LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 18 apr 2024 19:04

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: gids of hogere zelf
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 21:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Hallo lieve lichten.
Kunnen jullie hier eens wat licht voor mij op laten schijnen?.

Zoals jullie weten praat ik vaak via mijn gedachten met mijn gids. Wat ik ook vaak doe is mijn innerlijk om raad vragen. Als ik er helemaal niet meer uit kom dan roep ik mijn innerlijke gids aan. Voor mij is een innerlijke gids een hoger zelf. En voor mij is een hoger zelf degene die al die reincarnatiezelven, zeg maar, beheert die allemaal in het nu nog leven.
Een beetje plastisch gezegd maar zoiets dus. Een hoger zelf is voor mij dan ook een gids .
Vaak zijn de antwoorden die ik van mijn hoger zelf krijg heel bevredigend en verhelderend en ik krijg ook gewoon vaak goede raad. Wat mij ook opvalt in de dialogen die ik met mij hogere zelf ofwel innerlijke gids heb is , dat deze innerlijke gids mij best wel eens op mijn kop geeft. Zo van , je moet beter je best doen. Ik weet dat ik met een innerlijke gids praat omdat mijn normale ,zeg maar andere gids, mijn lieve spirituele begeleider , nooit je moet zegt en eigenlijk zich totaal niet met mijn zaken bemoeit. Hij is meer voor de troost en de bemoediging heb ik het idee. Hij moedigt mij aan en geeft mij de raad om eens te leren van mezelf te gaan houden en meer van dat soort nuttige adviezen. Maar bemoeit zich nooit met mijn leven en zal me nooit veroordelen als ik weer eens opstandig ben en het hele universum vervloek bij wijze van spreken.. Hij is er gewoon en geeft mij warme liefde. letterlijk en figuurlijk want als ik bv verdrietig bent troost hij mij door mijn hartchakragebied helemaal warm te maken. Alleen al het idee van zijn aanwezigheid geeft mij dan een enorme steun.

Nu zit ik sinds drie weken op een opleiding voor mediamieke ontwikkeling. Dat is eigenlijk een vergissing. Toen ik mij inschreef heb ik het woord mediamiek zeker overgeslagen want ik dacht intuitieve ontwikkeling en wat je op deze cursus leert is psychometrie met foto's, voorwerpen, en namen en zo. Het is niet zo mijn ding maar ik had al betaald dus ik dacht, ach ik ga maar. De leraar daar beweert bij hoog en laag dat als je in gedachten met een gids praat het altijd je gids is en dan bedoelt hij dus niet je hogere zelf maar een spiritueel begeleider.. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Wat hij ook beweert is, dat gidsen eigenwijze figuren zijn die, als je niet goed je best doet, best wel eens lastig kunnen worden. Ik ga bijna steigeren als hij dit soort dingen vertelt. Wat hij ook beweert is, dat wij 6 aardegidsen hebben, en daarmee bedoelt hij dan overleden familie en vrienden die ons begeleiden in ons aards leven en een heleboel spirituele gidsen. Zelf heb ik het idee dat ik er(gelukkig) maar twee heb. mijn tweelingziel en mijn levensbegeleider. Van eventuele anderen weet ik gelukkig niets. Zou wel een beetje druk worden vind ik persoonlijk.
Wat is jullie ervaring?. Wat verstaan jullie onder een hoger zelf en praten jullie daar weleens mee? En krijg je dan antwoord?. En praten jullie ook met je levensbegeleider? En zo ja, hoe doen jullie dat? En wat vinden jullie van dat enorme aantal gidsen om een mens heen wat beweert wordt?

Er is nl, vind ik persoonlijk, wel degelijk een verschil tussen een hoger zelf en een gids (iemand anders dus die al dood is)

Wie o wie maakt mij iets wijzer? :roll:

Liefs Wikvaya 1hart1



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 21:39 
Lieve Wikvaya, volg je eigen intuitie alsjeblieft! 1hart1
Ik denk dat het voor iedereen anders is, of kan zijn. Neem in ieder geval niet zomaar iets van een ander aan, als het voor jou niet zo voelt!

Ik heb vaak het idee dat ik geen "gids" heb, omdat ik ze op een bepaalde manier hoor beschrijven die vaak niet strookt met hoe ik het ervaar.
Ik hoor voor mijn idee de groep, of een paar van de groep, weet niet eens hoeveel, maar niet meer dan drie heb ik NU het idee. Op een ander moment kan dat anders zijn. Die zijn mijn gids op dat moment.

Maar voor mij is diegene waar ik dan mee praat soms tegelijkertijd mijn hoger zelf, soms ervaar ik dat weer anders. Omdat ik nog niet de hele tijd iets in mezelf kan waarnemen, i.p.v. buiten mezelf denk ik.
En ik en Steve en nog meer zijn voor mij tegelijkertijd deel van de groep.
Snap je? :D

Vroeger had ik een tijdje een noordamerikaanse indiaan, die ik een hele tijd vergeten ben, maar waar ik gisteren ineens weer aan dacht. Die was mijn gids volgens mij, maar ik ervoer hem niet zo en ging naar hem toe om een bepaald ritueel uit te voeren wat ik nodig had om mezelf weer op te laden, als ik moe was en om mijn kern levend te houden of zoiets.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Als het niet goed voor jou voelt zou ik er over nadenken waarom je hierheen bent gegaan....misschien om te zien dat je je eigen waarheid mag geloven? :wink:

Veel liefs! 1hart1
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 22:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hoi lieverd.

Nou zeg, heb ik me daar een stuk zitten ratelen en hoep weg=weg.
Dat mag dan niet zo zijn.

Ik ben het wel eens met Saskia: het gaat vooral om jouw eigen beleving.
Maar aangezien ik toch iets wil vertellen, en het maar al te graag doe dit erover.
maar....mijn waarneming lieverd.
Als het niet resoneert was het niet voor jou hè. :wink:

Ik stuikel inderdaad over hetzelfde als jij.
Als je met een Hogere Gids te maken hebt mag hij of zij nooit zeggen wat jij "moet" doen.
Dat mag eenvoudig niet.
Als je bedenkt dat Hogere Gidsen opgeleidt zijn om ons, mensen, te begeleiden weten ze zeker dat er geen moeten is want dat zou niet stroken met het beginsel dat een mens een eigen wil heeft.
Want daar was het allemaal om begonnen immers?

Bij getallen heb ik altijd mijn bedenkingen.
Dus dat we 6 aardegidsen zouden hebben? Hm.....ik zie dat anders.

Dat het druk is met omringenden zielen en aanwezigen ervaar ik wel zo.
Maar ook hier weer: het gaat er om hoe jij het zelf beleefd.
VOel je een gids/ziel?
Nu dan is het er een enz.

Mijn HOgere Zelf heeft nimmer commentaar op wat ik doe.
Hooguit liefdevolle aanmoediging maar nooit op een opdringerige of belerende manier.
Wat ik wel ervaar is dat er......zeg maar net buiten mezelf...een soort van laag zit die als een echo naklinkt en wél commentaar levert.
maar ik zie dat als mijn eigen stem die gewoon nog na-klinkt.
En alles wat deze stem zegt wat mij niet zint?
Ik wil het niet horen.

Maar meis, wat jij zelf hier schrijft.....ik vind dat evenzogoed van inzicht en wijsheid getuige hoor.
Dat je onderscheid maakt en prettig van onprettig onderscheid, geloofwaardig van ongeloofwaardig...is het niet dát waar het antwoord licht?

Zoals jij het voelt zo is het ook voor jou.
En dat is toch het belangrijkste.

Intussen vind ik het wel interessante vragen hoor...oh....ik kan blijven vertellen in mijn enthousiasme... :oops:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 22:58 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Lieve Wikvaya,
Volg je eigen gevoel zou ik zeggen. Ik vind het een beetje eng zoals die leraar aangeeft dat je 6 aardegidsen hebt. Dit is naar mijn mening onzin. Je hebt altijd een wisselende club van gidsen en het aantal kan gewoon verschillen.

Ik zal proberen uit te leggen hoe ik gidsen ervaar. Ik communiceer er in het heden helemaal niet meer mee omdat ik zo aard. Ja, hoewel, ik communiceer nog wel met iets, maar dat is mijn eigen ik waaronder ook mijn hoger zelf en deelzelven van mij. Ik dwaal af . . . Kom ik straks op terug.

Voor mijn gevoel is er altijd een vaste gids aanwezig die je begeleidt. Dat is gewoon de hoofdgids. Met hem of haar (afhankelijk in wat voor vorm je gids zich manifesteert) heb je altijd meerdere levens gedeeld. Er is dus vaak een gezamenlijke groei aanwezig. De groei van de gids tijdens je leven op aarde en de groei van je zelf. Gidsen leren ook veel van het les geven aan mensen op aarde. Naast de hoofdgids heb je ook nog andere gidsen. Vaak zijn mensen die je tijdens je aardse leven hebt gekend en die overleden zijn ook tijdelijk je gids, maar vaak ook weer niet (m.n. als zij zelf gewoon nog in het licht moeten verblijven omdat zij hun aardse leven aan het afsluiten zijn). Dat zijn 'meehobbelende' gidsen die bij zware tijden langs komen om je even een schouderklopje te geven.

Hiernaast zijn er chirurgengidsen. Deze gidsen zijn niet altijd bij iedereen aanwezig, maar wel vaak bij mensen die zeer spiritueel begaafd zijn. Deze gidsen kunnen perfect opereren op etherisch- en auraniveau. Maar ze hebben wel energie van je nodig om zich te kunnen manifesteren en de healing te kunnen voltrekken.

Verder heb je negatieve gidsen die je heerlijk voor het lapje kunnen houden. Ze geven goede adviezen, maar ondertussen is het niet goed. Dat krijg je als je niet goed bent afgesloten en je aura niet sterk genoeg is. En daar zijn er meer dan genoeg van !

Verder is er een incarnatiemeester. Dat is degene die je gedurende je hele karmacyclus begeleidt en opvangt na ieder leven. Dus uh... iemand die min of meer helemaal de controle houdt over elk leven dat je leidt en de lessen voorbereidt en doorneemt. Het contact met hem ben ik trouwens helemaal kwijt geloof ik, of zoiets. Ik hoor van weinig mensen dat ze de incarnatiemeester kennen. Ik heb hem maar zo genoemd omdat ik er eigenlijk amper wat over terug vindt.

Hiernaast is het zo, dat met name, in deze tijd op aarde de 'sterrengidsen' (zo noem ik ze dan) ook aanwezig zijn. In mijn geval zijn ze afkomstig van de Pleiaden en deze gidsen helpen je met fysieke, emotionele en DNA-genezing. Deze gidsen zijn nu vrij toegankelijk omdat er zulke hoge energie-en binnenkomen op aarde. Daarvan krijg je ook het onderwijs 's nachts in je dromen en slaap je raar of heb je fysieke pijnen of ervaar je symbolen. Alsof de zaken in je onderbewustzijn weer helemaal actief worden. Veel mensen komen nu met deze gidsen in aanraking of zijn er mee in aanraking geweest. Maar ergens zijn het allemaal deelzelven van jezelf die naar je toe komen volgens gerichte afspraken op een bepaalde tijdlijn. Dit zijn gidsen die geen advies geven maar dus gericht genezen op emotioneel, fysiek niveau en oude kennis binnen in jezelf activeren. Het is meer werken op klinisch feitenniveau. Dus een totaaaaaaaaaaal andere functie dan de adviserende gidsen.

Wuhhhhhhhh, ingewikkeld verhaal is dit geworden zeg ! Maar ik denk dat de hoofdgroepen zijn:

1) Hoofdgids + enkele begeleiders meer
2) Sterrengidsen
2) Negatieve gidsen (weghouden die bende)

Goed, komen we terecht op het hoger zelf. Jajajajajaaaaa, nog meer. Ik merk de laatste tijd dat ik communiceer met mijzelf als ik weer eens mijzelf vastzet in ziekte of verstarde patronen. Ik ben dit stuk nog aan het onderzoeken. Maar het is alsof er een antwoord komt vanuit een weten. Het is niet adviserend, het is niet beoordelend. Het is meer zoiets als het vaststellen van een feit waarop dan een woord wordt gericht waarom je midden in een proces zit. Het voelt aan als een deel van mijzelf dat mij begeleidt hier beneden op aarde als ik weer eens in de knoei zit. Uhm, mijn hoger zelf WEET. Dat is denk ik de beste omschrijving ? ? ? En het is aan mij te leren luisteren naar dat WETEN.

Goed, dan nog wat over jouw leraar, het lijkt er op alsof hij zich strak volgens enkele regels beweegt (zoals 6, niet meer en niet minder) gidsen. Dat is grote onzin natuurlijk. Alles beweegt en ook de club gidsen die je begeleidt. Maar goed...

volgens mij hoef jij helemaal geen cursus te volgen en kun je veel beter zelf cursussen gaan geven. Maar dit is een leuke les.

Liefs en licht !


Maar okay, gidsen blijven zeer verwarrend.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 22:59 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
mmm wat in mij opkomt hier is .....is het belangrijk hoeveel er om ons heen zijn....en wie ons begeleiden?? of hoe ze heten....
Heb net als Saskia en Ruth het idee dat je je eigen gevoel hierin mag volgen....
struikel net als ruth hier over moeten.....
we hebben altijd een vrije keuze in ieder geval zo voel ik dat...dus wanneer er verlangt wordt iets te moeten doen.....is het voor mijn gevoel niet hetgeen waar ik op sta te wachten ....
Wil mijn eigen pad hier en nu volgen. Daarbij kunnen er natuurlijk aanbevelingen zijn maar niet een moeten voldoen aan....want simpelweg hoeven we niet te voldoen... :roll: maar dat is maar zo mijn idee hierover....wanneer dit voor jou anders is...Is ook goed!!

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 08:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Wikvaya


Nou lieverd weet je wat mij nu lijkt?
Jij bent die cursus binnengewandeld om aan jezelf te laten zien
wat jouw waarheid is.
En alle gidsen en vormen zoals jijzelf dat voelt of ervaart, dat
mag jouw waarheid zijn.
Laat je vooral niet een ervaring opdringen door anderen, nee
lieverd jou waarheid telt.
Kzal vertellen, heb ook een cursus intuïtieve ontwikkeling
gedaan, samen met mijn broer.
Op een gegeven moment was er een soort van evaluatie en
werd aan mijn broer gezegd dat hij zijn gids weg moest sturen.
Hihihihi en weet je wat hij zei: Dit is mijn Waarheid! Ik doe of
voel zoals het goed voor mij voelt!

En zelf heb ik eens naar mijn gids laten channelen en ja er zat een
groep, na veel aarzeling, zo zei de channeler, stond er één op om
rustig naar ons toe te komen lopen.
Ik had eigenlijk geen vragen en weet je ik zag ze rustig zitten op
een grasveldje.

Later bestefte ik dat ik dit zelf allemaal ben, en dus het allemaal
niet nodig heb, want het is in mijzelf aanwezig.
Lieverd en zo zie ik je ook in die cursus zitten, niet nodig, maar
kan soms aardig zijn om eens te ervaren.

Knuf Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 11:58 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Wikvaya,

De wijze en belangrijke dingen zijn hier eigenlijk al gezegd.
Spuit elf volgt :lol:
Als je d'r naar toe gaat omhul je dan met een mantal van electrisch blauw licht met een capujon (verhip hoe schrijf je dat)
Ga niet met die "leraar" in discussie.
Geniet van de dingen die je leert.
Van de mensen die je ontmoet.
En ga als je thuis komt in een grote Violette Vlam staan.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 12:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Als het niet goed voor jou voelt zou ik er over nadenken waarom je hierheen bent gegaan....misschien om te zien dat je je eigen waarheid mag geloven?

Sas, dit begin ik nu ook te geloven. ik had het hier gisteren met mijn zus over. Ik zei tegen haar, het lijkt wel of ik op die cursus ben om inzicht in mediums te krijgen. Ik begin er ook een heel andere kijk op te krijgen hoor.
Citeer:
En ik en Steve en nog meer zijn voor mij tegelijkertijd deel van de groep.
Snap je?
ja hier heb ik een beetje moeite mee met deze uitspraak. waarom, omdat iedereen op aarde telepatisch met elkaar in kontakt staat. Ik denk niet dat de groep van Steve bepaalde uitverkorenen heeft om mee te communiseren als je begrijpt wat ik bedoel.

En Lieve Sas , ik volg ook mijn eigen intuitie en daarom stel ik ook deze vraag. omdat wat die man vertelt tegen mijn gevoel in is nl. Maar ik vind het zeker nuttig om eens de mening van jullie te horen omdat jullie veel en veel verder met het spirituele zijn dan ik en meer ervaring hebben hierin. ik ben maar een groentje die hier twee jaar geleden in is gerold begrijp je. weliswaar heb ik mij op een snelle manier allerlei kennis eigen gemaakt, maar kennis uit een boek is anders dan kennis uit de praktijk.

Ruth

Citeer:
Hooguit liefdevolle aanmoediging maar nooit op een opdringerige of belerende manier.

Mijn hoger zelf wel hoor. ik had een keer uitgevallen ernaar omdat ik heel veel moeite met leven heb. ik vind leven op aarde iets vreselijks, mag je best wel weten. en toen kreeg ik als antwoord terug, nu moet je niet gaan zitten zeuren, je wilde zelf zo graag het millenium en 2012 meemaken. echt waar hoor, dat kwam terug. ja of ik moet dat tegen mezelf hebben gezegd maar dat denk ik dus niet. En omdat dit zo expliciet belerend werd gezegd weet ik dus dat dat geen gids is in de zin van een begeleider. snap je. Maar ik zie niet in waarom je hoger zelf je niet mag toespreken. juist mag dat als je verkeerd denkt is mijn mening.

Kim. dit begrijp ik heel goed wat je hieronder schrijft.

Citeer:
hoewel, ik communiceer nog wel met iets, maar dat is mijn eigen ik waaronder ook mijn hoger zelf en deelzelven van mij. Ik dwaal af . . . Kom ik straks op terug.
.
inderdaad leven al je deelzelven en communiseer je daar dus ook mee telepatisch. Daarom vind ik het ook heel moelijk om een gids te onderscheiden van een deelzelf. Want inderdaad, als je communiseert hoeft het niet perse je hogere zelf te zijn maar kan het natuurlijk ook 1 van je reincarnatiezelven zijn of een fragmentspersoonlijkheid. heel slim, was ik even vergeten dit. dank je wel!!
Citeer:
Hiernaast is het zo, dat met name, in deze tijd op aarde de 'sterrengidsen' (zo noem ik ze dan) ook aanwezig zijn. In mijn geval zijn ze afkomstig van de Pleiaden en deze gidsen helpen je met fysieke, emotionele en DNA-genezing. Deze gidsen zijn nu vrij toegankelijk omdat er zulke hoge energie-en binnenkomen op aarde. Daarvan krijg je ook het onderwijs 's nachts in je dromen en slaap je raar of heb je fysieke pijnen of ervaar je symbolen. Alsof de zaken in je onderbewustzijn weer helemaal actief worden. Veel mensen komen nu met deze gidsen in aanraking of zijn er mee in aanraking geweest. Maar ergens zijn het allemaal deelzelven van jezelf die naar je toe komen volgens gerichte afspraken op een bepaalde tijdlijn. Dit zijn gidsen die geen advies geven maar dus gericht genezen op emotioneel, fysiek niveau en oude kennis binnen in jezelf activeren. Het is meer werken op klinisch feitenniveau. Dus een totaaaaaaaaaaal andere functie dan de adviserende gidsen.

dit klinkt wel bekend. ik maak rare dingen mee s'nachts maar ook als ik wakker lig in bed. hmmm :roll:

ik ben zelf gaan communiseren met mijn hogere zelf omdat ik het idee heb dat ik dan het zuiverste antwoord krijg. ik ben me totaal van geen negatieve gidsen, positieve gidsen behalve die ene indiaan en mijn tweelingziel bewust. ik voel niks, ik hoor niks. volgens mij heb ik alleen kontakt met die oude indiaan want mijn tweelingziel moet zelf nog een heleboel lessen volgen. ik weet dat het hoger zelf wijs is. ik weet dat iedereen ook heel wijs is uiteraard want elke cel in ons lichaam, ook de cellen die nog gevormd moeten worden hebben alle kennis in zich. ik krijg hem er alleen niet uit ha ha :wink: vandaar die communicatie

Shena

Citeer:
mmm wat in mij opkomt hier is .....is het belangrijk hoeveel er om ons heen zijn....en wie ons begeleiden?? of hoe ze heten....


voor mij is dit belangrijk ja. ik wil niet iedereen maar om me heen hebben hoor. ik heb al een aantal gidsen weggestuurd. ja ik ben bijzonder eigenwijs. iemand zei een keer tegen me, je moet blij zijn met wat je krijgt maar dat vind ik helemaal niet hoor. sommige energieen vond ik totaal niet aardig en dus huppekee weg er mee. de ruimte in. Ik heb een keer 4 maanden een lagere geest om me heen gehad en wat mij zo geirriteerd heeft eraan is dat hij gewoon kon blijven zitten terwijl ik absoluut geen kontakt nam, hem volkomen negeerde en ook het universum, de engel Michael vroeg hem bij me weg te halen maar hij maar en bleef maar. hij probeerde door mijn oor te praten zeg vreselijk. ik heb echt heel hard gewerkt hem te blokkeren. en na een maand of 4 was hij ineens weg. Toen heb ik aan mijn indiaanse begeleider gevraagd wie is die vent die bij me was. en toen kreeg ik een vleermuis te zien en een rood invoegend autootje als symbool. duidelijk dus. een lagere geest. en ik vroeg, waarom heb je hem bij me gelaten. omdat jullie van elkaar konden leren ,daarom was het antwoord. sindsdien wens ik geen andere gids meer om me heen dan die oude indiaan snap je en als ik iets wil weten en ik krijg geen antwoord zoek ik het antwoord dus bij mijn hogere zelf.

maar ik ben blij dat jullie er allemaal op deze manier over denken want ik vind het toch eigenlijk wel een kwalijke zaak dat een leraar dus gewoon aan nietsvermoedende mensen de verkeerde informatie zou kunnen geven. iemand stelde tijdens de cursus nl de vraag, wat is een innerlijke gids en toen begon hij over dat verhaal van 6 gidsen voor je aardse dingen en dat een innerlijke gids een begeleider is. ja ik zeg dan maar niks want ik ben altijd al lastig dus ik heb zoiets van, ik hou mijn mond liever.

Amanna
Citeer:
Nou lieverd weet je wat mij nu lijkt?
Jij bent die cursus binnengewandeld om aan jezelf te laten zien
wat jouw waarheid is.
En alle gidsen en vormen zoals jijzelf dat voelt of ervaart, dat
mag jouw waarheid zijn.
Laat je vooral niet een ervaring opdringen door anderen, nee
lieverd jou waarheid telt.



ja hier ben ik het volkomen mee eens.

Citeer:
mijn broer gezegd dat hij zijn gids weg moest sturen.
Hihihihi en weet je wat hij zei: Dit is mijn Waarheid! Ik doe of
voel zoals het goed voor mij voelt!

ik moest mijn gids die dan tijdens een gidsenmeditatie te voorschijn zou hebben moeten komen beschrijven en zijn naam vragen en ik had gewoon mijn eigen gids bij me en toen ik dat zei kreeg ik notabene op mijn kop van die man want ik had hem weg moeten sturen , nou ja zeg. en ik werd eigengereid genoemd en dat ik alles zelf wilde beslissen hoe dingen gaan, nou ja zeg, dat lijkt me wel belangrijk. ach weet je, ik hoef helemaal geen foto's van mensen te lezen of te psychometreren. het hoort bij die cursus maar wat mij persoonlijk dus stoort is dat er daar allemaal mensen zitten die helemaal niet eens iets over een gids weten, dan info krijgen die niet klopt wellicht, dan kun je na drie van die cursussen van 8 lessen jezelf medium noemen. neem me niet kwalijk. ik dacht dat je zo geboren moest worden en dat je dat niet zomaar kan leren. of ben ik misschien gek of zo. mij lijkt het dat als je geboren wordt als medium dat je dat in je jeugd al moet hebben gemerkt en dan al gedurende je jeugd door gidsen wordt opgeleid en wellicht dat je dan op latere leeftijd de fijne kneepjes van het vak van een ervaren medium erbij kan leren ,maar ja wie ben ik om dit zo te stellen??? zo voel het voor mij . maar inderdaad Amanna, je hebt gelijk, ik wou eens meemaken hoe het is om je intuitie te leren verhogen en nou ja toevalig kwam ik hier terecht. ik heb overigens wel enorm veel lol hoor met de andere vrouwen. het zijn dus bijna alleen maar vrouwen. wat ik dus nu geleerd heb alvast is dat ik niet meer naar seances ga. goed he!!! :lol:


Citeer:
De wijze en belangrijke dingen zijn hier eigenlijk al gezegd.
Spuit elf volgt
Als je d'r naar toe gaat omhul je dan met een mantal van electrisch blauw licht met een capujon (verhip hoe schrijf je dat)
Ga niet met die "leraar" in discussie.
Geniet van de dingen die je leert.
Van de mensen die je ontmoet.
En ga als je thuis komt in een grote Violette Vlam staan.

liefs Vick


Afbeelding
Dit is ook een wijs antwoord. dank je schat.

Iedereen hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.

ik wens jullie nog een fijne zondagmiddag en een prettige avond.
liefs Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 14:30 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Spuit twaalf arriveert na dat ellenlange epistel van haarzelf met de vraag:

Zijn gidsen in deze tijd werkelijk nog zo hard nodig als vroeger?

Ik heb het idee dat ze vertrekken of vertrokken zijn en dat de communicatie via ons hoger zelf verloopt en dat het hoger zelf onze gids is. Je guidt jezelf als het ware.

Waarom ik nu zelf zo enorm verstrikt moest raken in dat hele netwerk van gidsen dat ik om mij heen heb gehad ? ? Dat vraag ik mij toch wel geregeld af. Was dit nu werkelijk nodig ? Ik heb mij dwars door alle bestaande energie- etherische lagen rondom de aarde heen moeten knokken / persen / zwemmen om nu dan uiteindelijk zuiver en alleen in mijn lichaam te kunnen landen. Het kon niet anders, denk ik. Maar nu ik alleen in mijn lijf zit vraag ik mij af waarom dit zo is gegaan. Kan er niets mee met die onzin (zo voelt het tenminste).

Nu ja, opzouten met die gidsen. Ik ga mijn aardse energie eens uitwijden aan de opzet voor ons ondernemingsplan.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 14:53 
wikvaya schreef:
Citeer:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Als het niet goed voor jou voelt zou ik er over nadenken waarom je hierheen bent gegaan....misschien om te zien dat je je eigen waarheid mag geloven?

Sas, dit begin ik nu ook te geloven. ik had het hier gisteren met mijn zus over. Ik zei tegen haar, het lijkt wel of ik op die cursus ben om inzicht in mediums te krijgen. Ik begin er ook een heel andere kijk op te krijgen hoor.


Ik bedoel niet dat je inzicht in mediums krijgt, maar in jezelf!
Ieder mens heeft zijn eigen waarheid, misschien is het voor die man wel zijn waarheid dat hij 6 aardegidsen heeft, maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Citeer:
En ik en Steve en nog meer zijn voor mij tegelijkertijd deel van de groep.
Snap je?
ja hier heb ik een beetje moeite mee met deze uitspraak. waarom, omdat iedereen op aarde telepatisch met elkaar in kontakt staat. Ik denk niet dat de groep van Steve bepaalde uitverkorenen heeft om mee te communiseren als je begrijpt wat ik bedoel.[/quote]

Nee, ik denk zeker niet dat ik of een ander uitverkoren is, zo bedoel ik het helemaal niet, eigenlijk weet ik niet wat ik hiermee bedoel...:oops:

Citeer:
En Lieve Sas , ik volg ook mijn eigen intuitie en daarom stel ik ook deze vraag. omdat wat die man vertelt tegen mijn gevoel in is nl. Maar ik vind het zeker nuttig om eens de mening van jullie te horen omdat jullie veel en veel verder met het spirituele zijn dan ik en meer ervaring hebben hierin. ik ben maar een groentje die hier twee jaar geleden in is gerold begrijp je. weliswaar heb ik mij op een snelle manier allerlei kennis eigen gemaakt, maar kennis uit een boek is anders dan kennis uit de praktijk.


Ik ben helemaal niet veel verder!!!! :roll: Ik weet helemaal niks van gidsen en vertel alleen maar hoe ik het voel. Sommige dingen heb ik ook alleen uit een boek....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 15:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Sas 1hug1 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 15:22 
1hart1 :D
Iets uitleggen is op zich al moeilijk, maar als je elkaar niet kunt zien en horen, nog drie keer zo meoilijk!!!

Saskia :D

P.S. Voor mijn idee word je niet met mediumschap geboren, maar kan iedereen het (leren). Het is ook niet voorbehouden aan "uitverkoren" mensen.


Laatst gewijzigd door Skyblue op zo 30 sep 2007 17:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 17:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Kim


Jij gidst je zelf. Dat is volgens mij ook de bedoeling. In de weg naar 2012 zullen de gidsen een stapje opzij gaan doen en zal de mens het zelf moeten.Heb ik gelezen, of het waar is???
Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel van de 6 miljard mensen is uberhaupt op de hoogte van een bestaan van gidsen. Ikzelf weet dit ook pas sinds twee jaar.

Ik ben dolblij met die van mij, HIJ MAG NIET WEG. zonder hem zou ik me nog ellendiger voelen. Hij is mijn grote troost in mijn eenzaamheid. Al die mensen om me heen en niemand verstaat me. Gelukkig jullie wel. thanks a lot. liefs en een dikke dikke vette kus van mij.
1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 17:16 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Wikvaya,
Je schrijft over mediums dat je dacht dat je zo geboren moest worden.
Wel het zit zo.
Mediumschap is een talent zoals elk ander en voor elk talent is er in dit leven of in een vorig leven heel hard gewerkt. Talenten komen dus niet uit de lucht vallen. Het zit niet per ongeluk in je genen of zo.

Verder krijg ik indruk dat die "leraar" behoorlijk zijn boekje te buiten gaat. Probeer je ervaringen veel vager te vertellen. Zo van; "Ik voelde veel energie, ze waren blij met me, verder heb ik vandaag niet zoveel te delen." Zorg dat je je zelfvertrouwen bewaart in die club.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 21:42 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Je schrijft over mediums dat je dacht dat je zo geboren moest worden.
Wel het zit zo.
Mediumschap is een talent zoals elk ander en voor elk talent is er in dit leven of in een vorig leven heel hard gewerkt. Talenten komen dus niet uit de lucht vallen. Het zit niet per ongeluk in je genen of zo.

Verder krijg ik indruk dat die "leraar" behoorlijk zijn boekje te buiten gaat. Probeer je ervaringen veel vager te vertellen. Zo van; "Ik voelde veel energie, ze waren blij met me, verder heb ik vandaag niet zoveel te delen." Zorg dat je je zelfvertrouwen bewaart in die club.

liefs Vick

Lieve Vick. Je hebt volkomen gelijk. Vage antwoorden geven als je iets wordt gevraagd. maar nu heb ik mezelf de vraag gesteld, leer ik iets van zo iemand, en mijn antwoord is neen.
Het is precies wat je zegt. Hij projecteert zijn eigen overtuigingen in de groep. Dat is op zich niet erg maar ik ben heel erg gevoelig en als iemand mij ongenuanceerd aanvalt op een beetje een nare manier, zo'n zeg maar arrogante manier, dan klap ik helemaal dicht. en ik heb dus ook gewoon de neiging om ,toen hij die vrouw als antwoord gaf dat een innerlijke gids een begeleidergids is, ertegenin te gaan meteen, maar ik doe dat maar niet omdat ik geen zin heb om mensen tegen me in het harnas te jagen. Waar ik me ook druk om maak is dat hij dus zei dat als je gidsen tegenwerkt, (want het zijn hele eigenwijze wezens volgens hem) je ze dan tegen je in het harnas jaagt. God, als ik aan die aardige oude indiaan denk dan denk ik, waar haalt ie het vandaan al die onzin?. Volgens hem oefen ik ook niet genoeg. Maar ik heb een baan en niemand om op te oefenen dus ik had mijn eigen manier bedacht om te oefenen. Ik bedacht gewoon symbolen en daar ging ik dan proberen om via mijn gevoel te voelen wat ik bij dat desbetreffende symbool voelde. Zonder te beredeneren dus. Nou, dat ging best aardig. ik kreeg meteen de wind van voren. Ik moet oefenen zoals hij dat heeft opgegeven. Weet je wat ik vanavond heb gedaan. Die map van die cursus helemaal onderin de kast gesmeten, ik kan er al bijna niet eens meer bij zoveel boeken heb ik erop gelegd. Ik heb mijn gids geroepen en gezegd , bedankt dat je me hebt geholpen, ik pas nu. Wat jij zegt echter over mediums , daar ben ik het weer niet mee eens. Als je het niet erg vindt dat ik het zeg. Ik heb een jaar lang bij harmonia elke week een ander medium aan het werk gezien. Ik stel altijd vragen omdat het mij interesseerde hoe zij te werk gaan. Zo goed als alle mediums, het overgrote deel vrouwen, hadden al vanaf hun prilste jeugd ervaringen dat zij geesten zagen, aura's zagen (niet alle mediums zien aura's), dingen voorzagen van anderen en ga zo maar door. Ook vertelden ze over lichtwezens die ze lessen kwamen geven s'nachts. Vaak was het dat ze zonder dat ze er ook maar iets voor hoefden te doen, al heel veel info uit de geestenwereld kregen. Zo waren er mensen die bv van te voren wisten wie er dood gingen en nog meer van dat soort dingen. Op latere leeftijd, zo rond de dertig a 40 gemiddeld, gingen veel mensen er mee werken. Sommige hadden eerst een carriere maar hun roeping deed ze dan toch besluiten om iets met hun gave te gaan doen. de drang daartoe was altijd erg groot. Zelf heb ik helemaal al deze dingen niet meegemaakt. Ik ben ook per ongeluk hier op deze cursus terecht gekomen. Het zijn 8 lessen. Ik moet er eigenlijk nu nog 5 maar dan maar geld weggooien. Ik heb ook veel boeken gelezen van mensen die dit werk doen en erover schreven hoe ze ertoe zijn gekomen. Iedereen had die gave al vanaf zijn jeugd. Ik ben dus de mening toegedaan ,dat mediumschap een gave is en dat je daar mee wordt geboren. Ik denk wel dat die gave moet worden ontwikkeld maar dat is wat anders dan leren om een medium te zijn uit het niets . Het lijkt me wel heel mooi werk, dat wel. Maar ik vind pertinent dat zoiets absoluut heel zuiver moet zijn. Want je bent toch met mensen aan het werk. Ach ik heb een ervaring gehad, zo zie ik het. Maar ik ben blij dat jullie allemaal unaniem ook de mening zijn toegedaan dat een mens wel degelijk met zijn hoger zelf kan praten. En daar ging mijn vraag tenslotte om.

Liefs en nogmaals bedankt.
Wikvaya 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 10:13 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ja Wikvaya,

Ik ben ook wel eens weggelopen bij iemand die ik niet zuiver vond.
Maar dat wilde ik je niet adviseren, omdat ik van mening ben dat je hierin geheel je eigen weg mag volgen.
En verder hoef je me echt niet te geloven als ik iets zeg. Ook hierin mag, ja eigenlijk "moet" je voor je eigen waarheid kiezen.

Dus wij kunnen elkaar allemaal alleen maar iets aanreiken, maar als jij het daar niet mee eens bent of je kunt er niets mee... Gewoon lekker deleten.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 13:17 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Volgens hem oefen ik ook niet genoeg...


Huh? Hoezo oefenen?
Is het leven zelf niet de beste oefening?

Eigenlijk gaan mijn haren overeind staan bij deze topic.
En niet om wat jij schrijft WIkvaya maar meer om wat er allemaal gebeurd op dit vlak.
Het schijnt soms dat enkele cursussen of diplomas genoeg zijn om andere te gaan vertellen hoe het leven in zijn werk gaat.
Oet toch....zou het werkelijk zo zijn?
Want medium zijn is een ding, maar in liefde overdragen aan de wereld is toch altijd nog een ander paar mouwen wat mij betreft.
En het lijkt een beetje een rage te worden momenteel....hmm...

Zo.
En nu zeg ik nix meer.
Want er verschijnt hier een wolk boven mijn hoofd...... :evil: .... :oops:


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 15:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
ja hoor ruth. groetjes


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 15:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Ruth, ik ging een beetje te snel hier. Mij baart dit ook zorgen hoor. Wat jij zegt. Dat een paar cursussen tegenwoordig genoeg zijn om een ander te gaan vertellen hoe het zit. Vreselijk. En ik zal je vertellen, de mensen staan op wachtlijsten om mee te mogen doen aan zo´n cursus. echt waar. Nou ja, ik ga er niet meer naar toe. Vick jij bent gelukkig lekker ruimdenkend. Als iedereen zo zou zjn dan was de wereld wat prettiger. ok liefs van mij 1hart1


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.