LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 21:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ik, Hans, en "weten".
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 12:03 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lievelingen,

Op verzoek van Hans en van mijzelf publiceer ik hieronder een brief die ik gisteravond aan Hans heb gegeven. Ik vind het fantastisch, dat intense begrip voor Hans en mezelf.
Ik wil het publiceren omdat het misschien door iemand gelezen wordt die er iets mee kan. Zeker in deze tijd, die toch veel forumleden ervaren wordt als de tijd van "scheiding", vooral binnen relaties.

Voor Hans geldt dat het lezen van de brief hem eindelijk de woorden gaf die hij niet kon uitspreken, niet kon vinden. Het bracht hem zoveel duidelijkheid. Eindelijk, na jaren, kwamen ook bij hem de tranen. Geen tranen alleen van verdriet, maar vooral van opluchting, herkenning, resonantie in zijn hart.
We zijn nog lang niet klaar samen, en we zullen nog een hele hoop obstakels moeten overwinnen om een totaal nieuwe vorm van het beleven van onze relatie te vinden. Maar het is goed, en zo zal het blijven.

Geeft niks, als er iemand is die hier leest en zich niet kan voorstellen dat ik zo tegen dualiteit aankijk, hem zelfs zo durf te verwelkomen. 't Zou zelfs ervaren kunnen worden als haaks staande op alles wat we als lichtwerkers over dualiteit zouden moeten denken. Misschiens zelfs wel helemaal "fout" ten opzichte van de ongeschreven regels van spiritualiteit. Ervaar het zoals je wilt. Het gaat hier om een inzicht van mij en Hans, het is van ons, het is onze smaak, het is onze waarheid.

Hartegroet,

Kakie

[size=18]
Lieverd,

Ik had vandaag een inzicht. En ik begrijp…. Stom hè, maar ik begrijp ineens alles. Alles gewoon.
Ik schrijf dat inzicht in één zin die ik zo meteen later toe zal lichten. Lees, en voel geen veroordeling, verwijt of wat dan ook. Niet van jou naar mij, maar ook niet andersom. Begrijp maar dat het gewoon om mijn inzicht gaat. Hoeft niet het jouwe te zijn. Denk maar even: “Zo is het”, want dat is de gedachte waar ik dit mee geschreven heb. Dit is mijn waarheid, is het niet jouw smaak, laat hem dan voor wat hij is.

JIJ KUNT THUIS NIET ERVAREN, NIET HERKENNEN, OMDAT JE DE DUALITEIT NIET KENT. IK KAN NOOIT GEVEN WAT EEN ANDER NIET WIL ONTVANGEN.

Vanaf het allereerste moment van jouw bestaan ben je bedolven onder de onvoorwaardelijke liefde. Eerst van je ouders en je broer (ondanks dat ze je nooit zullen begrijpen houden ze zoveel van je dat ze daar niet eens moeite voor zullen doen omdat dat niets veranderen kan aan hun liefde voor jou) en later van mij. Voor jou heeft daarin nooit dualiteit bestaan. Wat je ook deed, door die onvoorwaardelijke liefde om je heen kwam je overal mee weg. “Vergaf” iedereen je alles. Er was nooit een écht negatief gevolg als reactie op jou acties. Eigenlijk was jouw vertrekpunt hier op aarde “thuis”. Maar hoe kon jij dat nou ervaren? Alles wat je om je heen zag was een stuk van “thuis”. En dat heb je ook altijd geweten, heel diep van binnen. En daar komt je strijd nou juist vandaan. Als je niks anders ziet dan dat, hoe kun je dan zeker weten dat het bestaat? Op je 17e al was dat verlangen naar die herkenning zo groot dat je “wist”, als je letterlijk naar huis zou gaan, dat dat de enige manier zou zijn om het te herkennen. Je zou dan getuige zijn van immens verdriet van de mensen om je heen, en je wilde hen dat eigenlijk zo graag laten voelen. En als je dat zou zien, dan zou je misschien een stukje van hun verdriet over kunnen nemen. Ook jij kunt geen zwart zien zonder wit te kennen, en andersom. Dat heeft je dat gevoel gegeven van eenzaamheid, daarom kon je nooit echt meedoen, daarom weet je nu ook dat je nooit kunt geven wat je niet geleerd hebt te kennen en in je mee te dragen. Goh, een beetje zoals God eigenlijk, voor het Spel begon te spelen. En jij speelde mee, eerst meegaand met de stroom (ja inderdaad, dat heb je al gedaan hoor, maar was je er toen niet van bewust) en later gevaarlijk spel, kwetsend spel, maar altijd het spel van de eeuwige buitenstaander. Je voelde je van alles en iedereen afgesloten want je kon je met geen mogelijkheid inleven. Je hoorde de ervaringen, de gevoelens, maar herkenning of verbondenheid was er nooit. Je zag aan ieder ander dat er iets was wat jij niet had. En je kon het ook nergens vinden.
Daar komt nu je behoefte aan echt afgesloten te zijn vandaan. Je wil nu eindelijk gaan voelen. Je weet dat de enige mogelijke manier daarvoor is de dualiteit op te zoeken. Wég van alles wat je hebt gemanifesteerd. Gáán voor zoveel mogelijk ervaringen, ’t liefst ook negatief. Op zoek naar mensen die, als ze je echt zouden kennen, niet in staat zouden zijn van je te houden. Je bent nu zo ver dat je jezelf eindelijk kunt laten zien! Chapeau daarvoor, een heel welverdiend applaus. Lieve schat, dat meen ik echt. Je hebt die dualiteit nodig lieverd, ga ervaren, voel verdriet, voel eindelijk een keertje echte afkeuring, lééf.
Ik heb jou alleen die onvoorwaardelijke liefde laten zien. Ja, ik ben je spiegel geweest, in alle opzichten. Ik ben álles voor je geweest, maar alleen maar in positieve zin. Ik heb je nooit vervloekt, ik ben inderdaad zo trouw geweest als een hond, ik kende geen jaloezie, ik kende eigenlijk geen verwachtingen, ik liet je ook nooit teleurstelling zien want die voelde ik niet. Alleen maar liefde, voor mezelf en voor jou. Da’s teveel van het goede. Dat kun jij niet aan. Je wilt wel beantwoorden maar je weet dat je het niet kunt, en dat is goed schat. Echt, het is goed zo.
Dat is wat je mij hebt moeten leren, “niet geven wat niet ontvangen wil worden”. Niet téveel. Niet geven wat ik wil geven, maar alleen wat de ander wil dat ik hem of haar geef. Dat besef ik nu lieverd.
Echt, ik weet dat ik je nu niet kan geven wat je nodig hebt. En ik geef jou teveel. Ik ben nog niet echt “thuis” geweest. En jij al zo lang, dat je de dualiteit nodig hebt om het weer op waarde te schatten. En daar bedoel ik niet mee dat ik wil dat je meer waarde hecht aan alles wat ik je ongevraagd gegeven heb.
Het is geweest zoals het was, en dat was goed, voor ons allebei. Het heeft mij dit inzicht gegeven over mezelf, een inzicht waar ik m’n hele verdere leven mee kan gaan werken. Mijn werk voor jou is gedaan. Ik zie je ziel, oh, ik zie hem stralen. Op de een of andere manier is het me gelukt om jou besef te geven van het bestaan van zoiets als dualiteit.
Ik laat je los, mijn allerliefste schat, mijn tweelingziel, tot in een volgend leven. Dank je voor deze waardevolle les. En ja, ik weet hoe ontzettend veel je van mij houdt, ik weet het echt. Nu begrijp ik pas hoe jij hierin staat. En inderdaad, daar komt niets of niemand tussen. Laat de dualiteit toe, manifesteer wat je nodig hebt. Drink, neuk, rook, rij te hard, zoek je grenzen op en ga er vooral overheen! Lieg, bedrieg, steel, bemin, huil, heb lief, doe doe doe en voel! Het IS zo. Het is goed! Jij zelf bent het doel.
Ik laat je echt in alle liefde los. Ik neem het geschenk wat je mij gegeven hebt, ik had het nodig. Doe jij dat ook met het mijne, en blijf het alsjeblieft zo zien.
Ben gewoon mijn vriend. Hoe ver je ook van me weg zult gaan, de verbondenheid zal altijd blijven lieverd. Echt, het is goed zo. Je hebt het goed gedaan.
Weet je lieverd het heeft geen zin om mij te kwetsen, en al helemaal niet om mij niet te willen kwetsen omdat je zelf allang gezien hebt dat dit onvermijdelijk was. Ik zie je, en ik zal je altijd blijven zien, hoe onbegrijpelijk en belachelijk dit ook voor je is. Spaar me niet, ik heb er veel meer aan als je dat niet doet. Alsjeblieft, blijf eerlijk. Van nu af aan, vanaf dit moment, vertel me naar waarheid, en niet naar het gevoel van wat jij denkt dat ik aankan. Vertel me je gevoel, ook als is het nog zo lelijk, kwetsend, oneerlijk, juist vol van liefde of ontroering, of wat dan ook. Zo lang je eerlijk bent, en laat zien dat je toch nog voor me wilt “zorgen” zoals de groep het bedoelt, zul je me het minst kwetsen. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik niets meer van je verwacht, dat zou niet kloppen. Ik verwacht je eerlijkheid. Maar ik heb je eerlijkheid nodig om mij eraan te herinneren dat ik je ziel ken, wat je ook doet, en dat heb ik weer nodig om samen met jou, maar vooral met onze kinderen, ook voor hen een wereld te manifesteren die hen de kans geeft in hun kracht te gaan staan. Zonder die eerlijkheid redt ik dat niet, dan rest mij alleen maar wantrouwen, en dat breng ik dan ook (al zal het nooit bewust zijn) aan hun over. Eerlijkheid is mijn kracht. Geef me de kans om die kracht op te blijven eisen. Mocht er nog iets zijn, al is het iets heel kleins, waarin je niet helemaal eerlijk bent geweest uit de zo belangrijke intentie mij geen pijn te willen doen, bekijk je intentie dan even vanuit mijn standpunt, dan weet je dat het nu de tijd is gekomen om dat wel te doen en te blijven. Gun me mijn kracht! Ik heb er recht op!
Ik hou van je, en deze woorden heb ik nog nooit met zoveel kracht en liefde uitgesproken dan vandaag. Er stromen tranen over mijn wangen, tranen om wat ik dacht dat er was, zowel in jou als in mij. Maar vooral tranen omdat ik eindelijk zie hoe het is. We hebben het fantastisch gedaan lieveling, samen, dat meen ik uit de grond van m’n hart. HET IS GOED ZO

Karin [/size]


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 12:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
:cry: Nou,woorden kan ik niet vinden,maar je bent een moordwijf lieverd.
Ik kwam gelijk een songtekst tegen die ik hierbij zet;

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder;Ramses Shaffy

Voor degene in een schuilhoek achter glas
Voor degene met de dichtbeslagen ramen
Voor degene die dacht dat-ie alleen was
Moet nu weten, we zijn allemaal samen

Voor degene met 't dichtgeslagen boek
Voor degene met de snelvergeten namen
Voor degene die 't vruchteloze zoeken
Moet nu weten, we zijn allemaal samen

refr.:
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet zonder ons

Voor degene met de slapeloze nacht
Voor degene die 't geluk niet kan beamen
Voor degene die niets doet, die alleen maar wacht
Moet nu weten, we zijn allemaal samen

Voor degene met z'n mateloze trots
In z'n risicoloze hoge toren
Op z'n risicoloze hoge rots
Moet nu weten, zo zijn we niet geboren

refr.

Voor degene met 't open gezicht
Voor degene met 't naakte lichaam
Voor degene in 't witte licht
Voor degene die weet, we komen samen

refr.

Niet zonder ons (15x)
XXXX Namaste annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 12:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:cry: Oh...lieverd toch!!
Wát een brief!
Wat een inzicht en wát een liefde!

Ppffff....Kakie, duizendmaal chappeau voor jou voor alles werkelijk.
Voor het inzicht wat je hebt, voor de manier waarop je dit over kunt brengen aan Hans maar vooral ook je openheid waarmee je dit hier nu neerlegt.

Eerlijkheid.
Voor mij gelijk aan onvoorwaardelijke liefde dit hoor.
Schitterend schat, wat een moederke!


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 13:09 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Annemiek,

Tja... da's typisch weer ons Miek. Gelijk weer zo'n ongelooflijk passende tekst.
Dank je.

Tja, zing vecht huil bid lach werk en bewonder.
De buitenwereld gaat zich er nu natuurlijk ook mee bemoeien, en deze werkwoorden zal ik in verband daarmee allemaal moeten gaan uitvoeren. Zingen deed ik natuurlijk al, dus daar zit een heel groot stuk buitenwereld voor mij. Vechten zal ik moeten doen, want men zal Hans niet zo zien als ik. Voor de buitenwereld is hij natuurlijk de boeman, de leugenaar, de vreemdganger, de egoïst. Dat beeld zal ik moeten omvormen. Vooral door wat ik laat zien, maar ook door er voor te vechten.

Huilen, tja... dat wordt voorlopig dagelijks. Zo'n inzicht, zo'n ontroering, zo'n begrip, zo'n liefde, da's logisch toch?
Bidden, in de vorm van manifesteren.
Lachen om het onbegrip, en lachen om onszelf. Daar kijk ik wel heel erg naar uit!
Werken, om een nieuwe vorm te vinden waarin we allebei in onze kracht kunnen blijven staan en die mogelijkheid ook voor onze kids te scheppen. Maar ook werken in letterlijke zin. Hypotheek, eten, drinken, kleding gezamelijk, maar natuurlijk ook straks een keertje voor onszelf afzonderlijk.
Bewonderen: ja, volop! Mezelf als eerste :D :D :D

Lieve Ruthazel,

Ik geef je het compliment terug! Heb jij niet mede de vorm (from = forum?) van dit forum geschapen lieverd :?: :idea:

Hartegroet en dikke knuf,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 13:28 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve kakie


meisje ,ik ben trots op je ,dat je dit inzicht kon oppakken en deze prachtige brief hebt geschreven.

ik heb jullie samen in de lichtcirkel voor morgen gezet.
en laat die tranen maar stromen ,dat doet goed.

big hug flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 16:26 
Lieve Kakie en Hans

Voor jullie beiden zijn mijn woorden.

Je kunt het Pad van je Ziel nooit verloochenen en jullie zien dat dus nu ook heel goed in.

Mijn Liefde en Licht om je te steunen op deze moeilijke, maar mooie weg van Groei. :idea:

Knuffel van Nel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 17:54 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Flower,

't zijn tranen met zoveel betekenissen, en ja, het doet echt goed. Dankjewel voor het plaatsen in de lichtcirkel.


dankjewel lieve Nel.

je noemt het met recht een moeilijke, maar prachtige weg.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 18:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 18:06 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Kakie en Hans,

Wat een dappere mensen zijn jullie, en als ik het zo lees heb ik alle vertrouwen dat het "goed" komt, en dan bedoel ik dat er dat gebeurt wat voor jullie goed is.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Veel lichtjes voor jullie moeilijke weg.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 18:28 
Lieve Kakie en Hans,


Kakie wat een bijzonder mooi inzicht.
Zie hier enorm veel liefde en wens jullie op jullie pad alle liefde die je je wenst.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
zien wie we werkelijk zijn in moeilijke en andere momenten ik vind jullie geweldig.


Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 18:30 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
was even niet ingelogd

shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 23:51 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Shenan en Yolleke,

Ik voel me enorm gesterkt door jullie lieve woorden. Ik ondervind nu aan den lijve hoe prachtig het is om te delen.

Hans is op dit moment (tot a.s. vrijdag) in Duitsland voor zaken, zoals dat heet. Hij leest jullie woorden dus niet, maar het zal hem goeddoen. Hij voelt ze wel, dat weet ik zeker, want ik zal ze automatisch laten meetrillen in de contacten die ik met hem heb. Ik kan niet anders.

namaste,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 23:04 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Tja, weer een paar dagen verder hier. En er gebeurd zoveel. Het gevoel van enorme blijdschap overheerst bij mij. En dat klinkt misschien wel heel erg raar, maar ik voel me heel blij. Er is verdriet, tuurlijk, ik had het zo graag allemaal anders gezien. Ben nou 44, heb de liefde van m'n leven gevonden en blijkbaar ergens weer verloren, moet ik nou weer opnieuw beginnen, hoe gaat 't financieel, hoe moet ik dit de kids uitleggen, enfin, allemaal gedachtes die natuurlijk ook door m'n hoofd gaan. Maar.... en dat is het hele mooie, ze gaan door m'n hoofd. Ze blijven er niet hangen. 't Enige wat blijft hangen is nou juist die liefde! Ik vind het zo'n cadeau, dat ik in mezelf herken écht helemaal in staat te zijn tot onvoorwaardelijke liefde. Niet bedacht en beredeneerd en zo zou het moeten zijn, nee echt, in alle cellen van dit lichaam en deze ziel. Niet alleen voor mijn kinderen, maar ook voor Hans, en achteraf gezien voor alle mensen waar ik liefde mee gedeeld heb, maar dat besef ik dan nu pas of zo.
Elk moment dat ik nu samen met Hans doorbreng is voor mij een moment van spiegelen. Die momenten maken me zo vreselijk sterk.
Het komt helemaal goed. Ik heb zoveel vertrouwen. Vooral ook in mezelf. Een beetje van, als ik dit aankan, als ik hier zo mee om kan gaan, nou, hey, dan kan ik dus alles hè :lol: .
Ik praat er ook over met anderen. En het mooie is dat mensen me ook écht geïnteresseerd VRAGEN om het uit te leggen. En ik geef ze waar ze om vragen. Ik dacht dat dat heel moeilijk zou zijn, dat dit verhaal eigenlijk heel bijzonder is en daarom misschien ook wel heel moeilijk te begrijpen voor anderen. Zeker bij mensen die spiritualiteit als iets "vies" beschouwen. Op de een of andere manier lukt het mij om woorden te vinden die door hen begrepen worden, elke keer gebruik ik ook andere woorden. En ik wordt begrepen! :shock: :shock: :shock:
Ik besef dat ik echt alleen maar geef waar ze om vragen, niet uitleggen als er niet om gevraagd wordt. Ik breng dus m'n eigen inzicht volop in de praktijk, en in die paar dagen heeft dat zoveel opgeleverd! Vooral voor mijzelf, ik voel me begrepen, gewaardeerd ook vanwege het delen wat ik doe, maar ook de anderen. Ik zie herkenning bij hen ontstaan, maar vind gelijktijdig zelf ook herkenning.
Het inzicht over Hans brengt me ook zoveel meer begrip naar mijn zoon toe. En dat heeft de afgelopen dagen ook weer heel veel nieuwe deurtjes geopend. Ook daarin kan ik nu veel beter woorden vinden waarvan dan weer het gevolg is dat ik weer het gevoel krijg eindelijk begrepen te worden.
En terwijl ik dit schrijf denk ik jeetje Kakie, en je voelt ook zoveel verdriet? Ja, dat voel ik ook :( , oh... echt wel. En dat verdriet is dan weer verbonden met de liefde en de blijdschap :!: :?: :idea: :?: :?
Wát een weg loop ik nu zeg, en wat brengt hij me (ons) veel.
Ik zie het licht wat ik ben nu zo duidelijk.
En, alle lieve lichten hier, ik voel me met jullie verbonden.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 08:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
Lieve Kakie,

Voor jou, voor jullie allemaal.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Ik lees je verhalen.


Liefs
Zonne-elfje

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.