LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel zo 28 apr 2024 02:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 19:09 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380

Vanmiddag zat ik even rustig te overdenken wat er allemaal de laatste tijd in mijn leven gebeurt en ineens kwam er een intens gevoel van rust en inzicht over me. Ik voelde Gidsen en familie bij me en dat is erg warm en liefdevol.

Ik heb al een tijdje het gevoel gehad dat ik alles hier zoveel mogelijk moest oplossen en dan vooral verstoorde relaties herstellen omdat ik bang was dat ik als ik doodging en naar de andere kant vertrok, ik een gevoel van falen zou hebben.

Vanmiddag in dat intense gevoel van inzicht voelde ik dat er geen onafgemaakte zaken zijn. Als ik op dat moment uit mijn aardse pakje was gestapt ( op natuurlijke wijze) dan had ik meteen met mijn bewustzijn verder gegaan en geweten dat het goed was.
Leven en doodgaan en weer leven met alleen bewustzijn is een geheel. Je zicht is anders maar het hoort toch allemaal in een systeem thuis.

Als je echt in je kracht staat en dat kunt zien, dan is angst voor de dood en onafgemaakte zaken dus niet nodig.

Het enige wat ik wel zou doen is een brief schrijven aan die me dierbaar zijn en uitleggen waarom de dingen blijkbaar niet goed gingen maar dat ik van ze hou en we elkaar weer ontmoeten in een andere staat van zijn.

Ik heb het hier absoluut niet over zelfmoord ( al kan ook dat een gekozen ervaring zijn ) maar over zeer bewust zijn, hoe alles in elkaar grijpt en als je dat kunt zien dat alles toch een stuk draaglijker wordt.

Mijn enigste probleem is dat ik die mooie inzichten vaak niet kan vasthouden en weer in de emoties dreig meegesleurd te worden en dat is dus mijn leerschool.

Ik weet niet hoe jullie dit ervaren , laat je inzicht /gevoel eens horen als je wil.

Liefs van Nel .


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 20:46 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Ik voel herkenning, maar heb even geen woorden Nel, Ik vind het fijn voor je dat je dit mocht ervaren!

Liefs van Brighteyes


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 23:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Lieve Nel

Mooi om te lezen Nel.

Bij mij gaat het als volgt:

Die inzichten vasthouden is bij mij ook vaak een probleem want ik laat me vaak meesleuren in de negativiteiten van anderen. Het resultaat is dan ook dat ik mij volkomen afzonder van anderen die maar enigszins mijn pas verworven inzichten zouden kunnen besmeuren.

Volgens mij is het de bedoeling dat een mens van zijn aardse leven moet genieten. Aangezien ik niet in vorige levens geloof ben ik ervan overtuigd dat ik ook in dit leven geen lasten hoef te dragen van vorige levens. Wat dat betreft voel ik dus alle vrijheid.

Maar een mens moet overleven, we moeten eten en werken en dat vind ik best wel zwaar. Aangezien we niet allemaal in een hutje op de hei in komplete afzondering wonen, maar interactie met anderen hebben is het vaak ook moeilijk om toch in je eigen kracht te blijven als anderen je kwetsen. Soms opzettelijk, soms onnadenkend, soms per ongeluk, soms onwetend.

Hou dat inzicht van je vast, print het uit en hang het boven je bed en lees het elke avond Nel.


Zelf schrijf ik alles op in een dagboekje. Alle inzichten alle verdriet alle zorgen en ook leuke dingen. Af en toe lees ik het eens door.

Liefs Wikvaya
1 1hug1 voor Nel die altijd zo dapper is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 23:09 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Citeer:
Vanmiddag in dat intense gevoel van inzicht voelde ik dat er geen onafgemaakte zaken zijn. Als ik op dat moment uit mijn aardse pakje was gestapt ( op natuurlijke wijze) dan had ik meteen met mijn bewustzijn verder gegaan en geweten dat het goed was.
Leven en doodgaan en weer leven met alleen bewustzijn is een geheel. Je zicht is anders maar het hoort toch allemaal in een systeem thuis.

Als je echt in je kracht staat en dat kunt zien, dan is angst voor de dood en onafgemaakte zaken dus niet nodig.


Oh Nel wat een prachtig inzicht. Ergens voel ik dit al heel lang in mij, maar kon het nooit in woorden uitdrukken.Wel in de vorm van muziek maar nog nooit in woorden.
Het einde en begin is een deel van een groter geheel.
Het leven als adem. Als je inademt begint een leven, als je uitademt eindigt een leven, maar het lichaaam gaat door met opnieuw in en uit te ademen.

Heel erg bedankt voor deze woorden.

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 23:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Nel,

Dit gevoel heb ik al jaren.
Eigenlijk vanaf het moment dat ik me er bewust van werd, dat ik niet in de toekomst kan kijken en om me heen hoorde van mensen die vreselijk spijt hadden dat ze dingen niet afgewerkt hadden.
Ik werd me daar bewust van en heb toen een lijstje voor mezelf (in mijn hoofd) gemaakt van de dingen die ik nog af wilde werken.
Achter een paar dingen ben ik toen aangegaan en dat werkte niet, als iemand niet met je wil praten, houdt het op.
Als iemand niet gevonden wil worden houdt het op.
Maar ik ben me er wel bewust van geworden, dat de dingen gaan zoals ze gaan. A ls ik iemand nog graag een keer zou spreken, en de ander wil dat eigenlijk ook, komt dat vanzelf in orde. Je ontmoet elkaar op een volkomen onwaarschijnlijke plek.
En als dat niet gebeurt, dan is dat ook goed. Dan moet het zo zijn.
Ik ervaar hetzelfde als wat jij nu zegt, als ik nu naar de andere kant zou gaan zou het goed zijn., als het nog tig jaar duurt, is het ook goed.
Ik denk af en toe ook wel, maar wat zou ik dan hier nog af willen maken?
Waar heb ik het gevoel van dat ik dat nog moet doen?
Behalve mijn leven verder leven, en de uitdagingen die ik nog tegen ga komen, eigenlijk niks.
Natuurlijk vind ik het leuk om aan mijn huis verder te bouwen, een kruidentuin te maken, te (witte) heksen, een schapenwei te maken, de kinderen verder te zien groeien, eventuele kleinkinderen te zien.
Ik verheug me daar ook op, maar als dat niet gebeurt is het ook goed. Er zit geen moeten meer achter. Ik kan aan de andere kant ook wel zien hoe ze opgroeien, en misschien nog wel met meer gevoel en nog minder oordeel dan hier.
Zoals je weet zie ik geen gidsen en engelen, en geen van mijn andere levens, maar toch heb ik een stuk rust. Eigenlijk sinds mijn vader 29 jaar geleden rustig naar huis ging, en hij er ons veel over verteld heeft.
Ik ben langzamerhand steeds beter in staat om dit vast te houden,
Hoe ik me zal voelen als het zover is, weet ik niet, maar daar maak ik me nu niet druk over.

Leuk Nel om dit na jaren weer eens te verwoorden, en te zien dat ik weer meer duidelijkheid heb.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 07:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieverd,

Ja het is goed zoals het is.
Voor mij is dat ook heel lang al, zo van als het nu voorbij is, is het wat mij
betreft okee.
Toen ik in 1993 voor het poortje heb gestaan en voelde dat ik zo zou kunnen
wegglijden, kwam mijn oma en die zei dat ik moest vechten.
Voor mezelf maakte het helemaal niet uit, maar ik heb dat voor mijn familie
gedaan en heel erg voor mijn ouders.
Het rare fenomeen doet zich ook de laatste tijd in mijzelf voor dat ik geen
idee heb waar het leven mij nu heen leidt en ik vraag me dan ook af wat
mijn verdere weg zal kunnen en mogen zijn.
Ik heb nog nooit ergens spijt van gehad van dingen die in het leven zijn
gepasseerd of van ontmoetingen, aanvaringen en dergelijke dingen met mensen
die ik op mijn pad ben tegengekomen en daardoor heb ik altijd het gevoel
gehad dat wat dat betreft het ook klaar is.
Het is net als iedere avond voor het slapen gaan of de deur uitgaan, zorgen
dat alles aan kant is, zo stap ik in een volgende dag.

Maar zeker Nel is het heel fijn om die Rust en Vrede in jezelf te ervaren.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 09:12 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wikvaya

Ja, ik zou het inderdaad kunnen uitprinten en boven mijn bed hangen en elke avond lezen en weten, er is niets onafgemaakts , het is goed.

Dank je lieverd, voor deze tip.

Liefs van Nel.


Lieve Adrian.

Ik voel je opluchting? om dit wat je wel voelde en niet onder woorden kon brengen ( kon ik ook een hele tijd niet ) en nu ziet staan. Simpel , heel gewoon en totaal niet vreemd.
Maar jij kunt het in muziek uitdrukken en dat is heel veel waard. Muziek is een levenswijze, je leeft op de klank en de kleur van de klanken. Daarin ligt zoveel , huilen , lachen, ademen, liefhebben, intens geluk. Ja Adrian, ik hou van muziek en misschien niet hetzelfde als de jouwe , want dat weet ik niet, maar ik kan genieten van een stuk van Vivaldi, een stuk op dwarsfluit en ik heb eens een hele avond hem op herhaling gezet en ik zat toen opeens aan de rand van een meertje en een jongeman speelde op de dwarsfluit. Ik droeg prachtige kleding uit ongeveer 1500 en ik zag een enorm wit huis met een enorme galerij met een grote trap. Het huis heb ik later herkend als zijnde een huis waar Vivaldi heeft gewoond. Hij bleek later ook dit stuk voor een vrouw te hebben gecomponeerd die hij zijn hele leven lief heeft gehad.

Ga door met jouw muziek , want het is leven.

Liefs van Nel.

Lieve Yolleke

Eigenlijk geen woord aan toe te voegen want je leeft al zolang op die manier. Zolang ik je ken natuurlijk. Ik weet nog je zoektocht naar alles wat er bij ons gebeurde met die Engelen zien enz. Maar jij brengt in praktijk wat leven is en inderdaad , als iets niet afgemaakt moet worden in dit leven dan moet je ook niets afdwingen. Het is immers goed en komt een andere keer wel goed.
De tijd is dan niet rijp en dan slaag je er toch niet in. Het is deel van het geheel.
Jouw vader wist waar hij heen ging en heeft je toch een stukje herkenning meegegeven om in je leven mee verder te kunnen.

Jouw vader, die ( ik heb een big smile op mijn gezicht ) me nu ook even inspireert en ik zie hem maar dat is al vaker gebeurd.
Zachte gevoelens van nadenken en kennis en ja, ook humor. Dat is wat ik nu voel. Dit is een fijne zondagochtend aan het worden... Hij rookt en ik ruik het en heb de lachwekkende neiging om te zeggen, niet roken hier, ik heb er last van... zxv zxv zxv

( Hij rookte he?)

Liefs van Nel.

Lieve Amanna
Bij jou zit de wijsheid van een jonge vrouw die dit allemaal in alle sereniteit al heeft meegemaakt en het zich weer herinnert en ook toepast. Even een reminder in 1993 en je wist het weer.
Ik zie je staan in een vreemd aandoend landschap, een soort tuin met witte koepels en je bent in het wit en goud gekleed. Je hebt een klein meisje met zwart haar aan de hand , ongeveer 4 jaar jong. Zo mooi, lieve Amanna . De maan staat aan de helder blauwe hemel en dat maakt dat ik het niet als hier op aarde zie.
Ik weet niet of het klopt maar ik zie het en het is heel liefdevol en mooi.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 12:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Nel

Jij raakt hier bij mij iets heel dieps, ik heb geen woorden maar
ik heb het zo koud en dan van herkenning en tranen.
Het meisje wordt al heel lang bij mij gezien, door heel veel
mensen.
Meestal iemand die van dit leven overgaat naar .........
Ik voel altijd dat er iets had mogen zijn, maar wat er nog niet is. (in dit leven dan)
Het maakt mij dan ....... ook dat kan ik niet verwoorden.
Maar op de een of andere manier voel ik ook dat ik eens dit weer mag beleven,
of het in dit leven is of elders, geen idee.
In ieder geval zie jij het nu niet voor niets, want ook dat voel ik zo.


Dank voor je woorden.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 12:57 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Amanna

Ik heb voor mezelf een besluit genomen om wat ik zie ook te vertellen. Daarmee wel uitkijkend dat het geen dingen zijn zoals iemands dood zien .
Ik heb al zo vaak niets gezegd als ik wat zag, maar voelde nu dat ik door mag gaan, die dingen die ik zie mag vertellen. Ik deed het al af en toe hier maar steeds met een gevoel dat ik kon falen en dat is het immers niet. Als het niet klopt dan nog is het geen falen meer voor me. Ik ben heel blij dat ik je dit mag vertellen, al roept het wel emoties bij je op.
En wat mooi dat dit meisje zo vaak is gezien door anderen.
Je krijgt een dikke knuffel van me en dat lieve kind een lichtknuffel, ze is zo mooi en lief en ze hoort bij jou, al heel erg lang.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 12:59 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Nel

Wat mij btreft mag je vertellen hoor, want ik heb nog nooit meegemaakt dat
je iets had gezien wat niet klopte.
Dus heb het volle vertrouwen in je zien/horen/voelen.

Knuf Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 13:02 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Amanna

We plaatsen tegelijkertijd en ik kreeg nog iets voor je.

Dit meisje , dit mooie lieve Lichtkind is al heel lang bij je en ze hoort ook bij je. Onverbrekelijk verbonden en wie weet komen jullie elkaar op aarde weer tegen in een volgend leven. Voor mijn gevoel is ze ooit echt jouw kind geweest.

En dank je voor je steun.
Dikke knuffel van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 14:33 
Lieve Nel,

Heel soms kan ik dat wel zo voelen, maar vaak ook niet.
Inderdaad omdat ik me mee laat slepen in emoties.
Zoals wat je schrijft over Amanaan en dat meisje: ik zat ineens te huilen, weet half waarom....maar het voelt toch raar, omdat het voor haar/hen is en niet voor mij....

Ik voelde laatst iets van als ik nu dood zou gaan.... en vroeg aan Paul of hij dan aan jullie en nog iemand zou willen doorgeven dat dat zo was, maar daarna meteen zoiets van: nou ja, ookal zou hij dat niet doorgeven, dan is het ook goed, dan kan ik dat zelf doen.....heel raar.

Ja, dat oplossen van alles, dat wil ik dan nog....maar het wordt al minder, omdat ik ook af en toe kan zien dat het zo moet zijn zoals het is.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 15:12 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Je voelt nu aan alsof je in een soort luchtledig ruimte zit. Een afgesloten ruimte maar met wel overal deuren en je weet niet welke deur je zult openen en of je het durft. Je kijkt soms door een kiertje en schrikt vaak terug.
Ik reik je mijn hand om te komen kijken en echt te kijken naar wie je echt bent.
Een mooi Licht wat hier haar rechtmatige plaats mag innemen en genieten van al wat er is. Het is er ook door jou gecreerd en het staat je ter beschikking. Onderga en weet dat je nooit onbeschermd bent. Met je eigen Kracht zul je het vinden en wetend dat je nooit alleen bent.

Lieve Saskia, ik schrijf hier gewoon wat ik voel en vertel je dat, maar wel in grote Liefde.

Knuffel van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 15:20 
Lieve Nel, we schreven tegelijkertijd, want dit lijkt een antwoord op mijn stukje in het besloten forum....dank je wel.
Ik voel me inderdaad in een soort luchtledig zitten...verwarrend.
Nel, ik voel je liefde, dank je wel!

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 15:37 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Het was niet mijn bedoeling om iets neer te zetten wat voor jou een antwoord bleek te zijn op het stukje in besloten forum.
Toch kan ik er niets aan veranderen dat het zo loopt. Zal wel zo moeten zijn maar weet dat ik niet zomaar met vertrouwelijke dingen omga.
Daar ben ik uiteraard in het verleden wel eens over gestruikeld maar dan omdat ik me aangevallen voelde en ook dat is iets wat helemaal aan mij is. dat ligt dus anders.

Hopelijk valt mijn antwoord hier niet verkeerd. Dat was niet de bedoeling.

Knuffel van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 15:49 
Nel schreef:
Lieve Saskia

Het was niet mijn bedoeling om iets neer te zetten wat voor jou een antwoord bleek te zijn op het stukje in besloten forum.
Toch kan ik er niets aan veranderen dat het zo loopt. Zal wel zo moeten zijn maar weet dat ik niet zomaar met vertrouwelijke dingen omga.
Daar ben ik uiteraard in het verleden wel eens over gestruikeld maar dan omdat ik me aangevallen voelde en ook dat is iets wat helemaal aan mij is. dat ligt dus anders.

Hopelijk valt mijn antwoord hier niet verkeerd. Dat was niet de bedoeling.

Knuffel van Nel.


Nee, nee, Nel, dat bedoelde ik ook niet!!! Ik bedoel juist dat het zo de bedoeling leek te zijn, dat we het geen van beiden doorhadden....1hart1

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 16:03 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Ik was niet bang dat je boos zou zijn hoor, het viel inderdaad samen en knuffel voor jou want ik zie je schrikken van mijn stukje en dat is niet de bedoeling. xcb

Lichthug van Nel. 1628uo.gif

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 17:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Nel,

Ja mijn vader rookte, dat mag je gerust stellen fgh
En had zeker gevoel voor humor.
Leuk dat hij jouw komt bezoeken xcb
Doe hem maar de groeten als je hem weer ziet.
Ik weet dat het niet nodig is, want hij hoort mij toch wel xcb
Dag Pap 1hart1
(En nou zegt hij “Ja soep”) zxv

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 17:06 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Yol

Ik heb hem immers al eerder ontmoet bij de logeerpartij...en hihi..wat nou soep? Had ik soep moeten maken of hield hij veel van soep.
Hij hoort jou echt wel maar sinds die eerste ontmoeting is hij nog een keer bij me geweest en nu weer en het is erg gezellig al is het gevoel en niet direct praten.

Er komt echt een glimlach op mijn gezicht als ik hem in de buurt heb.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 17:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Hihi Nel,

pap -soep

fgh

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.