LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 09:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mediumschap
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 20:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
Ik zag het ergens anders al in een topic staan en graag wil ik hier mee over weten..

Dit is een beetje hoe ik het begrijp, voel en denk...

Denk dat wij allemaal dat allemaal in ons hebben alleen denk wel dat bepaalde talenten (gave) je niet altijd kan of mag ontwikkelen totdat de tijd rijp is. Iemand kan wel vele cursussen volgen in de hoop een diploma te krijgen voor medium maar dat wil niet zeggen als je slaagt dat je ook daadwerkelijk een medium bent. We blijven tenslotte allemaal mensen mensen maken nu eenmaal fouten om ervan te leren. Dus ik denk dat je altijd rekening moet houden dat jouw waarheid niet altijd de juiste op dat moment.. het blijft toch een moment opname. Er zijn mensen die er echt uitblinken maar dan nog moet je goed en eerlijk tegenover jezelf zijn en ook durven zeggen dat als je een keer je ''dag'' niet hebt. Mediumschap is zuiver zijn en dit moet je goed blijven herkennen voor jezelf.

Ik denk dat als je mooie gesprekken met mensen kunt voeren en open staat voor de enige wet <-- liefde dan is dat een heel mooi geluk wat je mag ervaren.

Hoor graag jullie gedachten hierover...

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 21:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nu Cygnus, ik kan er niet zoveel aan toevoegen eigenlijk.
Ik heb hetzelfde idee als jij.

Ik zie het mediumschap, in alle vormen, ook als een gave die ieder mens heeft.
Een latent talent zo te zeggen.
Enkel niet iedereen ontwikkeld het of wenst dat te doen.
En ....nu ergens heb ik ook het gevoel dat je ervoor in de wieg gelegd bent.
En, zoals jij zegt, er een tijd komt waarop je je gaven praktisch en bewust kunt gaan ontwikkelen.

Ik vraag me soms wel af waarom het zou zijn dat er een periodein ons leven is dat we geen contact hebben (of misschien hadden als kind?) met onze gave.
Het lijkt wel dat er een soort van afgesloten tijd is, of een tijd waarin deze gaven helemaal uit beeld zijn?


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 22:01 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
misschien komt het omdat we eerst heel veel andere dingen hier op aarde mogen leren en komt er een moment dat we dit weer mogen gaan ervaren ieder op zijn of haar eigen manier.

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 00:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Het is met een gave net als in het echte leven. Een gave moet je leren herkennen en gebruiken. Daarnaast moet je er aan toe zijn. Iemand van 15 zet je ook niet achter het stuur van een auto en eerst moet je je rijbewijs halen eer je ervaring mag gaan opdoen.
Een mens met gave wordt gevoeliger naarmate de zuiverheid van iemand toeneemt. Ook is zelfkennis belangrijk om b.v. eigen beelden van die van anderen te kunnen onderscheiden.

Namasté Karel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 07:05 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Soms ook ontwikkeld een gave zich zo onopvallend, zo traag, dat de persoon het zelf niet eens merkt.
Maar op het moment dat deze gaven nodig is, of na een traumatische ervaring, kan hij ineens volop aanwezig zijn.
Komt ook nog bij dat niet elke gave bestemd is voor explotatie.
Daarmee bedoel ik dat helderziendheid, of heldervoelendheid aanwezig is om een seconde in het leven nuttig te zijn.
De moeder die als door een wesp gestoken, ineens naar de slaapkamer rent, net op tijd om te zien, hoe haar kind met lucifers speelt.
Of de persoon die toch de trein neemt, ipv gaan vliegen en daarmee aan een ramp ontkomt( al zou het als het de tijd is, er wel iets anders gebeuren)
En dan zijn er natuurlijk de mediums als Char en Jomanda, die er hun broodwinning van hebben gemaakt.
Ook niks mis mee, per slot van rekening hebben we onze talenten gekregen om ze te gebruiken.
En talent heeft iedereen.
De een kan ontzettend mooi fluiten, de ander heeft een oneindig geduld en weer een ander vind wat anderen kwijt zijn.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 07:13 
Offline
Beheerder

Lid geworden op: do 05 okt 2006 11:08
Berichten: 160
Er zijn mensen/organisaties of hoe je het ook noemen wilt die van alles aanbieden.

Wordt Medium
Wordt sjamaan

enzovoorts... maar lieverds, het is zoals de originele schrijver reeds oppert, iets wat je niet in je hebt als een geopende gave kan je niet even leren in een cursus.

Je BENT medium of je bent het niet. En ja, in wezen op verschillende graden van bewustzijn communiceren we ALLEMAAL met de andere dimensie zoals ik het voor het gemak hier even zal noemen, maar iemand die bijvoorbeeld op karmische gronden de gave geblokkeerd heeft, kan naar een cursus rennen zoveel hij/zij wil, dat gaat echt niet lukken.

Het is als met de muzikale gave. Je hebt het of niet. Heb je het , dan kan je deze gave verder ontwikkelen want dan is het bedoeld om in dit leven te ontwikkelen. Heb je geen talent om in de muziek iets te gaan doen, bespaar je dan de ongekende pijn die de frustratie met zich meebrengt om geforceerd iets te willen doen.

In mijn geloofsbeleving heeft vanuit het Goddellijk beginsel, ELKE ziel alle gaven in zich want wij komen allemaal uit dezelfde bron. Elke ziel kiest haar eigen pad om te gaan en zo kan het zijn dat een groot wiskundige uit een vorig leven, juist DIT talent niet in het huidige leven kan gebruiken omdat er ANDERE taken zijn.

Liefs,

Jan

_________________
http://www.tweelingzielen.be/forum


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 07:55 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Cygnus

Ieder mens loopt dit pad op zijn / haar manier. Ik geloof niet in cursussen van welke aard dan ook. Maar er zijn mensen die anders denken en dat respecteer ik.

Zelf kom ik uit een begaafde familie...raar woord maar ja, weet niets anders en toch heeft het lang geduurd voor ikzelf echt er aan toe was om dingen te kunnen doorgeven of sommige kwalen te genezen. Ik heb geen bordje op mijn deur en soms heb ik in geen weken iets wat doorkomt en dan is het er achter elkaar. het heeft zich langzaam ontwikkeld na mijn hartstilstand. het is meer echt begonnen met het schilderen van intuitieve schilderijen met waterverf. Daar heb ik honderden van gemaakt en heel veel die voor anderen bestemd waren en er stond veel in. Nu kan ik het zo , of met foto of met een geschreven naam. Als ik niets krijg , zeg ik dat ook.
Ook ik zeg altijd , ik ben niet alwetend en als je er niets mee kan , laat het dan voor wat het is.
Geld wil ik absoluut niet hebben omdat ik het heel gewoon vind om iemand te laten delen in mijn gave.

Ik heb een niet ruime uitkering maar vind dat genoeg om van te leven en voel me niet lekker als iemand voor een gave me zou betalen.

Ik ben al blij als ik het weer goed heb en iemand kan helpen.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 08:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Lieve Nel, ik snap heel goed dat jij je niet laat betalen voor je gave, maar iemand die ik zeer respecteer en wiens kachel brand door mensen te helpen(zichzelf te helpen)zei me, ik vraag geen geld voor mijn gave, maar voor mijn tijd.
Mijn zwager is een heel erg begaafd schilder en hij haalt daar zijn boterham uit.
1hart1 :idea: 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 08:28 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Annemiek

Ik bedoel het niet echt als kritiek. Alleen ik heb een inkomen en dan vind ik het niet nodig.

Als je er de kachel van moet laten branden dan is het wel degelijk nodig . Zeker als al je tijd erin gaat zitten.


Zo , ik hoop dat ik wat genuanceerder overkom dan daarnet... :roll: :D

Knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 09:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
:idea: 1hart1 :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 14:03 
Volgens mij heeft iedereen het in zich, maar zijn er veel mensen zich dat niet bewust.
Het lijkt mij dat je het channelen niet kunt "leren", alleen maar kunt her-inneren, maar dat een cursus daar misschien wel een aanzet toe kan geven. Vooral om op jezelf te leren vertrouwen. Ook omdat je dan meer oefent misschien dan wanneer je alleen bent, en onder gelijkgestemden.
Ik weet niet of ik een cursus zou doen hoor, ik zeg alleen maar dat het voor sommigen misschien zou kunnen helpen.
Ik vind de oefeningen die we hiervoor bij Steve wel eens doen vaak heel eenvoudig overkomen, maar ik had daarvoor nooit het idee dat ik het misschien ook zou kunnen op één of andere manier.
Het is om een voorbeeld te geven of je kennis te laten maken met wat iedereen in principe kan maar niet weet. En de ene persoon kan nu eenmaal beter voelen, zien of horen dan de ander, net zoals met bijvoorbeeld tekenen of muziek maken. Wat voor mij ook een vorm van channelen is.
We oefenen het niet omdat we niet weten dat we het kunnen en omdat er niet op school geoefend wordt zoals in rekenen of zo, het wordt gewoon meestal niet ontwikkeld, behalve wanneer je er zelf achter komt.

Ik snap trouwens niet wat er mis zou zijn met hiermee je boterham te verdienen. Het enige wat moeilijk kan zijn, is uit te maken of iemand inderdaad zuiver en liefdevol is, omdat we er geen regels voor hebben, zoals met reguliere artsen bijvoorbeeld.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 21:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
hi Cygnus, ik zie het zo:
Ik denk zelf, dat als blijkt dat iemand bepaalde mediamieke kwaliteiten in zich heeft en als die bepaalde kwaliteiten zich op een zeker moment beginnen te openbaren, dat het de ziel is die zo'n taak als waarschijnlijke werkelijkheid heeft neergezet en het de mens is die de keuze heeft er wel of niet iets mee te doen.. Ik denk niet dat iedereen in een of ander cursusje zomaar ineens medium kan worden. Mediumschap zie ik als een talent voor het doorgeven van bepaalde boodschappen uit de astrale wereld, als een telefoonlijntje bij wijze van spreken, om met die boodschap een ander iets te kunnen vertellen. Dat jezelf kunnen openstellen om een boodschap voor een ander te kunnen overdragen lijkt mij niet iets dat je op een cursus kunt leren. Daar wordt je voor geboren of niet. Ik denk ook niet dat de interpretatie van deze boodschappen altijd voor 100% zuiver is. Het overtuigingstelsel van het medium dat de boodschap door moet geven zal ongetwijfeld de vertaling van de symbolen beinvloeden.
Het zou beter zijn als ieder mens zijn eigen medium is. Dwz, zelf kontakt zoeken met gene zijde (als je daar behoefte aan hebt uiteraard) om er zelf geestelijk van te groeien. Mijn eigen ervaring hiermee is dat dat fantastisch werkt. Daar kan geen medium tegenop hoor. Ik ben er van overtuigd dat iedereen die daar voor open staat zelf kontakt met zijn hoger zelf en zijn gidsen kan leggen. Daar heb je helemaal geen medium voor nodig. Ik ben daar zelf een voorbeeld van.
In deze tijd met al de toenemende energieen en de daarbij optredende paranormale ervaringen denken veel mensen dat zij in de wieg zijn gelegd om als medium te gaan opereren. De cursussen worden de grond uit gestampt. Het gevolg is dat je overspoeld wordt, zowel op de tv, als op internet, als in de tijdschriften door een enorme hoeveelheid mensen die zich als medium profileren. Persoonlijk zou ik daar maar met een grote boog omheen lopen . je kunt het universum vragen je je geboorterecht te verstrekken, want een ieder is in den beginsel paranormaal begaafd. Zo wordt een ieder geboren.. Paranormaal is normaal en niet paranormaal is niet normaal. En medium is een keuze die je bij de geboorte meeneemt. Zo zie ik het.


liefs Wikvaya 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 22:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Volgens mij kan iedereen medium worden, zoals ook iedereen dokter, timmerman, schilder of kapper kan worden.
Iedereen heeft dat allemaal in zich.
En een stuk techniek kan ook iedereen leren.
Een medium kan met kaarten, pendel, automatisch schrijven, aura’s, runen of tarot werken.
Daar zijn technieken voor, die als je hard studeert, te leren zijn.
Maar met techniek ben je nog geen goede arts, kapper of medium.
De technieken zijn hulpmiddelen die je de mogelijkheid kunnen geven om je talenten uit te bouwen.
Maar net als een kapper die alleen op techniek knipt, geen erg goede kapper is, of een arts die volgens de lijsten een diagnose stelt en volgens een andere lijst een medicijn tevoorschijn tovert geen goede arts is, is een medium die helemaal op techniek werkt geen erg goed medium, ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ik vraag bij een kapper ook een stuk gevoel, wat past er bij mijn gezicht en bij mijn levensstijl.
En zo is het ook bij een medium.

Ik denk dat cursussen goed zijn om je te oriënteren op wat er is.
Als je iets met planten wilt doen ga je ook naar een tuinbouwschool en kijkt wat er te doen is, wil je in tuinen werken, wil je ontwerpen met planten, wil je boeketten maken, of wil je in een winkel bloemen/planten verkopen. Dat zijn heel verschillende dingen, waar heel verschillende vaardigheden voor gevraagd worden.En waar je je op een ander aspect moet richten.
Zo denk ik dat de spirituele cursussen ook een aanzet kunnen geven tot een bepaalde richting die jou ligt.
Maar ook hier garandeert een papiertje niet dat je goed bent.
Ik denk ook door je te informeren, dat het zonder cursus ook kan.
En ik denk ook dat er mensen zijn die het van kind af aan al weten.
Wat Shivo-Ham ook al zegt: “Je moet het leren herkennen en gebruiken”.
En soms gebruik je ze al zonder dat je weet dat het mediamiek is.
Naar mijn mening heeft iedereen die “gave” en die kan geopend worden, langzaam of snel, en een aantal mensen opent hem niet. Een cursus kan helpen bij het openen, en vooral bij het bewust worden om je gevoel te volgen, ook iets dat iedereen kan, maar wat afgeleerd is en dus weer aangeleerd kan worden. Maar ook dat kan weer op verschillende manieren. Ik heb een keer een cursus gedaan en dat was voor mij genoeg. Daarna ben ik telkens mensen tegengekomen die me weer een stapje verder hielpen en helpen.
Bijvoorbeeld op dit forum 1hart1

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 22:42 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou Yolleke, ik ben het helemaal met je eens.
Technieken zijn te leren, een aanleg (of gave als je wilt) is ander koek.

Maar....en dat is nu juist het rare met mediumschap, wat voor techniek?

Het is net zoiets als bij Kunst.
Hoe leer je technieken als de basis abstract is?

Hoe leg je iemand uit hoe je een engel herkent?
Of wat het verschil is tussen de 4e en de 5 en de 6e dimensie?

En dan vind ik "paranormaal" of andere dimensie nog abstracter als kunst omdat het allemaal layers zijn die door elkaar lopen.
Haal je een layer ertussen uit?
Hoep verband is weg en je houdt een enkel mistig puzzelstukje over.

In die zin denk ik dat je een ander misschien bewust kunt maken van een gevoel of een "zien" of een voelen enz.
Maar wát de ander dan waarneemt?

Ik voel ook helemaal mee met wat Wykvaya hier zegt.
Eigenlijk zou het mooi zijn als ieder mens zijn eigen mediumschap opzoekt i.p. v. zich afhankelijk te maken van omringende medium.

Doet me denken aan wat Karel onlangs schreef hier.
Engelen hebben geen vleugels.
Nee logisch want ze hoeven niet te vliegen.
maar toch.....hoeveel mensen hebben engelen gezien mét vleugels?
Ik wel.
En toch zie ik ze zonder vleugels. hmm....
Bestaan ze dan toch?
Of hebben we het "verkeerd" gezien?
Nee, want niets wat je ziet is verkeerd, want jij zag het, dus bestaat het.

Hoe relatief is onze waarneming van zodra we het met elkaar gaan vergelijken.

Glad ijs.
Maar....vol kristal.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 23:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Ik schreef daarbij lief haasje, dat energie wezens zich kunnen manifesteren zoals ze nodig achten. Als het dus nodig is om iets te laten zien "pakken" ze een beeld dat bij jou in de vertaalbank staat voor engel.

Even over die gave en channeling.
De gave kun je hebben natuurlijk, maar als je jezelf nog niet helemaal hebt doorgrond (kent) kan het zijn dat je bepaalde beelden nog niet thuiskunt brengen of die bij de boodschap horen of van jezelf zijn.
Daar komen meestal de fouten vandaan als er iets twijfelachtigs in de boodschap wordt aan getroffen.
Je hoeft geen kracht te zetten om een gave te laten werken. Die werkt vanzelf, maar de kracht is afhankelijk van de zuiverheid van je lichaam en geest. Hoe zuiverder je wordt hoe minder rommel je kunt eten (je verdraagt het gewoon niet meer) en hoe zuiverder je gave gericht kan werken. Los laten en het laten gebeuren als je voelt dat er iets gebeurd.

Je zelf genezen is heel lastig en jezelf instralen is bijzonder moeilijk voor de meesten. Je kunt dan natuurlijk om hulp vragen, maar ja, alsje hartpoort dicht zit heeft het weinig zin omdat de hulpverlenende gids of engel ook een pietsje energie van jou nodig heeft.

Tot zover,
Namasté Karel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 10:13 
Yolleke, je zegt het precies zoals ik bedoel, alleen kan ik het niet zo goed uitleggen.

Karel, wat je zegt over als je hartpoort dichtzit dat je dan geen hulp kunt krijgen, dat is precies wat ik ervaren heb. Dan kan je wel om hulp vragen, maar dat gaat niet, omdat je er zelf niet open voor bent.


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 10:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Shivo_Ham schreef:
..Ik schreef daarbij lief haasje, dat energie wezens zich kunnen manifesteren zoals ze nodig achten. Als het dus nodig is om iets te laten zien "pakken" ze een beeld dat bij jou in de vertaalbank staat voor engel. ..


Afbeelding 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: medium
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 21:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 21 nov 2006 13:28
Berichten: 138
hallo lieve mensen, :)


Wat ik denk is dat alles is wat is, en alles zen nut heeft
wat er ook naar buiten wordt gebracht kan voor de ene
van nut zijn en voor de andere niks te betekenen hebben !
Ik channel zelf héél makkelijk maar nooit zal ik iets channelen
om die persoon in verwarring te brengen of te kwetsen en alleen
maar als deze persoon er zelf om vraagt ! En ik wil er inderdaad
aan toevoegen dat dit niet kan worden aangeleerd je wordt er
echt mee geboren en het ontplooid zich wel of niet dit is je eigen
keuze in feite en een graad van bewustzijn ! Ik wil er wel aan
toevoegen dat het soms wel vermoeiend is en je veel rust nodig
hebt maar bij een goede begeleiding is dat geen probleem die
gunnen je dat en beschermen je! Zo dat wilde ik nou even gauw kwijt
véél licht en liefde suzanne !!!

_________________
I am all that I am
I am all that I can be
All that I need is within me !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 22:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Suzanne schreef:
... Ik wil er wel aan
toevoegen dat het soms wel vermoeiend is en je veel rust nodig
hebt maar bij een goede begeleiding is dat geen probleem die
gunnen je dat en beschermen je!....


Pracht lieverd.
Weer op het juiste moment.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 20:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 06 okt 2007 13:00
Berichten: 178
@Ruthazel

Quote; Enkel niet iedereen ontwikkeld het of wenst dat te doen.

Helemaal mee eens ook!

Tsja ook een goeie vraag trouwens.. weet het niet moet wel zeggen dat het bij nooit echt helemaal weg is. Wel fase van stukken minder maar merk nu wel aan mezelf tot zeker mijn 6e heel sterk tot mijn 16e ook wel daarna zo nu en dan en nu sinds 7 jaar veel en veel meer en nu zit ik echt een groeispurt. Echt mooi om te ervaren.. hoort ook wel bij mij hoor.. toch wel. Als ik kijk naar de mensen om mij heen. Denk ook als het even ‘’stil’’ is zeg maar dat het dan nodig is dat je hier ‘’aards’’ moet leren om weer verder te komen in het spirituele. We zijn er immers niet voor niks toch?

@Nel
Ik weet wat je bedoeld met begaafde familie.. niet zozeer met het genezen al denk ik dat mijn moeder dat wel kan.. trouwens maar goed wel heel erg spirituele en ook medium eigenschappen alleen doet er iets mee op haar eigen manier en spontaan niet d.m.v. vanuit een bedrijf ofzo.. mijn oma was ook heeeeel erg spiritueel heel heftig ook.. met beide heb ik ook een zeer spirituele band.. echt bijzonder. Zelfs met mijn oma ging ik niet eens om (door omstandigheden) in het aardse maar de band spiritueel was/is wel heel erg sterk.

Ik begrijp wel wat je bedoeld, Nel en weet je juist iemand zoals jij zou best wel een bijdrage mogen ontvangen zou ik dan denken. Juist omdat je zo denkt en er eigenlijk niet omgeeft. Helaas lopen er zat mensen rond die daar misbruik van maken of in verleiding gaan. Maar dat is ook iets waar deze mensen zeer voor moeten oppassen en echt eerlijk zijn tegenover zichzelf want anders heb je als nog een hoop te leren en moet je nog vele malen terug komen om dat in te zien. Dus het hele feit dat jij zo denkt betekend wel, denk ik dat je een heel mooi mens bent!

@Marion
Ja dat heb je zeker mooi verwoord en het is mooi dat je dit nu zo kunt zien door je groei en mag doorgeven.

@yolleke
Ja, precies ook heel mooi verwoord.. ben echt blij om deze antwoorden te lezen.. voel me echt happy hierzo!

Iedereen moet gewoon wel eerlijk blijven tegenover zichzelf en als je echt in je hartje kijkt dan zie je dat wel… en ben je dat niet dan moet je ook de consequenties accepteren.


Goh ja, jullie verwoorden het allemaal wel heel erg mooi.. we zitten zo te lezen wel allemaal een beetje op dezelfde lijn! Leuk hoor..

_________________
'' Als u datgene wat u nodig hebt aan de ander geeft, heeft u 't niet meer nodig, want u hebt 't al anders had u het niet kunnen geven ''


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.