LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 30 apr 2024 22:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ook angst
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:45 
Het lijkt wel of we allemaal omstebeurt onze angst te verwerken krijgen.
Nu ben ik het weer. :roll:

Ik wilde dat ik vanuit mijn hart kon denken: En nu is het voorbij!
Alleen maar in liefde leven.

Helaas werkt dat (nog) niet zo bij mij.

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:28 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Skyblue

Ik kom net tot de ontdekking dat ik bij iedereen angsten zie ontstaan. Maar steeds lijkt het een andere angst of een ander aspect van het grote geheel aan angsten.
Zelf dacht ik mijn angst voor de dood te hebben overwonnen maar toen ik voor de Kerst zo benauwd in bed zat en nu in de onderzoeken blijkt dat mijn hartpompfunctie achteruit lijkt te gaan , heb ik opeens ook angst. Tenminste ik had het en niet zo zuinig ook. Toch lijkt het me een les om te leren vertrouwen dat er alleen maar goeds te verwachten is voor je. Voor ons allemaal.
Weet dat ik met je meeleef en begrip heb voor angst. Vroeger had ik straatangst in erge mate en heb er jaren over gedaan om erover heen te komen, toen hyperventilatie en ook dat overwonnen.

Ik ben geen wondermens en heb er hard aan gewerkt en ik denk echt dat we alles uitwerken op alle mogelijke manieren.

Heel veel liefs van Nel. :idea: :idea: :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 16:12 
Dank je wel lieve Nel!

Het gaat al weer wat beter. Het is een oude angst om mezelf te vertrouwen en ook andere mensen. Ook de angst om afgewezen te worden, wat ik waarschijnlijk juist met mezelf doe. Ik wil graag in mijn kracht gaan staan, maar vertrouw mijzelf daarin niet helemaal. Ik durf niet los te laten.

Ook ik heb last gehad van hyperventilatie. Gelukkig weet ik nu waar dat aan lag en wat ik er aan kan doen eventueel. Ik heb er nu geen last meer van.

Wat moeilijk voor je dat je angst had, omdat je hart niet meer zo wil.
Ik hoop altijd dat de angst voor de dood uiteindelijk niet meer zo sterk zal zijn, maar waarschijnlijk zijn al onze angsten daarop gebaseerd.

Ja, misschien heb je gelijk dat we allemaal een ander aspect van de angst uitwerken.

Veel liefs en goeds! :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 19:13 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve dames (en meelezende heren),

Aan de hand van dit topic komt er een vraag bij me op.
Waarom blijven velen angst voor de dood houden, vindt er zo vaak een doodsstrijd plaats, als we ons juist steeds meer aan het her-in-eren zijn?

Hartegroet 1hart1,


Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 19:34 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve kakie

Angst voor de dood heb ik niet vanwege mijn bijna doodervaring en de vele contacten die ik ook zo heb en blikken die ik heb mogen werpen op die sferen en de Liefde voelen die er is. Maar de weg ernaar toe kan heel vervelend zijn , zeker als je het benauwd hebt en je hart raar doet en aan het falen gaat. Dat is wat angst oproept , tenminste bij mij. Mijn vroegere angsten hebben allen een oorzaak die ik kijkend in vorige levens heb ontdekt.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 19:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Nel, dat gevoel heb ik nou ook al de laatste tijd! :shock:
Voor mijn gevoel zit het dus echt in de "lucht".
Wat een storm overal?
Wodan met z`n "goeie zin". :|

Dat doet mij ook erg twijfelen Saskia, of het wel onze angst is helemaal.
En het is erg verleidelijk om het als "onze" angst te bestempelen als het misschien helemaal niet van ons is?

Zou het angst voor de dood zijn Karin?
Of misschien angst voor lijden wat nog vers in ons geheugen ligt misschien?

Ik kwam nog een mooi stukje tegen in het boek van Steve onlangs.
Hij beschrijft daar de Kristalvibratie en de K.Kinderen die allergisch zijn voor angst.
Van zichzelf kennen ze geen angst maar trekken het wel aan.
Gevolg: ik ben bang maar weet niet waarvoor eigenlijk, wat is er aan de hand?
Zoek,zoek,zoek....denk,denk,denk.....er moet toch nog ergens iets bangs zijn in mij..maar wat dan?.... :?
Als er nu mensen zijn met veel kristalvibratie wat geactiveerd gaat worden, kan men daar heel gevoelig op reageren.
De kunst is dan om je eigen angst (die wellicht minimaal is in wezen) los te koppelen van de omringende angst.
En aangezien er momenteel echt héél veel angst de wereld ingeslingerd wordt (journaal/krant/reclame enz.) is het eigenlijk normaal dat we zo heftig reageren.

Weet ik niet, is maar een gedachte...

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 19:41 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Ruth

Ik pak geen angst meer van anderen op of de wereld maar mijn lichaam ( hart) kan angst oproepen als het niet goed zijn werk doet. De rest heb ik uit vorige levens verwerkt. Ik heb enige tijd ( vorig jaar ) weer de wereld opgepikt en dat ontdekte mijn spiegel en ik ben me weer in het Licht gaan zetten en de rust in mijn innerlijk gaan zoeken.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:59 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Citeer:
ik wil graag in mijn kracht gaan staan, maar vertrouw mijzelf daarin niet helemaal. Ik durf niet los te laten.


lieve Saskia, wat vertrouw je niet van jezelf en wat durf je niet los te laten? Wat kan er gebeuren wanneer je in je kracht gaat staan?? Waar ben je zo bang voor.... Je hoeft het natuurlijk hier niet te vertellen, het zijn de vragen die bij mij meestal inzicht geven. Ben je eerlijk naar jezelf? je wilt vanuit je hart leven schrijf je. Wat maakt dat je ervoor kiest dat niet te doen? Jij noemt het zo werkt het (nog) niet voor mij.
Laat jij je kracht maar zien! Laat maar los en vertrouw op jezelf.
Wanneer jij dat wilt kan dat! Hier en Nu. Je hoeft niet vast te houden aan angsten. Je mag wel vasthouden, mijn vraag op welke manier dient dit jou! Wat haal jij er uit??

Nogmaals je hoeft hier geen antwoorden te geven, alleen wanneer je dat zelf wilt!

Lieve Nel , oh die angst is ook zo herkenbaar. Voordat ik een bde had lag ik op de intensive care, waar ik leek te stikken die benauwde momenten kan ik weer zo voor de geest halen.
Oh, wat liet ik mij lijden door het besef niet meer te kunnen ademen.
En ....het ging niet meer en wat bleek... Ik zag ze allemaal rondom mij heen de ene zat aan het apparaat waarop ik aangesloten was de andere probeerde slangen in mijn keel en neus te duwen. Iemand, een goede vriend destijds viel flauw en ik hoorde ze zeggen...die moeten we ook even wegvoeren.... en werd gespannen gelachen..... Nel al weet ik dat ik daarna mij in licht mocht begeven als ik dat gevoel opnieuw beleef is er een aardse angst waarvan ik denk dat ik deze opnieuw zal "moeten" overwinnen. Dan bedoel ik dus niet de angst voor de dood. Meer de weg er naartoe. :roll: oh lastig dit uit te leggen....

Lieve Kakie, de angst voor dood is er voor mij niet meer. Weet ook niet of het altijd als doodstrijd gezien moet worden. In mijn ogen is het niet zozeer een doodstrijd. Meer een fysieke overwinning. Heel simpel gezegd, een reactie van een licaam op verstikking is, hoe kom ik hieruit...
Wat verder nog meespeelt is het stuk...in hoeverre denk je dat je omgeving begrijpt dat jou leven hier niet meer nodig is en je verder wilt gaan. Het verdriet voor hen die achterblijven, kan je ook ophouden.
Wanneer iemand in terminale fase is en er wordt gewaakt door familieleden zie je met regelmaat dat de persoon die stervende is kiest te gaan wanneer de persoon die waakt net even een kopje koffie haalt. Of naar de wc gaat. maar goed ik drijf af nu en zie dat ik bezig ben met een stuk die misschien niet meer in deze topic hoort.
Heeft ws te maken met mijn pad op dit moment.

Lieve Ruth, angst voor... ja voor wat????....
iets wat niet van ons is. Oh zo herkenbaar. Bv. ik had vanavond enorme pijn in mijn onderarm en ik kon de pijn niet verklaren. Kon me ook niet bedenken waar het vandaan kwam. Vanavond kwam mijn mannetje.
Vertelde dat hij verschrikkelijk last van zijn arm had en zijn hoofd en
daar had ik de connectie.... weliswaar geen angst ...wel overgenomen pijn. Terwijl ik al aan het bedenken was wat dit nu weer kon zijn....


Mijn grootste klus is ws bij mezelf proberen te blijven. Het is iets wat als rode draad door mijn leven loopt.
Weet niet of het hier wat toevoegd. Naarmate ik meer schrijf wordt ik steeds onzekerder.
Heb toch besloten het te plaatsen. Want wat kan er gebeuren??? (Saskia?!)

Heel veel liefs voor jullie allemaal.

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 00:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Er valt een daalder nu, terwijl ik dit lees,afgelopen nacht om 2.30 uur kreeg ik enorme pijn op mijn borst, tussen mijn schouderbladen en uitstralend naar mijn armen.
Even dacht ik dat dit een hartinfarct was, maar toch was ik niet bang, voor mezelf.
Overgenomen pijn Shenah, jij zegt het.
Het was niet van mezelf, maar ook niet vanuit mijn directe omgeving, het leek meer op een willen ervaren van andermans/vrouws ervaring.
In zón situatie ga ik gelijk voelen naar mijn hartslag en die was krachtig en regelmatig.
Daarmee zakte ook gelijk de angst weg tot een nauwelijks waarneembaar niveau.
En als de angst weg is, wordt de ervaring ook gelijk leefbaar.
Ik vraag me alleen af, van wie ik nu de ervaring beleefde?
Hmm, wie weet.
Voor nu; welterusten en tot morgen, eh, vandaag.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 01:15 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve Annemiek,

Hier vandaag, nu dank je. er valt een kwartje. Bj jou weliswaar een daalder.
zal zijn dat ik nog niet naar de markt ben geweest :lol:

Opnieuw een gevoel van mij het bij mezelf blijven is moeillijker dan ik dacht. Je hebt het opnieuw aangeraakt

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 07:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja bij onszelf blijven moeilijker dan je dacht Shena.
En zo is het.

Opeens valt er hier bij mij ook een muntstukje.
Ik begrijp nu ook waarom Steve (Groep) zoveel gezegt heeft, in zijn channels, over het ontwikkelen van je eigen licht vanbinnen.
Keer op keer komt dat naar boven.
En ik vroeg me wel eens af waarom daar zoveel aandacht aan besteed werdt/wordt.
Volgens mij weten ze gewoon dat dit ging gebeuren.
En ik denk dat ze deze "zware" energie gewoon kunnen zien, waarnemen.
Maar dan op een manier die wij nog niet kunnen zien maar wél voelen

Ergens schreef Steve in een antwoord op de vraag: hoe kunnen we leren om niet meer zo bang te zijn?
Oefenen, oefenen oefenen.
Dat is de enige weg.

En ergens heb ik de neiging om af te haken als het dan weer even niet lukt.
Maar jullie/wij zijn dan die engelen die ons eraan herinneren dat we wel op de goeie weg zitten mét onze ademnood, spierpijn, benauwdheid moeheid en hartklachten en slapeloosheid.
En dat het dé manier is om te leren overeind te blijven in de storm.

1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 07:52 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Shena

Ik kan me hevig voorstellen dat die ervaring niet prettig was. Dat is ook wat ik bedoel. Als je zowat stikt dan raak je in paniek , de weg er naartoe dus...Ik wil het Steve wel eens zien doen...maar de dood is prachtig. Niets om bang voor te zijn.
Ademnood , en dan echt ademnood, dus blauw zien en stikken geeft echt een moment van paniek en pas als het nog erger wordt , gaat je bewustzijn de angst weghalen of laat je het eindelijk los omdat je hersenfunctie ook achteruit gaat. Wat ben ik de Schepper dankbaar dat dat een ingebouwd mechanisme is , dat we de kans hebben zo te vertrekken.

Dus angst voor mijn rottige hartritme en af en toe nu ook bloeddrukdaling waardoor ik zowat flauw val , heb ik niet. Wel dat ik alleen thuis ben en ik op de grond zou liggen en arme Joost lang moet wachten op redding ( ongeveer 24 uur) en dan misschien in een asiel zou moeten. Dat zijn mijn angsten.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 08:34 
Ik wilde eerst nog niet antwoorden, maar ik moet toch even wat zeggen.

Nel wat jij zegt over dat je het Steve wel eens wilzien doen....okee, je bedoelt toch om te zien of hij dan niet ook bang is net zoals wij? Ik vind het alleen niet zo leuk gesteld....:(
Okee, dat heb ik ook nog: de angst dat mijn meest dierbaren dood gaan.

Ik snap trouwens dat sommigen hier banger zijn voor de weg naar de dood, dan de dood zelf. De pijn of andere gewaarwordingen.
Ik weet niet waar ik het bangst voor ben.
Shenandoah, ik kan het op dit moment niet zeggen waar ik zo bang voor ben, misschien voor mijn eigen kracht en dat ik daar anderen schade mee doe? Of als ik mijn kracht niet gebruik, dan hoef ik ook geen verantwoordelijkheid daarover te dragen? Maar dan ben ik wel verantwoordelijk voor mijn "niets doen".

Ruth ik snap ook dat er best een hoop angst in de lucht zit, die niet van ons is, dat is ook nog moeilijk om te scheiden van onze eiegen angst.

Ja, en dat overnemen van gevoelens of pijn doe ik ook, dat weet ik zeker, alleen weet ik dus vaak niet van wie het is: van mijzelf of van een ander en van wie dan?

Toen ik zo bang was, ben ik gaan lezen in het boek van Steve en daarin kwam ik ook tegen over gevoeligheid voor energie. Dat alles tegelijk in beweging is. Zij zeggen geduld te hebben met jezelf en om leiding te vragen en je hart te volgen.
Er staat ook een heel mooi stuk in over de dood en nu ik het voor de tweede keer lees, begrijp ik het weer veel dieper en zag ik ook even een glimp van het licht dat ze beschrijven.
En "angst is slechts een gebrek aan kennis". Maar ik denk dan: Hoe kan ik die leemte opvullen?

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 08:43 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Wat ik bedoel te zeggen is dit. Steve is hier op aarde een mens ,. net als wij en channelt de Group. Dus als Steve vanuit zichzelf spreekt over geen angst hebben voor het lijden voor dat je doodgaat ( en dat is natuurlijk niet altijd het geval ) dan zeg ik , ik wil het hem dan wel eens zien doen. Niet kwaad bedoeld maar wie weet kijkt hij dan anders tegen dat stukje lijden aan op aarde.

Mijn eigen ervaring voor de hartstilstand was eerst depressie , steeds erger wordende hartritmestoornis en steeds minder zuurstof. Als je dan even overeind komt in je bed , stik je zowat. Dat geeft een angstreactie maar als je een bepaalde grens hebt overschreden aan zuurstof toevoer dan lijk je laconieker te zijn en buiten jezelf te komen.

Zo bedoel ik dat en ik zou hetzelfde zeggen tegen wie dan ook maar je haalde Steve aan.
Weet lieverd dat ik ooit zelf contact heb gehad met de Group en dat is niet uitzonderlijk , dat kan iedereen gebeuren en ook ik ben nog steeds aards zoals Steve dat op dit moment ook is.

Ik bedoel dus helemaal niet aan te vallen maar gewoon iets uit te leggen.

Maar de leemte waar je over spreekt kun je proberen op te vullen door je eigen Goddelijkheid te erkennen en de kracht in jezelf aan te boren. Je hebt hem , net als iedereen en mag het ontdekken. Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is maar toch heb je die innerlijke kracht en kan je eigenlijk niets gebeuren want je bent een aspect van de Schepper. Jouw ziel is onaantastbaar.

Weet dat ik aan de andere kant ben geweest en het is Licht en Liefde en mijn Engel heb ik mogen ontmoeten een maand na die hartstilstand ( dat had een reden ) en dat is zo overweldigend mooi. Ook onverwachte blikken gehad op de rozenvelden van Marcus. het is allemaal zo mooi en ik heb heel lang heimwee gehad naar die andere kant.

Liefs en vrede in je hart van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 09:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Wat een leuke topic toch weer!

1harten1

Je zegt hier weer iets moois Sky, vind ik.


Citeer:
Shenandoah, ik kan het op dit moment niet zeggen waar ik zo bang voor ben, misschien voor mijn eigen kracht en dat ik daar anderen schade mee doe? Of als ik mijn kracht niet gebruik, dan hoef ik ook geen verantwoordelijkheid daarover te dragen? Maar dan ben ik wel verantwoordelijk voor mijn "niets doen".


Het is dát hè, je eigen krachten aan gaan boren en er nog geen weg mee weten.
Volgens mij is angst het eerste wat er naar boven komt als je een bezem in je handen krijgt waarvan je wéét dat je hem kunt laten vliegen.
Ik weet niet of je Harry Potter gezien hebt?
Die staat daar dus met zo een Nimbus 2000 (nieuwste model) en daarmee krijg hij magische kracht.
Hup op de bezem, spreuk gedaan en zie? .......................>>>>>>>>>>>>>>> WEG.
De lucht in.
Véél te hard.
En duizelig klettert hij ter aarde.
Het ging te hard.
2e keer gaat al beter en na een week is hij aanvoerder van "zwerkbal" een sport waarbij je razend snel moet kunnen navigeren met je bezem (eigen Krachten)
En het lukt natuurlijk. :wink:

Lieverd die bezem (innerlijke kracht) krijg jij niet als je er niet aan toe bent. Dus als je nu uitgaat van jouw innerlijke zuiverheid kun je gevoeglijk stellen dat er geen duister is. Want Duisternis krijgt geen bezemsteel. En kregen ze het toch?
Ze kende de toverspreuk niet.
Ze hebben geen wachtwoord ergo: kunnen nergens binnen.

Wat je van Steve zegt Nel...oh...ik denk dat hij toch wel heel wat angsten overwonnen heeft voor mijn gevoel.
Getuige zijn verslag vlak na de 11-11 toestand.
Wát een oefening in licht blijven! 8)

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 09:45 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Ruth

Natuurlijk heeft hij ook angsten overwonnen maar ik doel hier nu enkel en alleen op de verstikkende benauwdheid als je blauw van zuurstofgebrek ( een long deed niets meer en de tweede nog maar en stukje ) dan is het een tijdje moeilijk maar daarna neemt het zuurstofgebrek zodanig de overhand dat je , laat ik het zo zeggen..uit je lichaam gaat. Niet helemaal maar je registreert geen angst meer. Dit is mijn ervaring en Shena had het ook te kwaad op weg naar..

Ik val Steve niet af , ik heb nooit gehoord van hem dat hij in zo'n situatie heeft gezeten en dan telt de ervaring voor mij toch wel.
Ik denk dat ook jij niet echt kunt weten hoe zoiets aanvoelt met alle respect hoor, maar misschien heb je het wel ooit eens meegemaakt. mensen die bijna verdrinken hebben dit ook, mijn kapster heeft dat als kind in een zwembad meegemaakt . Eerst vreselijk benauwd en angstig en toen in alle rust rondkijkend en het Licht ook nog zien.

Dit is wat ik probeer duidelijk te maken. Geen angsten dus van anderen of van een auto ongeluk ( heb ik ook gehad en leek er niet op , hoe heftig ook ) maar zuiver en alleen die zuurstof geschiedenis.

En inderdaad , net als harry Potter moet je leren vliegen als je tenminste geen dreuzel bent.. :roll: :D :wink:

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 09:57 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:12
Berichten: 147
Sorrie als ik niet helemaal precies reageer op de discussie.
Maar ik denk dat ik toch wel even wat kwijt wil over angst(en)

Ik denk dat Ruth een beetje gelijk heeft.
Om ruimte te maken voor de allernieuwste versie kinderen zal er veel angst uitgebannen moeten worden en dat kan alleen maar door jezelf met je grootste angsten te confronteren , om vervolgens (als je er éénmaal door bent) te denken : Was dat nou alles ???
En ieder heeft zijn eigen manier om angsten onder ogen te zien.

Ik wil even wat delen.
Misschien dat er iemand er iets aan heeft ??
Twee jaar terug ongeveer gingen wij met het gezin op vakantie naar een klein eilandje in de Middellandse Zee.
Terwijl wij er boven vlogen , klapte ik bijna uit mijn voegen : JA JA DAAAR moest ik zijn.
(beetje dom , als ik me zo voel , kan ik eigenlijk weten dat er IETS gaat gebeuren ; en dat hoeft in de regel niet gezellig te zijn)
Eenmaal geland , voelde ik me vreselijk en het werd steeds erger en ik werd steeds banger.
Ik was bang in de auto.
Ik werd bang voor wespen.
Ik werd bang op het strand.
Ik werd bang voor voedselvergiftiging of hersenvliesontsteking.
Ik werd bang als mijn kinderen in zee gingen.
Ik had nachtmerries over brand.
En toen werd het heel erg bar :
Ik wist op een nacht héél zeker dat er in de zakken was op het terrein allemaal bommen zaten verstopt.
En vervolgens hoorde ik de zee zich terugtrekken om een tsunami te vormen en we zouden allemaal verdrinken. (nou ja , zeg !!!)

Na een week had ik het gehad.
Ik kende mezelf niet meer terug.
Ging met mezelf in conclaaf en besloot dat WAT er ook gebeurde , ik toch veilig en beschermd en was.
Wat een tut was ik toch , ik WIST toch dat me niks kon overkomen ??
Blijkbaar moest ik iets leren.
Dus heb ik gezegd : “Nou jongens , als het zo belangrijk is , laat maar komen dan en ik zie het wel “
(sorrie , dit is niet respectloos , maar het is de manier waarop ik met mijn ‘achterban’ converseer.)
En weet je :
Vervolgens ben ik in een rustige slaap gevallen en was het over.
Ik heb mijn vakantie in een soort mist afgemaakt .
Maar ,oh jee , wat was IK blij dat ik weer gewoon naar huis mocht.

Wel eens een Sjamaanse dood gestorven ?
Pfffff ....
liefs ,
Tinkje


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 10:11 
Lieve Nel,

Nee, ik voelde het ook niet als een aanval en ik dank je voor je mooie uitleg!
Natuurlijk is Steve ook maar een mens ("vergeet" ik wel eens... :wink: )

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt als wat jij beschrijft, dus ik weet niet hoe het is, ookal klinkt het nu mooi zoals jij het verteld, ik neem aan dat de benauwdheid echt niet mooi was! En de hartstilstand ook niet. Maar ik bedoel dat het mooi klinkt wat je zegt over dat je een Engel ontmoet hebt en het licht en de liefde hebt gezien.
Wat je zegt over het heimwee hebben naar de andere kant, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Ik heb wel het lijden van anderen meegemaakt en dat is zo moeilijk, omdat je niets voor zo iemand kan doen.
En ook dat ik niet wens dat ooit zelf mee te maken. Daar is die angst weer.

Ruth, ja, natuurlijk heb ik Harry Potter gezien! :D
Ja, zo voel ik me af en toe wel, alsof het allemaal veel te snel gaat. En dan tegelijk oh zo langzaam, want ik krijg soms het gevoel dat ik "achterloop" op andere lichtwerkers. Maar dat komt gewoon omdat ik er pas ongeveer een half jaar achter ben wat ik zo ongeveer hier kom doen.

Nog een stukje toevoeging in mijn antwoord aan Shenandoah: misschien is het ook de grote angst afgewezen te worden, wat ik van vroeger heel goed ken, en de angst dingen "fout" te doen, terwijl ik nu wel weet dat er geen "fout" bestaat.
Ook ben ik bang voor mijn eigen sexualiteit ( en dus ook wat ik voor mannen voel) en mijn vrouw zijn.

Liefs,
Saskia


Laatst gewijzigd door Skyblue op za 13 jan 2007 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 10:11 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Tinkje

Inderdaad, ook dat kan. Iets uit mijn ervaringen van jarenlange heftige hyperventilatie bij een postnatale depressie. Jaren straatangst en ineens stond ik in de rij van de supermarkt en doodsbenauwd , toen ineens in me opkwam...goh, en wat is nu het ergste wat je kan gebeuren?

Dat is vallen en dan rapen ze echt wel weer op en geloof het of niet maar met die simpele gedachte , die natuurlijk allang op de loer lag, was ik in een klap van mijn straatangst af en hyperventilatie is snel weg te krijgen , als ik het al ooit eens in kleine mate heb.

Ik bagatelliseer echt niet de angsten die een mens kan voelen maar wil ook laten zien dat het soms in een handomdraai echt weg is.
Ieder zal daar zijn eigen weg in vinden.

Allemaal een dikke knuffel van Nel Potter. :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 10:18 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Het zou heel goed kunnen dat je een herinnering hebt aan een vorig leven waarin deze zaken niet goed verwerkt zijn. Ik zeg niet dat het zo is maar misschien kun je een goede reincarnatie therapeut vinden?

Zo ja , kijk wel uit dat het klikt met zo iemand. Mij heeft het geholpen maar ik heb met hulp van vriend Ed ( voormalig forumlid ) die angsten en levens onder ogen gehad en het heeft me veel goeds gebracht. Later deed ik het gewoon alleen.

Ik zou je graag een warme knuffel willen geven en je laten voelen dat je een prachtig mens bent met een Licht wat net zo is als alle andere Lichtwerkers. Jij loopt niet achter , je bent aan het ontdekken wat je allang bent...Geliefd Lichtje van de Schepper wat zich even verscholen heeft achter haar onzekerheden.

Lieverd, dikke knuffel en veel extra Licht van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.