LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 11:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: pijn en woede
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 18:33 
Gisteren verschrikkelijk gevallen. Dikke voet, wiebelige knie, diepe schaafwond. echt fijn.

Vandaag ruzie met het "Gezondheidscentrum gekregen" Bij die bodygarage moet ik telefonisch tig vragen beantwoorden en toen werd er bepaald dat het nog wel een poosje kon wachten.

Ik kan gewoon niet met die gasten omgaan. Ze triggeren de meest gruwelijke trauma's omhoog. Ik wordt helemaal gek van die mensen.
"Maar ik wil U echt helpen" zegt dat meisje dan lief. Maar zo voelt het helemaal niet. Het eerste wat bij mij binnenkomt als ik dat centrum aan de telefoon krijg is, 'is dit telefoontje noodzakelijk?' Dan gaat het met mij al mis. Uiteindelijk mocht ik vanmiddag nog komen, maar niet omdat ik gevallen was, maar omdat ik zo overstuur was. Maar ik kan nauwelijks lopen en ik mocht voor dat centrum niet parkeren (werd me vanuit een raam toegeroepen) Eerst zei ik nog netjes dat ik haast niet lopen kon, maar daar hadden ze bij het "gezondheidscentrum" geen boodschap aan.Dan maar terug naar huis. Nog netjes afgebeld ook en verteld dat ik gek werd van hun systeem en van hun werkwijze en dat ik het verder niet meer aan kon. De juffrouw was er zo ie inmiddels van overtuigd dat ik gestoord was en werd steeds aardiger :lol:

Geen dokter gezien, alleen maar ruzie gemaakt.

Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 18:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
:idea: :idea: :idea: 1hart1 :idea: :idea: :idea:
Kun je niet naar de eerste hulp?
weekendarts nu.
Tja 14 dagen voor je iets mankeerd, schriftelijk(in 3voud) een consult aanvragen :twisted:
Regels :evil:
Sterkte en beterschap.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 20:10 
Ja, als het zo blijft is dat wel een optie, maar hier in de stad zitten alle computers aan elkaar gekoppeld. Van enig doktersgeheim is geen sprake meer.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 21:23 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Vick

Mijn ervaring is inmiddels dat als ik geen goede respons krijg , dat ik rustig 112 bel.
Onze huisartsenpost voor de avond en het weekend zit nu in Haarlem en hoe je in de nacht daar in s'hemelsnaam moet komen ( ik heb geen auto ) is me een raadsel.

Dus ben ik erg radicaal...

Ik leef met je mee en kijk uit met die knie he?

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 06:58 
Lieve Nel,

Ja, ik heb spijt dat ik niet op het moment dat ik viel vanuit de tuin direct 112 gebeld heb. Dan krijg je gelijk de juist hulp. Foto's, fatsoenlijke bejegening en alles wat je nodig hebt. Maar ik was op een baby aan het passen, dus ik belde een buurvrouw om mij en vooral die baby naar binnen te helpen.
Ik heb toen een teil water vol laten lopen daar bloesem-remedies in gedruppeld en heb daar lang met mijn voeten ingezeten, terwijl de baby (10maanden) lekker met het water aan het kledderen was.

Gisterenavond realiseerde ik me dat ik wel een beetje behoorlijk in de slachtofferrol gerold :lol: was. Het is wonderlijk hoeveel beter ik me gelijk voel door me alleen maar te realiseren dat ik geen slachtoffer ben. Dat ik elke trigger kan gebruiken om heler te worden. Dat vallen ook niet voor niets is, dus dat ik zelfs geen slachtoffer ben van een valpartij. :D

Dank je wel voor je reactie.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 07:08 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Vick

Graag gedaan..en ik hoop dat het wat beter gaat met je voet en knie.
Zal je wat Licht sturen en die baby? had de dag van zijn leven. :lol:

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 10:06 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Eindelijk naar de dokter geweest. Precies uitgelegd wat het is dat ik door die triage vragen zo getriggerd word.
"Zou het U helpen als ik bij uw naam een aantekening maak, dat u die vragen niet meer krijgt? Uiteindelijk kunt u zelf wel uitmaken of u een dokter nodig heeft."
"Ja dat zou me heel erg helpen."

Nu voel ik me 100kilo lichter. Heb ik weer een beetje vertrouwen dat deze maatschappij mij zal geven wat ik nodig heb.
Spiritueel weet ik dat natuurlijk best, maar als ik in die emotie's tuimel, vergeet ik het eventjes.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 17:27 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Vick

Toen zette je een rationele stap en toen was het opgelost... :D

Soms komen we daar later pas op , het gebeurd mij ook weleens.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 21:35 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve vick


nou meisje je ziet nu waar het goed voor is geweest om eerst in die emotie te tuimelen .en ook merk je dat je nu steeds sneller uit die slachtoffer rol stapt.

heel veel licht en liefde voor jou :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

dikke engelenknuffel flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 22:04 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Dank jullie wel.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 06:46 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieve Vick.

Ik lees je relaas nu pas.
Maar ik vind dit meesterlijk!


Citeer:
..."Zou het U helpen als ik bij uw naam een aantekening maak, dat u die vragen niet meer krijgt? Uiteindelijk kunt u zelf wel uitmaken of u een dokter nodig heeft."....


Nou nou.
Als dat geen razensnelle creatie is ?
Evenals Bach die jou direct een hand toereikt.
Oke, áls je dan een dokter nodig hebt is Bach om de hoek schat.
En die woede is maar al te zinnig Vick.
Dat betekend voor mij het begin van het einde.


1hart1 Afbeelding 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: woede en pijn
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 07:06 
OOOOO....ja, Ruthhazel....net als bij een bevalling....was het eerste wat bij me naar binnen kwam...bij 't lezen ervan....wat een onderdrukte kracht!!!!.
Gisteren...heb ik een nieuwe ...schuurdeur gekregen...een witte, de vorige was diep...donkerig rood...als ik bij de kraan in m'n piepkleine keukentje sta...kijk ik er direkt op...een direkte "blikvanger"alsof het me iets zeggen wil....misschien dat het tijd wordt...m'n schuur op te ruimen.....

Liefs Piroska


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 08:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Echt wel Piroska.
Een nieuwe deur betekend voor mij een nieuwe poort...enfin, komt in me op.

En zeker weten dat als je ouwe "troep" opruimt en iedereen, ( de "troep* dus) die gaat verhuizen, bedankt voor hun diensten?
Moet je kijken wat er dan gebeurd in dat opgeruimde vaccuum.

En die deur kan dan heel trots kijken.

Ik nieuw?
Schuur ook nieuw.
Piroska ook nieuw. 8)

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: pijn en woede
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 10:55 
Ja echtwel, Ruthazel...ik weet het!!!!!!! hihihihahaha.....pijn in het hele lichaam...geen kracht...in armen en handen...voor de geopende schuurdeur...kijkend naar wat ik gedaan heb....mezelf heb aangedaan...met wat erin opgeslagen ligt....van wat anderen...bij de kraak hebben gezet....wat ik...toen nog kon wegslepen...naar mijn schuurtje...denkend...dat kan ik nogwel gebruiken...dáar en dáár voor....ik denk gelukkig niet...dat komt nu in me op...van...had ik het maar niet gedaan....en DAT is een lekker schoon gevoel......maar ik zit wel met de gebakken peren...en op de een of andere manier...moet ik dat bordje peren leegeten....och...het voelt zo heerlijk symbolisch....deze nieuwe witte deur/POORT....de vorige deur...was aan de onderkant opgelapt...en eroverheen geverfd...eerst bladderde de verf eraf...toen viel de de verrotting eronder op ...en de plank eraf zodat je de verrotting van de deur aan de onderkant kon zien....de achterkant van die oude deur was te smerig voor me om het grondig te kunnen schoonmaken...al heb ik het wel geprobeerd...de vorige bewooners nl...hadden in de schuur gekookt...en pannen met jus ertegenaangegooid??????nou ja, ik heb nu een heerlijke witte schone deur aan de binnen En de buitenkant...nu nog erdoorheen stappen en zien hoe ik in m'n uppie...ruimte kan scheppen...eerst dat alles in de gemeenschappelijke hal sjouwen/schuiven
dan de gemeente bellen om het weg te halen...dat gebeurt op een speciale dag 's morgens voor 7u moet het dan buitenstaan...hopelijk kan mijn schoonzoon het laat in de avond ervoor...buitenzetten...en dan....zoiets NOOIT MEER...dit komt dan uit 'n nog verborgen woedekracht


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: pijn en woede
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 11:02 
Hahaha...ik had geen schrijfruimte meer...die woedekracht...voelt als een besluit...om geen dingen meer op m'n hals te halen...die niet meer bij me passen...in dit stadium...van Nieuw Zijn...zoals jij het zogoed aanvoelt....mooi he zoals...schijnbaar onbenullige dingen...van "buiten" een toestand...van binnen...naar je terugspiegelen...
Liefs Piroska


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 11:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Misschien een idee Piroska om de deur een dag (of/ en nacht) open te laten staan?
Vandaag begint immers de herfst?

Opruiende blaadjes en de wind erdoor schat.
Je wordt geholpen met de opruiming.

Veel suc6!


1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 12:58 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ruthazel schreef:
Citeer:
Als dat geen razendsnelle creatie is


Wat leuk dat je dat schrijft. Dat had ik me nog helemaal niet gerealiseerd. Dat dat creëren is. Voor mijzelf een betere situatie creëren.
Je opent mijn ogen Ruth. Dank je wel.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Pijn en woede
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 14:50 
Haaaaai, Vick

Hoe is het met je dikke voet????....Bach's Rescue creme...doet bij mij altijd wonderen....het sneller creeren voor jezelf...heeft me óók te pakken.....ben apie trots...op m'n schuurtje!!! en het viel allemaal reuze mee...'t zag er veel erger uit...zo op het eerste blik...dan het was...slechts een paar vuilniszakken vol in de container en wat kris kras doorelkaar lag een plaats geven....de bezem er flink doorgehaald...en zelfs m'n buurvrouw nog geholpen in háár schuur om dingen weg te doen...ik wist niet dat er zoveel energie naar buiten wilde.....

Ha...nou kreeg ik net een bord met dampende rijste nudels van een andere buurvrouw...toch maar eerst even onder de douche want ik plak aan alle kanten hihihi...
Liefs Piroska


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 15:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Vick. 1hart1



:D Zie Piroska?
Tja....wat gaat het weer snel allemaal......*zucht*....

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 18:26 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Piroska,

Mijn dikke voet is ietsje minder dik, de foto was goed. Mijn knie schuift soms nog wel eens naar kanten, waar een knie niet naartoe hoort te verschuiven. Maar de testen zijn goed. (Er bestaan testjes om uit te vinden of de banden nog in tact zijn) En de wond begint zich te sluiten.
Ik mankeer dus niets dat niet t.z.t vanzelf over gaat, alhoewel ik mijzelf nog wel een beetje in acht moet nemen. Moet ik natuurlijk geen kind van tien kilo in zijn maxicosi 6 trappen opdragen :oops: :oops:

In het begin heb ik met bloesem-remedies gewerkt. Maar na een paar dagen bedacht ik me opeens dat ik ook celzouten in huis had. Ik heb een papje van de verschillende celzouten gemaakt en op mijn dikke voet gesmeerd. Toen gebeurde er een piepklein wondertje. Het leek wel alsof mijn voet mij bedankte dat ik haar in de gelegenheid stelde te gaan genezen. Met twee keer per dag zo'n papje slonk die voet in twee dagen voor de helft.
Ook die wond heb ik verzorgd met zo'n papje, alleen van een ander
celzout. Daarvan kon ik in het begin het reslutaat niet zo precies voelen, maar nu kan ik het resultaat zien. Het ziet er mooi uit. Het zou me niks verbazen als er zelfs geen lidteken over blijft.
Al met al zal ik het allemaal wel weer snel vergeten zijn.

Dank je wel voor je belangstelling.
Lekker voldaan gevoel hè, zo'n schuurtje.
liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.