LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 06:31

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De zon
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 00:23 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Thema Janne Geraets: Om ons heen - 2

Mediteren met de Zon.


Ooit de Zon gehoord? Nou dat is nu mogelijk. Alhoewel er maar weinig zonnevlekken op het oppervlakte van de Zon zichtbaar moeten zijn, is er de 8e december 2007 zelfs een groep zonnevlekken te zien. Er is juist een tweede uitbarsting geweest in de hoogste klasse. Dit heeft men omgezet in radiogolven.



Ga naar de volgende site en luister naar die zonne-energie uitbarsting!

http://www.heliotown.com/Radio_Sun_Introduction.html en naar

http://www.heliotown.com/SDec6_06X61843UT22MHz.mp3



Probeer je eerst even te ontspannen, sluit je ogen en mediteer even en zet vervolgens de beelden in beweging. Probeer eens te voelen wat dit met je doet, hoe dit je beïnvloedt. Probeer je voor te stellen hoe op die manier de Zon het heelal beïnvloedt. De zonnevlekken zijn momenteel richting aarde gericht. Stel je eens voor hoe ook de geestelijke Zon onze aarde beïnvloedt, hoe het ons hele Wezen doordringt. Wow!!!


Je kunt ook de beelden van deze exlosie zien op

http://www.lmsal.com/solarsoft/latest_e ... sxilm.html


De Solar X-ray Imager aan boord van de NOAA's GOES-13 satelliet registreert de zonnevlekken en uitbarstingen. Er zijn momenteel echter ook hier problemen, waarschijnlijk door de zonne-explosie van 5 december. De sterke zonne-uitbarsting stoort namelijkveel satellieten en communicatiemiddelen. Ook heeft dat weer invloed op het klimaat en het weer.


Een bijkomende effect is dat er zonnewinden ontstaan die voor mooie luchten (aurora’s) zorgt op het noordelijk halfrond. Kijk hiervoor maar eens op:

http://www.spaceweather.com/aurora/gallery_01dec06.htm


Janne Geraets

8 december 2006



Van; http://www.spiritueelmagazineonline.com ... =0&thold=0

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 10:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
By Anna Geroeva, December 8, 2006

The largest electromagnetic energy emission in the last 30 years has been recorded on the Sun, the Shernberg State Astronomy Institute said on Thursday. This energy outburst may damage equipment of space satellites, the scientists say. Doctors warn that the emission is dangerous for those afflicted with cardiovascular illnesses as well as for healthy people.
Scientists at the Shernberg Astronomy Institute of the Moscow State University have reported record-high emissions of electromagnetic energy on the Sun, the biggest since the 1970s. Over the past few days, the volume of sun radiation, or X9, has exceeded the normal level 1,000-fold. The scientists call this phenomenon an anomaly and say that the Sun is now in a stage when sunspots, sources of high electromagnetic radiation, are unusual. “Outbursts on the Sun like this have been extremely infrequent over the past 30 years,” said Igor Nikulin of the Shernberg Institute. “What is more, we have never had a chance to observe such emissions with the sun at its minimal activity.”

Scientists say that the first indications of increased solar activity were recorded on Monday when four sunspots appeared on the eastern part of the visible side of the solar disk. First, the scientists observed flashes on the Sun which were classified as moderate. However, the flashes were followed on Tuesday by massive outbursts of electromagnetic energy. “Such a large cloud of hot plasma has been released into space that even electronic equipment on space satellites may be damaged,” Vladimir Matveev at the Moscow Aviation Institute says.

The Sun’s electromagnetic anomaly has not reached the Earth yet. However, the Earth is expected to reach the sunspots quite soon. The encounter may happen this weekend, scientists at the Shternberg Astronomy Institute report. Igor Nikulin says: “If the area of the sunspots does not diminish in three or four days and the emissions continue, it may have a serious influence on the magnetic field of the Earth.” A cloud of hot plasma from the sunspots will make the Earth’s magnetic field vibrate and will cause a powerful magnetic storm.”

Doctors recommend their patients to keep to a special regime during the magnetic storm. People with cardiovascular illness are believed to be at a particular risk. However, quite healthy people should be on their guard as well. “One should not go overboard with drinking, going to the sauna or doing extra work,” Vladimir Ryabinin, chief physician at the Sklifosovskiy Ambulance Institute, advises. Other doctors suggest that people pay close attention to their health conditions during the days of the magnetic storm and go to consult their doctors in case of any problem.

Source: Kommersant

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 12:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:shock:

ppfff...Miek, WOW indeed.

En nu weet ik natuurlijk niet of dit het echte zonne-geluid is maar ik krijg er wel rillingen van hoor, jeetje wat komt dát dichtbij inene!
En dan die pieken die je duidelijk hoort.
Oh...wat bijzonder toch allemaal!

1harten1


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 18:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Prachtig hoor Miek ,

In eerste instantie was het geluidsfragment van de zonneuitbarsting wat beangstigend vanwege de kracht die er achter schuilt , anderzijds lijkt het een beetje op een bepaald type vuurwerk , maar dan aanhoudend of zware regenval. Bij regenval komen er positieve ionen vrij , dat merk je als je net na een regenbui door het bos wandeld , dan kun je dat gewoon ruiken. Ik vermoed dat dit bij de zonneuitbarsting net hetzelfde is , het vrijkomen van positieve energie dewelke het hele universum overspoeld. Of er nu meer zonneuitbarstingen zijn dan vroeger laat ik even in het midden omdat men dit vroeger niet kon meten of zien , maar dat het een invloed heeft op al wat is , daar twijfel ik niet aan. Het ene zal er gevoeliger voor zijn dan het andere.

Warme zonneknuffel.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 18:35 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Bij deze; http://www.heliotown.com/SDec6_06X61843UT22MHz.mp3
begon mijn hartchakra helemaal te trillen, alsof het op dezelfde frequentie vibreerde, ik had mijn ogen dicht en begon stemmen te horen, maar niet wat ze vertelden.
Mijn handen zijn helemaal geladen, het lijkt wel of ik onder stroom sta, of bruis van energie.
Wauw, als je dit kon omzetten?
Echt bijzonder dit 8)

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 18:44 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Het geluid is precies hetzelfde als ik deze week hoorde toen er een hagelbui losbarstte op het glazen dak van het overdekt winkelcentrum.
Wat je hier bij die energie van de zon, wel kunt horen is een soort tjilpend geluid erbij. Daar ben ik best nieuwsgierig naar.
Ik ben het met Helmut eens dat we niet kunnen weten of het allemaal heftiger is dan 30 jaar geleden. De apparatuur is veel gevoeliger geworden en men kan veel meer van dichtbij zien.

Maar het Universum is een plaats waar we deel van uitmaken en dan voel je je soms best groot en als je rondkijkt op een heldere avond en de sterren en planeten ziet, erg klein.

Liefde en Licht van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 18:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Over jezelf klein voelen gesproken!
Thema Janne Geraets: Om ons heen - 1

Nietigheid van ons bestaan

Door de eeuwen heen heeft men ons geleerd dat wij op aarde het centrale punt zijn waarom heen het hele universum draait. Dat zorgde er ook voor dat allerhande instanties zich macht en autoriteit konden toe-eigenen. Na God was men namelijk de allerhoogste plaatsvervanger van God op aarde. En als men niet deed wat de Kerk wilde, dan werd men uit de Kerk gegooid, kwam men op de brandstapel of werd men verketterd. “Je komt vanzelf wel in de hel.” Angst en onderdrukking was vaak het gevolg.

Neem de kans waar en kijk eens zes minuten naar de prachtige beelden die men heeft genomen met de Hubble telescoop. Zet het geluid aan. Het is wel Amerikaans maar het toont ons de verste beelden in het heelal ooit door de mens genomen en waargenomen. Denken wij vanaf de aarde dat er niets te zien is, maar laat je verrassen


http://dailyvideo.googlepages.com/hubble-deep-field


Indrukwekkend in deze periode van stilte

8 december 2007

Janne Geraets

Van; http://www.spiritueelmagazineonline.com ... =0&thold=0

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 19:09 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Toen ik nog vrij jong was , zei ik altijd al dat er meer planeten moesten zijn met leven. En de wetenschappers maar zeggen, dat kon niet.
Maar voor mij stond het vast.
Prachtige film en het eerste wat ik zag was het sterrenbeeld Orion. :D
Daar staar ik altijd naar in de winter . Ik ben er ooit geweest en mijn dochter heeft dezelfde neiging en keek al jaren naar dat sterrenbeeld, dus zal ze ook daar wel geweest zijn..net als mam, die toen geen mam was.. :lol:

Dank je Miek, voor dit prachtige filmpje en dit is ook weer een fractie van wat ze nu kunnen laten zien.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 08:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Miek..... :cry: kga er gewoon van huilen....
Te groot om te bevatten.
Het denken ontploft.....

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 13:44 
Oh wat een mooi filmpje, nou ja, ik bedoel de inhoud!
Ik kreeg er rillingen van.

Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.