LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 12:24

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 16:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Hi allemaal.....

Ik wil graag wat steun en advies vragen , van wie mee wilt denken.

Even vertellen.

Dit jaar, was voor mijn knul nogal een heftig jaart je.
Hij trok een muurtje om en brak zo zijn bovenbeen, waardoor hij 5 weken in het ziekenhuis moest verblijven en thuis nog eens 7 weken in een gipspak.
Daarnaast ging ons gezin uiteen, Papa woont ergens anders intussen en Mama ( ikke dus.. :wink: ) is een nieuwe "wij" aan het maken in ons huisje. Deels is hij dus bij mama en deels bij papa.


Alles bij elkaar nogal een boel inpact op in het leven van mijn kleine mannetje en dat veroorzaakte nogal wat gedragsproblemen.

Logischerwijs ging het op school dus ook minder goed met hem.
Hij is altijd vrij druk en slecht geconcentreerd geweest, maar, omdat hij nu in klas 2 zit, bleken de problemen die hij vertoonde breder dan alleen veroorzaakt door het proces van dit jaar endaarom onderging hij intussen allerlei testjes en krijgt hij Remedial Teaching.

En het blijkt nu dat hij heel hoog scoord (in de gebruikelijke testen), voor ADHD.( Het verbaasd mij zeker niet hoor, maar ik ervaar wel wat problemen met het stempel dat hij nu draagt..zucht...)

Mijn Nieuwetijds-Stuiterballetje.... :wink:
Die prognose vraagt om actie, om voor hem een manier te vinden beter in zijn velletje te komen zitten.En daarom gaan nu dus saampjes , zoals dat heet..."Het circuit in ",om te kijken hoe we met deze situatie gaan omgaan..
Ik ben verwezen naar de kinderpsychiater en een kindertherapeuticum...
Daar ben ik blij mee....en geeft een nieuwe opening ook voor hem...

Mijn vraag aan jullie allen is.
Wie heeft persoonlijke ervaringen met ADHD en wil je daar iets overkwijt ?
Ken je info wellicht, die anders kijkt naar ADHD, dan normale weg..
Ik ben fel tegenstander van het onderdrukken van zijn stuiterbalfecten...die ook bij hem horen..dmv chemische middelen, dus welke manierewn kennen jullie ook en heb je daar ervaringen mee ??

En evt (Invoelings)advies over welk een grond zijn gevoeligeheid kan hebben..

Van alles is welkom, om mij wat meer helderheid te geven.
Naast de weg die ik nu ook ga...

Dank jullie bij voorbaat.....

Ps...de Kleine/Grote Moppelooi wordt morgen 8....
Dus feestjes hebben we gelukkig ook........ :wink:

Liefs.Simone



Laatst gewijzigd door Simone op vr 14 dec 2007 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 17:17 
Offline

Lid geworden op: do 24 mei 2007 13:37
Berichten: 57
is het geen prachtig * stempel * dat hij draagt Mamma Moon?
laat hem zijn wie hij is, hoe hij zich voelt.
dat zegt mijn gevoel.

maar ik gilde hard uit NEEEEEEEEE, toen ik het woord psychiater en therapeuticumm las.

het waarom zal ik je uitleggen.

ik mocht naar de dokter vanmorgen om uitgebreid het formulier voor bloedtesten in te vullen.
omdat ik het laatste jaar erg depressief ben.
en wat denk je: of ik niet toch nog even aan de prozac, neurotransmiitters
serotineregelaars wilde.
mijn ERG heftige reactie op 1 simpele tablet heeft mij drie dagen gekost om mij MEZELF weer te laten voelen, en zijn.

wwwhhhhhhooooooo frumm, maar das t teken dat juist je depressie erg ERG is, en ik heb geantwoord, dan maar erg.
maar ik wil mezelf zijn.

kan je simoon, mamma moon, je stuiterbal niet gewoon vragen wat hijzelf wil?

stuiteren en Alles voelen, of een half lege voetbal zijn, die nergens meer op reeageert?
( is maar een voor beeld hoor)

voor nu een dikke kus, en als t niet past, prullebak


voor morgen voor jouw en je eigenste knul een fijne dag gewenst

frummel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 19:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Simone,

Zelf heb ik ook geen ervaring met AdHd, maar wat ik wel voel
is dit dat je zoontje mag zijn wie hij is.
Je schrijft dat er veel is gebeurd het afgelopen jaar en hee daar
mag hij ook zijn draai nog in vinden.
Ik voel dat hij nu pas in jaar 2 van de 'grote school' nog niet helemaal
zijn draai heeft gevonden.
Zou hij juist niet meer zijn energie in bijvoorbeeld buiten spelen, rennen,
vliegen en buiten zijn kunnen missen? Of Muziek? Sport?
Kinderen spelen tegen woordig niet meer zoveel buiten, maar voor jouw zoontje kan dat anders zijn.
Weet je vroeger als het regende of wat slechter weer werd, moesten wij als kinderen binnen blijven, mijn broer en zus konden uren spelen met lego op een rustige manier, maar ik werd gek als kind, ik jengelde de hele dag of ik toch astjeblieft naar buiten mocht.
Daar kon ik rennen, vliegen of wat dan ook en zo raakte mijn energie die zich naar buiten wilde wringen op z'n plek.
Misschien klinkt het naief hoor, dan gooi maar in de .........
Maar laat niet stempelen joh, heb vertrouwen in jezelf en je knul.
Misschien is het juist goed om het aan te kijken, nu de situatie iets helderder wordt of is, tussen pa, ma en kind.
Ik kan je ook zeggen dat de psychiaters die op de conventionele manier werken, je het gevoel geven dat je het allemaal zelf ook ziet en ook denk ik dat het een behoorlijk traject is wat je nu ingaat.
Maar jij weet het als moeder het allerbeste, dat weet ik zeker :wink:

Knuf en heel fijne verjaardag morgen.
Wauw al weer 8 jaar.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 19:49 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:12
Berichten: 147
Gefeliciteerd met je stuiterbal !!
En vast een fijne dag morgen.

Persoonlijk schrok ik ook van de woorden psychiater en ingewikkeldwoorticum. Maar ja , ook daar zijn misschien tegenwoordig wel mensen die niet meer met het stramien van 40 jaar terug werken. En die WEL van NT-kindjes kaas gegeten hebben.

Het belangrijkste is dat hij weet dat je van hem houdt en accepteert zoals hij is.
Dat je begrijpt dat hij meer 'binnenkrijgt' dan jij ook maar kan vermoeden en/of invoelen. En dat dat een overvloed is , moge duidelijk zijn en probeer daar maar eens mee gestructureerd te leven.

Konsekwent zijn en regelmaat is heel belangrijk voor de rust.
(en dan bedoel ik niet met straffen)
Als hij bijvoorbeeld iedere dag om vier uur een appel krijgt , weet hij dat , dat zit in zijn vaste schema. Leg je er plotseling een peer neer , weet hij niet wat hem overkomt en beland de peer naar alle waarschijnlijkheid aan de andere kant van de kamer. Die appel was één van de zekere dingen in zijn dagelijkse gangetje.
Maar als je zegt : Hey , wat denk je ervan ? Zal ik je morgen eens een peer geven ?? Kan hij zich op de verandering voorbereiden , of nee zeggen.
Dit is misschien een maf voorbeeld , maar zo werkt het wel.

Als bepaalde dingen gewoon vast liggen , is de chaos om hem heen beter te behappen.

Spontane uitjes : Iets minder spontaan maken en aankondigen. Bezoek ? Aankondigen. Op een andere tijd zwemles ? Uitleggen. Andere route naar school ? Idem..
Dat geeft rust in het hersenpannetje.........

liefs,
Tinkje


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 22:02 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
Afbeelding

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007 22:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Allereerst Van Harte Gefeliciteerd met je knulletje Simone :!:

Ik heb met je meegedacht en mijn zoon van 9 ook :) Toevallig had hij gisteren iemand in de klas die een spreekbeurt hield over ADHD. Zijn vriendje en hij slikt er medicijnen voor oa ritalin.

Mijn zoon vertelde dat hij zich ook herkende in ADHD omdat hij ook heel beweeglijk is enzo, en dit deelde hij met mij bij thuiskomst. Dus ik praatte hier nog even met hem over toen ik later zag, dat jij dit ook gepost had. Wij kwamen samen tot de conclusie dat hij inderdaad heel beweeglijk is, en dat dat ook een reden was voor ons om hem op voetbal te doen en daar is nu ook breakdance bij gekomen, wat hij geweldig vind om te doen. Verder vind hij het heerlijk om veel te spelen en s`middags gaat hij eerder na school zodat hij ook nog lekker kan buiten spelen. En na school net zo. En hij verkiest de ruimte om te spelen zodat hij zijn energie kwijt kan boven medicijnen slikken. Dit is natuurlijk heel anders als je de diagnose ADHD hoort. Uit eigen ervaring gesproken zou ik ook wel in het hokje ADHD hebben gepast maar ik was ook gewoon heel druk en beweeglijk volgens mij ook omdat ik veel oppikte en een HSP ertje was, en ik vermoed dat dit ook voor mijn zoon zo is. Dus ja, hier doen wij het gewoon mee en ik hoop dat jullie er saampjes ook komen wat voor hem de best passende manier is.

In ieder geval steun en kracht toegewenst hiermee :idea: :idea: :idea:

Liefs van Brighteyes


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 08:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Heej.....feestelijke Moppelooi.

Tja stuiterbal.
Ik zie het voor me.

Ik weet echt heel weinig van ADHD.
Ja labels.
Geeft op zich toch nix schat als er een label opgeplakt word.
Als jullie maar verder komen.
dan maar mét sticker hoor.

Wat in me opkomt bij jouw Prinselijke Hoogheid is .....hij ziet geen grens.
Vage lijnen die er van buitenaf zijn neergezet en waar hij dus geen contact mee heeft.
Ergens heb ik het gevoel dat hij wel strepen nodig heeft.
Of wellicht zoals Tinkje schrijft: duidelijke vast liggende momenten/dingen/afspraken enz.

En dan een enorme energie die er écht niet voor nix zit hoor heej.
De energie weg gaan drukken of zoiets....kweetnie hoor...
Dit kind komt duidelijk iets brengen en weet nog ff niet waar het neer te leggen. zoiets.
Net of ie met bagage komt in een ander land en nog geen overzicht heeft op het land en zijn eigenheden.

Enfin...gefeliciteerd in ieder geval.
Met veel balonnen wellicht?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 09:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Dag Moon lieverd ,

Tja , ik heb wel wat ervaring met ADHD en heb er mijn visie op. Mijn twee petekinderen , waar ik een beetje papa voor ben , hebben alle twee de stempel ADHD opgedrukt gekregen. Kelly , nu 16 heeft het in mindere mate , maar Kenneth 14 heeft het in een zware vorm. Hij kan heel regelmatig agressief zijn en dan moet alles er aan geloven wat in zijn buurt is. Heel moeilijk om dat in goede banen te leiden , zeker als er niemand is die daar daadwerkelijk continue mee werkt. Zo’n kinderen hebben een enorm potentieel aan energie en omdat ze niet weten hoe ze met deze energie moeten werken , kan deze energie zich op eender welk moment en in eender welke toestand gaan manifesteren , want dat is immers wat de energie wilt en soms zo erg zelfs dat het kind de volledige zelfcontrole kwijt is. De medische wereld heeft daar een geneesmiddel voor , genaamd ‘Relatine’. En dat wordt momenteel enorm veel voorgeschreven, ten voordele van de farmaceutische industrie, want er zijn tegenwoordig heel veel kinderen met de stempel ‘ADHD’ , 1 op 5 als ik me niet vergis. Dit geneesmiddel onderdrukt en versluierd de energie , waardoor de kinderen rustig worden , maar het pakt het probleem zelf niet aan. Men is ondertussen ook te weten gekomen dat Relatine na een tijd gewoon niet meer werkt. Dan maar andere middelen op de markt brengen om de energie te onderdrukken want er moet toch verdiend kunnen worden aan deze nieuwe ‘ziekte’.

Naar mijn mening dient de basis aangepakt te worden en dat is om het kind te leren hoe het met deze energie om moet gaan. Ik merk dat zo’n kinderen behoefte hebben aan structuur en heel veel aandacht en dat is enorm vermoeiend voor de ouder(s) , opvoeder(s). Het is gemakkelijker ze rustig te houden met geneesmiddelen dan ze hun energie te laten uitleven , manifesteren. Het is nieuwe energie die op deze aarde verankerd moet worden. Men moet het kind eerst bewust maken van hun eigen energie en dan gaan zoeken naar een ideale invulling om deze energie tot uiting te laten komen. Dat kan verschillend zijn , afhankelijk van de interesses van het kind , sport , spel , kunst of knutselen om maar wat te noemen. Deze kinderen kunnen zich ook moeilijk concentreren voor lange tijd. Ze hebben heel veel afwisseling nodig. Daarom is het beter om zaken die een lange tijd in beslag nemen , regelmatig te onderbreken met totaal andere dingen , zodat je hun concentratievermogen terug versterkt. Ook zijn deze kinderen enorm gevoelig , wat men soms zelfs niet eens merkt , maar deze kinderen zien en voelen alles veel beter aan en dingen die ze niet begrijpen en niet eerlijk zijn zullen een grotere impact krijgen op hen , want dan voelen ze zich ‘uit hun lood’ geslagen en kan de energie zich ongecontroleerd gaan manifesteren. Het is daarom belangrijk heel open en eerlijk met ze te zijn , met de nodige structuur en daar niet van af te wijken. Standvastig in je woorden en daden naar hen , klokvaste tijdstippen voor vele dingen en heel veel aandacht , want deze kinderen hebben een grote behoefte aan een ‘houvast’.

Dit wil niet zeggen dat je het kind niet vrij zou laten , want indien je het kind met aandacht en liefde bijstaat in een gestructureerde omgeving en het zichzelf laat zijn binnen deze omgeving , kan je na een tijd de hele structuur weer afbouwen. Maar heel duidelijk is wel de strakke structuur die voor deze kinderen echt wel nodig is. Zoals ik in voorstaande antwoorden reeds gelezen heb , is een afwijking op deze structuur zonder meer om problemen vragen , want dan vallen ze buiten hun omlijnde kader en voelen ze zich verloren , wat zich dan weer uit in ongecontroleerd gedrag. De medische wereld zegt dat ADHD te maken heeft met een afwijking in de hersenen , daar kan ik me echter niet over uitspreken , ik ben geen dokter , maar zelf zie ik het eerder als een krachtige nieuwe energie waarmee ze moeten leren omgaan en verankeren op de aarde , want dat is hun uiteindelijke taak. Natuurlijk is zo’n kind zich niet bewust van deze nieuwe energie. Het is zich wel bewust dat het een potentieel aan energie heeft en het zal op alle mogelijke manieren trachten deze energie te laten manifesteren , maar als men hen hierin niet bijstaat kan deze energie gemanifesteerd worden op eender welke manier en zo’n kind gaat dan niet kijken wat juist of niet juist is , het laat de energie gewoon zijn gangetje gaan , want voor de energie bestaat er niet zoiets als juist of niet juist. Dat kun je merken door al hetgeen momenteel gebeurd in de wereld met kinderen die hun energie ongecontroleerd tot uiting laten komen , met alle gevolgen vandien.

Dus eigenlijk kort samengevat , een hele strakke structuur , begeleiding in het manifesteren van deze energie , voldoende aandacht en begrip en veel afwisseling kunnen deze kinderen helpen om te leren om te gaan met hun prachtige nieuwe energie.

Hopelijk heb je hier iets aan lieverd , ik kan alleen maar spreken uit mijn eigen , ondertussen al jaren ervaring met ADHD. Het is geen ziekte , noch een afwijking maar gewoon nieuwe energie die verankerd dient te worden en gezegend deze kinderen die deze taak op zich genomen hebben om via hun kanaal de nieuwe energie op aarde te verankeren.

Mocht je nog vragen hebben lieverd , je weet me wonen hé , daar diep in je hart.

Dikke knuffel!

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 09:32 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
lieve Simone

Ik kan me helemaal aansluiten bij wat Tinkje zegt.

Mijn ervaring is dat de ouders vaak het enige rustpunt zijn. Net zoals jij je na een drukke dag terug wilt trekken in je kamer en even niks wilt zien of horen, gewoon even bijkomen, zo zijn de ouders voor ADHD kinderen hun "terugtrekkamer".


Wil hij nog bij jou in bed slapen, of soms gewoon maar tegen je aan hangen? Dat zijn dan die momenten waar hij terug naar zichzelf kan vinden. Dan is het belangrijk dat hij niets met emoties te maken heeft, want dat is het wat hij de hele dg oppikt van anderen, alleen maar op een rustige manier voelen dat jij van hem houd. Dat is zijn anker in de wereld, zijn innerlijke veiige 4 muren. Die heeft hij nodig.

Liefs
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 09:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Schiet mij weer een vergelijking te binnen.
Wat die overvloed aan energie betreft.
Sommige kinderen spelen met sterretjes, maar deze kinderen zijn ter wereld gekomen, met een potentie, die zich met prachtig, zwaar vuurwerk kan meten.
Mee om leren gaan en respect voor zijn geschenk, zijn naast structuur heel belangrijk.
Succes ermee. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 10:07 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Komt bij mij even iets heel simpels naar boven.

de drie R's

Rust, Reinheid & Regelmaat.

Zo gaf men er al heel lang invulling aan.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 11:42 
Lieve Simone, ik weet niets van kinderen of ADHD, maar wat ik wel vaak lees is dat er alternatieven zijn i.p.v. de reguliere therapie of medicijnen en dat kinderen die de diagnose ADHD krijgen, vaak geholpen kunnen worden op een andere manier. Volegns wat ik dan heb gelezen of ben tegengekomen zijn deze kinderen hooggevoelig, nieuwe tijdskinderen of Indigo, of Kristalkinderen. Daar zou je ook eens op kunnen zoeken.

Ik heb hier nog een paar links:
http://www.kindercoaching.nl/

http://nieuwetijdskinderen.jouwpagina.nl/

In het engels:
http://www.crystalchildren.com/

Dit is van een "collega" lichtwerker in Belgie(Zij is een host voor Steve en Barbara) Het is misschien ver weg, maar misschien heeft zij nog tips.
http://www.crystalwavesforchildren.be/

Veel succes en liefs! En gefeliciteerd! 1hart1
Saskia

Nog eentje:http://www.hooggevoeligheid.org/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 16:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Miek schreef:
..Sommige kinderen spelen met sterretjes, maar deze kinderen zijn ter wereld gekomen, met een potentie, die zich met prachtig, zwaar vuurwerk kan meten...


1hart1 8)

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 19:03 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi lieve Simone,


Als ik van jouw zoontje een boom teken dan zie ik eigenlijk een perfect boompje. Rechts heeft dat boompje een prachtig wortelstelsel, maar helaas, hij trekt z'n wortels boven de aarde uit (op dit moment) Links heeft hij heel weinig wortels, slechts een paar sprietjes waar hij de voeding mee uit de aarde kan halen.
De stam is recht en stevig. De takken staan naar de hemel. Allemaal!
En er zijn weinig twijgjes.
Behalve het wortelstelsel is er verder geen noemenswaardig verschil tussen rechts en links.

Nogmaals een prachtig kind.
Zo'n scheiding doet zijn wereld natuurlijk op zijn grondvesten schudden.
En als ie toch al een stuiterbal was met zo weinig wortels links en hij trekt ze rechts ook nog eens omhoog dan worden al z'n problemen manifest.

Hij heeft hulp nodig om z'n veiligheid te herstellen.
Hij heeft hulp nodig om zijn wortels te laten groeien aan zijn linkerkant, zijn gevoelskant.
Hij heeft hulp nodig om zijn gevoelens te uiten en te benoemen en te aanvaarden.

En hoe??? Wat er alsmaar in me op komt is "lekker spelen met zand en water." Samen met mama en ondertussen fijn kletsen samen. Hij is nog net jong genoeg om zand en water leuk te vinden.

Een andere manier, maar die heb je misschien al eens gedaan. Dat is om 's avonds laat in de slaapkamer een poosje bij je slapende zoontje te gaan zitten en dan aan zijn Hogere Zelf te vragen, hoe je hem het beste helpen kan. Wat is belangrijk? Wat moet nu? Wat kan wachten?
Dat moet voor iemand met jouw sensitiviteit echt eenvoudig zijn en je zult versteld staan van de informatie die je krijgt.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 21:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Hoi Simone,

Ik weet niet veel van ADHD, enkel hetgeen ik uit boeken heb gehaald in mijn vorige opleiding.
Wat ik wel weet is dat ik ook niet voor medicijnen zou gaan, dat er zeker weten andere wegen zijn die je kunt bewandelen. Die zijn ook al ruim genoemd door anderen hier die er meer verstand van hebben en meer invoelen.

Ik wens je veel plezier en kracht toe,
om dit pad samen met je kind te lopen.

1hart1

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 22:43 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Simone,

Nog gefeliciteerd met je stuiterbal.

Ik weet niet of ik ervaring heb met ADHD, omdat ik dat nooit heb laten onderzoeken. Maar ik heb zeker ervaring met een stuiterbal.
En na veel zoeken bleek hij hyper te worden van een aantal kleur/geur en smaakstoffen met suiker als katalysator.
(Indertijd (20 jaar geleden) had je de stichting BAS die veel informatie gaf over E-nummers, maar ik kan die stichting niet meer vinden.)
Toen we hem voedsel/drinken gaven zonder die toevoegingen, werd hij niet alleen rustiger in zijn gedrag, maar zat ook beter in zijn vel en vond het leven een stuk prettiger.
Het betekent wel veel eten zelf klaarmaken, zonder potjes en zakjes en in de natuurvoedingswinkel honingsnoep kopen, fruitdrank drinken.
Maar dat afgewogen tegen de medicijnen die hier genoemd werden.......

Verder is mijn ervaring idd zoals hier boven beschreven:
- Een veilige haven thuis hebben, en daar zichzelf mogen zijn. (Wat na het weghalen van de toevoegingen voor mij ook een stuk makkelijker werd)
- MRT,
- Grenzen aangeven
- Een redelijk vast dagpatroon.
- aan een beweeglijke teamsport meedoen

In zijn pubertijd is hij over die overgevoeligheid van de toevoegingen heen gegroeid.
Maar ik moet zeggen dat het weglaten, van al die stoffen voor mij een wonderbaarlijke verandering te zien gaf.
Je moet voor de aardigheid eens kijken in een kleuterklas wat er gebeurt een kwartier nadat er spekkies zijn uitgedeeld.

Dit is een persoonlijke ervaring, maar ik wilde hem toch even met je delen.
Sterkte met je lieve stuiterbal. (want lief zijn ze :) )

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 10:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Hoi Simone,

Ik heb zelf op een KDC gewerkt voor kinderen met een verst. beperking. Ik begrijp dat jouw zoontje dat niet heeft maar misschien heb je hier iets aan.
Ze gaven daar een soort massage voor de hele drukke kindjes. De diepe druk massage bijvoorbeeld. Dan zit het kind op een stoel en druk je op een bepaalde manier op zijn schouders. Ik weet niet meer hoe het heet, wat jammer....maar massage zou misschien wel fijn voor hem zijn.

Lekker veel buitenspelen! Ik denk dat de natuur gewoon een rustgevend effect op hem zal hebben.

Als hij heel erg stuitert, misschien een idee om hem een klein taakje te geven. Dat hij even gericht en geconcentreerd moet werken. Bijvoorbeeld: help jij mamma eens. Jij kan heel goed de pannen naar de keuken brengen. Zoiets dergelijks. Voelt ie zich nog trots ook omdat ie het zo goed kan :D Zo omzeil je ook een beetje het benoemen van zijn drukke gedrag, want volgens mij zijn deze kids ook nog heel gevoelig en pikken ze zo op wanneer ze ongewenst zijn (hen gedrag natuurlijk, maar beseffen ze dat zelf?) Mijn broertje was ook een kleine druktemaker vroeger en die werd overal bekeken van zijn negatieve kant...zijn negatief drukke gedrag dus....dat heeft hem wel getekend in zijn verdere leven en hij is daar heel boos en verdrietig om geweest.
En de regelmaat, dat is inderdaad heel belangrijk, wat Yolleke zegt.

Geniet van elkaar ! :)

Liefs

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2007 17:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Hi Allemaal wat lief dat jullie zo mee dachten en ik lees zoveel wat ik herken en ook zo voel dank juliie wel. Ik reageer maar even op dat wat me het meeste opvalt, jullie hebben allemaal op een andere manier genoemd wat ik ook ervaar..


De diepe druk massage bijvoorbeeld. Dan zit het kind op een stoel en druk je op een bepaalde manier op zijn schouders.
Ja inderdaad ja..mijn knul vraagt altijd zelf om stevige massage..Mooi om te horen dat dat dat goed doet en hij dat zelf zo goed aan voelt blijkbaar...

En ik ben aan het kijken, wat kleurstof en zo met hem doet en aldoende leer ik wat hem slecht doet.
Dat is een proces inderdaad van uitbannen en puzzelen.
En veel uitleggen (waarom we bv...geen Cola meer kopen .....)

Wat mooi die Boom Vick , het raakt me..dank jewel.
En het raakt ook zo, dat wat ik ervaar bij hem..
Het wonderlijke is dat hij zijn Linkerbeen ook brak....en daar dus nog steeds slecht aarde mee maakt...En ik zie hem ( en ook de school) struggelen met zijn gevoelens, die gelukkig nu weer meer naar zachtheid gaan, het manneke was zo ontzettend boos, van alles "wat hem overkwam"....en kon dat lange tijd alleen maar uiten met Boem en Bangg, gelukkig heeft dat nu meer een plekje gekregen..zucht...

Ja structuur en regelmaat...dat werk heel goed...

Jullie zeggen allemaal zoveel dat steunt..dank jwel..

Buiten spelen...hij geniet er zo van, en helemaal van modder en zand en water en lekker vies worden... ,hij heeft die ruimte echt nodig...

En ook een plek ook om zijn vuur te laten zijn ook ja....Mama herkend het wel ook hoor, al voelt het anders bij mij.
(Hij is ook gek op vuur...daar wordt hij zo blij van..net als ik.. :wink:)

Telkens maar een manier vinden om de energie in hem is, op een fijne manier naar buiten te laten komen.. :?
Hij kon ook lang niet sporten he en dat doet hij juist zo graag. het is echt een lijfkind, zeg maar. Je moet hem zien dansen,als hij durft en niemand kijkt, dat is echt genieten..( met zijn afrikaanse gevoel voor Ritme :), voor wie het niet weet, mijn knul is deels van Afrikaans "bloed")

En daarnaast veel begrenzing inderdaad ook en hem vaak uitleggen, dat anderen anders ervaren dan hij en vooral minder sterk zijn ook..
Zijn lijfje loopt hem 2,5 jaar voor en zijn emoties een soort een jaar na..


En af en toe bij Mama slapen doen we ook hoor..( al slaapt mama dan niet echt goed, want ook dan heeft hij behoorlijk wat ruimte nodig :wink: )

En de weg die we nu gaan "in het circuit" is best een goeie zo voelt het voor mij..
Ik schrok in eerste instantie ook van kinderarts en pshychiatrie en zo en het horen over Rentaline...maar dat valt mee..


Het therapeuticam werkt vanuit de Anrtoposofische gedachtengang.
En het team daar kijk vooral ook naar de ziel saspecten bij een kind...al begrijp ik nu nog niet hoe dat er precies uit zal zien in testen en zo..
En zij hebben ook oog voor nieuwe tijdselementen en zo in een kind...
Voor mij dus een veilig gevoel als eerste stap mijn manneke een fijnere tijd op school te laten doen hebben...

Dank jullie wel voor mee denken en steunen..ik ben er blij mee..om het even een plekje ook buiten me te kunnen hebben gegeven en zulke lieve en mooie reacties van jullie te hebben gekregen



Mijn knulletje kreeg op school ,aan het eind van het vorige seizoen een spreuk, om mee te nemen naar het komende jaar, en de juf had op haar manier woorden gegeven aan wat hij mee maakt...



Het Noorden, of het het Zuiden, Oost, of West,
zeg mij , toe zeg mij, wat is het best.
De sterren verbleken de hemel ligt op
De zon staat straks weer hoog in de top
De nacht verdwijnt de dag komt in zijn eerste uur.
en straks begint er voor mij een nieuw avontuur

Waarheen O waarheen voert dit maal de tocht.

Welk een weg is er voor mij uitgezocht..


Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2007 22:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
:idea: 1hart1 :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 06:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Pracht gedicht Moon.
Van Afrika naar Nederland.
Zuid naar Noord.
Van beneden naar boven
Warm naar koud
Van buiten naar binnen.

Wat een aanpassingen toch ook....

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.