LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 04:33

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 16:53 
Hallo lieverds,
Wat fijn hier weer te zijn, wat is er veel gebeurd bij jullie, maar ook bij mij.
Werk weer volledig, ga van baan veranderen (jippie).

Wordt steeds gevoeliger. Pak dingen over van anderen, zelfs hele trauma's uit vorige levens. pfff. Gelukkig herken ik het nu en weet hulp te vragen om dit allemaal weer te verwijderen en terug tegeven.

Laatste een vreemde ervaring gehad. In de sportschool wordt na een bepaalde groepsles altijd een ontspanning gedaan. Hele zware muziek wordt daar bij opgezet. Vind ik nooit prettig, maar ik kon me er tegen verweren. Vorige week dus niet. Was lekker ontspannen en blij weer deze les bij te wonen. Bij de ontspanning ging ik behoorlijk diep. Ik werd de donkerte ingetrokken, behoorlijk nare situatie kwam ik in tercht. Trauma, angst. Voelt raar, kan niet van mij zijn. De muziek houd op maar ik zit er nog midden in. Langzaam en met moeite lukt het me mijn ogen te openen en naar de kleedkamer te gaan. Daar, na een hoop tranen, trillen en bibbers weer voldoende bij mijn positieven om naar huis te kunnen. Thuis zwaar eten, om te aarden, maar gaat toch niet lekker. Mijn zicht wordt anders! alles aan de rechterkant in mijn gezichtshelft begint te storen, als storing op een tv! Help, wat eng. Ik weet genoeg van de hersenen om te weten dat het niet aan mijn ogen ligt, maar dat mijn linkerhersenhelft een storing heeft of zo iets. Hulp gevraagd en na een uurtje voel ik mij een stuk beter. Mijn zicht is weer normaal, mijn trillen is voorbij. De dagen erna hoofdpijn, aan de linkerkant van mijn hoofd...

Bij navraag blijkt de "muziek" te bestaan uit alphagolven. In de jaren 60 ontwikkeld om invloed te hebben op de hersenen. Werkt dus inderdaad, maar bij mij de verkeerde kant op. Op de sportschool verteld. Voor mij wordt andere muziek gebruikt of ik krijg een seintje en ga dan eerder uit de les.

Na deze ervaring ben ik weer bang. Bang dat ik weer dingen van anderen oppak. Continue mijn schermen omhoog en teruggeven wat van anderen is. Wat vermoeiend. door mijn angst weer slechter aarden, meer moeite om me te beschermen, meer moe, meer onzeker enzovoort enzovoort.


Net een kaartje getrokken. doe je rookgordijn opzij en laat zien wie je werkelijk bent. benut je talenten en je waarden.
Maar wat zijn dan mijn talenten? ik weet het niet meer. Na een jaar van interne veranderingen voel ik mij wel een stuk sterker, maar weet ik niet meer wat ik nou kan of waar ik nartoe moet of wat dan ook. Ik dobber maar rond. Weet niet waar heen. Voel me zinloos en hulpeloos tegelijk. Dit gaat wel weer over weet ik, maar zie het nu gewoon even niet zitten.
Heeft het te maken met de ervaring van vorige week?

ik weet het niet.

Veel liefs
Madelief (inmiddels zonder "je")


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 17:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Quote;
Maar wat zijn dan mijn talenten?

Wat doe je met deze vraag, als ik vragen mag?
Wat heb je er mee gedaan.. is misschien beter..

Denk je letterlijk? ik weet niet wat mijn talenten zijn?
Of ben je een keer er lekker voor gaan zitten met een potlood en een papiertje.. en te bedenken wat je talenten zou kunnen zijn?

Kijk hoe je bent in bepaalde situaties.. hoe ga jij met mensen om?
Bekijk je karaktereigenschappen?
Waar was je vroeger goed?
Wat kun je heel erg goed qua werk?
Waar voel jij je ontzettend goed bij?
Kun je complimenten herinneren van vroeger of zelfs van heden?

Wanneer heb jezelf voor het laatst een compliment gegeven?

Dit zijn een aantal vragen waar je misschien even bij stil kunt staan.
Je hoeft ze niet hier te antwoorden.. kan nogal persoonlijk zijn voor je maar toch een belangrijk iets om hier iets mee te doen.. al is het maar voor 10 min. Weet zeker dat je iets eruit kan halen qua inzicht..

Wat betreft het aarden, mag ik vragen hoe je dat doet?
Wellicht is het in een idee om als je in de ochtend wakker wordt om dan allereerst te gaan ''aarden''.. in de avond voor het slapen gaan.. ga je nog eens aarden.. zodat je weer terug bent helemaal in jezelf..

Spoel ook visueel een heerlijke douche met kleuren over je heen.. hiermee komt alleen het positieve in jou en het negatieve spoel je zo weg.. van je af..

Wellicht een idee?

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 18:19 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Hallo madelief

Alles wat je doet zie ik als talent.

Als jij het juiste eten voor jezelf uitzoekt om weer te aarden vind ik dat een talent, een talent om voor jezelf te zorgen.
Misschien wel het grootste talent wat er is.


Jeetje Alphagolven na sport. Dat vind ik toch wel erg extreem.
Alphagolven zijn hele langzame frequenties, je kunt ze ervaren in diepe rust of in meditatie, als je voelt dat je rustiger wordt, kom je meer in de alphatoestand. Dan ben je energetisch rustig.

Tijdens sport heeft het lichaam een veel hogere energetische frequentie nodig, een energetische alertheid die je meteen laat reageren op wat er op dat moment gebeurd.

Ik kan me goed voorstellen dat je lichaam een schok krijgt als het meteen daarna met zo'n lage frequentie geconfronteerd wordt. Het lichaam neemt het wel op, maar kan het niet verwerken. Ik vermoed dat daar de storing in je lichaam vandaan komt, de ene helft vanhet lichaam kon het sneller verwerken als de andere helft.

dat vind ik ook een talent: dat jij niet zomaar accepteert dat die alphagolven in je komen, maar dat je ze in je eigen tempo verwerkt

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Adrian


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.