuurlijk zorgde bijgeloof er voor dat ze er angst voor voelde.

Er is meer over dit alles te vertellen maar om het niet te lang te maken zal ik proberen 'to the point' te komen.

Door de geschiedenis van dit dorp te leren en te voelen en te zien, en te zien hoe oude 'karma's' zich hier zo sterk en duidelijk manifesteerden, maar tegelijkertijd zo verdrukt, leerde ik dat al die energieën een aanwezigheid in dit dorp hadden gevormd om te herinneren, om in openheid te brengen en los te laten.
Hoe bewuster ik werd van de verschillende, aparte energieën waaruit dit wezen bestond hoe Lichter het werd, totdat het uiteindelijk een wezen werd bestaand uit het puurste, witte Licht, daar, in een veld, een paar meters naast de weg, recht voor me.

Voor mij was dit een van de helderste herinneringen dat Al-les gemanifesteerde Liefde is, 't maakt niet uit wat.
Het mag een tijdje duren voor ons om dit te begrijpen maar uiteindelijk doen we het, allemaal.


Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 19:13 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Waarom heb ik het gevoel dat je mij beschrijft?
Die duisternis. die gedaante.
Alleen........
Ik ben nog een stukje schaduw van die duisternis, die je over het hoofd hebt gezien.
Die stilletjes is teruggeglipt, terwijl je verblind werd door het witte licht.


Met alle respect voor jou, en je liefdevolle schrijven.
Moi Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 19:18 


Ik zie alleen maar 1 Kracht...God's energie en uit die energie is alles gemaakt..dus ook de duisternis.
Dus Lieve Maja, je bent het beide...Licht en Duisternis , net als wij allemaal.

Licht en Liefde van Nel. :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 19:55 
Maja schreef:
Ik ben nog een stukje schaduw van die duisternis, die je over het hoofd hebt gezien.
Die stilletjes is teruggeglipt, terwijl je verblind werd door het witte licht.


Nee hoor, lieverd. Dat Licht verblind me niet :wink:
Voor mij ben je een schitterend :idea: Licht

Warme knuffels
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 21:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ik vind dat je dit mooi ge-beschreven hebt Patrick.
Duisternis en licht.

Ik zit me nu alleen af te vragen...misschien onzinnige vraag hoor, is mogelijk...maar hoe zie jij dan de duisternis in je gewone dagdagelijkse bestaan dan eigenlijk?

Want ik kan je helemaal volgen als het "zien" betreft.
Maar duisternis in de zin van boosheid of kwaaie zin of depressie of...ja noem maar iets "gewoons" kun jij dan ook zien dat dat duisternis is wat verlicht wordt? En dan niet in de zin van goed of kwaad of zoiets dergelijks want oke, verdriet enz. is niet goed of kwaad, dat begrijp ik. Behoeft geen commentaar. Maar het lukt mij nog steeds niet om duisternis als zodanig te herkennen zeg maar.

Oh... :oops: ik weet even niet hoe ik precies mijn vraag moet stellen maar misschien begrijp je het zo al
?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: knuffel voor Ruthselief
BerichtGeplaatst: do 16 mar 2006 23:40 
Dag lieve Ruthazel, lieve schat,

wat fijn om weer even lekker samen te kletsen aan het haardvuur, te praten, te delen Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het gewone, dagdagelijkse Duister bij mezelve bijvoorbeeld zie ik als ikzelf een ander beeld dan een prachtig, goddelijk wezen heb van iemand; weze dit mezelf of iemand anders of wanneer ik iets (bv een situatie) of iemand ver/be-oordeel.
En dat gebeurt regelmatig hoor.
Ik kan me soms ontieglijk aan Joli ergeren, soms dagenlang, totdat ik even stilsta - en meestal even ga zitten, hehehe - en mijn hart open naar haar.
Op dat moment valt elk oordeel dat ik voordien had van me af en vloeit er zo 'n enorm gevoel van Liefde in mij en naar haar
en ondertussen heb ik geleerd dat open-hart-ig dan te delen.

Ook bijvoorbeeld naar Francis, haar jongste zoon, heb ik vaak zo 'n gevoel van grrrr gehad maar hoe makkelijk dat allemaal in één moment kan verdwijnen door hem in Licht te plaatsen, te zien als een manifestatie van het puurste, goddelijke Licht dat ie is.
Hijzelf verandert daar niet meteen door (vaak ook wel, hehe), is ook niet de bedoeling maar elk oordeel dat hem minder maakt dan het puurste goddelijke Licht dat ie is verdwijnt op het moment als ik hem in Licht plaats
en wat een verandering er dan gebeurt!

Als ik dan af en toe angst voel opkomen rond mijn reis binnenkort, iets wat soms gigantische proporties aangenomen heeft en wanneer ik dan mezelf herinner wie ik ben en wat ik ben: een Ziel ontstaan uit het puurste goddelijke Licht, tijdelijk op deze aarde, gehuld in een lichaam, onvoorwaardelijk gesteund door Al wat is en dit Licht tot in de kern van mijn cel voel/Ben dan verdwijnt elke angst, elke Duisternis, elke twijfel.

Geld en geldzorgen, nog zoiets wat mijn Licht kon verduisteren op momenten als ik vergat.
Ik heb op dit moment geen enkele euro op mijn naam staan. Nogal wiedes. Ik heb ook geen geld nodig.
Nou, begin dan maar eens aan een reis, hehehe.
Maar wanneer je weet wie je bent en wat je bent (= een Ziel ontstaan uit het puurste goddelijke Licht, tijdelijk op deze aarde, gehuld in een lichaam, onvoorwaardelijk gesteund door Al wat is) en weet dat Al je steunt, onvoorwaardelijk, dan weet je dat geld komt ( = gecreëerd wordt) als je 't nodig hebt want geld is ook Licht, uitgedrukt in muntjes en briefjes, steeds daar wanneer je het nodig hebt.
En ja, als je dat dan even vergeet dan kan het donker en duister worden en angst creëren en wat nog meer ... totdat je je herinnert wie en wat je bent. Dan plaats je al wat geld is ook in Licht, be- en ver-Licht het.

Duisternis rond ziekten en fysiek ongemak bijvoorbeeld, nog zoiets wat me regelmatig in duisternis bracht ... of anders gezegd, iets waardoor ik vergat wie en wat ik ben.
Sinds ik de cursus 'Meester in, van en door Leven' creëerde is me enorm duidelijk geworden hoe onbewust velen - de meesten - nog steeds zijn van hun eigen lichaam enja, als daar dan wat mee gebeurt versluierd dat prachtige, schitterende, goddelijke Licht al vlug.
Bewust-zijn-van Lichaam ver-licht dan al heel veel. Hoef je echt geen doktor voor te worden. Iedereen kan boekjes in de bib of info e.d. op 't internet gaan zoeken om antwoorden te vinden over zijn/haar lichaam.
Dan de verbinding maken tussen je lichaam, zien hoe dit lichaam je staat van zijn (= een ziel, ontstaan uit het puurste goddelijke Licht, tijdelijk op deze aarde, gehuld in een lichaam, onvoorwaardelijk gesteund door Al wat is) weerspiegeld en hup, je Weet waar je je Licht ingeperkt houdt.
Zet iemand voor me, liefst naakt natuurlijk zodat ik elk litteken en elk 'mankement' duidelijk zie en ik vertel je boekenvol over wie en wat ze zijn, waar ze Licht versluieren en hoe. Dat noemen ze dan 'paranormaal begaafd', hehehe. Nee hoor, dat is gewoon het Zijn van de ander zien, gespiegeld in hun lichaam. Kan iedereen.

Ik was geboren met astma (nou, da's veelzeggend :lol: ) en in mijn jeugd was dat vaak enorm beangstigend, totdat ik zei: "En nu gooi ik heel die rommel (inhaleerapparaatjes en alles wat ikzelf met astma associeerde) weg en begin ik te roken."
Ik heb dat destijds heel bewust gedaan en wist, vanbinnen, dat mijn astma voorbij was.
Het gekke - of is het 'het natuurlijke' - is, er is steeds dit weten als je ECHT iets beslist en niet zomaar half en half iets doet om jezelf te overtuigen. Dat 'zelf overtuigen' kan wel een aanzet zijn tot 'echt weten'. Absoluut.
Doe alsof je iets al bent of kunt of ... en na een tijdje weet je dat je bent of kunt of ... .

Nu, sinds een paar weken, produceert mijn lichaam veel teveel maagsappen en werk mijn sluitspiertje tussen maag en slokdarm niet optimaal meer - en mijn lever zit er ook voor iets tussen - wat maakt dat ik heel veel 'last' heb van maagzuur.
Ben daar echt niet voor naar de doktor gegaan om te controleren of mijn sluitspiertje aan mijn maag wel of niet goed werkt. Waarom zou ik? Om bevestiging te zoeken? Om me te laten vertellen wat ik al weet? Nah :wink:
Als ik mijn levensstijl na ga; zowel innerlijk als uiterlijk, dan is het nogal logisch dat ik last heb van maagzuur.
Nee hoor, ik drink bijna totaal geen alcohol (een van de mogelijke 'motivators' die voor maagzuur kunnen zorgen) maar ik rook me te pletter en drink bakken met koffie, eet heel onregelmatig en ook nog eens alles behalve gezond.
"Ja doe daar dan iets aan", kan je dan zeggen maar nope, ik doe het lekker op mijn manier :lol:
ik hou van mijn huidige levensstijl en neem dat maagzuur er met Liefde bij, omarm het zelfs omdat ik het gecreëerd heb.


Je vroeg op gegeven moment:
"Maar duisternis in de zin van boosheid of kwaaie zin of depressie of...ja noem maar iets "gewoons" kun jij dan ook zien dat dat duisternis is wat verlicht wordt?"
De uiting van boosheid, kwaaie zin of depressie zie ikzelf niet als duisternis die verlicht word.
Als je weet wie je bent en wat je bent en bent wie je bent ben je niet boos, heb je geen kwaaie zin noch ben je dan depressief.
Als je bent wie je bent ben je vrolijk, bent goedgeluimd en vol Levensvreugde.
Dat je door de ervaring van boosheid, kwaaie zin of depressie zoveel meer in je zelf gaat staan, in je natuurlijke staat van zijn gaat leven, je bewuster gaat her-in-eren van wie je bent en wat je bent: een Ziel ontstaan uit het puurste goddelijke Licht, tijdelijk op deze aarde, gehuld in een lichaam, onvoorwaardelijk gesteund door Al wat is, yup, zeker weten.
Depressie bijvoorbeeld is leven in bijna totale duisternis. Kom daar eens uit! Kan je enkel door Al die Duisternis te gaan be-Licht-en.
Is er nog een sprankje duisternis dat je niet belicht dan zie je vaak dat mensen terugvallen in die depressie, gaat alles opeens weer zo enorm duister worden.
Aan de andere kant is het ook zo dat wanneer er weer ietsje meer Licht in die duisternis is, dat er al vlug veel meer ver-licht wordt.
Doe een kaars aan en je ziet dat dat licht niet slechts op een puntje schijnt. Het licht gaat zowel naar boven als naar onderen als naar links en naar rechts en naar voren en achteren enz.
Geef meer brandstof aan die kaars en al vlug verlicht je hele ruimtes die nog maar een moment voordien in duister gehuld waren.


euh, dit is weer lang aan 't worden, merk ik dus ga even een adempauze houden.
Oh, al wat ik schrijf is natuurlijk hoe ik het zie, lieverds. Dat mag giga verschillen met anderen hun zienswijze, ervaringen, ideeën, ... . Alles mag :wink:

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 mar 2006 11:13 
Offline

Lid geworden op: vr 17 feb 2006 20:23
Berichten: 36
het donker is eik t licht, en t licht t donker
het donker is niet slecht, niet goed, het is net zoals het licht.

Het is, wij geven er een waardeoordeel aan, en het universum reageert dan met: en zo is het.

kies je dingetje :) 8)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 mar 2006 11:30 
Inderdaad, lieve Mirri ... en zo is het Afbeelding

Hier komt weer dat schitterende toverwoord van je bij me op: integratie
Zie het voor wat het is, integreer het. Stel het niet langer buiten je want je bent het. Je Bent Al :P

Terwijl jij je post had gepost was ik in mijn notepadje een hele uitleg aan 't uitschrijven die ik hier toch nog even bij ga plakken ...



Hallo alweer,

ik zou hier eigenlijk nog een beetje verder op in willen gaan, vooral over dat 'iemand zien als een prachtig, goddelijk wezen' en hoe dat voor mij werkt.
Wanneer iemand leest dat ik een ander als een prachtig, goddelijk wezen zie dan kan dat erg 'new age', erg wazig en fuzzy en fantastisch of fantasie-vol klinken.
Voor anderen kan dat dan weer als pure inbeelding of wishfull thinking overkomen of weet ik veel wat mensen zich daar nog zo bij kunnen voorstellen.
Of misschien denkt een ander wel van: "Ja hoor, je ontkent gewoon hoe die ander is en maakt daar zelf wat van hoe jij het/de ander graag zou willen zien of pikt er hier en daar een deeltje uit" ...

... maar het werkt voor mij ietsje anders.

- Background information -
Als katholiek opgroeiend jongetje, tijdens mijn jaren als misdienaar, heb ik prachtige ervaringen gehad van Gods-gevoel = het gevoel dat God heel, héél dicht bij me stond.
Dit had al iets in me wakker gemaakt maar voelde dan toch weer als iets wat rondom mensen en rondom mezelf was, weet je wel. Niet echt uit jezelf komende.
Toen ik dan negentien was en met Reiki in contact kwam leerde ik die goddelijke energie door me te laten stromen en het zo via mezelf naar een ander laten vloeien. Na een tijd doorheen tijd en ruimte en werd ik me bewuster van universele Levensenergie, van God als scheppende energie, aanwezig in elk van ons.
Iets nadien herinnerde ik me ineens verschillende vorige levens waarvan eentje zich afspeelde ten tijde van Jezus. Hiedoor werd die verbinding met 'het goddelijke' nog maar eens zo diep versterkt en bevestigd.
Ondertussen was ik een ontwaakt medium geworden (hei, wat klinkt dat leuk, een ontwaakt medium :D ) en zag met eigen ogen weer wat meer, wat anders.
Tegelijkertijd had ik dan giga ervaringen in magie - zowel de rituele als niet-rituele - waardoor ik dingen weer op een andere manier leerde zien.
Later zag ik dan ook af en toe aura's, iets wat tot nog toe een zeldzaamheid is maar toch, het heeft ook weer zijn plaats in 'dingen' anders zien en ervaren.
En zo zijn er nog wel puzzelstukjes die me ontwaakten; zowel door boeken als door films als door persoonlijke ervaringen als door ... en ga zo maar voort.
Daar ik zelf heel visueel aangelegd ben - ondanks dat ik bijziend ben en een bril draag :lol: - zie ik ook telkens heel veel rond al die ervaringen ...

maar even terug naar 'iemand zien als een prachtig, goddelijk wezen.'
Wanneer ik naar iemand anders kijk en me bewust maak van de ander als 'prachtig, goddelijk wezen', als 'een Ziel ontstaan uit het puurste goddelijke Licht, tijdelijk op deze aarde, gehuld in een lichaam, onvoorwaardelijk gesteund door Al wat is' dan zie ik de ander inderdaad ineens veel en veel Lichter
maar door dit Lichter-zien komen ook al die opgebouwde blokkades veel en veel helderder naar voren.
Je zou dan denken: "Dat beeld wordt daar toch alleen maar donkerder of duisterder van" maar neen, integendeel!, net omdat je in Licht al die verschillende facetten van de ander ziet, weet dat het dat zuivere Licht is dat verhuld is, versluiert is.
Vaak begint bij mij, wanneer ik zo naar iemand kijk - soms gewoon zo aan een ander denk - vaak een hele film over iemands leven af te spelen, gaan die beelden soms ook terug tot in vorige levens en soms zie ik dan de een of andere entiteit of begeleidende ziel naast die ander staan.
Wanneer de informatie ertoe doet komen er ook lichamelijke dingen bij of wat dan ook.

Mijn periode in Spanje, waar ik dagdagelijks kaarten legde en boodschappen van entiteiten doorgaf, is in dit alles een ware openbaring geweest.
Het was toen dat ik me zo enorm bewust werd van 'mezelf uitschakelen' tijdens readings.
Voordien, wanneer ik dan eens kaarten legde of als medium bezig was dan gingen nog heel vaak allerlei gedachten door me heen, ook al filterde ik die er vaak wel zo goed als ik kon tussenuit maar hier merkte ik dat ik gewoon mezelf uitschakelde en opving en doorgaf zonder daar zelf iets aan toe te voegen.

En hoe helderder ik de ander door de tijd dan leerde zien hoe duidelijker al die verschillende bouwstenen van een ander dan voor me werden.

Ik weet niet of dit allemaal een beetje duidelijk is maar waar het, voor mij dan, eigenlijk op neer komt is dat hoe helderder ik iemand zie als die Ziel, ontstaan uit het puurste goddelijke Licht, tijdelijk op deze aarde, gehuld in een lichaam, onvoorwaardelijk gesteund door Al wat is, hoe duidelijker al die donker plekjes ook voor me worden.
Dan wordt het geheel even veel duidelijker; zowel het goddelijk Licht waaruit we opgebouwd zijn/ontstaan als de zorgen en blokkades als wat nog meer van belang is in het zien op het moment dat ik zie.

En in dit 'helderder zien', daar kunnen we onszelf in trainen, dat kunnen we ontwikkelen, dat kunnen we her-in-eren, simpelweg door meer en meer Licht te zijn, ons meer en meer als Licht-wezens te zien, door ons op het goddelijke in onszelf te focussen en daar-mee naar een ander zijn.


Tsja, ga het daar maar bij laten.

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 mar 2006 12:21 
Je kan geen onderscheid maken tussen licht en duister, want het IS wat is ,er is maar een IK BEN.
Ja de mens die doet het het ,die leeft in een illusie wereld waar je alles kan scheppen wat men wilt, maar dat is allemaal maar stoffelijk, als men het ware bewustzijn kent, kent men geen verschil.
Dus eigenlijk is het zo, als je leeft in het onderbewustzijn zie je het verschil tussen licht en duister, leef je bewust in het bewustzijn is er geen verschil meer.zoiets?

greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 mar 2006 13:53 
Dag lieve Merlijn,

viel me meteen de tijden op waarin we onze berichtjes plaatsten:
jij -> 13:21 ... 1-3-2-1
ik -> 12:30 ... 1-2-3-0
Wondermooi! en zo veel zeggend
:idea: Afbeelding :idea:


Iedereen kan best onderscheid maken tussen Licht en Duister, doe ik ook vaak maar ik zie ze eigenlijk als uitingen van 1, en die 1 komt dan weer voort uit 0 ... zoals ik het zie/ervaar.
Het onderscheid Licht en Duister maak ik vaak om 'dingen' makkelijker uit te leggen, zowel naar mezelf als naar anderen.
Ik plak daar dan wel geen woordjes (= oordeel) als 'goed' of 'slecht' meer aan. Het Is wat het is.

Prachtig hoe je het zei: "... want het IS wat is ,er is maar een IK BEN"
Waar men ook is, wat men ook denkt of voelt of doet of wat dan ook, er is inderdaad maar een IK BEN

Die illusie wereld zoals je het noemt, ik zie het eerder als de werkelijke wereld want alles is echt, is werkelijk maar tegelijkertijd is het dan ook weer allemaal illusie dus waarschijnlijk/misschien bedoelen we hetzelfde.
Dat wat echt is hangt dan weer af van wie dit zegt, is afhankelijk van wie het zo be-Leeft, net zolang tot het vervangen wordt door een andere wereld, een ander zijn, een andere creatie, een andere werkelijkheid
want in-der-daad, we kunnen werkelijk Al-les scheppen en creëren wat we maar willen. Doen we voort-durend.
Alles wat iemand ziet en voelt enz en iedereen die er is heeft die iemand (wie dit ook leze, en zelfs wie dit niet leze, hehehe) zelf gecreëerd.

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 mar 2006 20:03 
Hallo Patrick,

Het is zeker wondermooi die getallen,het zal zeker wat betekenen,Wat dat merken we wel .

Ik denk wel dat we hetzelfde bedoelen, alleen ik zeg het niet zo uigebreid
Ik hou er van om altijd met zo`n weinig mogelijk woorden het te verwoorden hihi, alleen is het gene wat jij geschreven hebt, de menselijke gedachte, wat ik altijd probeer te doen( zo goed als mogelijk) mijn menselijke gedachte uit te schakelen en van uit mijn bewustzijn te schrijven, vandaar dat ik altijd maar een paar regels schrijf, okè er zijn momenten van helderheid dat het soepel verloopt en dat mijn bewustzijn door gaat.
Komt niet vaak voor hoor :D , maar persoonlijk vind ik dat je het allemaal heel mooi verwoord en opschrijft echt ik meen het,maar zo zie je maar we zijn alle een en toch zo verschillend.

greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 18 mar 2006 20:39 
Nog even dit,
De mens kan geen woord of gedachte tot uitdrukking brengen met enige manifesterende kracht buiten zijn eigen veld van competentie.
Hij kan zich niet buiten dat veld begeven, omdat het woord zelf dat hij uit het terrein waarop hij handeld,schept.
De gemiddelde persoon weet niet werkelijk wat een woord is , het is louter een voertuig dat in de geestesprocessen gebruikt wordt om bepaalde van die processen over te brengen of uit te breiden.
Het woord kan niet overbrengen wat niet in de geest is.
moest nog even, nu hou ik het voor gezien.(De mens is de personificatie van het Principe)

greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 mar 2006 17:06 
Dag lieve Merlijn,

wat die getallen me zo op 't eerste zicht/gevoel toonden - wat ik eruit opmaak - is dat jij heel duidelijk bent wie je bent en wat je bent, vanuit jezelf naar 3 en 2 gegaan bent en zo jezelf weer vond/bent terwijl ik 'het' zo anders doe.
1-3-2-1 spiegel ik als 1-2-3-0 terwijl 321 en 123 er toch zo netjes gespiegeld instaan.
Jouw geheel vormt 7 terwijl het mijne 6 vormt
enzovoorts ... kleine observatie, net zo belangrijk of onbelangrijk als we 't zelf maken :wink:

Het hele proces van voelen en zien e.d. neerpennen, in woorden en gedachten en beelden vervatten maakt inderdaad vaak dat ik vrij lange posts neerzet ... en dat terwijl ik zelf zo 'n hekel heb om lange posts te lezen :lol:
en dan komen die woorden maar en gaan maar verder ...

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 mar 2006 18:01 
Ja inderdaad patrick, ik weet wie ik ben,Beth de magier kaart 1 van de grote arcana van de tarot,Kether-Binah
AHIH-IHVH Elohim
Metatron-Tzaphkiel
Chioth ha qodesh-Aralim
Nebulae-Saturnus
Beth is een van de zeven dubbele letters, en elke dubbele letter is getekend door een tegenstelling, Beth betekend huis.
Het is als het scheppen van een eigen heilige , veilige plek-jouw temeltje, jouw stilte punt , jouw huis dat ook in de hemel staat , het huis van je verlangen.
Je kunt jezelf altijd , zeker met de hulp van deze magische energie , daar heen verplaatsen.
AHIH dat wil zeggen IK BEN
Deze energie maakt hier een verbinding met IHVH Elohim, en dat is ,Ik wil alles en iedereen zijn, en we moeten elke cel in ons lichaam zijn, elke gedachte in onze geest en elke gevoel in onze ziel.

greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 mar 2006 22:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Ja inderdaad patrick, ik weet wie ik ben,Beth de magier kaart 1 van de grote arcana van de tarot,Kether-Binah
AHIH-IHVH Elohim
Metatron-Tzaphkiel
Chioth ha qodesh-Aralim
Nebulae-Saturnus ...


:shock:
Jeetje merlijn, dat klinkt verassend spannend dit??
En wat wilde ik graag dat ik het kon begrijpen.

(Off topic.Mea Culpa Patrick. :oops: )


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 mar 2006 23:06 
Ruthazel :D
Ik kan begrijpen dat het raar overkomt ,maar ik denk dat Patrick het wel begrijpt.

greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 19 mar 2006 23:21 
Hoi Merlijn,

Wil je me alsjeblieft wat meer vertellen over die Elohim.
In een channeling is er aan mij verteld dat er veel Elohim-energie naar me toe komt om mij in balans te houden.

Wat is Elohim-energie??? Wat is Elohim????? en al die letters ervoor, wat betekent dat????

groetjes Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 20 mar 2006 00:45 
Vick schreef:
Hoi Merlijn,

Wil je me alsjeblieft wat meer vertellen over die Elohim.
In een channeling is er aan mij verteld dat er veel Elohim-energie naar me toe komt om mij in balans te houden.

Wat is Elohim-energie??? Wat is Elohim????? en al die letters ervoor, wat betekent dat????

groetjes Vick

Om te beginnen is dit uit de kabbalah,Godsnaam:AHIH betekent: IK BEN! dat wat was , IS , en altijd zal zijn.
Godsnaam:IHVH Elohim betekent: ik wil alles zijn .
Binah is het begrip.
Elohim betekent: kinderen van god, goden.
In jouw geval zal jouw pad verlicht worden door het bewust worden, van het bewust-zijn(IK BEN).
Het is moeilijk uit te leggen want de kabbalah is zoveel omvattend dat dit een beknopte uitleg is.

greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 20 mar 2006 07:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
hmm..als ik dan even meedenk met Vick..kun je dan zeggen dat er veel ik-wil-alles-zijn energie naar Vick toekomt?

En dan nog een, hebben de Kaballah en de Tarot met elkaar te maken?
Of hanteren ze dezelfde cijferreeksen?

O jeej.
Ik zie het al.
Vereist weer een héle studie.... :?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.