LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 09:34

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Onzekerheid
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 14:36 
Hoe weet je of je zelf fantaseert, of dat je echt iets doorkrijgt van je hoger zelf of engelen?
Soms hoor of voel ik dingen en het ene moment denk ik dat het echt zo is, het andere dat ik het maar zelf verzin.
Denken jullie dat je dat zelf kunt beinvloeden als je bijvoorbeeld terug gaat naar een vorig leven, dat je degeen ziet die je graag wil zien?

Ik voel me zo verward daarover.

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 16:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja verwarrend heej lieverd, ik weet het dikwijls ook niet.
Vooral het: ..dit is té mooi om waar te zijn....komt veelvuldig voor in mijn commentaren op mijn waarnemingen.
Maar dan vraag ik me af: is het zo "mooi" dat ik in mijn vorige leven in de gaskamers geiendigd ben?
Wat is daar eigenlijk mooi aan?
Waarom zou ik dat fantaseren?
Ik kan me wel leukere dingen bedenken.

Weet je, momenteel ga ik ervan uit dat alles wat ik waarneem ( min de toekomstbeelden omdat ik dat, denk ik, niet kán weten) waarheid is.
Op een bepaalde manier.
Merlijn is voor mij ook waarheid.
Zelfs Gandalf is waarheid, Sherlock HOlmes die regelmatig naast me zit is waarheid.

Komt de vraag: wat is waarheid?
En hoe "waar" wil je het hebben?

Maar herkenbaar hoor, onzekerheid over het waarheidsgehalte van je waarneming.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 16:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Saskia,

Hoe weet je of je fantaseert?
Maakt het iets uit of je fantaseert?
Zijn dat je engelen, je hogere zelf, je onder bewustzijn, je boven bewustzijn, God, het universum, het Al, de bron, je creativiteit?
Fantasie is iets dat uit jezelf komt, jouw visie, jouw leven.
Ik ben ook een tijd onzeker geweest, dacht dat ik geen relatie had met mijn hoger bewustzijn, of wat voor naam je er ook aan wilt geven.
16 jaar geleden werd ik er op een praktische manier mee geconfronteerd.

Mijn dochter , die nog een baby was, was ontzettend bang als er een vliegtuig over kwam vliegen, ze kromp helemaal in elkaar.
Iemand vertelde mij dat zij een heel oude ziel was, en dat haar laatste leven in de tweede wereld oorlog was geweest. Dat ze bang was voor bommenwerpers als ze een vliegtuig hoorde.
Ik wist niet precies wat ik me bij vorige levens moest voorstellen (ben er nog steeds niet echt achter) maar ik had een handvat en ik ben ermee omgegaan zoals ik zou doen als ze dat had meegemaakt.
Als er een vliegtuig overkwam, nam ik haar op mijn arm en vertelde haar dat het een gezellig vliegtuig was, met mensen erin die op vakantie gingen.
Natuurlijk was ze te klein om de woorden te begrijpen, maar mijn rust, en het feit dat ik wist wat ik moest doen hebben mij en haar heel veel geholpen, met een paar maanden besteedde er veel minder aandacht aan en paniekte niet meer.
Maakt het dan echt uit of het “echt” zo is of dat hete fantasie is?
Of die iemand mij door mijn hoger of bovenbewustzijn is gestuurd?
Of het waar is dat ze een “oorlogskind” is geweest.
Het heeft haar en mij geholpen.

Ik hoor geen stemmen, ik zie geen vorige levens, ik zie geen engelen.
Maar dat betekent voor mij niet dat ze niet bestaan, degenen die ze wel zien hebben mij er zo een duidelijk beeld van gegeven, dat het zeker iets wezenlijks is.
Kan ik dat dan af doen als fantasie, omdat ik het niet zie?
Ik vindt van niet.

Ik voel me goed bij iets of niet.
Als ik me er goed bij voel, dan komt het van “boven”, zo niet, dan ben ik “verkeerd” bezig.
En als ik zelf iets verzonnen heb, en ik voel me daar goed bij, ik wordt daar gelukkig van. Zou dat dan niet van “boven” komen? :D

Ik hoop dat ik de verwarring niet nog groter maak :oops:
Probeer niet in verwarring te raken, experimenteer er maar mee, en kijk wat wel uitkomt en wat niet. Het is geen wetenschap waar regeltjes voor zijn. Het is Leven.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 08:33 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Skyblue

Als je teruggaat naar een vorig leven is dat lang niet altijd om iemand te zien die je graag ziet. Het zegt iets over wat je toen ervaren hebt. Dat kan van alles zijn en lieverd, als jouw hart het zegt dan is het juist voor jou. Ik heb ook vaak later getwijfeld of het allemaal waar was maar ik kan niet om mijn helderziende gaven heen als weer blijkt, dat wat ik voor de ander doorkrijg juist is.

Vertrouw op het goede gevoel dat een doorgeving of vorig leven je geeft.

Zodra er stemmen zijn die je dwingen om iets te doen , haak maar af. Dat is niet wat je moet volgen. Dat zijn vaak nog wat aardgebonden zielen die graag even de boel in de war schoppen. ( niet allemaal hoor )

Hoop je wat te hebben geholpen hiermee.
Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 13:05 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Saskia,

Soms heb ik hetzelfde probleem. Is het waar dat die persoon dood gaat?
Is het waar dat die vriendin zo diep in de problemen raakt en in een zilveren dekentje door ambulance broeders zal worden afgevoerd?
Is het waar? Of verzin ik het maar?

Weet je Saskia, ik weet het ook niet. en misschien is dat waar het om gaat. Misschien hoef ik het niet te weten. Misschien was ik wel afgestemd op een ander zijn fantasieën. Misschien moet ik leren dat ik het niet hoef te weten. Misschien hoef ik nergens op te anticiperen. Ik mag het gewoon helemaal los laten. Het zijn mijn problemen niet. En als de dag daar is waar de dingen die ik gezien heb zich manifesteren (als die dag al komt) dan is er tijd genoeg om me met het probleem te gaan bezighouden, anders ben ik compleet uitgeput op het moment dat ze me mogelijk nodig hebben.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 15:33 
Dank juliie wel voor een beetje "troost"!

Lieve Ruth, ik had het nu alleen over iemand die ik graag mag, maar niet over het stuk wat ik zag wat niet leuk was....dus daarin heb je misschien gelijk: dat ik dat niet zou fantaseren.

Lieve Yolleke, ik denk inderdaad dat het niet uitmaakt of het echt waar was, als jij en je dochter je beter voelden door wat je deed als ze bang was.
Ik heb misschien gewoon moeite met accepteren dat ik iets hoor/zie/voel.

Lieve Nel, nee er zijn gelukkig geen stemmen die me dwingen iets te doen.
En ik zag dus één iemand die ik erg graag mag, waarvan ik me afvraag of het klopt dat het iemand is die ik in dit leven ken, omdat ik de energie van diegene herkende.
Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.

Maar ik zag ook een paar mensen die ik niet graag mocht, omdat ze mij iets aandeden toen.
Ik droomde later over een jongen die mij op de middelbare school had gepest en die ik dus in de droom vergeven heb en wist bij het wakker worden zeker dat hij één van hen was, waar ik een nieuw contract voor had geschreven in de oefening, maar van degeen die mij hielp weet ik het niet zeker.

(Dit was tijdens een oefening van Steve waarbij je teruggaat naar een andere tijd om een negatieve ervaring positief te maken en je dus ook voor diegenen een nieuw contract schrijft)

Lieve Vick, ik zie niets wat anderen gaat gebeuren, wel voel ik veel en weet soms niet of dat van mij is of van een ander. Ik ben aan het leren dit meer te "vertalen"voor mezelf en mijn grenzen af te bakenen.
Ik had ook een ervaring dat ik in gedachten de band met mijn moeder heb doorgehakt, omdat ik teveel aan haar vast zat, en dat zij dus zich heel erg misselijk en duizelig voelde, zodat ik dacht: komt dat doordat ik die band heb doorgehakt? Ik had ook wat last van mijn zonnevlecht terwijl zij ziek was. Ik heb haar liefde gestuurd, maar ben wel bij mezelf gebleven.

En zoals vandaag was ik een paar keer duizelig en heb dan het idee dat het niet van mij is, maar weet niet waar het wel vandaan komt, misschien van iemand waar ik veel aan denk?
Ik kan het nog niet loslaten, omdat ik eerst wil weten of het van mij is, of van een ander, maar misschien maak ik me daar te druk over.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 15:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Saskia

Citeer:
Ik droomde later over een jongen die mij op de middelbare school had gepest en die ik dus in de droom vergeven heb


Het gaat er toch om dat je hem vergeven hebt?
Dat je daarover rust in jezelf krijgt?
Is het dan belangrijk of de "droom" echt is of niet?
Het gaat toch over jouw gevoel, dat je het pesten los kunt laten?
Dat is toch veel belangrijker dan of iets echt is of niet?

Het is en blijft een mooie "droom" :D

liefs 1hart1
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 16:07 
Ja, dat is waar, dat het mooi is dat ik hem vergeven heb!

Het is ook meer dat ik me nu afvraag wie die anderen waren, maar misschien is dat niet belangrijk en is het alleen belangrijk dat het positief is gemaakt....

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 16:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
:D 1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.