LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 25 apr 2024 13:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dolfijnen
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 15:25 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Onbeschrijflijke ervaring

Afbeelding

Liefs, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 18:32 
Oh wat geweldig Bigbear,
Waar was dat?
Vertel es wat meer alsjeblieft?

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 19:07 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Vick,

Dat was in Turkije tijdens de afgelopen vakantie. We hebben daar een boottocht gemaakt, die op diverse mooi plekken stopte om daar te kunnen snorkelen. We hebben daar een prachtige blauwkwal gezien en nog meer mooie prachtige plekken. Tijdens de terugreis kwamen deze dolfijnen een stukje meezwemmen met de boot. Ik had daar nooit dolfijnen verwacht. Het is maar een kilometer of twee van ons huis af. Geweldig om die dieren mee te zien zwemmen en te spelen met de boot. De boot die best snel ging, leek echter wel stil te staan met de snelheid van de dolfijnen.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 19:11 
Oh Bigbear,

Ik verlang er al zo lang naar om met dolfijnen te zwemmen, maar om zo naar jouw prachtige ervaring te mogen kijken, dan geniet ik al een stukje met je mee.
Echt gaaf!

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 20:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:shock: ....Jeutje Bear!!!

ppff....dolfijnen die meezwemmen...
Kan me helemaal voorstellen dat dit onbeschrijfelijk is.
Precies of er engelen met je meezwemmen...ja zeg, dat zou ik ook wel mee willen maken!.
mooi dat je ze hier loslaat.

En leuk dat je er weer bent Bear. :wink:

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 15:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Vick,

Heksje moest ik tegenhouden om niet van de boot te springen en met de dolfijnen te gaan zwemmen. Het lijkt me inderdaad grandioos. We weten nu dat ze maar twee kilometer vanaf ons huis te vinden zijn. Misschien komt het er nog wel van.

Lieve Ruth,

Engelen die met me mee zwemmen kan ik me niets bij voorstellen. Maar ieder zo zijn eigen beeld hiervan.

Dank je wel. Ik vind het leuk hier weer te zijn.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:03 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Bear,

Heerlijk dat je ons laat meegenieten. Dank!

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2006 18:26 
Wauwwwwww, Bigbear....!!!
Hier zit een jaloerse Waterdruppel die heel graag in jouw schoenen had gestaan toen je die foto maakte.... (ben helemaal gek van dolfijnen!)
Ik ben in Turkije ook een keer met zo'n boot meegeweest, met de belofte dat je dolfijnen zou zien. Nou geen dolfijn te zijn... :(
Ze hadden heel veel foto's op de boot hangen, van de dag ervoor, toen waren er ineens heel veel dolfijnen te zien die ook met de boot meezwommen.... Goh wat vond ik het toen ongelofelijk jammer dat ik net niet de dag ervoor met die boot was meegeweest.

Bedankt voor deze foto, brengt een zachte glimlach in mijn hart!

Liefs,
Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: dolfijnen indwijding gedaan
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007 13:06 
Offline

Lid geworden op: zo 22 jul 2007 13:58
Berichten: 1
:D heb zelf de dolfijnen nog nooit gezien maar vindt dit zo'n mooie foto
laat eens wat meer zien erover.
heb afgelopen tijd veel met de energie van dolfijnen gewerkt and they are indeed the angels of the sea.

_________________
helderziende en ufo waarnemer en lichtwerker.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007 15:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Planetmonkey,

De andere foto's zie je niet zo veel op.

Voor jou wel dit plaatje

Afbeelding

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 12:46 
Die foto is heel mooi!
Ook omdat je ze zo door het water heen ziet! Zo helder water! :D

Ik zou ook best met dolfijnen willen zijn, ze aanraken als dat mocht van hen, met ze spelen.....ik heb alleen een angst voor diep water......maar misschien zou dat dan verdwijnen, wie weet?

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 15:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh jajaja die dolfijnen!

Ik zou dat ook zo graag eens willen, dolfijnen aanraken, knuffelen.
Voor zover mogelijk.
Echt een jaren oude wens van mij.
Maar waar?
En dan...volgens mij is het zo duur om in de buurt te komen van dolfijnen?
En hier kan het enkel in gevangenschap volgens mij.
Dolfenarium of zoiets.
Maar er tussen zitten?
Of zo echt dartel zien springen?

Hemels!

1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 18:47 
Ja, en ik was, omdat ik zo graag dolfijnen wilde zien, een paar jaar geleden naar het dolfinarium gegaan, maar vond het helemaal niet zo leuk.... :cry:
De dolfijnen hebben niet echt veel ruimte daar en ze zeiden dat er een soort lagune was waar ze in konden zwemmen, maar daar deden ze ook kunstjes.

In het familie album bij Lightworker staan nog foto's van het zwemmen met de dolfijnen, tenminste je ziet dolfijnen en zwemmers.... :D Maar lang niet zulke mooie foto's als deze.

het kost inderdaad wel wat volgens mij en dan zou ik wel willen weten of die dolfijnen het echt leuk vinden, als ik ze zou aanraken.....anders zou ik dat niet doen.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 19:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Sky,

Dolfijnen in het wild zwemmen niet met mensen. De dolfijnen die meezwommen met de boot verdwijnen zodra de boot stil ligt.

Dolfijnen die met mensen zwemmen zijn dus getraind en worden dus altijd opgesloten. De ene kooi is misschien wat groter dan de andere, maar het blijft een gevangenis. Dat is de reden dat ik dus nooit zal zwemmen met die dieren en dus ook niet naar instellingen ga als het dolfinarium omdat ik het niet wil steunen dat dieren worden opgesloten om voor ons kunstjes te doen.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 06:39 
Nee dat vind ik ook niet goed, ik weet ook niet waarom ik daar toen niet aan dacht.....ik dacht toen ook dat ze de dolfijnen hielpen door gewonde dolfijnen op te vangen, maar ja, zelfs als die uitgezet worden zijn ze nog in gevangenschap opgegroeid. En dat ze kunstjes voor mensen moeten doen vind ik ook niks....maar ja, ik ben er nou eenmaal geweest, dat kan ik niet veranderen.
:cry:
Maar die dolfijnen in Hawaii dan? Die zijn toch ook vrij?
Maar ze laten zich misschien niet aanraken? Dat ze toch allemaal weg zijn zodra je in het water gaat? Maar dat is ook mooi! Je kan ze dan in ieder geval zien en dichtbij ze zijn.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 07:42 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Skyblue,

Je dacht er toen niet aan omdat je het toen nog niets wist. Ik heb een aantal jaren hier een konijntje gehad dat was komen aanlopen. Ik heb hem toen in een hokje gedaan en kwam er later pas achter dat het groepsdieren zijn, niet opgesloten horen en zeker niet alleen. Ik hem hem toen laten herplaatsen met een andere in een grote ren. Toch is dat voor mij ook achteraf niet de volledige oplossing. Ik vind dat dieren nooit in kooitjes horen hoe groot de kooien ook zijn. Als ik zelf in volledige vrijheid geloof, dan hoor ik dat ook zo in de praktijk te brengen en dus actie (of in dit geval geen actie) te ondernemen.

Ik weet niet hoe het er in Hawai toegaat. Ik weet wel dat er ook wilde dolfijnen zijn geweest die wel een mensen hebben aangevallen. Zij hebben ook wel eens hun dag niet. Ik kijk liever vanaf de boot naar de (wilde) dolfijnen, dan een afgerichte die voor eten zijn kunstje moet doen.

Vanmorgen in de hangmat kwamen er allemaal groepen ganzen overgevlogen. Prachtig om te zien. Zo vrij als een vogel, toch?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 08:55 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Bear

Ook ik ga nooit meer naar een dolfinarium. Ik hou absoluut niet van opgesloten dieren en ook een dierentuin is aan mij niet besteed. Vroeger had ik daar geen erg in maar nu wel. Geen konijn in hok en geen vogel in een kooi.

Toen ik 24 was vaarde ik maandenlang mee met mijn ex man op de kustvaart. Dan kwamen we altijd Dolfijnen tegen in de Middellandse zee maar ook voor de kust van Portugal.

Dan stond ik op de brug en zag ze in de verte aan komen zwemmen en springen en rende dan helemaal naar de boeg van het schip ( trappetjes op en af ) en hing dan over het potdeksel ( railing ) voor bij de boeg en keek hoe ze vlak voor het schip uitzwommen. Ze dansten en sprongen en o, wat kunnen ze hard...een schip heeft grote snelheid maar daar zitten ze niet mee. Ik zag vaak hoe ze naar me keken en dan een sprong maakten. We hadden echt wel contact. na een tijdje ging de groep en masse weer weg en keek ik ze na. Ook haaien heb ik naast het schip gezien en zeeschildpadden en de enige keer dat we vogels binnen hadden , waren het duiven die uitgeput op het schip landden en die we eten gaven tot ze weer in de buurt van het land kwamen en er vandoor gingen.

Ook kwam op een mooie avond een enorme zwerm zwaluwen aan en die landde op het schip en op onze armen en schouders. Doodmoe van de trek naar andere oorden. Ze zaten tot in de kaartenkamer van de brug aan toe en benedendeks op de deuren van de hutten.
Heel lief om een rij vogeltjes op je arm te zien landen zonder vrees.

De andere morgen waren ze allemaal weg op de te vermoeide vogels na , die dan ook overleden waren. De vrijheid tegemoet.

Ik koester al die beelden in mijn hart.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 16:05 
Oh Nel, wat mooi, zo vrije vogeltjes op je arm! :D

Nee, Bear, inderdaad had ik het toen nog niet door van die dolfijnen, maar het duurde zelfs nog even voor ik niet meer naar een dierentuin wilde....

Ja, ik geniet ook altijd heel veel van de wilde ganzen! Soms ga ik speciaal kijken als ze met zo'n hele groep in een weiland zitten. Bij de Biesbos bijvoorbeeld.
Maar het mooist vind ik als het in de herfst of het voorjaar zo 's morgens vroeg is en dan hoor ik: "Gak, gak, gak" en dan ga ik kijken en dan zie ik zo'n V overvliegen!

Of een paar zwanen die vliegen, maar dat is weer anders en die trekken geloof ik niet, die vleugels maken zo'n speciaal geluid.

En dan heb ik het nog niet gehad over scholeksters.... :D Heel anders natuurlijk. Ik ben een aantal jaren als kind en later nog wel eens op Terschelling op vakantie geweest en hier zitten er ook een paar bij eiland Brienenoord. Als ik die hoor (en zie), dan krijg ik ook zo'n speciaal heimwee gevoel.

Hi, hi! Ik kan nog wel doorgaan misschien.....
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 19:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Nel,

Wat mooi beeldend beschreven. Ik kon ze bijna met je zien. Prachtig.

Lieve Sky,

Weet je waarom ze dat gak geluid maken als ze vliegen? Om de voorste aan te moedigen. Kunnen wij nog wat van leren!

Liefs en warmte, Bigbear

(zat ik er toch niet zo ver naast bij die pony, de dolfijn begint ook steeds meer op een vogel te lijken :D )


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 21:00 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
[color=indigo]Lieve Bear

Vofijn? Dolpony? Schotse Zwaluwen? :shock:

Liefs van Nelfijn. :roll:

color]

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.