LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:45

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 11:04 
Ik heb gisteravond meegedaan met de lichtcirkel meditatie en dat was zo speciaal!
daar kan je over lezen bij de lichtcirekl ervaring van 7 februari, maar voor mijn gevoel heeft dit er allemaal mee te maken....ik voel me nog steeds licht en nieuw!

Vannacht werd ik wakker doordat ik rare stemmetjes om me heen hoorde, in een taal die ik niet verstond, maar ik begreep dat ze hard door elkaar heen fluisterden en het kwam op me over alsof er gezegt werd dat ze stil moesten zijn, omdat ik anders wakker zou worden....ik probeerde te horen wat ze zeiden, maar toen werd ik echt wakker en waren ze weg....

Vanmorgen schrok ik wakker van hard gebons op de deur bij de buren. Ik denkd at hij zijn sleutel vergeten was (ik hoorde: doe nou open en toen ging hij weer weg...) Ik ging slaapdronken naar de wc en liep zo te duizelen, dat ik dacht: "Als ik nou maar niet ziek word want ik wil zwemmen vandaag en zondag nog op visite....", daarna dook ik weer in bed en weet dat ik dacht aan een boek waarin ik als over een vrouw die uittrad als ze op haar zij lag. Ik lag ook op mijn zij en dacht nog dat ik nog haast niet sliep en geen speciale vibraties voelde waar ze het vaak over hebben, alleen een soort licht tintelen.

Ik dacht ik probeer zijwaarts omhoog te komen en dat lukte, eerst mijn bovenkant, dan mijn onderlichaam en voeten. Ik dacht: Ben ik er nou echt uit? En zweefde naar boven en zag mijn lichaam en toen de rest van de kamer. Ik keek in de spiegel terwijl ik ervoor hing en zag een soort lichtblauwe omtrek. (Maar weet dat ik dat wel eens gelezen heb) En ik maakte me plat en ging onder de kast, maar daar lag veel stof, dus ging ik er weer onder uit.

Ik dacht: Wat zal ik doen en ging door de deur naar de gang en keek bij Paul om het hoekje, maar was bang dat hij zou schrikken, dus ging ik weer door de muur terug naar mijn lichaam en er weer in, om mijn handen te bewegen.

Toen dacht ik: Ja, maar ik wil nog verder weg en ebn naar iemand toe gegaan en zag diegene ook. Daarna weer terug in mijn lichaam.

Later bedacht ik dat ik dit keer zo opgewonden was, dat ik vergeten was te "vragen"of het goed was dat ik naar die persoon ging, dat voelt niet zo fijn, daarom vertel ik hier niet het hele verhaal daarover. Ik heb diegene alleen gezien hoor en er was niet echt iets speciaals mee.

Toch denk ik nu nog: Was het nou echt? Ik had namelijk net gisteren met Paul erover gehad, dat mensen die uittreden vaak zichzelf zien liggen en de kamer, en ik zie dat nooit, alleen maar waar en sosm met wie ik wil zijn...en nu zag ik dat dus wel....kan dat ook fantasie zijn? Ik weet hoe mijn huis er uit ziet. En ik durf niet aan diegene te vragen of het klopt....jammer genoeg.

Volgende keer hoop ik iets te kunnen doen, wat ik kan verifieren....wie heeft er een idee?

Liefs,
Saskia



Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 11:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Joh Saskia dat is toch een uittreding.
Normaal kan je toch niet door een muur? of wel dan fgh

Misschien de volgende keer een stofdoek meenemen voor onder de kast 5df
hihihi.

Oh twijfelaar ben je toch, nu weer twijfelen als je bent uitgetreden.

En de persoon, daarvan denk ik dat je vanzelf hoort als de tijd daar is
om te horen dat hij op visite bent geweest.

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 11:56 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Wat een prachtige ervaring, Saskia.
Ga het nu niet teniet doen door eraan te twijfelen of het wel echt was. Wat is trouwens echt? Eigenlijk denk ik dat we als kind veel te vaak te horen hebben gekregen dat wat we vertelden 'maar' fantasie was. En dat we onze ervaringen daarom niet meer durven vertrouwen.
1hart1
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 12:12 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Loepzuiver ...is dat duidelijk genoeg? zxv

Dat is uittreden en wat je evt. voelt als je terugkomt is dat je eerst even niet goed in je lichaam bent , dat kan gebeuren en heb ik ook wel eens gehad maar dat trekt weg en wat je ook kunt doen is even een kopje bouiln drinken dan aard je ook zo weer.

Ik denk niet dat de ander er een bezwaar tegen heeft gehad maar je zou wel kunnen vragen of die andere jou gemerkt heeft en of die persoon dat wel wou. Kun je altijd nog je excuses aanbieden.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 16:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hoi Saskia,

Wat een mooie ervaring zeg! Wauw, dat moet wel heel apart zijn voor je!
Doet me even denken aan dat laatste boek van Ute Kretzschmar over buitenlichamelijke ervaringen; daarin wordt het ook zo omschreven; misschien wel leuk voor je om te lezen.

liefs
lotte


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2008 20:48 
Lieverds!

Ja, het was een heel speciale dag vandaag. Of misschien nog steeds wel....
Ik ben vanmiddag voor het eerst sinds jaren (behalve dan op vakantie wel eens) weer gaan zwemmen in een zwembad, gewoon baantjes en dat was zo ontspannend, het gaf me de ontspanning die ik nodig had en tegelijkertijd verlengde het mijn lichtheids-ervaring van gisteravond! Ook het mooie lente weer droeg daaraan bij. het was alsof ik alles in een ander licht zag, ook de mensen en de omgeving.

Hi, hi, Amanna, ja, een astrale stofdoek dan.... zxv

Oh ja,Nel, iets hartigs drinken is wel goed denk ik....zal ik aan denken volgende keer.
Diegene waar ik was heeft mij niet gezien denk ik, maar misschien gevoeld.

Lotte, dat boek wil ik inderdaad een keer lezen.
Ik heb nu een boek over engelenervaringen, maar die schrijfster vertelt eerst over haar eigen paranormale ervaringen, waaronder ook uittredingen, het is van een engelse schrijfster. (Eigenlijk vond ik dat nog het interessantst, ook omdat die engelen ervaringen zulke kleine stukjes zijn ,als een soort anekdotes bijna.)
Ik heb het eerste boek van Robert Monroe gelezen en vond dat zeer verhelderend en leuk geschreven. Alleen ben ik niet zo dat ik maanden lang die technieken uit ga proberen, maar blijkbaar hoef ik dat ook niet! fgh

Dank jullie wel!
Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2008 15:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Pracht en echt.
Hup klaar.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 13:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
lieve Sas

Een wezen (ziel) is een energiemassa van atomen en moleculen met een bewustzijn. Deze energie zit niet vast in een fysiek lichaam maar beweegt als het ware door dat lichaam. Deze energie stuurt je biologisch lichaam en je kunt het als het ware beschouwen als een huwelijk tussen de ziel en het fysieke lichaam.
Ons energiewezen heeft een toon en bestaat uit vele lagen van bewustzijn. Terwijl een deel van je fysieke bewustzijn zich in het fysieke stelsel bevindt kan een ander deel van je bewustzijn ervaring opdoen in andere werkelijkheden.

Uittreden uit het fysiek lichaam, zoals wij dat noemen, is een projectie van bewustzijn. Wat jij hebt gedaan is jezelf een spontane projectie van bewustzijn toegestaan en het op een objectieve manier kunnen ervaren.

Moest overigens lachen bij je opmerking over stof onder de kast. Idioot dat dit soort details je dan opvallen want ik had zelf een keer een bewuste uittreding en zag onder de rieten slaapkamervloerbekleding spijkertjes liggen die de stoffeerder had vergeten weg te halen, en dat vond ik zo slordig.

De reden dat je jezelf dit hebt aangeboden (bij wijze van spreken) is om jezelf een blik toe te staan in een andere focus van jezelf. Het bewustzijnsgebied wat je hebt ervaren is een projectie in hetzelfde gebied van objectieve beleving waar je normaal vertoeft zogezegd.

Men noemt dat gebied , gebied nr 1.
Gebied nr 2 bv is het subjectieve gebied van bewustzijn.

Leuke ervaring he?
Monroe reisde dus in het begin in gebied 1.

Later, nadat hij wat meer ervaring had opgedaan, heeft hij zijn tripjes uitgebreid tot gebied 2.
Overigens beleeft iedereen een wat met noemt out of body ervaring, op zijn eigen manier. Je kunt dus heel moeilijk jouw ervaring toetsen aan die van een ander.

Zelf ervaar ik voorafgaande aan een out of body ervaring een enorme trilling en het lijkt wel alsof er een helicoptermotor in mijn oren raast.

Veel mensen hebben een dergelijke manifestatie alvorens ze eruit floepen maar dat is dus niet standaard.

Je hoeft dus niet meer aan jezelf te twijfelen Sas.
Ik vind het heel goed van je.

Liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 15:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Oh Wikvaya

Citeer:
Zelf ervaar ik voorafgaande aan een out of body ervaring een enorme trilling en het lijkt wel alsof er een helicoptermotor in mijn oren raast.



Dat geluid en gevoel of ervaren heb ik inderdaad ook, het maakte mij vroeger
zo bang altijd, ik dacht dan dat er iets engs met me op lichamelijk niveau ging
gebeuren 124

dan hield ik me heel stil en ging op de automatische piloot, nou ja wat gek
ook, hihihi fgh

Ik begrijp nu waarom ik zo was in die tijd, pffffffttttt ik heb wat gedoktert zeg maar.
Ja hihihi en ik was zo gezond als een vis.

Dank je, wilde even zeggen.

Knuf & Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 20:50 
Lieve Wikvaya,

Dank je wel voor je uitleg zoals jij het ziet!
Ja, ik weet wel dat iedereen het anders ervaart, maar toch zijn er (voor mijn idee gelukkig) ook wel overeenkomsten, zodat je kunt uitwisselen en daardoor word ik weer zekerder van mezelf.
Ik weet wel dat ik mezelf niet met anderen kan/moet vergelijken, maar juist in het begin heb je met dit soort dingen vaak bevestiging nodig.

Ik lees nu het boek van Sten Oomen: Door het raam, en zij maakt ook dingen mee die ik denk ik heel anders ervaar.
Net zoals dat jij het hebt over die harde geluiden en Amanna dat herkent, die heb ik dus niet. Wel soms een aantal keren een harde knal in mijn hoofd gehad vroeger...toen vroeg ik me ook af wat dat was, nu ik dit schrijf denk ik wel dat dat er misschien ook mee te maken had.... cvbn

Grappig! Ook wat jij zegt over die spijkertjes! Alsof dat soort dingen belangrijk zijn.... fgh en dat ik niet wist wat ik nu eens zou gaan doen.

Ik lees in die boeken dat ze soms moeite hebben met bewegen en zo (zeg maar: dat je eerst moet leren ermee om te gaan), maar dat had ik dus niet. Ik weet niet of dat dan later ook weer hetzelfde is, ik zal wel zien. fgh zxv

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 21:51 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
hi Sas

Ja dat met dat bewegen. Dat is inderdaad raar he?
Als kind hoefde ik slechts eraan te denken en ik was er al uit.
Er was geen geraas en het gebeurde bv als ik zat te mijmeren over het een of ander. Bewust heb ik herinnering eraan vanaf zo'n 14 jaar.

Dat boek van Sten Oomen heb ik ook maar ik heb maar een klein deel ervan gelezen.
In mijn twenties was het heel vaak dat ik eruit was. Meestal voorafgaande aan een getril en geraas. Maar ik heb ook mee gemaakt dat ik wakker werd en mij niet meer kon bewegen. Zelfs niet mijn oogleden. Wat ik dan instinctief probeerde was mij om te draaien en mij uit mijn bed te latenvallen. rollen op de gond zeg maar. Ik was dolblij als dat dan lukte en liep bv naar de keuken en tot mij stomme verbazing ging mijn hand dwars door de kruk heen en kon de deur dus niet open. En ploep zat ik weer in dat lichaam wat ik niet kon bewegen met mijn spieren. Ik vond dat allemaal eigenlijk niet prettig.

Iemand aan wie ik het vertelde (voor zover je dat in 1971 aan iemand kwijt kon) raadde mij aan om vlak voor het slapen gaan een stuk bittere chocolade te eten. Die persoon die had nl ook last van dit euvel en had dit op Yogales geleerd . Het werkte wel.

Later kreeg ik weer andere ervaringen erbij. Dan was ik uitgetreden zonder geraas en getril maar liep ik in een wereld waar alles mij vreemd was en waar alles veranderde. De weg veranderde bv voor mijn ogen. Ik was konstant ook de weg kwijt en ik vond het erg onplezierig in die wereld te vertoeven. In die periode kreeg ik veel lessen en persoonlijke raad van voor mij onzichtbare wezens met stemmen die mijn hele wezen doordrongen en blikkerig klonken. Ik had geen controle hierover.

Momenteel zit ik weer erg los. Maar nu kan ik dat relativeren en bestudeer ik het als een soort fenomeen wat beheersbaar is.
Ik heb geen behoefte mijn fysiek kompleet te verlaten en aan de wandel te gaan maar ik vind het wel leuk om er gedeeltelijk uit te zijn en te kijken wat ik dan zie en hoor.

Dat is soms heel vreemd. En ook wel leuk. Ik heb overigens van de week voor de eerste keer de stem van mijn Indiaanse helper gehoord. Dat was een bijzondere ervaring. Meestal praat hij met me via gedachten. Het ervaarde alsof je het gewoon met je fysieke oren hoort maar toch ook weer anders. Meer alsof het door je heen vibreert zo'n stem. Dat heb ik overigens ook met de andere zinnen die volslagen vreemden tegen me zeggen of die ik opvang en waar ik helemaal niets van begrijp. Als ik er niets van begrijp hoef ik er ook niks mee denk ik maar.

Overigens ben ik nu we in staat het aan en uit te zetten omdat ik mezelf erin heb getraind om het te beheersen. Heb ik geen zin meer in die kakefonie van geluiden en beelden, knopje om en weg zijn ze.

Wel een bijeenkomstigheid is dat ik die geluiden en die beelden altijd krijg als ik op mijn rechterzij lig. Als ik dus geen zin meer heb draai ik me gewoon om. Maar waarschijnlijk heb ik dit dan zelf zo geregeld.

Overigens, af en toe dan ben ik één met een vrouw met lange donkere haren. Ik ben dan die vrouw. Laatst zag en hoorde ik dus mezelf, die vrouw, tegen mijn man zeggen dat hij vreselijk met electriciteit omgaat en dat hij daar nu eens mee moet ophouden. Ik ging echt tekeer tegen hem. En ik maakte dat bewust mee. Alsof ik ineens iemand anders was en toch dezelfde. Dat is toch gek he dit. Ik heb dit pas 1 keer eerder meegemaakt, dit was dus de tweede keer. dus twee keer dezelfde vrouw.

Ik moet nog even uitzoeken wat dat nu precies is. Of dat dan je ziel is of zo. Dan is mijn man dus ook eruit anders zou ik niet tegen hem tekeer gaan. Ik zei nog veel meer maar dat is even privé. fgh

Ik heb eens iemand ontmoet, die treedt elke nacht uit en dan gaat ze hulp bieden in de duistere gebieden en zij vertelde mij dat zij dan een heel ander uiterlijk heeft dan ze nu heeft. Nu heeft ze korte haren en een bril en daar heeft ze lange haren en een hele mooie jurk aan van zachte stof en is ze een jaar of 25. Nu is ze 50.

Zoiets had ik dus ook alleen was ik niet bewust uitgetreden maar me bewust dat ik bed lag en een focus had in een ander werkelijkheidsstelsel. Bizar. ccc

Maar het is heel leuk, vind ik ook, om te horen of te lezen hoe een ander dingen ervaart.

Ik ben benieuwd Saskia of je dit vaker zult gaan beleven en dan wellicht iets verder van huis gaat.

Liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2008 08:26 
Citeer:
Dat is soms heel vreemd. En ook wel leuk. Ik heb overigens van de week voor de eerste keer de stem van mijn Indiaanse helper gehoord. Dat was een bijzondere ervaring. Meestal praat hij met me via gedachten. Het ervaarde alsof je het gewoon met je fysieke oren hoort maar toch ook weer anders. Meer alsof het door je heen vibreert zo'n stem. Dat heb ik overigens ook met de andere zinnen die volslagen vreemden tegen me zeggen of die ik opvang en waar ik helemaal niets van begrijp. Als ik er niets van begrijp hoef ik er ook niks mee denk ik maar.


Dit vind ik mooi! dat je je gids hebt gehoord!
Ik hoor ook af en toe iemand, maar dan versta ik het niet en dan is het weg.
Wel kan ik ook op een andere manier met iemand praten, dan hoor ik ook zijn stem, maar dat is toch een beetje anders....ik kan dat niet uitleggen.

Citeer:
Overigens, af en toe dan ben ik één met een vrouw met lange donkere haren. Ik ben dan die vrouw. Laatst zag en hoorde ik dus mezelf, die vrouw, tegen mijn man zeggen dat hij vreselijk met electriciteit omgaat en dat hij daar nu eens mee moet ophouden. Ik ging echt tekeer tegen hem. En ik maakte dat bewust mee. Alsof ik ineens iemand anders was en toch dezelfde. Dat is toch gek he dit. Ik heb dit pas 1 keer eerder meegemaakt, dit was dus de tweede keer. dus twee keer dezelfde vrouw.


Zou dat in een ander leven of dimensie kunnen zijn? Ja, jij noemt dat weer anders geloof ik....zieledeel?
Of dat je zegt dat je niet bewust er uit was: misschien is het alleen met je geest er uit zijn? Dus niet helemaal met je astraal lichaam. Dat beschrijft Sten Oomen ook en ik heb dus het idee, dat ik dat vaker heb dan helemaal uit mijn lichaam.
Dan ben je dus alleen met je geest ergens anders.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 14 feb 2008 22:05 
Offline

Lid geworden op: do 31 jan 2008 21:42
Berichten: 91
Ja, de boeken van Monroe ook gelezen, nooit zelf iets meegemaakt.
Ene kant ben ik daar wel blij om, maar het lijkt me toch ook wel interessant, maar komt vanzelf wel als de tijd rijp is.

Maar even eent tipje :P

Skyblue, als Paul nou op een vel papier iets opschrijft en boven
de kast legt (uiteraard niet tegen jou zeggen wat er op staat) Hihi
Als je dan de volgende keer niet onder maar boven de kast gaat zweven dan kun je kijken wat er op staat en naderhand checken of het idd zo is, of je zegt het gewoon tegen Paul, nou dan hoor je het gauw genoeg lijkt me fgh

Liefs Solar 1hart1

_________________
Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
Wordt er zelf ook door verwarmd
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 14 feb 2008 22:14 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Wel kan ik ook op een andere manier met iemand praten, dan hoor ik ook zijn stem, maar dat is toch een beetje anders....ik kan dat niet uitleggen.


hi Sas

Dit begrijp ik heel goed. Het is net horen maar toch anders. Als of je met je lichaam hoort.

Citeer:
Zou dat in een ander leven of dimensie kunnen zijn? Ja, jij noemt dat weer anders geloof ik....zieledeel?
Of dat je zegt dat je niet bewust er uit was: misschien is het alleen met je geest er uit zijn? Dus niet helemaal met je astraal lichaam. Dat beschrijft Sten Oomen ook en ik heb dus het idee, dat ik dat vaker heb dan helemaal uit mijn lichaam.
Dan ben je dus alleen met je geest ergens anders


Ja ik noem dat anders. Ach Sas, k las op dat Eliasweb dat er iemand is met 933 focussen. Een focus is een ander woord voor incarnatie ofwel persoonlijkheid ofwel individual. Iedereen heeft er zijn eigen naam voor. De een noemt zijn wezen zijn innerlijk, de ander zijn ziel, weer een ander noemt het hoger zelf. Je bent wie je bent en je blijft wie je bent. Er is geen samensmelting met een ander wezen of een of andere ziel die je niet kent. Er is een soort overgangsperiode die ze transitie noemen, en waarin je langzaam aan aan je nieuwe staat leert te wennen. Maar je blijft wie je bent en die persoonlijkheden ook. Dus als een van je persoonlijkheden bv een bakker is met de naam Harm of zo en die eerder dood gaat dan jij ,dan blijft hij ook zijn eigen individu. Hij blijft Harm. En ik blijf ook wie ik ben. Ik word niet één met Harm. Ik sta wel in een konstante telepatische verbinding met al die anderen en die ook met mij.
Wie zou dit verzonnen hebben zeg zxv Wat een gedoe fgh

Maar goed, 933 simultane levens? Multischizofrenie zxv

Ik persoonlijk beschouw mezelf als mezelf en niet als iemand die onbekend is. Maar die vrouw die met die zwarte haren he?
Dat heb ik al een aantal keren eerder ervaren. Ik denk dat ik het zelf ben, mij zelf dus, mijn wezen, mijn energiepersoonlijkheid en dat mijn eigen wezen mij een soort kadootje geeft. Ik ben vanmezelf donkerharig. Ik heb wel gehoord dat als je dood gaat je weer jong wordt. Fijn he zxv

Er zijn ook mensen die hun eigen wezen tegen zich horen praten. Dus met stemgeluid. Dat is ook een kado.


In Eliasweb staat dat de term astraal lichaam een door de mens verzonnen term is. Wij hebben verschillende lagen van bewustzijn en wat wij ervaren als een buitenlichamelijke ervaring met objectieve
beleving is een wat ze noemen shift of bewustzijn. Een verschuiving van bewustzijn. Pas als je je in het kader 2 begeeft, of focus 2 zoals Monroe het noemt, en iemand anders zal er wel een andere naam voor hebben, dan ben je echt je lichaam uit en dan beleef je subjectief.

Als ik dus s'avonds in die alphastaat ben dan beleef ik objectief. Het is mijn vrijwillige keuze en daarom werkt mijn wezen mee. Iedereen kan het. Kwestie van even concentreren. Ik ben er dan niet uit.

Trouwens, gisteravond. Ik zat naar een film te kijken op tv en toen was het pauze en ineens werden mijn ogen moe. Ik doe ze even dicht en ik wacht tot de reklame voorbij is. Verschijnt er ineens een soort reuzin naast me op de bank Sas. Ik zag haar gewoon groeien zeg maar. Een hele grote volumineuze gestalte met een prachtige kleur blauwe bovenkleding zeg maar, blond kort gekruld ,beetje tuttig haar en een hele grote gouden bril met ronde glazen. Dat viel me op, die gouden bril. Ze had blauwe ogen en een blank gezicht wat vrij neutraal keek. Ze bleef vrij lang zitten en ik kon haar goed bekijken. Met mijn ogen dus dicht en dan kon ik ook opzij kijken. Ze zei niks en keek me ook niet aan. Geen idee wat het is. Een hallicunatie?? Ik weet het niet. Ik vroeg het vanavond aan mijn helper want die komt elke avond even een praatje maken met me en hij moest vreselijk lachen en gaf me een hele hete hartchakra (is voor hem een uiting van liefde ,een energieuitwisseling, zeg maar)maar ik kreeg geen antwoord. Raadsel dus.

Ik denk dat ik maar eens onder mijn dekbed kruip. Ik wens je een prettig week-end

Liefs van mij
Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 14 feb 2008 23:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
ik had weer een heel verhaal aan je geschreven wat ineens foetsie is.

Tjonge jonge

Nu wat ik nog wilde doen is iets aan je vertellen.
Dan begrijp je hoe ik denk
Ik leg het uit via een kleine vertelling uit het boek Overziel 7

Overziel 7 moet examen afleggen bij Cyprus. 7 heeft 4 persoonlijkheden leven in het fysieke lichaam op aarde.
7 zelf woont in multidimensionale werkelijkheid.
1 woont in 35000 voor christus (ik typ even geen hoofdletters nu)
1 woont in de middeleeuwen
1 woont in 1975
1 woont in 2300 na christus

Ze leven allemaal gelijktijdig.

7 heeft het hartstikke druk met die 4. Als er nu iets met een van hun is dan wordt 7 zonder dat hij er erg in heeft ineens naar die desbetreffende persoonlijkheid toegetrokken. Dan zit hij in dat fysieke lichaam. Als het lichamelijk is, het probleem, dan is er een energieuitwiseling en repareert hij wat. Dat merken zjn persoonlijkheden niet. is het wat anders dan probeert hij te helpen wat hij kan. al zijn persoonlijkheden zijn niet op de hoogte van zijn bestaan in hun waakbestaan.

s'nachts als de persoonlijkheden slapen, en ze uittreden, dan ontmoetten ze 7. ze zien 7 allemaal als een oude man. Maar 7 zelf projecteert zich voor Cyprus, dat is degene die hem dat examen aflegt, als een jongen van 14. cyprus kan zichzelf razendsnel omtoveren van een vrouw naar een man.

Ma-ah die in 35000 voor christus bij de sprekers leef krast iets in een tegel.
Proteus, die in 2300 na christus in de archelogische opgravingen uit die periode woont ,ziet plots dat er op een oude tegel een inkerving is verschenen(voor hem ziet die opgraving er heel oud uit, vol ruines, voor ma-ah is het allemaal splinternieuw al die tegels en die gebouwen) hij piekert zich suf hoe dat mogelijk is. maar hij komt er niet uit en wordt er helemaal gek van. er is dus iets in de toekomst (2300 na christus)verschenen wat in het verleden(35000 voor christus) is geproduceerd.

Op een gegeven moment verlaat ma- ah haar lichaam en komt per ongeluk terecht in dat van proteus. die merkt dat en raakt in paniek. nu heeft proteus een vriend (heeft wat wij derde oog noemen) die dat ziet en gelukkig lukt het die vriend ma-ah weer naar haar eigen tijd te krijgen door haar paniek te sussen en haar zich op haar eigen lichaam te laten concentreren.

Nu is er een josef, die is schilder en woont in de middeleeuwen en
er is een lydia die woont in 1975. lydia gaat dood.

na haar dood wordt haar langzaam door overziel 7 her-innert waar ze is en beseft ze ineens dat hij haar ziel is .
overziel 7 is ook lydia maar 7 is meer dan lydia is. maar hij is ook lydia. nu blijkt dat lydia heeft afgesproken tijdens een van haar nachtelijke uittredingen, dat ze een volgend leven als dochter van josef ter wereld gaat komen in de middeleeuwen.. lydia gaat dus van een leven in 1975 naar de middeleeuwen. en ze gaat twietie heten snap je dit? Die verhalen die ik je heb gestuurd zijn door overziel 7 geschreven voor twietie en hij leest ze elke dag voor zodat ze blijft her-inneren wie ze is). dit is dus een mooi voorbeeld vn tijd die niet bestaat.

Dit boek is weliswaar een roman maar wel op werkelijkheid gebaseerd. Het is geschreven door Jane Roberts om via een roman mensen het besef simultane levens uit te leggen. Dat besef kreeg zij tijdens het verlaten van haar lichaam als Seth door haar sprak.

Maar goed, het mooie van het verhaal is, dat de levens van deze 4 persoonllijkheden, zonder dat deze het in de gaten hadden, zo nauw met elkaar waren verweven terwijl ze elkaar niet bewust kenden.

uiteindelijk blijkt dat cyprus de overziel van 7 is en dat Jane Roberts de persoonlijkheid van cyprus is die het boek heeft geschreven cyprus zei, ik heb dit boek geschreven.

Het is dus heel goed mogelijk om een wat men noemt, shift in bewustzijn te hebben en dan een van die persoonlijkheden te ontmoeten. je ontmoet ze nl ook in je dromen en tijdens je uittredingen.


en wat ook leuk is is dat ma-ah (35000 voor chr) en proteus (2300 na chr) tweelingen waren. ( dus net als Enyan en ik een tweeling zijn. )
ik hoop dat je nu mijn gedachten een beetje kan volgen over die persoonlijkheidslevens.
liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.