LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 27 apr 2024 01:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: de impact van vorige levens.
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 06:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieverds, ff iets uitwisselen hier.

Bij vlagen ervaar ik heel sterk dat vorige levens een enorme impact hebben op mijn kleine leventje hier en nu.
Net of dat maar een stukje is uit een enorm samengesteld geheel.

Concreet voorbeeld wat speelt.
Onze zoon herken ik uit een paar! levens terug.
De levens die ik met hem heb mogen zien waren bepaald niet blij en vrolijk.
Ik heb hem....ik denk...zoiets 3 keer af "moeten" geven omdat hij overleed aan van alles.
Toen hij dan nu (1993) geboren was was ik een zielsblije moeder.
En ik had het vrolijke gevoel van....oh daar ben je weer!
Wat geweldig die herkenning. zo prachtig.
En hij herkende mij natuurlijk ook.
Maar wat er al na een paar dagen gebeurde was dat ik bang was om hem te verliezen.
Tijdens de bevalling was het best wel precair omdat hij niet goed lag, enfin, allerlei medische complicaties die
riskant waren.
Zelf voelde ik dat het allemaal oke was.

Any way.
De angst om hem te verliezen kan ik niet helemaal plaatsen.
Met onze dochter heb ik dat dus bijv. niet maar met hem des te meer.
Nu ben ik daar eens naar gaan kijken op een dag en ja hoor, herkenning weer.
Hij was mijn jongere broertje en overleed zo ongeveer in mijn armen.
Eigenlijk van honger armoede en ellende kun je zeggen.
Als enige zoon is me dat nog een keer overkomen.
Moeder van 1 kind zonder man zonder geld op een zolderkamertje schorten verstellen of zoiets ergerlijk dramatisch
So very Dickens zal ik maar zeggen.
Dat zoiets zelfs nu nog zo een pijn kan doen is eigenlijk gek vind ik.
Als je er zo over nadenkt ten minste.
En dat het zo helder terugkomt ...niet mistig of zoiets maar op zo een diep niveau dat ik er soms niet omheen kán lijkt het.
Zo pijnlijk allemaal hè bah!
Laat gauw los weet je wel?
Maar zoiets dwing je ook niet even af denk ik.
Wordt het een roze olifant.
En ik zou het lieverd z`n beloop laten als sneeuw voor de zon zoiets.
En nu is hij ziek (hoofdpijn) en mijn antenne staan helemaal op maximaal bij ieder geluidje wat ik hoor.... sdggh


Hetzelfde heb ik met mijn vriendschap met Annemiek maar dan de andere kant op.
Een keer (of meerdere?) heeft Annemiek in de hoedanigheid van mannen onder elkaar...of generaal?...mijn leven gered.
En iedere keer als ik daar aan denk kan ik wel janken.. mmmm
Een diep diep gevoel van dankbaarheid en trouw en liefde overvalt mij gewoonweg.
En dat is niet weg te wuiven met: ..oh joh fantasie of zoiets.
Daarvoor zit het veel te diep.

maar intussen realiseer ik me wel hoe diep ervaringen van vorige levens nog kunnen zijn.
En ergens begin ik steeds meer de samenhang te zien van toen en nu.
Alsof er meer en meer schakels in de hersenen worden omgezet ten einde toen en nu te verbinden met elkaar.
Het meer een geheel laat zijn
Integratie misschien?
Of een soort evaluatie van wat je beleefd hebt? Opschoning?

Ik weet het niet schatten.
Tis zo maar een gevoel.
Kweetnie...het maakt me zo verdrietig ergens...maar heej!
Is ook zo weer over hoor. fgh

Zijn er hier meer mensen die zo een lijn zien van toen naar nu?
van een vorig leven wat duidelijk gekoppelt is aan het leven van nu?
Valt hier iets over uit te wisselen?

1hart1



_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 08:19 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Ik vind het een mooi onderwerp ruth
Impact van vorige levens.
De lijnen met de mensen die jij hier zo duidelijk weet te beschrijven
die heb ik niet.
Het blijft bij mij bij een herkenning waarvan ik soms wens dat het meer verduidelijkt mag. Zoals jij schrijft Annemiek als generaal en jou zoon als eerder je zoon met de plaatjes erbij. Lijkt me dat je juist daardoor een groter geheel kan zien. Wanneer ik bv denk aan de geboorte van de oudste dan staat me nog bij dat ik een keek in de ogen van een hele oude ziel (niet waar ik deze van ken....) Verder gaat dat dan bij mij niet.
Ben benieuwd naar andere verhalen hier want ik denk zeker dat er velen zijn die hierover kunnen uitwisselen....

Shena 1hart1


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 09:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja lieverd, in de ogen van een ouwe ziel kijken die nu jouw oudste is oh.
ook zoiets moois toch vind ik.
dat alleen al zien is toch ook een vorm van herkenning.
En misschien niet op persoonlijk vlak zozeer, als wel dat je toch contact maakt met zo een ziel.

dank lieverd, voor je bijdrage.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 09:30 
Ja, Ruth dat herken ik.
Van een persoon weet ik het duidelijk dat ik hem meerdere malen heb ontmoet en ook mijn leven meerdere malen met hem heb gedeeld. Daarbij moest ik hem ook loslaten vanwege de dood, wat helemaal niet makkelijk was en daarom is er nu weer zo'n sterke verbinding tussen ons.

Ook met anderen heb ik gezien dat ik daarmee een verbinding had in een vorig leven en nu. (En dat was geen leuke, maar dit heb ik met Inverse Wave therapie kunnen omzetten)

Volgens mij worden alle levens (als je het zo ziet) of de delen die je in andere dimensies bent, langzamerhand meer een, door die verbinding tussen de hersenen.
Ik denk dat het ook een soort evaluatie is, van wat wil je nog meenemen, waar wil je nog verder aan werken en welke stukken mag je loslaten?
En vanuit alle levens is daar een rode draad in te herkennen?

Waarom maakt het je verdrietig Ruth? Het is toch mooi om te zien, hoe die levens met elkaar verweven zijn? Hoe je elkaar helpt met de levenslessen te leren?
Natuurlijk is het wel eens moeilijk, maar kan je ook de mooie kant zien?
Ja, dat kan je, want je zegt het zelf over Annemiek, dus waarom dan verdrietig?

Ik vraag dit niet alleen aan jou, maar ook aan mezelf omdat ik ook dat verdriet herken.
Misschien omdat je denkt dat de band nu anders is dan toen? Terwijl die er gewoon altijd is.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 09:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou ik geloof niet dat de band met mijn zoon zo anders is als toen.
Juist niet meen ik.
En daar komt het verdriet ook vandaan.
de angst om te verliezen.
Bang voor herhaling van het verdriet of zo?
Of misschien het toen-verdriet koppelen aan nu?
Terwijl er nu werkelijk geen reden is voor angst of zorg.
tis een gezond manneke en daarom kan ik het niet helemaal plaatsen en vooral: ik wou
maar dat ik, door terug te kijken en bewust te worden, dat stuk gewoon op kon lossen.
Dat is het denk ik?
Zo van...heej joh, dat was toen hoor, nu hoeft dat niet meer.
Nu is alles goed.
Hij wordt vast 100. fgh

Zoiets begrijp je?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 09:54 
Ja, ik denk dat het misschien je verdriet van toen is en je angst om hem nu weer te verliezen.
En dan helpt het soms niet om te denken dat hij toch wel gezond is. Dan is het inderdaad inzien dat je hem ook eens zal moeten loslaten. En dat is een van de moeilijkste dingen die er zijn volgens mij: iemand loslaten waar je heel veel van houdt. Weten dat het altijd goed is.

(Tja, ik kan wel zeggen dat als je het op wil lossen, je IWT kan gaan doen, maar dat is helemaal aan jou, er zijn ook andere manieren denk ik, maar als je het echt wil oplossen, kan je er misschien hulp bij gebruiken. Ik heb zelf geen ervaring met andere methodes en misschien is er wel een manier om het voor jezelf op te lossen zonder hulp.)

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 09:57 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Ruth

Wat ik eruit opmaak is dat je iedere keer de emoties weer beleeft en dat is misschien nou juist net niet wat moet gebeuren. Dus krijg je de situaties in de vorige levens steeds weer te zien en met alle nare gevoelens erbij . Het zullen gewoon gebeurtenissen worden als je de emotie kunt loslaten.

Dus ben je steeds bang om je zoon te verliezen omdat het in vroegere levens zo heftig was en je juist dat erg voelt.

Het is maar een idee van mij dus als je het anders voelt is het prima.
Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 10:44 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Zelf ben ik nooit zo geneigd om 'beelden' die ik krijg als ik probeer duidelijkheid te krijgen over iets dat speelt tussen mij en een ander te verklaren vanuit vorige levens. Dat maakt het wat vaag en ongrijpbaar voor me. Zal mijn reguliere opleiding wel zijn. fgh
Daarom probeer ik ze meer te zien als symbolen voor dingen die in mijn huidige leven zijn gebeurd. Al zijn er ook dingen bij geweest die ik alleen kon verklaren vanuit het leven van mijn ouders en grootouders. Alsof ik het op me heb genomen om hun onverwerkte trauma's op te lossen.
Maar ik denk dat het wel om dezelfde dingen gaat als waar jij het over hebt, Ruth. Ik denk dat we de onverwerkte trauma's uit vorige levens nu ook weer creeren, dus ook hier weer tegenkomen. En dat het dus niet zoveel uitmaakt of we ze proberen te verklaren vanuit het huidige of vorige levens.
Wat ik probeer te doen als ik zo'n beeld krijg (bv. in jouw geval de moeder die haar kind heeft moeten laten gaan en nog met het verdriet daarover zit) is proberen kontakt te maken met zo'n deel van me (zo zie ik het) en ermee te communiceren zodat ik dat deel echt kan begrijpen en dat deel zich echt begrepen kan voelen en ik probeer er onvoorwaardelijke liefde naar te sturen. Als dat lukt, lost het op.
Soms duurt het echter heel lang totdat er kontakt mogelijk is en soms ook nog weer totdat er dan vertrouwen is. Dan stuur ik dus alleen maar steeds weer liefde naar dat deel. En uiteindelijk komt het kontakt er wel.
Voor mij is het een manier om onverwerkte trauma's op te lossen, ongeacht uit welk leven ze ook stammen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 11:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Heftig hoor Ruth!
Kan me voorstellen dat dat moeilijk moet zijn voor je. Zo van; ik weet dat dat in vorige levens het geval was (overlijden) en misschien nog niet goed verwerkt toen, vandaar dat de emotie terugkomt en daarmee de angst voor herhaling.

Misschien een mooie gedachte dat je ooit samen met je zoon voor jullie laatste/huidige incarnatie 'even besproken' hebben hoe jullie in een volgend leven elkaar kunnen helpen verder groeien? Exact hetzelfde ervaren als in vorige levens (overlijden) lijkt me dan iets wat niet logisch is, iets wat je niet verder zal helpen in je groei. Allicht is dit leven samen deels bedoeld puur en alleen om iets uit een vorig leven definitief los te kunnen laten/verwerken; dat was toen, nu is nu. Klinkt misschien 'zakelijk' maar kan het even alleen zo omschrijven..

Zelf heb ik geen concrete herinneringen aan vorige levens, heel af en toe kom ik iemand tegen waarvan je denkt; jou ken ik al lang!, terwijl je die persoon toch echt nooit hebt ontmoet in dit leven. Maar van wanneer en hoe je iemand kent..geen idee dan. Wat ik wel geleerd heb is dat een herinnering aan een vorig leven, iemand kennen uit een vorig leven, niet automatisch in hoeft te houden dat je dit leven weer hetzelfde met diegene mee hoeft te maken, of weer dezelfde relatie. Beide ben je gegroeid, beide ben je weer een stuk verder in je eigen spel op het speelbord. Samen verder spelen kan dan moeizaam gaan als ieder een andere weg op is gegaan. De wegen kunnen in dit leven weer heel anders lopen..

Liefs
lotte


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 11:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Eej dit maakt wel sence wat jullie hier zeggen!

Het toverwoord is loslaten begrijp ik.
En dan nog de manier waarop..oh...ja Saskia,1hart1 bang om te verliezen.
Ik zei het zelf al maar uit jouw woorden klinkt het anders...vanaf een afstand
en dat maakt het makkelijker om te zien zo zeggen.
En ja, mooi: het zullen gewoon gebeurtenissen worden i.p.v. al te zware emoties.
Want dat is inderdaad niet de bedoeling.
Alleen die zin al Nel, 1hart1 werkt bevrijdend op zich.
Wat jij oppert Wunjo 1hart1 heb ik nog niet echt geprobeert eerlijk gezegt.
Ik durfde dat geloof ik niet.....en toch ligt daar misschien de wortel.
ff terug naar die vrouw die niet gezien is.
Waar geen erkenning of bevestiging voor was.
En dan komt het weer terug.
Zoals jij zegt Lotte 1hart1 voelt zo kloppend!!!
Je gaat niet opnieuw weer dezelfde levens leven, dezelfde ervaringen opdoen.
Wat zou het nut zijn?
Maar juist samen de draad oppakken waar je gebleven was och.....ja prachtig schat!

Citeer:
Allicht is dit leven samen deels bedoeld puur en alleen om iets uit een vorig leven definitief los te kunnen laten/verwerken; dat was toen, nu is nu.


ik vind dit niet zakelijk hoor schat, integendeel.
Vastberaden en doortastend.
Mezelf nu eens toestaan dat het verdriet niet meer opnieuw beleefd hoeft te worden.
Het is voorbij joehoe.....het is voorbij!

Tja....komt er toch inene een ondschrift in me op wat ik laatst ergens las:

Het gaat er niet om dat je leert loslaten.
Het gaat erom dat je je herinnert dat je al losgelaten hád.


Dank lieverds, voor deze bijdrage.

1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 14:58 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Lieve Ruthazel

Ja, heel herkenbaar. Vooral die zich herhalende levens met elke keer het zelfde thema in een nieuwe variatie. Pachelbel heeft dat mooi in mziek omgezet.
http://www.youtube.com/watch?v=6wpPk8qk3uQ

Het thema herhaalt zich steeds en steeds meer details die in het thema zitten komen naar voren. Uiteindelijk wordt de mooiheid van het thema steeds duidelijker totdat je aan het einde alleen nog maar het, in het begin, saaie thema in je hart kunt sluiten.

Nu gaat het bij jouw niet om een saai thema, maar om iets dat pijn doet.

Mijn ervaring is, als ik mensen ontmoet met wie ik meerdere malen een zich herhalend thema doorleef, dat in elk volgend leven de pijn steeds minder wordt, net zo lang totdat ik de "moed" heb, die pijn aan te kunnen kijken, in het hier en nu.
De andere levens leveren dan de details om echt duidelijkheid in de pijn te krijgen. Dan kan ik het ook loslaten, en zien als een gebeurtenis die me wijzer heeft gemaakt.

Het lijkt me dat jouw thema het ervaren van bezittende liefde is, die doet pijn om los te laten. Dat als contrast tot onvoorwaardelijke liefde, die wel los kan laten.

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:10 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
Het lijkt me dat jouw thema het ervaren van bezittende liefde is, die doet pijn om los te laten. Dat als contrast tot onvoorwaardelijke liefde, die wel los kan laten.


.. Afbeelding

bezittende liefde.
*auw*

Wonderlijk pachabel.
ben precies dit lied op piano aan het oefenen.
En het staat op m`n mp3 om intensief te beluisteren
Ik vind dat je er een prachtig beeld van geeft.
steeds meer details en het thema blijft hetzelfde.
Terug naar de eenvoud en de les was gekend.

tja Adrian....wij kennen elkaar.
zoveel is wel duidelijk

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:22 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Ja, wij kennen elkaar. Dat zullen we toch eens een keer gaan aankijken, wat we met elkaar beleeft hebben.

Horb en noui enpoebah

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
En dat kijken begint met het zoeken naar een woordenboek waar deze woorden instaan.

Horb en noui enpoebah

Want ja hoor, het voelt kloppend.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:58 
Nou moe, ik was gisteren bij Himalaya, boekwinkel en hoorde deze muziek (andere versie) en dacht "Hee! Dat ken ik!" Zo'n melancholiek gevoel kreeg ik meteen!
Ik zoeken in mijn her-innering en bedacht dat ik het van Lightworker seminar Inverse Wave therapie 1rty kende....ik ben gaan vragen hoe het heette en van wie het was.
Zij hadden een versie van de Pachabel Canon op CD van David Sun - Pure Peace. Deze versie die jij geeft is veel meer klassiek.

Dit vind ik mooi:
Citeer:
Mijn ervaring is, als ik mensen ontmoet met wie ik meerdere malen een zich herhalend thema doorleef, dat in elk volgend leven de pijn steeds minder wordt, net zo lang totdat ik de "moed" heb, die pijn aan te kunnen kijken, in het hier en nu.
De andere levens leveren dan de details om echt duidelijkheid in de pijn te krijgen. Dan kan ik het ook loslaten, en zien als een gebeurtenis die me wijzer heeft gemaakt.

Het lijkt me dat jouw thema het ervaren van bezittende liefde is, die doet pijn om los te laten. Dat als contrast tot onvoorwaardelijke liefde, die wel los kan laten.


Herkenning....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 16:02 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Citeer:
Horb en noui enpoebah


Geen idee wat het betekent, maar het voelde wel passend bij ons.

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 16:34 
Sorry, nu heb ik het gevoel dat ik ertussen zit, want het ging eigenlijk over jou en je zoon Ruth.
Maar het geeft mij ook weer aanwijzingen over mezelf.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 17:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Horb en noui enpoebah

Nou zeg...daar krijg ik dan verdriet van als ik die woorden lees....wonderlijk

Ik ervaar een "grot"...iets "geheims".en ik ben mannelijke, maar niet echt mannelijk...uhhh..beetje veel ineens.


bbb 2ry


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 17:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Ik draaide toevallig Phil Collins terwijl ik op het forum was...
En na dat ik hier reageerde...kwam dit liedje langs op mijn computer....En omdat ik mijn knul naar bed ging brengen bleef ik rustig...maar de combinatie van woorden en muziek raakt een snaar die .....?
http://nl.youtube.com/watch?v=q6Cwi3SrCgA

Ik laat het maar weer even..

Ik schrik ervan zeg..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 18:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ah Adrian ja dat is zo.
Het klinkt in ieder geval vertrouwd en mooi.
Zeker als je het hardop zegt

Nee hoor saskia grote lieverd gezellig.
En dan....het ging ook over vorige levens heej schat.
HOren we allemaal thuis.

1hart1

Ach Moon toch weer oow lieverd met je stem.
Ja zeg het maar hardop ook...mag eruit als communicatie met...wie?
Iemand hoort je.....


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.