LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 20 apr 2024 11:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 14:43 
Offline

Lid geworden op: vr 15 jun 2007 11:02
Berichten: 14
Tja, dit is een lastigheid in m'n leven waar ik al heel lang mee worstel..

Ik heb duidelijk twee verschillende energiestromen; de ene is naar buiten gericht, onder de mensen, actief, dit is hoe de meeste mensen mij kennen, mijn persoonlijkheid.
De andere is naar binnen gericht, zoekend, passief, binnen blijven, geen afspraken, voor me uit staren of bewust contact met m'n innerlijke bron.

Tot zover herkenbaar voor velen, denk ik, maar... ik kan het niet sturen, welke van de twee naar voren komt. Ik weet niet van te voren hoe ik me voel, welke energie de dag beheerst, ik kan daardoor geen afspraken maken, ik weet niet wat ik aan mezelf heb. Bovendien ben ik zóóó verschillend als ik in de ene of in de andere energiestroom zit, dat het bijna voelt als een meervoudige persoonlijkheid, ware het niet dat ik wel degelijk weet dat ik allebei de kanten van mezelf ben.

Ik ben al jaren bezig manieren te vinden om hier mee om te gaan, en ik zie het wel als iets wat 'bij me past' maar ik vind het zóóóó lastig, en bij tijd en wijlen heb ik zóóóó de balen ervan, en vooral de vraag 'wat is er aan de hand met mij?' Superverwarrend.

Is er iemand die voor mij een ingeving heeft, deze situatie in kan voelen of een verwijzing heeft naar iemand/een instantie die me kan helpen om hier meer duidelijkheid over te krijgen?
Want ik verlang heel erg naar integratie van deze beide kanten van mijn persoon. Afbeelding



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 15:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: ja zeg, dubbele persoonlijkheid.
Hmm...hier loopt er nog zo een rond. 8) 8)

Nou ja bij mij is het (misschien?) iets anders.
Ik noem het verschil tussen "boven" en "beneden".
Maar in essentie komt het op hetzelfde neer denk ik.

Het is dát hè, het integreren van deze 2 dingen.
2 stukken van jezelf die allebei mee willen naar het Nieuwe.

Wat ik je wil vragen, heb je het idee dat die afstand groter wordt?
Of is het juist dat je bewuster aan het worden bent van de afstand en de ontbrekende brug?
Want dat kan ook nog natuurlijk.
En juist door het steeds duidelijker waarnemen lijken de afstanden opeens een stuk groter.
Terwijl ze in wezen steeds korter worden.

Zoiets als: nu ik de ramen gewassen heb zie ik opeens dat de tuin rommelig is.


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 19:37 
Offline

Lid geworden op: vr 15 jun 2007 11:02
Berichten: 14
:D Hè, hè, zo zie je maar...
nu ik erover durf te praten blijk ik niet de enige te zijn... dank je Ruthazel. Ja, zoals jij het noemt, het verschil tussen boven en beneden, komt op hetzelfde neer.

En inderdaad... ik word me er meer bewust van. Ik houd er nu ook meer rekening mee, ik weet dat ik de helft van de tijd nodig heb om alleen te zijn (nou ja, alleen... samen met m'n eigen energie en iedereen die daar bij hoort... van boven dus). Dus ik plan het nu letterlijk in, in m'n agenda, dat ik niet meer dan 3½ dag per week iets doe in de buitenwereld, zodat ik ook 3½ dag heb voor m'n binnenwereld.

De ontbrekende brug... ja... dat heb je treffend gezegd. Maar toch..gek, hè, heb het gevoel dat ik die brug aan het bouwen ben, dat die integratie er toch aan zit te komen, dat ik makkelijker kan switchen tussen de dimensies, dat ik ook tussen de mensen makkelijker in m'n eigen energie kan blijven, en dat ik niet persé moe en bekaf hoef te zijn, om naar binnen te keren.

Ik weet het allemaal even niet, en tegelijkertijd wéét ik het gewoon: ook dit komt goed, ik hoef me nergens druk om te maken.


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 20:56 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hoi lieverd.

Afgezien van dat prachtig en passend plaatje vind ik dit ook mooi beschreven hoor:


Citeer:
..Maar toch..gek, hè, heb het gevoel dat ik die brug aan het bouwen ben, dat die integratie er toch aan zit te komen, dat ik makkelijker kan switchen tussen de dimensies, dat ik ook tussen de mensen makkelijker in m'n eigen energie kan blijven, en dat ik niet persé moe en bekaf hoef te zijn, om naar binnen te keren.
..


Want ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het zo werkt.
Het bewust-zijn alleen al vergroot de mogelijkheden (zowel "hier als "daar") enorm.
Het mes snijdt aan 2 kanten.

En joh, dat moe zijn ARGH!
Hoe gevoeliger we worden, hoe meer we oppikken, hoe moeier, hoe meer we alleen willen zijn hoe "asocialer" we worden (Tobias (Geoffrey Hoppe) noemt dat geloof ik: "think bad".) en hoe Verlichter ons binnenwerk zo te zeggen.
En dat beklijft heus aan 2 kanten.

Dus?
Ik zie het zonnige ervan in.
Afbeelding

In mijn woorden zou ik het zo samenvatten:
Dear-One, je licht ruim op koers, recht zo die gaat. 8)


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 12:09 
Ik weet niet of ik precies hetzelfde heb, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd soms afspraken af moet zeggen, omdat ik op het laatst ineens voel dat ik het niet wil, meer bij mezelf wil zijn, of dat nodig heb. Ik wil dan ook helemaal alleen zijn en dat gaat niet zo thuis, want mijn man is er bijna altijd. Andere keren voel ik me juist alleen, of wil wel mensen om me heen.

Gisteren had ik een workshop en ben er heengegaan ondanks dat ik me eigenlijk niet goed genoeg voelde. Ik was ook super zenuwachtig toen ik erheen ging, ik weet niet waarom. Ik ben daar wel een beetje opgeknapt omdat het zo leuk en interessant was, maar vandaag ben ik dus helemaal uitgeput ....toch teveel geweest.

Bedoel je dat soort dingen?

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 12:51 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Ik ben een mens die zowel bij mensen wil zijn en dat ook doe en ook heel graag alleen is want anders put ik uit.
Het liefste zit ik dan of thuis of op een prachtige begraafplaats in de duinen en dan wil ik alleen de natuur horen.
Drukke menigten kan ik al niet meer aan . Eigenlijk terugkijkend op mijn leven , heb ik dat nooit prettig gevonden.
Mijn verbinding met de andere kant is me heel duidelijk en ik switch tussen die twee kanten van me, maar eigenlijk lopen ze in elkaar over en dat voelt ontzettend goed.
Komt ook door de helderziendheid om het zo te noemen. Onverwachts als de gelegenheid er is komen er zielen op bezoek. Soms om hulp , soms om me te steunen.

Ik heb het geintegreerd. Het lijkt of ik Universeler aan het worden ben.

Ik weet niet of dit is wat jij hebt , ik plan namelijk niets maar volg mijn gevoel.

Liefde en Licht van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 14:36 
Offline

Lid geworden op: vr 15 jun 2007 11:02
Berichten: 14

Al jullie vragen en voorbeelden: precies wat ik bedoel!
Plotseling moeten slapen, omdat ze me daar boven nodig hebben.
Afspraken moeten afzeggen, omdat ik alleen moet/wil zijn.
Asocialer van buiten (maar dit is schijnbaar, want als het echt belangrijk is, ben ik juist zo sociaal en liefhebbend als het maar kan, maar ik kom niet voor elk wissewasje opdraven), verlichter van binnen
Ergens heengaan, wat zeer geslaagd is, maar toch de volgende dag volledig uitgeput zijn..

Gisteren bij m'n ouders geweest (vaderdag) en op zich was het heel geslaagd en gezellig, en ik heb m'n vader zelfs m'n site kunnen laten zien, en hij belde vandaag dat hij er nog een keer naar had gekeken. M'n vader is 86, en begrijpt bij lange na niet waar ik me allemaal mee bezig houd, maar gisteren zei hij: "We komen elkaar wel tegen in de hemel", waarmee hij zoiets bedoelde als dat we elkaar wel leren begrijpen. Kijk, dat is liefde, ook al voel je soms een enorme afstand.

Maar vandaag ben ik dus wel doodmoe. Ben na het douchen weer naar bed gegaan, en ben nu nog ontzettend duf.

Ik ben erg blij hier niet alleen in te staan, en nu nog duidelijker voor mezelf te hebben dat het gewoon hoort bij het ascensieproces, bij het integreren van boven en beneden, binnen en buiten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 19:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..maar gisteren zei hij: "We komen elkaar wel tegen in de hemel", ..


Tot tranen toe geroerd Dragon, heus waar.
Wat een wijsheid jouw vader.
En wat getuigt het van liefde voor zijn dochter. Oh!
1harten1


Citeer:
..Ergens heengaan, wat zeer geslaagd is, maar toch de volgende dag volledig uitgeput zijn..


Om het allemaal te verwerken en te aarden.
Geeft nix.
Héél goed excuus om "niets" te doen.


1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.