LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 12:12

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Tijd en plaats bestaan niet...
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 08:21 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380

Een jaar of twee geleden heb ik mogen ervaren dat tijd en plaats niet bestaat.

In een droom werd me gezegd , dat ik uit moest treden en goed moest kijken wat ik zag.
Het was meteen een andere staat van bewustzijn en ik stond in een stadje in Nederland en kreeg door dat het Kampen was. Mijn bewustzijn was zonder grenzen.

Ik zag en hoorde auto's op straat en een jongeman liep voorbij in een rood shirt en blauwe spijkerbroek en ik dacht steeds,: onthouden!

Voor een oude huis aangekomen met een vierkante dakgevel en een prachtige brede donkerhouten deur stond ik stil en ging zomaar naar binnen.
De muur was geel geschilderd en de stenen ondergrond was wat ruw en geschilferd en weer zei ik tegen mezelf: onthouden!
Ik bestudeerde de verwarming en zag de radiatorknop en het was al een lang bestaande verwarming . Ik liep een kamer in en daar stonden prachtige antieke bewerkte kasten van een donkere houtsoort. De bewerking was langs de zijkanten van de kasten. Ineens stond ik in een ouderwetse kamer waar een hemelbed stond en die ook prachtige bewerkte kasten had en twee meisjes met kleding uit de jaren '20 van de vorige eeuw, zaten te spelen op de grond. Ze zagen me en schrokken helemaal niet. Ze keken op en lachten zelfs naar me. We hebben even iets gezegd en ineens was ik terug in mijn lichaam en ook wakker uit de droom van waaruit ik uitgetreden was.

Die meisjes hebben meer te maken gehad met mensen uit andere dimensies , ze waren niet bang. Tijd bestaat niet omdat ik zonder overgang naar de vorige eeuw ging en plaats evengoed niet want ik was er meteen.

Elk detail kan ik me nog voor de geest halen en het is niet de enige keer dat me dit gebeurde.

Wij hebben tijd ingesteld om een kader te hebben waarin we leven. Het Universum kent geen tijd . Ik denk zelf dat het Universum alleen werkt met gebeurtenissen.
Daarom is het voor mij ook niet moeilijk om naar mijn lichthuis te gaan of naar andere sferen . Het is voor mijn gevoel een verschuiving van trilling en dan zit je in een ander verhaal.

Als je doodgaat blijft je aardse pakje achter en al naar gelang je bewustzijnstrilling , kom je op de plek waarop je afgestemd bent en uiteraard verandert die plek zodra je zelf een hogere trilling krijgt door inzichten.

Dit is mijn zondagochtendoverweging naar aanleiding van een andere topic, maar ik vond dat dit toch net even anders was, dus open ik een nieuwe.

Liefde en Licht van Nel.


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 10:10 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Wauw Nel lieverd , dat jij al die detailles zo goed opmerkt in je 'droom' , daar kan ik alleen maar van dromen , hihi. Nee , ik volg ook je stelling dat tijd en ruimte enkel 3d gebonden zijn. In feite speelt alles zich gewoon af op hetzelfde moment , altijd hier en nooit daar. Ik heb geen ervaring met andere dimensies , buiten mijn dromen dan , maar ik voel het wel als dusdanig. Mooi verhaal lieverd.

Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 20:38 
Wat mooi Nel!

Citeer:
Wij hebben tijd ingesteld om een kader te hebben waarin we leven. Het Universum kent geen tijd . Ik denk zelf dat het Universum alleen werkt met gebeurtenissen.
Daarom is het voor mij ook niet moeilijk om naar mijn lichthuis te gaan of naar andere sferen . Het is voor mijn gevoel een verschuiving van trilling en dan zit je in een ander verhaal.


Dit denk ik ook, ik ervaar zoiets soms ook in een droom....maar het is niet zo duidelijk.
Vooral de laatste tijd heb ik het idee dat ik soms heel letterlijk mag kijken wat er ergens gebeurt of iets meemaak, zoals ergens vliegen en achterna gezeten worden door een paar kinderen om snoepjes.... fgh maar om zelf bewust naar ergens anders te gaan vind ik wel moeilijk, ik ben daar nog te bang voor denk ik, ik stel het me wel voor, maar heb dan niet zo vaak het idee dat het echt lukt, terwijl bij die dromen dus wel. Daaruit wordt ik dan ineens wakker en weet heel helder dat ik ergens anders was.

Mooie ervaringen/dromen.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 05:34 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Helmut

Ook jij treedt uit maar je weet het vaak niet omdat het in je slaap gebeurt en je dan je Gidsen ontmoet en even bij kan tanken.

je wordt met Liefde omringt , jongske... xcb

Lieve Saskia

Geldt ook voor jou maar je bent wat vrijer om te reizen in je dromen. Je hoeft niets te forceren en als je op "reis gaat", volg dan je intuitie of het goed is en vraag je Gidsen en Engelen om je te beschermen.

Het is boeiened om te ervaren in de loop van de jaren dat we zoveel kunnen.

Knuffel voor Helmut en Saskia.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 07:53 
Dank je wel!
Ja, ik wil soms graag naar een speciale plaats/persoon en dat lukt dan niet....maar in mijn dromen ga ik gewoon ergens heen....

Liefs en een knuffel voor jou!
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 14:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Een mooi stukje Nel!
Zal het daarom zijn dat wij in onze dromen vorige levens zo 'gemakkelijk' kunnen bezoeken?

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 15:14 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Deedee

Absoluut..mijn antwoord is wat kort wegens ziekte.
Maar ik kan ook zo mijn vorige levens zien. Als het nodig is zoek ik ze op en soms komen ze spontaan. Maar heus niet alle dagen hoor. Geeft vaak inzichten die van nelang zijn.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 18:07 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Ik ervaar geen verschil tussen deze tijd en plaats en andere tijden en plaatsen.
Voor mij is dat één contunuum van gebeurtenissen, waarbij ik in deze gebeurtenis van dit leven bepaalde afspraken met anderen over deze tijd en plaats gemaakt heb.
Net zo echt of onecht als afspraken in andere plaatsen en tijden.
De tijdsindeling en plaatservaring hangt voor mij af van de levensduur en de verplaatsingsmogelijkheden van een lichaam.

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 01:25 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Nog even een aanvulling op het bovenstaande bericht die ik vanavond na lange tijd weer intensief ervaarde.

Tijd en plaats ervaar ik als werktuigen van het leven. Waarbij ik leven ervaar als alles wat zich beweegt, van elementair deeltje tot het hele universum.
Alle gebeurtenissen ervaar ik als uitdrukking van het leven.
Leven als DE gebeurtenis, waar alles deel van is.
Leven is voor mij alles wat is. Het zijn dat wordt.

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 08:21 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Adrian

Je verwoordt het heel mooi in een korte samenvatting. Ik schreef alleen ter voorbeeld een gebeurtenis neer om het duidelijk te maken en jouw aanvulling is daarop heel mooi.
Het Universum is beweging en en nooit een stilstand , het leeft.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 10:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 03 dec 2007 11:59
Berichten: 156
Wat schrijf je dat helder op Adrian, heel duidelijk! Ik begrijp het direct.

Wat mooi zeg dat we de vorige levens kunnen bezoeken tijdens dromen. Nu weet ik zeker dat ik er weleens ben geweest.

_________________
Faith lies in the ways of sin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 11:56 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Deedee

Het is ook mogelijk om vorige levens te bezoeken en dan niet in je dromen. Ik kan zo contact maken en dat is soms leuk maar kan ook heftig zijn. Af en toe zie ik levens van anderen voor anderen, maar dat is alleen als het nodig is want anders werkt het niet.
Ik heb levens leren zien toen ik begon met intuitief schilderen en dat heb ik jaren gedaan. Nu allang niet meer en kan ik het zo ook.
Er zijn vele mensen die hun vorige levens zo kunnen oproepen , dus ik ben geen uitzondering.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 14:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja mooi Nel wat je schrijft hier.
dat er enkel gebeurtenissen zin maar geen tijd.
Ik vind ook de helderheid waarin je dat allemaal zo waarneemt prachtig.
Echt bewust-worden van de ruimte die er eigenlijk altijd om ons heen is.
Nou ja, als ruimte ten minste wél bestaat dan.

Eigenlijk een vraag aan Adrian.
Iets begrijp ik niet wat je schrijft:


Citeer:
Ik ervaar geen verschil tussen deze tijd en plaats en andere tijden en plaatsen.


Wil je hiermee zeggen dat je voortdurend tijdloos leeft?
Zonder gevoel van tijd?
Of is dat niet wat je bedoelt?
Omdat je later aanvult met ....dat je het na lange tijd weer ervaart?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:06 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Lieve Ruthazel

ik ervaar geen verschil in echtheid in de verschillende plaatsen en tijden. Alle plaatsen en tijden die ik bezoek, zijn net zo reeel voor mij als de tijd en de plaats waar ik nu met jou communiceer.

Mijn referentiekader is de tijd en de plaats waar ik nu leef.

Zijn deze woorden duidelijker?

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hoi lieverd ja, ergens herken ik het gevoel ook wel dat alle plaatsen en tijden even reeel zijn.
Enkel niet in het gewone dagelijkse leven de hele tijd zeg maar.
Daar voel ik nog wel tijd en dramas en dingen die in dat andere niet zijn.
Daarom vind ik het een beetje wonderlijk dat jij voortdurend in zo een tijdloze staat verkeerdt zeg maar.

Maar heej....ik snap wel wat je bedoelt nu hoor. fgh
thnx.
1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 15:58 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Het kan wel hoor, in zo'n tijdloze toestand gaan zitten. Dan hoef je je alleen maar voor te stellen dat je onsterfelijk bent.
Tolkien schrijft daar heel mooi over in "Silmarillion"
De elven kregen het ewige leven. De mensen gaf hij de gave van de dood.
Elven kunnen de pijn niet achter laten, ze zullen er in dat ene leven naar moeten kijken.

Ook kun je in een plaatsloze toestand gaan zitten. Dan hoef je je alleen maar voor te stellen dat je een energievorm bent, zonder materiele structuur. Je anker in het hier en nu loslaten.

Frank Herbert's "Duin" boeken gaan over hoe een mens de tijdloze onsterfelijkheid beleeft, vooral "Godkeizer op Duin", en wat voor uitwerkingen dat heeft op hemzelf en zijn medemensen.

Ik heb het ook geprobeerd in andere levens. Op een of andere manier werkte dat niet, ik ben er nog niet achter, waarom dat niet werkt.

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 18:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja kom je wéér met iets actueels aanzetten: de silmarillion van onze proffessor.
tis toch wat?
Elves en Pachabel.
Best een mooie combinatie eigenlijk...hmm.... 5df
Heb je ook een plattegrond Adrian?
Heb jij er ook plaatjes bij?

Wat je nu over de Elves zegt was niet tot mij doorgedrongen.
Ik wist dat ze het eeuwige leven hadden maar wat ik dan niet kan plaatsen is dat Haldir toch
doodgestoken wordt als enige Elf in de hele LOTR.
Maar oke, dat is maar 1 puzzelstukje in het geheel en Silma. is een stuk! uitgebreider.
waarschijnlijk gaan ze op aarde dan dood maar leven voort eens ze weer "daar" zijn?


Interessant wat je zegt over dat proberen in een ander leven.
kweet nie of je nu historie bedoelt?
maar waarom het nu wel zou lukken heeft volgens mij te maken met het dunner worden van de sluier

Ik vraag me wel vaker af waarom ze in de Middeleeuwen niet wat meer werk gemaakt hebben van het uittreden/ dieper naar binnen gaan/ contact maken met hogere zelf/tijdloosheid enz.
Maar het was De Tijd nog niet denk ik dan.
De sluier was nog te dik en we waren nog niet aan het eind van ons Latijn vermoed ik.
Er waren nog geen 100 papegaaien op de tak en nu wel?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 20:47 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Citeer:
Heb je ook een plattegrond Adrian?

Bedoel je een plattegrond van middelaarde?
Haldir gaat niet dood op de manier zoals mensen dood gaan. Hij gaat met alle andere elven die in middelaarde niet meer in hun lichaam kunnen leven naar de hallen van Mandos. Daar wachten ze tot Illuvatar (de schepper) aan het einde van de schepping alle wezens bij elkaar roept, zodat ze allemaal zijn grote plan zullen ervaren.

Citeer:
Interessant wat je zegt over dat proberen in een ander leven.
kweet nie of je nu historie bedoelt?


Historie in de zin van onze huidige ééndimensionele tijdrekening: ja.
Maar in de driedimensionele tijdrekening speelt dat geen rol. Daar zijn alle tijden tegelijkertijd.

Citeer:
Ik vraag me wel vaker af waarom ze in de Middeleeuwen niet wat meer werk gemaakt hebben van het uittreden/ dieper naar binnen gaan/ contact maken met hogere zelf/tijdloosheid enz.


Wat dacht je van de inquisitie?

Liefs
Adrian

_________________
Hier en daar onderweg


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.