LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 12:56

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: déja vus
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 09:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 21 nov 2006 13:28
Berichten: 138
Lieve lichtjes,

:) Heel erg leuk van met deze mailroom kennis te maken je leest er aller ander reacties en of je nu wil of niet ergens vindt je jezelf toch wel terug met je gevoelens en minder leuke ervaringen die ook deel uitmaken van een geheel van al wat is ! God is voor mij niet alleen het goede ook het andere zit daarin wat wij het zogenaamde negatieve willen noemen !En zoals elke ziel ervaar ik op dit moment een moeilijke periode van men leven scheiding, werkeloos en nogal aards eenzaam! Hemels heb ik wel men gidsen en helpers ( :roll: enige die naar de hemel staart ) maar mens ben ik nog en hier heb ik ook nog steun nodig en inzichten ! 8)
Eigenaardig gevoel dat recent bij me is opgekomen een déja vus!
een soort innerlijke herinnering aan de tijd van Jeshua toen hij predikte aan de menigte en met de woorden van toen de mensen leerde begrijpen waar het hier allemaal om ging! Een déja vus in die zin toen kende we geen doorbraak de mensen waren niet klaar en ze werden achtervolgt en NU komen er langs alle kanten weer zovele hevige rellen en protesten
boven net als in die tijd en nu stel ik me een diepe vraag gaan we er nog zo'n 2000 jaar tegenaan of zal het nu inderdaad veranderen en gaan we eindelijk een ander bewustzijn tegemoed het maakt me een beetje bang als ik zie wat ik zie en hoor wat ik hoor en de integratie van al die dingen vraagt tijd we zijn al zo'n 3000 jaar bezig, het is voor elk van ons al zo'n klus, wat voor al die verschillende kulturen en mensen met een hele hoop andere perspektieven over alles ik weet het niet ! Ik bid dat we echt allemaal het licht mogen zien in onszelf en in de anderen en dat we allemaal kiezen voor de gulden middenweg en de nieuwe energie !
Bedankt om mij te lezen ! veel licht en liefde aan alle lichtwerker :idea: :arrow: suzanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 10:22 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Welkom hier,

Het duurt geen 2000 jaar meer, de verandering is al begonnen met de klap van de tsunami en inmiddels enkele honderden aardbevingen waarmee de aarde begonnen is de schade van de mensheid van zich af te schudden. De toenemende energie veranderingen en versterking maakt dat in de mens zelf ook zaken loskomen die afgeschud mogen worden. Soms horen daar ook relaties bij, als er niet dmv gesprekken en andere methoden tot afschudden kan worden gekomen.
Alleen ben je nooit, maar het aards gevoel van eenzaamheid kan nog de kop opsteken als er sprake is van twijfel aan onszelf, wie we zijn en hoe waardevol wij zijn en hierin kan het forum met al die warme lieve lichtjes een rol spelen.
Velen hebben momenteel een leeg gevoel en merken dat hun lijf en omstandigheden sterk wijzigen en voelen zich daar ongerust bij.
Het is het onwennige gevoel van een lijf dat echt mag gaan voelen, nadat vele blokkades zijn opgeruimd en de vrijgekomen zenuwen opnieuw moeten leren voelen en reageren. Het hart is de belangrijkste plek die onwennig reageerd op al die gevoelens die opeens op ons afkomen en niet iedereen kan daar al goed mee om gaan.
Ik zou zeggen vul je badkuip met licht liefde en steun en wentel jezelf eens lekker rond en ervaar dat je liefde bent. Ons licht en onze liefde voegen we daar graag aan toe.

Liefs Karel

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 10:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Dag Suzanne.
Mooi hoor, wat je verteld over Jeshua en de deja vù.
1hart1

Lieverd, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van SivoHam.
En 3000 jaar?
Wat dacht je van 30?
Of misschien wel 3?
:shock: ....

Op naar de badkuip! 8)

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: dank karel
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 11:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 21 nov 2006 13:28
Berichten: 138
Hallo karel,

heel erg bedankt voor je reactie, een mens weet het allemaal wel hoor
maar gezonde twijfel kan nooit kwaad en zoals je zegt men lijf doet zeer
en men hart ook ik heb blijkbaar een gemis aan zelfvertrouwen goed aan-gevoeld hoe moet je dat kweken als ja al twijfeld of je het wel kan !!
Moeilijke tijden nu alles veranderd zo snel ik kan haast niet volgen !
Bedankt voor je steun en veel licht en liefde tot horens :)
suzanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 21:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hoi Suzanne lieverd ,

Eerst even een warme knuffel en welkom voor jou en een straal licht op je pad. Alles is tijdelijk , alleen jouw zelf is eeuwig. Ik loop even ondersteunend en liefdevol met je mee in deze tijdelijke onaangename periode waarin jij je nu bevind.

Déjà-vu , ja dat heb ik ook al enkele keren meegemaakt , al is het nu wel even geleden en de déjà-vu ’s waren dan gewoon momenten in dit leven die ik al eens eerder heb meegemaakt , althans dat gevoel had ik tenminste. Ik heb geen déjà-vu ’s van vorige of toekomstige levens , ze waren steeds momentopnames , kopie's van omstandigheden in dit leven. Je weet dan gewoon wat er gaat gebeuren , heel kort , want die momenten zijn altijd heel kort naar mijn gevoel. Heel merkwaardig vind ik dit hoor , omdat het al zo zeldzaam is en bovendien slechts een korte fragmentopname. Je krijgt even een flits door je gedachten van het desbetreffende moment en weet perfect wat er gaat gebeuren. Alsof er een deel van je een paar seconden voorloopt op je eigen leven en je als het ware in je eigen toekomst zit. Je denkt er even over na en zo gauw als het gekomen is , is het ook weer weg. Het is iets dat je niet kan vasthouden , het glipt gewoon weer het universum in.

Als ik er dan over ga nadenken , kan ik verschillende oorzaken verzinnen voor dit fenomeen. Maar hetgeen me momenteel de meeste bevrediging geeft , is dat een déjà-vu eigenlijk het kruispunt is van verschillende tijdslijnen. Een kruispunt waarop al je zelven en ervaringen uit verleden en toekomst op exact hetzelfde moment samenkomen , elkaar kruisen , waarop ze dan vervolgens hun eigen weg verder zetten. De ervaring van het moment dat ze elkaar kruisen is voor allen hetzelfde.

Alles in beweging. Ik vraag me af , moest ik op dat moment al kunnen stil staan , welke ervaring ik dan beleven zou? Stilstand wellicht? Even gewoon zijn zonder meer , niet in beweging? Welke waarde kan ik toekennen aan een déjà-vu? Ik krijg een rilling door mijn lichaam en een niet te omschrijven apart gevoel op het moment van een déjà-vu. Bovendien zijn ze zeldzaam en daarom niet zonder waardevolle betekenis naar mijn gevoel. Het wil me iets duidelijk maken. Misschien wel dat ik er helemaal geen betekenis aan moet geven. Het is immers wat het is.

Er gebeurd wat in de wereld lieverd , ik zou zeggen , laat maar gewoon gebeuren , het komt wel goed. Aanvaarding klinkt misschien hartenloos , maar haalt je wel uit die drama’s met je emoties , waardoor de zwaarte van deze energie verminderd en je er objectiever en lichter naar kijken kunt. En wie heeft er trouwens bepaald dat wij al 3000 jaar zouden ploeteren , om het zo maar even te zeggen? Wat is tijd in de eeuwigheid? Waarom geven wij aan veel manifestaties een negatieve lading mee en worden aldus omringd door dit negatieve gebeuren , om vervolgens weer weg te willen vluchten naar een positieve omgeving omdat we het negatieve , wat we als zodanig zelf hebben bepaald , moeilijk kunnen transformeren of accepteren? Is het de bedoeling om weg te willen vluchten naar een ‘betere wereld’ of een kunst om ons gelukkig te kunnen voelen in onze huidige wereld? Want waar je ook heen vlucht , of gaan wilt , je blijft steeds in je huidige wereld. Je kan wel even ‘wegdromen’ , wegvluchten of weg mediteren uit je huidige ervaring , maar je komt steeds terug. Een betere wereld ligt dus niet daar , maar hier , niet straks , maar nu. Wij zijn de betere wereld , want de wereld is in ons. En alles wat we buiten ons zien is slechts de weerspiegeling van wie we zelf zijn.

Uiteraard niet gemakkelijk om daar steeds bewust mee te werken , want ook ik voel me regelmatig weer dieper wegzakken in de materie en dan heb ik niet de open visie die ik nu heb.

Niettegenstaande is mijn perceptie van de wereld wel veranderd en veranderd het steeds in evoluerende lijn. Berust in plaats van ongerust. Het is zoals het is en het is goed zoals het is , want het is mijn eigen creatie waar ikzelf voor gekozen heb , het is wie ik ben , in éénheid met alles en allen. Tracht ik zelf naar het hoogste goed te leven van al wat is (wat me lang nog niet lukt) en de rest volgt op het eigen tempo en op de eigen manier. Daarin vind ik het geluk en de vreugde van mijn leven. Gewoon zijn en trachten elk aspect van mezelf te ervaren en te accepteren zodat ik mezelf kan leren kennen ( herinneren) in de volheid van wie ik ben.

Het is allemaal zo erg niet als het lijkt , er wordt veel uitvergroot en veel onwaarheden verteld waardoor het lijkt alsof we ploeteren , maar we zijn op de goede weg lieverd , altijd. Iets dat eeuwig is kan niet vernietigd worden , anders zou het niet meer eeuwig zijn.

Hopelijk kan ik je hiermee wat steunen , anders gooi maar weg lieverd.

Ik heb je graag gelezen.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: dank vorige déja vus
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 23:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 21 nov 2006 13:28
Berichten: 138
:) Danke je wel Ruthhazel en Karel voor de badkuip, ik moet wel onder de douche maar dat doet er niet toe ik stel me voor dat ik in een fiktieve badkuip zit en in 1 bubbelbad van licht en liefde met die zeep van jullie erbij is dit alleen maar sterker :lol:
En Helmut ook bedankt het was voor mij een revelatie wat je allemaal
zei ik hoop dat je men pv gelezen hebt !
Ik ga nu men zieke en vermoeide lichaam laten rusten voor mij is het nu middernacht !
Véél licht en liefde aan jullie allemaal :idea: :? tot lezens suzanne !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 23:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Mooi lieverd!
Rust!


1harten1 1harten1 1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.