LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 19:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Stel je nu eens voor...
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 17:07 
dat je altijd ergens anders bent geweest en dat je nu in je fysieke lichaam bent. Je hele leven heb je geweten dat er altijd iets niet helemaal lekker zat.

Je besluit er achter te komen wat er is gebeurd en dat is gelukt.

Stel je nu eens voor dat je dan eindelijk in je fysieke lichaam en in je rust terecht begint te komen en dat je voelt dat je op dit moment altijd nog ziek bent door vroeger. Omdat je door hetgeen dat je vroeger hebt meegemaakt geestelijk nog altijd patronen met je meedraagt waardoor je ziek bent in het lichaam.

Mijn lichaam dat nu helemaal gezond aan het worden is doordat ik dat zelf zeg tegen mijn lichaam omdat ik mijn lichaam herprogrammeer.

Mijn handen zijn knuisten omdat ze altijd vastgebonden hebben gezeten en ik ontvouw ze langzaam...

En ik kom thuis en ik huil om mijn handen omdat ze nog zo ontzettend veel pijn doen omdat ze weg komen uit het ontvouwen van vroegere blokkades. Dan lig ik 's avonds op de bank en huil omdat mijn handen nog zo erg steken.

Mijn benen doen pijn omdat er iets tussen zit (nee, niet dat), maar hetgeen dat er tussen zit doet pijn in mijn beleving. Het is een houten balk die steekt in mijn lies. Aan die houten balk is aan het uiteinde een fietsstuur vastgebonden. Touwen, ik ziet telkens touwen, van die stomme rottouwen die om mijn knie-en vastzitten en om mijn voeten zodat ik niet kan bewegen. Wat kostte het haar altijd veel tijd om mij zo vast te leggen als klein kind.

Stel je nu eens voor dat je opstaat en je hebt moeite om je evenwicht te bewaren omdat je voelt dat je altijd achterover bent getrokken toen je een kind was.

En mijn hele lichaam huilt als ik er in beweeg, het huilt aan alle kanten, het huilt met zoveel verdriet omdat het niet vrij kan bewegen.

's Morgens word je wakker en je voeten zijn een en al gekromd door deze rotdingen, je durft ze niet goed neer te zetten omdat je zo bang bent voor wat er zou kunnen gebeuren als je het wel doet.

Ik ben als een gespannen kat die haar rug aan alle kanten kromt met haar pootjes totaal gekromd omdat ik niet met rust werd gelaten vroeger. Als ik toch maar met rust gelaten was vroeger dan had ik een normale ontwikkeling ondergaan.

's Avonds op bed huil ik van de hitte en ziekte die uit mijn lichaam wegkomt, een chronische hitte en ik sleep mijn benen achter mij aan. Een lichaam dat mechanisch helemaal gezond wordt, maar emotioneel zo geblokkeerd. Goh, bewegen opnieuw leren bewegen.

Vergeven mama, ik probeer je te leren begrijpen nu ik opnieuw met mijzelf en mijn lijf in contact kom. Maar het gaan nog niet. Op termijn voel ik en weet ik dat ik je zal leren vergeven. Begrijpen dat weet ik niet of ik het zal kunnen, het zal wel nodig zijn voor vergeving.

Maar vergeten, nee, dat zal ik nooit kunnen. Deze stukken zal ik nooit kunnen vergeten omdat het niet te vergeten is.

Stel je dat eens voor dat je zo bent in het heden...

Dat is de fase waar ik in zit, fysiek gezond worden en geen gedoe met hierboven en het doet pijn, zoveel oude pijn in mijn lichaam.

Pijn omdat ik constant zit in oude terugtrekreflexen van mijn lichaam, pijn omdat ik nog altijd denk dat mijn lichaam pijn heeft en ik er niet in wou zijn.

Ik ben moe en denk nog altijd dat ik pijn heb maar mijn lichaam wordt veilig gebied. Voorzichtig en rustig leer ik adem te halen maar mijn keel huilt.

Lang geleden ben ik gezond geboren en alles binnen in mij is op zoveel vlakken chronisch ziek gemaakt. Ik heb gefunctioneerd zoals ik dacht dat ik moest functioneren, maar mijn levenslust is al zo vroeg gedoofd.

En jij bent er niet meer mama, jij bent er niet meer. Niets kan ik meer navragen over vroeger waarom jij mij zo ziek maakte, niets kan ik ooit nog begrijpen van jou. Hetgeen dat ik mag leren begrijpen is deze wereld en mijn plek en mijn eigen gezondheid waar ik zo voor heb moeten vechten hierin.

Ga maar eens leven in een lichaam dat in principe gezond is maar waarin je zulke heftige blokkades vasthoudt van vroeger.

Er is een kind in mij dat zo intens huilt met de woorden:

" praten mama, had toch gepraat, had alsjeblieft gepraat "


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieve gast, met belangstelling en ontroering lees ik jouw relaas.
Het kan dan ook niet anders dat je een bijzonder mens bent.

1hart1 Afbeelding

Er is een zinnetje wat me heel erg raakt en dat is dit:




Citeer:
...." praten mama, had toch gepraat, had alsjeblieft gepraat "...


Weet je lieverd wat hier bij me opkomt?
Denk je dat het mogelijk is nu met mama te praten?
Of dat je nu iets tegen mama kunt zeggen?
En misschien dat ze nu wel wat tegen je kan zeggen?
Want echt weg is ze niet.....volgens mij.

Maar of ze weg is of niet, het gaat om jouw beleving.
Zou het fijn voelen om iets tegen haar te zeggen?

Intussen zullen wij hier, daar waar de touwen gezeten hebben, jou omwikkelen met vleugels van licht en liefde en zachtheid.
Precies wat jij onder zachtheid en liefde en fijne dingen verstaat.
Zoals het voor jou voelt.

`1harten1 1harten1 1harten1 1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:24 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Mooie Ziel,

Eens zul je weer weten dat je de pijn van de herinneringen kan loslaten. Dat er geen blijvend letsel is, want de Ziel is onschendbaar.
Ik kan het weten , echt ...ik heb het zelf ook geleerd en leef nu weer volldedig mijn leven.

Dat is wat ik jou ook toe wens.

Met veel liefde en Licht. :idea:
Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hey lieverd ,

Wat een kracht heb je in je dat je dit met ons delen wilt. Ik stelde het me eens voor en kwam tot de conclusie dat het helemaal niet gemakkelijk moet zijn voor je. Maar moedig ben je zeker en vooral op de goede weg.

Citeer:
Intussen zullen wij hier, daar waar de touwen gezeten hebben, jou omwikkelen met vleugels van licht en liefde en zachtheid.
Precies wat jij onder zachtheid en liefde en fijne dingen verstaat.
Zoals het voor jou voelt.


En daar sluit ik me volledig bij aan. Ik laat mijn licht even op je stralen en verwarm graag je hart. Ik wens je veel sterkte en liefde in je proces.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Liefs , Helmut

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:36 
Offline
Beheerder

Lid geworden op: do 05 okt 2006 11:08
Berichten: 160
Lieve Gast,

Wat een intens verhaal. Wat een moed toon je, door dit alles neer te schrijven en het aldus weer te beleven.

Hoe herkenbaar is jouw verhaal voor mij en zovelen. Helpt het, lieve Gast, als je weet dat je niet alleen bent?

Woorden schieten me eigenlijk tekort, want het liefste zou ik je laten voelen dat je vrij bent. Alles wat ik nu zou kunnen en willen zeggen zal altijd tekort doen aan de intentie die ik je wil sturen.

Lieve Gast, het is goed dat je hier kwam en je kreeg reeds een liefdevolle reactie. Ik sluit me daarbij aan. Wees welkom en kom steeds terug want wij willen je helpen dragen, tot je tot het volle besef komt dat je werkelijk de weg hebt gezet naar wat je vrij zal maken.

Je moeder is niet meer op deze aarde, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer met je verbonden is. Praat met haar via het woord van de gedachte, geuit door het hart. Wees hierin open en laat haar voelen wat je haar zo graag zult willen laten voelen. Uiteindelijk is dat toch liefde. Heel veel liefde. Laat haar vrij en zegen haar op haar weg die ze thans moet gaan. Jouw zegen zal niet enkel haar bevrijden, maar ook jezelf en je zult uiteindelijk alles los kunnen laten. Je zal ontspannen zoals je nog nooit ontspannen hebt.

Geef nooit het vertrouwen op, want jij bent, net als iedereen een kind van het licht, een kind van God en begiftigd met Zijn scheppingskracht. Durf los te laten en naar die oh, zo mooie toekomst te kijken. Een toekomst met grenzeloze mogelijkheden, een toekomst gevuld met licht en liefde.

Wees niet bang voor de terugval en de twijfel maar weet dat dit nodig is om je los te maken van wat ooit was.

Wij allen zullen je graag in liefde bijstaan en weet hierbij dat jij ons net zoveel schenkt als wij jou willen schenken.

In alle vriendschap,

Jan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 20:32 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve gast,

Sluit me aan bij het omwikkelen met vleugels van licht , liefde en zachtheid. Wat jij onder deze verstaat.
.......1hart1..........

Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 01:00 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lief lichtje

Afbeelding en een dikke Afbeelding knuffel flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 05:58 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Als een geknakte knop van een lotusbloem,
waarin alle schoonheid van het leven besloten ligt,
de boodschap van de ziel, ondanks pijn en doem,
zachtjes liefde tevoegd en het hart verlicht,
Dan komt daar die hand die geborgen verbind
de bloem rechtop zet zodat het vertrouwen beleefd
geeft water en voeding en liefdevolle zorg die bemind
Wij zijn allen één, die hand is van ons en van jou die om jou geeft.

Grumbler

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 14:48 
Hallo Lieve Gast,

Ik kan mij er iets bij voorstellen...

van het beleven van jouw verleden wat je hier zo intens beschrijft.
Ik kom even innerlijk naast je zitten en vraag je liefdevol of ik jouw pijnlijke handen heel even zachtjes vast mag houden.

Het gevoel hebben dat je ooit van een ander oord gekomen bent, maar nu bewust aan het worden bent dat jouw ziel nooit weg geweest is en altijd al deel uitmaakte van het gehele bestaan, maar nu hier leeft op deze wereld binnen het hier en nu.
Bewust worden dat je in een lichaam opgesloten zit wat nu pijn en tranen oplevert, zijn de gedachten van alle herinneringen wat door het denken is achter gelaten.

Kom lieverd, sluit even voor een moment je ogen en haal even diep adem en zucht de spanning even van jouw pijnlijke leven weg. Kijk innerlijk naar je herinneringen, hoe jouw leven bij je moederlief begonnen was.
Kijk eens naar alle herinneringen, de mooie en de minder mooie, zij vertellen jou welke weg je aan het gaan bent. Een weg van kompleet worden en daar kan de pijn jou soms bij helpen, want hoe kon je anders het bewustzijn laten werken?

Stel je nu eens voor dat jij het denken kon beheersen en alles ongedaan kon maken wat er ooit binnen jouw leven verkeerd gegaan is en al deze gedachten los kan maken en kan gaan verwerken zodat je het pijnlijke leven achter je kan gaan laten.

Jouw gedachten worden getraind om een boodschapper van de ziel te worden. Als je elke gedachten kon gaan volgen, zou je de ziel van emoties beter begrijpen en herken je wie je in werkelijkheid bent. Je zou betere keuzes leren maken in wat je wel en niet wil bereiken binnen je leven of wat je wel of niet wil ontvangen in het leven. Leren op te komen voor jezelf om nadien te kunnen zeggen, kijk hier ben ik dan. Je bent op weg om jezelf te gaan herinneren, dat jij in wezen uniek bent binnen jouw persoonlijkheid die het karakter vormt.

Je hoeft je lichaam niet te herprogrammeren omdat het lichaam geen bewustwording kent.

Durf van jezelf te houden zodat je van de ander houden kan. Het liefhebben van jezelf is het moeilijkste om mee om te gaan.

Zeg eens tegen jezelf dat je welkom bent, hier op deze wereld, bij mensen die van je houden. Ook jouw moeder houdt nu nog heel veel van je en dat is het moeilijkst te begrijpen, als je de troost van haar even kwijt bent.

Ik kijk naar je lieve mooie handen, die gebald zijn als vuistjes en zie hoe boos jij op deze wereld bent, de angst die je hier mee wilde verbergen, omdat je dacht dat er niemand van je houden kon.
Ik zie je moeder, net als jij, huilen van vreugde toen zij bij je geboorte al jouw vingertjes en teentjes na telde. Vreugde zie ik op haar gezicht als zij ziet, dat je een voor haar een perfecte baby was. Zij wilde je troosten maar kon het niet, ook zij was, net als jij nu, bang voor de aanraking van liefde.

Neem je innerlijke baby eens op je arm lieverd en vertel het dat het perfect op deze wereld gekomen is en neem de kleine baby handjes en kijk eens, zijn ze niet mooi?

Leg eens jou grote hand op het borstkasje van deze kleine lieve baby en zeg, “Wees welkom lieverd.” en “Wat ben je mooi.” Knuffel jouw innerlijke baby en schenk het die liefde dat het nodig heeft om door te groeien in dit leven. Troost jouw innerlijk baby en lieverd, hou deze baby even heel dicht en teder tegen je aan en fluister heel zachtjes, “Jij bent van mij en ik van jou en wat er ook gebeurd in dit leven, ik zal er voor je zijn, als jij mijn hulp nodig zult hebben bij het opgroeien van jou persoonlijkheid.”

Ik kijk naar de bank waarop je ligt te huilen en neem jouw hoofdje op mijn schoot en een zakdoekje om je traantjes weg te vegen en ik geef je een klein kusje op je voorhoofd en trek een deken over je heen en zeg tegen jouw lieverd, huil maar even, ik laat je niet meer alleen. Vertel, huil je verdriet eruit en voel hoe jou dit onrecht is aangedaan door onbegrip van anderen, maar jij lieverd, trok het je o zo aan. Rust uit lieverd en haal eens diep adem en zeg tegen jezelf, ook ik heb mijzelf een stukje onrecht aangedaan.

Ik streel zachtjes over je rug en voel hoe jij jezelf in balans probeert te houden en de kracht zoekt om overeind te blijven. Je vraag je af, waar moet ik heen of welke kant moet ik op gaan? Ik voel jouw angst om het verkeerd te doen in het leven, je durf niet verder te gaan, je voelt je zo onzeker.

Jouw moeder wilde jou niet bewust pijn doen, zij houdt van je, zij wist niet hoe ze jouw innerlijk bereiken moest. Want ook zij was het slachtoffer geworden van haar eigen opvoeders en dat was door de onkunde van deze maatschappij. Jouw moeder is net als jij dezelfde weg gegaan en dat is die van innerlijke pijn.

Stel je nu eens voor dat jij niets zou mankeren, had je dan ooit die liefde kunnen ontdekken, waar jij nu al zolang naar op zoek bent? Nee lieverd, dan had jij niets van de ander en jezelf begrepen.

Masseer je kleine baby lichaam en als je het stilletjes gekoesterd en getroost hebt zeg dan heel zachtjes: als je strakjes zult gaan staan en begint te lopen, zul je wat vrij kunnen zijn in het bewegen en de pijn zal meer gaan verdwijnen.

Verzet je niet langer tegen de lieflijke aanraking, want dat is nee zeggen tegen het leven. Ik help je mee te kijken naar jouw baby en kijk eens lieverd, als jij jouw innerlijke baby masseert, zal het zich niet verzetten, want het weet dat het goed is, wat het overkomt om later te kunnen wandelen met een blijde lach van verzuchting van liefde. Binnen het Licht en jouw leven ligt de kracht.

Je bent op weg gegaan om jezelf beter te leren kennen en als je kunt zeggen, ik kan mijzelf vergeven van wat ik instant gehouden hebt, dan heb je inzicht gekregen over je moeders leven en kan je ook haar vergeven.

Je zal mooie en minder mooie herinneringen onthouden en het een plek gaan geven, zodat je andere mensen kunt gaan helpen, door een voorbeeld te zijn van hoe jij er uit gekomen bent. Maar lieverd, daar is het nog wat te vroeg voor. Niemand verlangt van jou dat jij een herinnering vergeet. Alleen jij kan zeggen: het is goed geweest waar ik van leren mocht.

Je moeder huilt met je mee, van vreugde en verdriet. Zij is trots op je omdat je al zover gekomen bent, want wat haar was ontnomen om te leven was een stukje aan levens vrijheid, vast gebonden zijn in een wereld van andermans wil, die haar gedwongen hadden om door te gaan in een leven dat zij niet wilde. Zij wilde de liefde vasthouden om het aan jou door te kunnen geven. Ik zie je moeder huilen en ze legt op elke schouder van je een hand en zij zegt tegen je lieverd. Ik hou zo ontzettend veel van je, van hoe je naar deze wereld gekomen bent........


Veel liefde, licht en kracht zend ik naar je toe, Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 10:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:39
Berichten: 507
:thanks: jullie beiden, onbekende gast, en Samoeray, voor de herkenning en jullie woorden die mij diep raken. :idea:

_________________
Reveal the Goddess in you


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 18:26 
Lieve gast zonder naam,

Op dit forum mag je delen wat je wil delen.
Met liefdevolle aandacht lezen wij je berichtje(s).
Telkens wanneer het lijden in ons liefdevolle aandacht krijgt,
verliest het aan kracht.
Door ons bewust te worden van onze innerlijke knopen, raken wij ermee vertrouwd en kunnen wij er vrede mee sluiten.
Ik weet dat het niet gemakkelijk is je hart te openen, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel lukt op den duur.

dag lieverd,

in gedachten plaats ik hier een plaatje van een opengaande roos

liefs Thyrza


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 18:46 
Enigszins beschaamd las ik jullie opbeurende teksten omdat ik mijn naam er niet onder had vermeld en jullie niet zagen dat ik het was. Ik ben het dus... Kimm

Dit zijn dus mijn aardse stukken waar ik in terecht kom. Een kind dat enorm vermoeid is door de gebeurtenissen van toen. Gelukkig een heel opbeurend bericht: de latjes bij mijn enkels zijn dinsdagmiddag tijdens een EMDR behandeld. Erg vervelend waren deze dingen. Om mijn enkels zaten aan de buitenkant dus die stomme latjes gebonden met drukpunten precies onder mijn enkelknobbels. Als kind lag ik dus altijd dood- en doodstil omdat iedere beweging bij mijn benen en heupen pijn veroorzaakte. Dit is nu goed terug te zien omdat ik vaak nog op de bank lig te angstig om te bewegen of lig te zweten. Het resultaat na de EMDR is nu dat ik mijn voeten en enkels goed begin te bewegen, voorzichtig nog en wat angstig. Ik vertrouw het allemaal nog niet zo erg om mijn lijf te gebruiken.

De houten constructie die nog helemaal bij mijn benen is vastgebonden is stervensvervelend. Mijn hele onderlijf is verstard. Ik voel ook dat door de constructie een scheefstand is veroorzaakt in mijn lijf en een beschadigde zenuwbaan. Nu nog zien hoe ik deze ga genezen. Afschuwelijk hoe ziek een moeder iemand kan maken.

Ik ga nu eerst de enkels en voeten losmaken en over drie weken krijg ik de EMDR voor die rampzalige stellage om mijn benen. Tegen die tijd zal ik wel dusdanig bewust genoeg zijn van dit trauma en het wel weer zo ontieglijk zat zijn dat het goed opgepakt kan worden door EMDR. Maar goed, de komende drie weken zal ik wel weer heftig in dat traumagebied gaan zitten. Ik sta er werkelijk versteld van wat het doet met een mens als je dit soort dingen op jeugdige leeftijd meemaakt.

De EMDR is nu nog genezend voor mijn lichaam en ziel (ik heb er al 8 gehad en iedere keer daal ik meer in in mijn lijf). Ik zal er denk ik nog wel een stuk of 5 nodig hebben, maar het is zo'n effectieve heelmethode voor trauma's. Ik hoop dat ik het einde van dit jaar er helemaal door heen zal zijn met mijn blokkades in mijn lijf. Gelijktijdig zoek ik garanties voor dit aardse leven, maar goed ik zie wel

Verder begint mijn huidige genezing mij en mijn vriend uiteen te drijven. Hij zit ook in stukken van zijn jeugd die hij zoekt. Het typische is wel dat we telkens synchroon gelopen hebben. Was ik bezig met een bepaald deel van mijzelf, dan was hij het ook. Maar ik begin nu met sprongen vooruit te schieten in de aardse realiteit terwijl hij het nog heeft over volle maan en bepaalde data waarop iets gaat gebeuren en ik zoiets heb van: waar heppie het over ?? Hij wou 1 keer bij de EMDR aanwezig zijn en heeft de hele weg terug stilletjes ineengedoken naast mij in de auto gezeten. Ik had hem gewaarschuwd dat ik dwars door angststukken, machteloosheid en een stuk agressie zou heengaan die ik als kind had meegemaakt. Dit sta ik zelf ook toe, anders genees ik niet. Het is verschrikkelijk om in een herbeleving terecht te komen van vastgebonden zijn. Eenmaal thuis zei hij een beetje teneergeslagen dat hij had onderschat hoe heftig het is geweest wat ik heb meegemaakt als klein kind. Ik was er simpel over en zei dat het mijn stukken zijn die ik verwerken moet. Maar hij heeft al 3 dagen niet meer gebeld. Waarom ? Ik denk er verder niet over na, ik wil er doorheen. De therapie kost mij veel geld, maar nu ram ik ook al het laatste er doorheen. Ik word gezond en wil leven en daar gaat het om !

Verder zit ik nog met nawee-en van die twee entiteiten in mijn lijf die er altijd in hebben gezeten sinds ik 3 jaar was. Ik heb ze er fiks uit kunnen boxen, maar nog altijd voel ik hun restenergie-en uit mijn lijf wegkomen. Gewoon ENG !!! Ik liep vanmiddag rond en in 1 keer hoorde ik nog na-echo's: ohoh, ze is zo makkelijk te pakken te krijgen. En ook hoe ze synchroon in mijn lijf hebben gezeten, ik hoor soms nog hun stemmen, terwijl ze al lang uit mijn lijf weg zijn en ik niet meer verbonden ben. Maar mijn lichaam herinnert het zich.

Toch ben ik volledig los van deze energie-en, maar zijn het gewoon echo's uit het verleden. Ik zit in mijn lijf dat ik nu genees en om mij heen voel ik gewoon een fikse zwarte wolk van uitstoot van negatieve dingen (behoorlijk donkergrijs vaak), maar het komt nu goed uit mijn lijf weg.

Verder Samoeray en allemaal... dank je wel voor je lieve woorden, ik moest heel wat weg slikken, totdat ik niet meer weg wou slikken en huilde om alles dat er met mij is gebeurd. Te triest gewoon.

Liefs en licht van genezende Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 18:56 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Vol van bewondering voor jouw hoor Kimm...
Dat je zo durf te voelen, en los te laten, dat zal heel, heel zwaar zijn voor.
Maar ook zo prachtig, dat je gekozen hebt voor het leven.
En je lijf weer in zachtheid voelbaar mag worden.


Je bent moedig en krachtig Meis.
Ik kan niet anders zeggen.

Met lieve groetjes Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 00:06 
Hallo Lieve zonne-elfje,

dank jewel voor het plaatsen van je lichtje Zonne-elfje.

Veel liefs en een warme groet,

Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 01:42 
Hallo Lieve Kimm.

Al had je nu ook je naam niet geschreven of bekend willen maken, dan had ik het niet erg gevonden maar begrepen. Al was je annoniem gebleven dan was het jouw keuze om dit zo te doen, dus lieverd, je hoeft je niet beschaamd te voelen. Mag ik aan je vragen wat de afkorting betekend van: EMDR. Neem voor jezelf de tijd en kijk wat je lichaam aan kan.

Ik weet wat je ervaart en het is beslist niet leuk in tegendeel zelfs. Je kan als je wil jezelf een deeltje helpen bij het genezingsproces, misschien heb je wat aan het bericht wat ik je hierboven beschreef. Verder zal ik nog een stuk plaatsen van wat ik met Ruht en Patrick beleefde in het weekeinde en heb mooie inzichten ontvangen hoe we verder kunnen als we ziek zijn en de pijn zo enorm ervaren . Misschien kan je het aanvullen bij jou genezingsproces die je aan het gaan bent. Je hoeft fysiek niets te doen alleen het enige wat je kunt doen voor jezelf is het laten gebeuren, binnen laten komen.

Ja lieverd het is verschrikkelijk hoe je moeder jouw benaderd heeft, maar ook zij beseft nu dat zij het niet goed gedaan heeft en reageerde toen vanuit onmacht. Ik weet wat het doet op jeugdige leeftijd en wandel al 51 jaar met een ziek lichaam wat verder kapot gemaakt is door anderen die dachten het beter te kunnen genezen, maar in werkelijkheid had ik het beter geweten maar kon ook niet anders dan naar deskundige te luisteren en verder buiten dit alles om heb ik heel wat boosheden moeten overwinnen en soms laat ik nog wel eens een traantje waarom de ander mij mishandelde of seksueel misbruikten. Nu na zoveel jaar kan ik niet meer boos zijn op de ander omdat ik hun onwetendheid zie, vanwaar ik ook al zolang mee geworsteld hebt. Nee ik hou van mijn ouders en mensen die mij pijn gedaan hebben en ik deze pijn liet aandoen. Vergeten kan ik mijn trauma's van toen niet en met het gevolg wat zij fysiek bij mij gedaan hebben, maar och lieverd, wat ben ik sterk geworden en kreeg een schat aan innerlijke rijkdommen, wat bij de ander ontbreekt omdat zij nog een lange weg moeten af leggen om die liefde te kunnen ontvangen.

Jouw vriend is heel gevoelig en verwerkt het allemaal op zijn manier en als hij voor je bestemd is zal hij er zeker voor je zijn. Maar ook heeft hij al een stukje verleden gehad met wat hem pijn gedaan heeft en begrijpt hij zijn eigen pijn, dan zal ook hij jouw pijn begrijpen en zich niet laten wegdrijven door van wat jij beleefd hebt vanuit het verleden.

Je hoeft niets meer weg te slikken huil het eruit van wat je dwars zit, en ik geef je gewoon een flinke lange lichtzakdoek aan waar ik je tranen mee weg veeg en jij je neus in snuiten mag, He lieverd ik ben trots op je en geef je even, als het mag van je, een zachte knuffel. Het komt goed met je, echt waar. En ik brand even een lichtje bij je omdat ik je waardevol vind.

Veel liefs en een warm groet van,
Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 18:46 
Dank je wel lieve Samoeray. Het klopt inderdaad dat mijn vriend ook zijn eigen stukken te verwerken heeft. Ik laat hem rustig met rust. Ik voel er ook bij dat wij wsl. tijdelijk bij elkaar zijn om door deze stukken heen te gaan, anderzijds heb ik het gevoel dat hij het wel eens kon zijn. Het brengt ons allebei in verwarring.

In antwoord op jouw vraag: EMDR staat voor Eye Movement Desensation Rapidly. Kort samengevat houdt dit in dat je terug moet gaan naar de herinnering van pijn en vervolgens gaat de therapeut met de hand voor je heen en weer zwaaien op een dusdanige manier dat de linker- en hersenhelft gesynchroniceerd worden en je er toe in staat bent om het trauma te verwerken op zowel fysiek als geestelijk niveau. Dit werkt dus erg goed omdat de ene laag na de andere laag geopend wordt na iedere EMDR-sessie.

Gisteravond lag ik weer helemaal in shock door alle pijn die ik doorstaan heb als kind. Bij mijn schouders achter zijn ook rare dingen gebeurd waardoor ik bewegingsbeperkingen ervaar en mij nog niet vrij beweeg. Ik vloog hier middenin en werd mij bewust dat ik als klein kind heel vaak het bewustzijn heb verloren door de enorme pijnen in mijn lijf. Gewoon totaal flauw vallen van doffe ellende. Ik lag op de bank en moest mij echt mijn lijf inademen: dit houdt ik niet vol, dit houdt ik niet vol, dit is onhoudbaar. Dit houdt mijn lichaam niet vol. Dit kan ik niet aan. Vervolgens trad ik uit vanwege de pijn en ging met tegenzin weer mijn lichaam in en toen beet ik weer mijn tanden op elkaar met de gedachte: het is mijn lichaam NU. De pijn is zo voelbaar dat ik van ellende niet weet hoe ik moet bewegen. Totaal gekrepeerd en beurs geslagen stond ik op. Tegenwoordig sta ik zelf op in mijn lichaam, maar totaal kapot aan alle kanten. Staan en lopen voor het eerst van mijn leven. Wakker worden.

De EMDR die ik pas over twee en een halve week zou hebben heb ik vervroegd naar a.s. dinsdag omdat ik dit simpelweg niet volhoud. Ik wil in mijn fysieke rust indalen, maar gil het telkens opnieuw uit van de enorme pijn. Ik krepeer in mijn lijf door vroeger.

Op de een of andere kromme manier ben ik er nog niet toe in staat om de koppeling te maken dat mijn lichaam goed in orde is en ik er rustig in aanwezig kan. Ik vlieg telkens in oude pijnen van toen ik mijn lijf achter mij heb gelaten.

Hyperventilerend zit ik er dan: het komt goed, het komt goed, het komt goed, ik kan telkens nu ook rustig uithijgend op de bank zitten van: okay, okay, rustig en kalm zijn en nu hier verder leven vanuit het hier en nu.

Het stomme is dat ik nooit een rustig fysiek bewustzijn heb kunnen opbouwen. Als iemand ooit wel eens rustig is geweest in het lijf en dan te pakken wordt genomen op wat voor manier dan ook dan weet diegene waar die naar toe terug gaat en wat die persoon terug kan krijgen. Maar zelfs dat is bij mij nooit opgebouwd doordat ik constant uitgeput raakte als kleine baby.

Ik kom hier wel doorheen, dat lukt mij, dat voel ik. Als ik deze pijnen niet bewust verwerk kan ik het niet los laten. Het houdt niet op. Ik dacht dat het simpel zou zijn dit te verwerken. Ik heb het altijd simpel gehouden, maar het is vele malen erger geweest dan dat ik had verwacht.

Liefs en licht van Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 17:40 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Kimm,

Je kunt de kleur smaragd groen gebruiken om oude pijnen uit het verleden los te weken. Ook ik heb 60 jaar na dato vaak nog van dit soort oude pijnen, cq fysieke herbelevingen van gebeurtenissen uit mijn kinderjaren. Ze treden onmiddellijk op als ik in een nieuw gebiedje in mijn lichaam incarneer.

Sterkte en liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.