LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel ma 29 apr 2024 11:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 13:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Hallo lieve allemaal,

Ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest en kan hier niet echt een reden voor geven. Misschien omdat ik het gevoel heb dat ik spiritueel gezien op pauze sta. Voel me minder verbonden en heb minder vaak een gevoel van warmte en liefde dan voorheen.
Maar ben nog steeds nieuwsgierig en af en toe gebeurt er iets waardoor ik niet kan ontkennen hoe mooi alles in elkaar zit. En het volgende verhaal is hier een duidelijk voorbeeld van.

Sinds vorig jaar juni ben ik afgstudeerd aan de pabo en wist ik dat het tijd was om te gaan werken. Gelukkig zat de zomervakantie er nog tussen en kon ik het nog even uitstellen, waar ik heel goed in ben.
Banen zijn er niet veel in het noorden dus wilde ik eerst invallen om zo extra ervaring op te doen.
Na de vakantie zijn alle leerkrachten nog fit en uitgerust dus invallen zat er nog niet in. Ergens vond ik dit helemaal niet erg omdat ik het allemaal best eng vond en mezelf nog niet goed genoeg vond.

Toen ik rond de hersft eens een weekend bij mijn ouders op bezoek was vroeg mijn moeder of ik al aan het werk was. dat was niet het geval. Bij het weggaan zei ze dat ze hoopte dat ik de komende week gebeld zou worden. Ik zei dat ik dat ook hoopte. En ja, die week kon ik een aantal dagen invallen.
Zo ging het een beetje door. Af en toe een dag en met geluk een aantal dagen.

Na de kerstvakantie was ik al aardig gewend aan het invallen en begon het vervelend te worden dat ik steeds kort op een school was. Dan kende je net de namen en dan was het alweer klaar. Dus op een dag zei ik tegen mezelf dat ik wel toe was aan een langere invalperiode.

Een paar dagen later ging de telefoon of ik in kon vallen. Ik wist het op dat moment nog niet, maar uiteindelijk ben ik daar een maand geweest omdat beide juffen van die kleutergroep ziek waren (gebroken been en benauwdheid). Je voelt je lullig over het feit dat je blij bent om te werken. Maar je gunt de leerkrachten het ook om weer gauw beter te worden.

Ze waren daar erg blij met me en het was dan ook jammer dat na pasen het einde was aangebroken. Afscheid met de kinderen en de school.
Ze hoopten dat ik gauw iets zou vinden en ik zei dat ik best toe was aan een langere invalplek zoals het vervangen van iemand met zwangerschapsverlof ofzo.
Maar het bijzondere is dat ik een week voor mijn vertrek een telefoontje kreeg voor een invalplek voor langere tijd. De juf had een hernia en dat geneest niet zomaar.
De school waar ik bijna wegging werkte ik nog maar 2 dagen omdat er al een juf terug was. Dus had ik mooi de tijd om op bezoek te gaan naar die nieuwe school.
Een gesprek met de directeur en dat klikte wel. Hij vroeg me of ik het erg vond om vanochtend een klas over te nemen omdat er onverwachts nog een juf ziek was. Zo stond ik meteen voor groep 3 terwijl de invalplek om groep 1 en 2 ging.
De middag was ik samen met een vervangende juf in groep 1,2 en 3. Het is maar een kleine school dus was dat samen 18 kinderen. De kleuters waren maar met hun 9en.

Het leek me erg leuk en er werd besloten dat ik het mocht proberen. Achteraf hoorde ik dat het nog helemaal niet zeker was of ik het zou worden. Ze wilden iemand die stevig in de schoenen stond stond omdat het een heftige groep was en de rust in de groep terug kon laten keren.

Het was een erge leuke tijd en druk en zwaar en een grote test.
Ik kreeg weer veel complimenten en iedereen was blij met mij. Behalve misschien de juf van wie ik haar lokaal anders in heb gericht.
Een moeder van een van de kinderen was erg blij met mij en aan het einde van het schooljaar vertelde ze me dat ze directrice zou worden op een vrije school in Leeuwarden. Als ze nog invallers nodig had dan wist ze me te vinden.

Toen de zomervakantie net begonnen was had ik haar ineens aan de telefoon. Ze wist nog niet precies hoe of wat, maar er was een vacature. Of ik interesse had. Nou, dat was natuurlijk geweldig! Hoe krijg ik het altijd voor elkaar. Het lijkt wel alsof ik altijd geluk heb!
Het is een duobaan waardoor je niet de volledige verantwoordelijkheid hoeft te dragen en samen kunt overleggen.

Ze is op bezoek geweest om me te vertellen over de vrije school omdat dit toch even iets anders is dan andere scholen. Er is zelfs een speciale pabo voor.
Het klonk allemaal erg leuk en ze gaf me boeken mee om door te lezen.
Afgelopen maandag op sollicitatiegesprek. Toch wel zenuwachtig want haar beeld van mij was zo positief, dat kon alleen nog maar minder worden.

Iedereen blijkt enthousiast te zijn, lieve uitstraling maar kan op het juiste moment streng zijn, jong, enthousiast, eigenmening, mooi vertellen. Ik kreeg allemaal positieve dingen te horen. Nu ga ik komende woensdag en donderdag snuffelen en een proefles geven zodat ze me voor de klas kunnen zien.

Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn. Daarbij komt ook nog dat de vrije school zo'n interessant is. De antropsofie spreekt me wel aan. En in deze vorm van onderwijs ga ik me volgens mij meer op mijn plaats voelen dan ik eerder gedaan heb in het openbare en christelijke onderwijs!

Zo, dat is een heel verhaal maar ik moest het even kwijt!

Liefs en een knuffel van Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 14:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Mooi verhaal Sanne en zo te lezen is dit echt een plek waar jij jezelf kunt en mag zijn.
Alles komt op het goede moment, zo zie je maar 8)
Enne, die kinderen boffen maar met zón schat van een juf.
Namaste Annemiek 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 15:17 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Te mooi om waar te zijn Sanne?

Zou de waarheid niet eens net zo mooi kunnen zijn als onze eigen fantasie? 1hart1

:D Prachtig hoor wat je schrijft.
Zo een mooi voorbeeld van "do you believe" en crealiteit vind ik.
En de blokjes stapelen zich op bij jou.
De letter "A" en dan volgende de letter "B"....en zo het hele alphabet.

Wat een mooi begin van je pad als lerares.
Ik wens je dan ook heel veel succes en plezier in je komende werkzaamheden.
Dank voor je inspirerende verhaal!

1hart1 1hug1 1hart1


Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 16:28 
Wouww Sanne, wat mooi.
We kennen elkaar niet zo goed, geloof ik, maar ik wou je toch eventjes laten weten dat ik het gelezen heb en ervan onder de indruk ben.

Ik wens je veel succes, liefdevolle onderwijzeres.
liefs vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 16:48 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Wat fijn te horen dat het je goed gaat. Tjemig vrije school Leeuwarden.
Nu iedere dag met de trein een retourtje??
Meid, hoop dat je het naar je zin gaat hebben daar.

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 20:21 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Sanne,

Spiritueel gezien op pauze? :wink: :lol:
En waarom zou je niet altijd geluk hebben? Volgens mij is dat ons geboorterecht!

Ik vind het geweldig wat je schrijft. Heerlijk voor je. Elke moeder wil wel zo’n juf voor haar kinderen, want: lieve uitstraling maar kan op het juiste moment streng zijn, jong, enthousiast, eigenmening, mooi vertellen

Geniet ervan!

Leuk om je hier weer te zien, en dank voor je inspirerende verhaal!

Hartegroet 1hart1,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 12:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Dankjullie wel voor de reacties. Ben nog vergeten dat het nog niet helemaal rond is. Komende woensdag en donderdag even snuffelen en een proefles geven. Dan zal ik wel definitief antwoord krijgen.

Ja lieve Annemiek, alles komt op het juiste moment, maar het blijft erg spannend!

Dankje lieve Ruthazel! Maar niet alleen de blokjes stapelen zich op, ik heb ook heel voorzichtig mijn eerste stapjes kunnen zetten in het onderwijs. Geen reuzesprongen, maar rustig aan, heerlijk!

Dankjewel lieve Vick voor je lieve reactie! :thanks:

Lieve Shena, Groningen leeuwarden is met de trein maar 3 kwartier. En ik heb al heel wat af moeten reizen voor school en werk dus dat valt best mee.
Dankje, ik denk dat als het het zeker is ik het zeker naar mijn zin ga krijgen!

Lieve Kaki, In de vrije school wordt veel beeldspraak gebruikt dus ik vond dit wel een goeie. Het lijkt bij mij wel of ik periodes heb waarin ik me voel zeg maar. En op dit moment ben ik meer met werk en dergelijken bezig. Ik hoop dat ik het meer kan combineren binnenkort want wel of ik thuis en bij mijn ouders met spiritualiteit bezig ben en op het moment dat ik de deur uitga ik het vergeet.
De laatste 2 dagen probeer ik me wel af te sluiten voor negatieve invloeden omdat ik me in de stad erg moe en onzeker kan voelen, en ik moet zeggen dat ik best goed voelde!
Komt het toch vanzelf?

Zo zeg, raar hoor, het is allemaal nog niet zeker, maar het voelt al wel zo. De dag dat ze mij zouden bellen na het sollicitatiegesprek was mijn vriend erg zenuwachtig, maar bij mij viel het wel wat mee. Ik wist ergens dat het wel goed zat. Maar niet te positief worden want stel je voor dat het strax tegenvalt.
Ik laat jullie nog wel even weten hoe het afloopt!

Liefs Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 14:08 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:) Nou meis, als het deze niet is is het zeker weten een andere school.
Want jouw gevoel, dat het zo zeker voelt, klopt.
Alleen houden engelen geen rekening met het element "tijd".

Hoe zouden ze ook kunnen? :wink:

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 19:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Dankje lieve Ruthazel! :thanks:

We zullen het binnenkort weten, ik denk vrijdag of volgende week. Dan laat ik zeker even weten hoe het afloopt!

liefs Sanne


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 18:58 
lieve juf Sanne,

Wat een heerlijk mooi verhaal, je eigen creatie werkelijkheid zien worden!!!

Helemaal Super met een grote Hoofdletter!!!


Weet je dat ik daar ook aan denk, om misschien op het speciaal onderwijs te gaan stage lopen. Dan niet als lerares, maar als hulpverleenster. Ik ga weer verder met de SPH in februari 2007. Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar morgen heb ik toevallig een gesprek met een begeleider op school.

Ik vind het heel gaaf voor je!

Succes en heel veel plezier met snuffelen!

Liefs, Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 12:05 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Dankjewel Waterdruppel!

Ik hoop dat je gesprek goed is gegaan!

Maaruh........Ik heb een baan!!!

Gisteren een proefles gegeven en daarna ging de juf in overleg met de directrice. En toen belde de directrice om half 7. Het gaat door, maar het wordt erg veel werk ook omdat ik beginnend leerkracht ben en mijn rugzak nog moet vullen.

Vanaf maandag ga ik een soort stage lopen om zoveel mogelijk te zien van de vrije school. En dan na de herfstvakantie beginnen!!!

Nou zeg, das toch allemaal niet te geloven en ik besef het nog niet helemaal. Af en toe komt er in een keer een gedachte als: "Dan heb je die kinderen nog 6 jaar in je klas."

Pfff, nog even laten bezinken, maar dat wilde ik nog even vertellen!

Doeg doeg en dikke liefs van een blije, maar iets verwarde Sanne :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 12:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Hoera, feest :idea:
Van harte gegund en zeker verdiend.
Namaste Annemiek 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 14:39 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1

Gefeliciteerd Waterdruppel, maar er wat moois van.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 20:11 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Sanne,

Alles komt wanneer je het toelaat :lol: :lol: :lol: . Jippie! Goed gedaan lieve juf. Nou niet te streng worden voor jezelf hoor :wink:
Geniet ervan, van je eigen manifestatie, en van die prachtkinderen straks.

Van harte gefeliciteerd!

Hartegroet 1hart1,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 20:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 06 dec 2005 11:17
Berichten: 45
Dankjulliewel!!!

Heb er ontzettend veel zin in, maar ik moet nog ontzettend veel leren. Is erg druk allemaal, maar zie het wel zitten. Soms ook niet, maar dat heb ik vaker.
Het lijkt wel of ik volwassen word! hihi

Liefs Sanne, juf


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.