LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 11:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 14:28 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Dit zijn schitterende wastekeningen en ze hebben al vaak raakgeschoten.

http://www.coraleder.nl

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 14:33 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
waaaaaaaauuuuuuuuuuuw Nel
ik zag meteen welke ik moest pakken, de groene libel.



o en die klopt precies. leuk zeg dit! :D thanks schat 1hug1


liefs van Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 14:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Valley of Dreams had ik, mooi.! 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 15:41 
Corona....mooi zeg!

Hier kan je de tekst niet kopieren....en het plaatje doet het ook niet...:(


Liefs,
Saskia


Laatst gewijzigd door Skyblue op zo 26 aug 2007 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 15:46 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Mooi he? Ik wist het wel en kwam dit ineens weer tegen.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 17:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
waaaaaaaauuuuuuuuuuuw Nel
ik zag meteen welke ik moest pakken, de groene libel.



o en die klopt precies. leuk zeg dit! thanks schat


Nel, je gelooft het niet. :o ik quote mezelf.
Vanavond was ik wat vroeger thuis dan normaal. Ik maak eten klaar en ga met mijn bord op schoot voor de tv zitten. Ineens hoor ik een ondefineerbaar geluid, komende van achter het gordijn. Ik ga kijken want het geluid bleef aanhouden (overigens geen reactie van mijn honden).
Tot mijn grote verbazing zit er een enorme libelle tegen het raam aan en die maakt met zijn vleugeltjes dat geluid. Ik doe het zijraam open in de hoop dat hij naar buiten gaat. Hij gaat niet weg en blijft dat geluid maken. Ik pak een vegertje in de hoop dat hij daar op gaat zitten en dat ik hem zo onbeschadigd uit het raam los kan laten. Lukt niet. Ik ga weer zitten en ben mijn servet kwijt. ik loop naar de keuken voor een nieuwe en dan is het geluid weg. He gelukkig denk ik. Hij heeft het raam gevonden. Maar ineens is het er weer. Dan gaat de bel. De glazenwassersvrouw komt geld halen. Ik pak mijn knip en vertel dat er een hele grote libelle achter het gordijn zit en ik niet weet hoe ik die onbeschadigd naar buiten krijg. Dan komt mijn Italiaanse buurman ook naar buiten met geld voor haar. Ik vertel hem van de libelle en hij zegt, wacht maar, ik pak hem wel. Waar zit ie.? Ik loop met hem (buiten) naar de plek waar de libelle achter het raam zit en tot mijn verbijstering is het een groene libelle van een prachtige groene kleur. Ineens schiet mij te binnen van gisteren, van die link van jou en ga nog eens goed de libelle bekijken. Ja hoor zo groen als wat. Ongelooflijk. Ik vertel het de buurman, Die luistert met een half oor en loopt naar binnen en pakt de libelle. Au zegt hij, ze bijt me in mijn duim, au au ze doet het weer. Dan loopt hij naar het raam en laat de libelle los. Ik ben nog helemaal onder de indruk. Mijn man reageert hier helemaal niet op dus ik denk ik vertel het aan jou. Mooi he. natuurljk die oude indiaanse gids van me . Wat een ongelooflijke superschat is dat toch. In gedachte heb ik hem 10 zoenen en een heleboel lekker ruikende rozen gegeven en uiteraard bedankt. He, ik word hier helemaal blij van.


Liefs Wikvaya 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 18:49 
Wow! Wat mooi Wikvaya! Zeker een teken van je gids...1hart1

Trouwens dat die man die libelle zo pakte zeg!
Als ik een insect wil vangen doe ik dat met een groot glas en een kaart...maar zelfs dan komt er wel eens een pootje tussen en zo'n grote libelle, weet ik niet....die vliegt misschien ook te snel.
Ze zijn inderdaad heel mooi en ik zie meestal blauwe.(Nooit in huis hoor)
Dus misschien is een groene wel speciaal!

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 20:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Sas, hoi

Ik heb nog nooit eerder een libelle in mijn huis gehad dus ik vind het een teken. dit is zo toevallig dat het niet toevallig is. slaap lekker
liefs Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 14:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
]hoi ]nel. Dit vond ik ook nog. Wel typerend weer. die term Noordamerikaanse indiaan.


De essentie van de Libel staat bij de Noord-Amerikaanse Indianen voor het doorbreken van illusies. Hij is voor hen een boodschapper van verandering.



Een legende vertelt dat de Libel eens een draak was en heel wijs. Hij vloog door de nacht

en bracht licht met zijn vurige adem. Door de adem van de draak kwam de kunst van de magie

tot leven en de illusie van de gedaanteverandering. De draak raakte verstrikt in zijn eigen waan. Hij accepteerde een uitdaging om de macht van zijn magie te bewijzen en veranderde

in een Libel. Hierdoor verloor hij zijn macht.



Als er een Libel in je buurt komt, moet je dus kijken naar wat er verandering behoeft

in je leven.

liefs Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: bijenwastekeningen
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 13:56 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 21 nov 2006 13:28
Berichten: 138
Hey lieve Nel,

Enig die bijenwastekeningen om van te snoepen
heb ze prompt bij men favorieten gezet mooie
liefdevolle richtlijnen zonder meer !
1hart1 bedankt hoor ! :idea: en Liefde

Suzanne !

_________________
I am all that I am
I am all that I can be
All that I need is within me !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 01:23 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Graag gedaan lieve mensen.

Lieve Wikvaya.

Voortaan schrijf ik mijn langere stukken in Word want door die leuke onderhoudswerkzaamheden op de site was ik een heel stuk kwijt.
Ik ben de laatste dagen te moe om weer opnieuw te plaatsen en ook nu weer klaarwakker van de kramp in mijn voeten en hartritme niet lekker ( medicijnen genomen maar dat heeft even tijd nodig om te werken) dus goeie gelegenheid om even het bed uit te gaan en achter de p.c te kruipen.
Die libel die in je huis zat wou er niet uit. Hij beet de buurman niet voor niets.
Wist je dat Aartsengel Michael ook seintjes geeft door een Libel te sturen?
Jaren geleden zat ik bij het columbarium op Westerveld, bij de vijver en het zonnetjes scheen aangenaam, het was herfst en ik zat lekker weg te dromen toen ineens er een groepje libelles aan kwam vliegen en allemaal landden op mijn kleding, behalve een , die ging op mijn wijsvinger zitten. Het was zo’n moment vol magie dat ik de libel op mijn vinger heel dicht bij mijn ogen bracht om hem goed te kunnen bestuderen en hij bleef zitten en keek me aan.
Hun lijfjes waren lang en dun en rood zwart geringd. Ik zei tegen ze dat ze schoonheden waren en ze hebben ongeveer 5 minuten op mijn hand en kleding gezeten voor ze wegvlogen en de laatste ook afscheid nam. Ik was zo intens gelukkig na dat moment. Ze hebben echt een boodschap voor me gehad. ( En ik was vroeger bang voor ze )
Jaren zie je ze niet en nu kom ik ze zelfs achter de flat tegen en er vloog er weer eentje met me mee. Steeds een stukje verder en ik bedankte hem even en toen was hij weg.
Ze zijn er in vele kleuren en soorten. Ook van die grote helikopters en ik, die vroeger bang was voor ze, laat ze nu rustig op me zitten.
Ook heb ik bijzondere vlinderontmoetingen en roodborstjes die me, als ik verdriet heb prompt komen troosten.
Dat doen ze normaal altijd op Westerveld, maar toen ik er een tijd niet heen kon vanwege gezondheid, kwam er 1 op de rand van het balkon zitten en keek me indringend aan.
Nooit zaten daar roodborstjes en ik heb ze ook later niet meer gezien.
Ook toen ik verhuisde naar mijn ruime flat met lift en c.v en ik heel blij was, kwam er toen ik door allerlei zeer nare toestanden erg in de stress zat, 1 roodborstje op het balkon zitten en keek strak naar binnen en ik voelde me helemaal weer blij worden en wist dat het goed zou komen. Het heeft anderhalf jaar geduurd tot een zeer a sociale familie door mijn handtekening actie eindelijk verdween. De prachtig gerenoveerde flat helemaal kapot getrapt en iedereen intimiderend.
Iedereen was al jaren bang voor ze ( ze kwamen uit Irak en ik heb altijd zo goed met mijn andere buitenlandse buren op kunnen schieten) en ook na geprobeerd te hebben te praten kwam ik al snel tot de ontdekking dat het geen leven was met ze.
Ik heb Lichthulp erbij gehad van een aantal mensen en werd goed beschermd door Engelen want er is nog een lelijke aanval geweest op 2 lieve jonge mensen maar alles liep goed af.

Nu woon ik heerlijk en we hebben een vlak waar mensen zelfs vanaf het begin af wonen. Dus hou je Libelles maar gewoon in huis en zet de deur of raam open en ze gaan op hun tijd weer weg.

Veel liefs van Nel.
:idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 13:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
dank je wel lieve schat. wat een prachtig verhaal van je zeg. ik kan me heel goed voorstellen hoe je gevoeld moet hebben met die mooie diertjes zo op je. wat moet jij je toen goed hebben gevoeld zeg, ongelooflijk. :D

slechts 1 keertje heb ik eerder een libel in mijn buurt gehad. stond ik bij een kraampje op de albert cuyp en toen ging er eentje op mijn duim zitten. heel vreemd en die bleef even zitten. in het weekend stuur ik je een pb want die libel is met een hele belangrijke boodschap van mijn geliefde gids gekomen. het is me te privé om op het forum zetten. die boodschap kwam eergisteravond. ik bericht het zondag want morgen ben ik de hele dag weg. het heeft met keuzes te maken dus precies die boodschap van Cora. ik ben er nog helemaal van aangeslagen en onder de indruk


heel bijzonder dat deze diertjes en ook de roodborstjes bij je komen als je in de put zit of even niet lekker bent. dat is toch wel een hele mooie en dankbare ervaring. je wordt inderdaad goed begeleid Nel. wees er maar zuinig op.
Ik heb Cora een mailtje gestuurd want ik vond het leuk om haar dit te schrijven en ik heb ook antwoord. erg lief van haar hoor. hieronder staat ie.
Cora Leder <info> aan mij
details weergeven 01:28 (8 uren geleden)

Lieve Wikvaya,

Dank je voor je lieve berichtje in mijn gastenboek.
Ja inderdaad dat is bijzonder, maar ook herkenbaar bij de keuze maken.
De groene libel was mijn eerste tekening, maar ik wist toen totaal niet wat hij betekende.
Ik was gewoon wat aan het schilderen.
Na de burnouts zat ik in mijn genezingsproces en probeerde me te ontspannen.

Veel later begreep ik pas waarom........

Veel wijsheid bij jouw keuze.
Liefdevolle groet,Cora


http://www.coraleder.nl

Welkom, maak de reis in jezelf....


liefs en dank je wel voor dat lange verhaal. heel erg van genoten. liefs [Wikvaya 1hug1


--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 13:38 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wikvaya

Graag gedaan , ik deel als ik kan mijn mooie ervaringen graag.

Ik zie je p.b vanzelf wel verschijnen en wens je een werkzame zaterdag toe.. :D

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.