LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 17:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bijna doodervaring van Do
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 08:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 04 okt 2006 06:50
Berichten: 52
Mijn verhaal van mijn bijnadoodervaring.

"S`morgens vroeg toen ik wakker werd rook ik de lucht van de dood. Ik werkte 8 jaar op een terminale afdeling en herkende die lucht. Ik zoek pen en papier, wil mijn nog ongeboren kinderen schrijven, zal ik ze ooit zien? Ik sus m'n gevoelens weg: "Het is vast angst voor de bevalling".

Na de keizersnede word ik wakker op de uitslaapkamer. Ik klappertand en kan mijn lichaam niet stil houden, ik heb het zo koud. Na een tijdje mag ik dan toch naar de afdeling. Ik lig alleen op een kamer, dan zie ik een zuster binnen komen, ze gaat weg en er komt nog een zuster en de dokter. Tensie 30 / 20, hoor ik iemand zeggen en ik denk nog: "Nou dat gaat niet echt lekker zeg". Dan hoor ik: "Er is geen pols en tensie meer", "ja hoor" denk ik. De arts controleert het nog eens, zijn gezicht is bezorgd. Hij loopt naar het raam, balt zijn vuisten en ik hoor hem zeggen: "Ze is er niet meer".

Ach denk ik, hij draait zich straks om en dan zeg ik: "Hallo!" Wat zal hij dan schrikken. Hij draaide zich om maar het "hallo" kan niet uit mijn mond komen. Heel rustig denk ik, ik steek mijn hand wel even op en dan vliegt de angst door mijn lijf als ik merk dat mijn lichaam het niet meer doet. Ik ben toch niet, wel nee, ik ben niet dood, ik zie ze naar mij kijken. En dan zie ik dat ik naar mijzelf kijk van boven af, erg verwarrend.

Iedereen gaat weg ze zeggen niet waar ze naar toe gaan, ben ik dood voor hen? O nee hè, ze komen mij straks toch niet afleggen? Hebben al die mensen die ik zelf heb afgelegd dit ook allemaal meegemaakt? Ik voel dat ik mij schaam. O, ik ben zo bang.

Mijn lichaam functioneert niet meer. Ik kan nu door muren en ramen, gewoon via mijn gedachten, afstanden bestaan niet. Ik wil afscheid nemen en ga naar het huis van mijn ouders. Ik zie mijn moeder en zeg: "Dag mam". Nu raak ik nog meer verward en verontwaardigd, mijn moeder loopt bijna door mij heen en ziet mij niet. Dan ga ik naar mijn man en voor ik het weet sta ik in de keuken van het verpleeghuis waar ik werk. Hij praat met een zuster en geeft haar rollen beschuit en een zak met muisjes.
(Later ben ik er achter gekomen dat dit ook zo gegaan is). Ook hij reageert niet op mij hij neemt mij niet waar. Verdrietig en angstig voel ik me. Ik sidderde, wat gaat er nu met mij gebeuren hemel of hel? Ik dwaal verder af en kom in een soort tunnel, voor mij zie ik een soort grote bioscoop. Ikzelf heb de hoofd rol in de film en ik kijk naar mijzelf. Mijn leven trekt aan mij voorbij, heel snel, ik beleef van alles opnieuw inclusief het gevoel en de emoties die ik toen had, heel intens. Maar Ik beleef ook de emoties die ik bij anderen heb teweeggebracht. Ik moet zeggen, ik schaamde mij vaak genoeg. Dit gaf mij inzicht in mijzelf, in mijn handelen en mijn gevoelens. Ik kon toen heel helder denken.

Ik sidderde opnieuw en voelde dat ik verder weg ging, weer die angst wat nu hemel of hel - grote verwarring. Ik had geen contact meer met de aarde. En was mij ervan bewust dat ik deze situatie niet kende. Angst en grote eenzaamheid.

Toen voelde ik een warmte op mijn lichaam vallen. Ik werd opgepakt. "Ben jij het oma?" Ja ik herkende haar. Haar gewaad zo mooi, haar gelaat onherkenbaar, maar ik wist gewoon, dat zij het was. Ik voelde haar liefde en een onbeschrijfelijke rust in mij komen zo lief zo veilig zo`n vrede.

Ze droeg mij naar een overweldigend licht dat dwars door mij heen ging. Het doordrenkte mij en in grote verwondering werd ik één met dat wonderlijke en liefdevolle licht. Ik voelde mij één met alles en kon heel helder denken, doorzag alles en dacht nog: "Dat is makkelijk". Het was als of ik steeds verder kon kijken en ik verwonderde mij, zo mooi! De liefde en warmte van het licht zorgde dat ik mij er veilig en geborgen voelde.

Toen liet ze mij los en door dit licht ging ik het laatste stukje alleen verder naar het grote licht. Oma bleef achter mij. "Was dit God", vroeg ik mij verlegen af. Ik vroeg in gedachten aan het Goddelijk licht of ik naar mijn pasgeboren kinderen mocht, ik had ze nog niet gezien. Het licht vroeg mij: "Waarom", en ik antwoorden het licht: Omdat ik wil dat ook zij U leren kennen". De aanwezigheid van dat Goddelijk licht zo dichtbij! Het voelde zo groots! Geen angst, maar de mooiste en liefste vrede die ik ooit kende. Maar ik was me ook bewust van een grens. Ik wist dat als het licht me niet terug zou laten gaan ik over die grens zou gaan, nog verder het licht in. Dat ik dan volledig over zou gaan en niet meer in mijn aardse leven terug kon komen..

Nu begreep ik het: "Onze Vader die in de hemel is". Zoals mij kinderen wel eens vragen of ze iets mogen en ik dan als moeder denk: "Waarom ook niet". Zo voelde ik Hem als mijn Vader die wist waarom ik terug ging. Hij zei: "Ga maar". Hij liet mij gaan met wat ik later heb leren zien een cadeau. Namelijk, dit te kunnen delen met hen die angst hebben voor de dood.

Geen hemel of hel, het is Goddelijke liefde die niet oordeelt maar inzicht geeft in je eigen handelen en gevoelens. Je mag in die mooie warme liefde en zijn bescherming naar jezelf kijken. Je wonden en littekens van de pijnlijke lessen van je leven op aarde worden bloot gelegd. Het Goddelijke licht, laat je naar jezelf kijken, en wil dat je inzicht in jezelf krijgt, terwijl het licht je met zijn grenzeloze liefde beschermd en de lessen van dit aardse leven laat begrijpen .


Ik hoor: "Tensie 40". En voor dat ik het allemaal goed door heb, ben ik weer terug, Do in hetzelfde jasje maar geestelijk zo anders.
Eèn met heimwee naar de onvoorwaardelijke liefde en de warmte van het licht, maar ik weet het is niet voor niets gebeurd, ik mocht het immers nog met u delen.

Dit verhaal heb ik willen schrijven om de angst voor de dood weg te nemen. Moge de boodschap die het licht mij meegaf, mij de kracht geven om te leren leven zoals het licht in mij is, en dat ik dat met anderen in mijn leven mag aangaan."


Afbeelding

_________________
"De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze poort opent,is liefde"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 11:10 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Do

Wat prachtig he? Ook ik heb 11 jaar geleden een Bijna Dood Ervaring gehad en mijn leven is helemaal anders geworden. Mijn hart stond stil door longembolieeen en het is nog een wonder dat ik leef ( medisch gezien dan )

Na reanimatie kwam ik weer terug. Op dat moment had ik alleen de herinnering aan de woorden : Je krijgt zware taken en ik voelde dat ik teruggestuurd was. Ik ben eerst boos geweest want ik wou eigenlijk niet maar iets in me heeft toch gekozen voor doorgaan. Later heb ik gezien war ik was geweest en ik denk dat als ik die herinnering meteen had gehad , ik gekozen zou hebben voor de mooie Thuishaven.
Binnen twee maanden kwamen de zware taken en als ik de Aardsengel Gabriel niet gezien had dan denk ik niet dat ik het allemaal had kunnen verwerken.
Mijn ervaring later is dat ik meer helderziend en voelend werd en vorige levens heb kunnen zien om evt. trauma's in dit leven op te lossen en reizen kan ik nu ook zo door die dimensies.

Ja, God is Liefde , twee jaar geleden maakte ik bewust contact en tot mijn grote verrassing bevond ik me in een Veld van Liefde en Bewustzijn en was ik deel van die energie en tegelijk stroomde het door me heen.
Ook Ed ( is tegenwoordig niet vaak meer op het forum ) heeft die reis gemaakt en dat doet mij beseffen dat het voor iedereen zo kan gaan.
We zijn allemaal afsplitsingen van die prachtige Schepper , dus ook delen van hem/haar.

Wat kijk je anders tegen de dood aan he?
Dood is voor het aardse pakje en onze ziel gaat door.

Liefde en Licht van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 11:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 04 okt 2006 06:50
Berichten: 52
Lieve Nel ,

Wat heerljk jou verhaal ,ook ik was boos dat ik weer terug was heb best wel moeten vechten hier weer te willen zijn ,maar mijn lichtjes mijn drie kinderen die hielden me hier en gelukkig maar Nel we hebben een taak .
Ook al willen we er eest misschien niet zo aan of weten we ook niet hoe en wat .
Dat word ons zo langzaamer hand wel weer meer duidelijk ,ja ook ik ben veel gevoeliger geworden ook daarmee moet je leren omgaan .
Met je nieuw ZIJN en ook je omgeving .

Lieve Nel ,het is heerlijk als je bewust contact kan maken met die liefde daar weer in je bewustzijn.
Die liefde is zo mooi is onvoorwaardelijk .

Mag ik jou vragen hoe ging gaat jou omgeving er mee om ,en hoe gaat het nu met jou .

Ja nel je kijkt heel anders tegen de dood aan maar ook tegen het leven he .
Het is een waar Godsgeschenk een geschenk van grote liefde om dit mee te mogen maken al heb ik wel dit jaren niet zo gevoed omdat veel mensen in mijn naarste omgeving hier niet open voor stonden en niet wisten en weten misschien wat dit met je doet .

Bedankt voor je bericht fijn om met je te mogen delen is erg waardevol .


Kan je wat meer vertellen over het reizen door die dimensies .

Met de warmte en licht uit mijn hart dankbaar dat ik je tegen mag komen

Do :wink:

_________________
"De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze poort opent,is liefde"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 11:58 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Do!
ppfff..schat ik zit hier te huilen hoor, van ontroering.

Wat heb je een prachtige ervaring gekregen, ja nét als cadeau.
Als enorm inzicht wat je naar hier mag komen brengen.
Als wijsheid, als tja......wat allemaal... :lol:
Wat een taak!! 8)

Wat beschrijft je dit mooi en helder?
De verwondering dat dingen allemaal zo makkelijk gaan daar aan de "andere" kant.
De verbazing eens je overleden bent en het kennelijk zelf niet doorhebt?
Wat is het dan toch een klein stapje zoals jij het beschrijft.

Dank je wel voor je mooi relaas.
Ik zal hier nog dikwijls aan denken.
Er straalt zo een blijheid en hoop uit.

1hart1 Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 12:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 04 okt 2006 06:50
Berichten: 52
Lieverd ,Ruthazel

Het raakt je he, je tranen maar het is goed het mag het is mooi dat dat zo op je mag inwerken. en je mag raken en dat is ook weereen cadeau voor mij ,dan is het door gegeven wat de bedoeling was je aan te raken met het licht en de warmte je te laten voelen hoe de overgang is ,dat we niet bang hoeven te zijn om naar huis te mogen gaan.

Weten jullie ook hoe goed het mij doet zoals jullie reageren .

Lieve Ruthazel je straalt zelf ook heel veel warmte uit bedankt daarvoor.

Mijn dag kan niet meer stuk hoor ben blij met jullie

Geef je de warmte uit mijn hart ,Do
:lol:

_________________
"De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze poort opent,is liefde"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 12:29 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Do

Van mijn hartstilstand het ik ritmestoornissen overgehouden en ik heb nooit meer mijn vroegere energie teruggekregen.
Fibromyalgie , maar dat heb ik goed onder controle en nog wat gezondheidsproblemen. Toch kan ik er uiteindelijk mee omgaan. Drie en een half jaar geleden werd ik op mijn fietsje aangereden door een auto en weer werd mijn leven gered. Als je de klap had meegemaakt dan had ik dood moeten zijn maar vlak voor mijn hoofd de grond raakte , voelde ik in een flits een hand die me ondersteunde, zodat het beperkt bleef tot een hersenschudding, lichte whiplash en kneuzingen in het gezicht. En de nodige gekneusde ribben en blauwe plekken.
Weer een Engel op mijn pad en toen kon ik een p.c kopen en kwam op het Lichtwerkers forum terecht. Er zitten hier een heel stel oudgedienden ( heerlijk is dat ) en Ed organiseerde in zijn kantoor in Vlaardingen, een samenkomst met 40 lichtjes. Dat werd een onvergetelijke dag , vol van prachtige energie en herkenning.

Mijn verhaal van de BDE kon ik niet zomaar aan iedereen kwijt. Zowaar wel aan een assistente die toen een echo van mijn hart maakte en zij heeft me geloofd en was onder de indruk. Ook een paar dagen na mijn hartstilstand kwam een verpleegster naar me toe en vroeg ernaar.

Maar ik heb ook wel mijn neus gestoten en heb het er nu alleen over als ik voel dat het kan.
Over de familie kan ik het niet hebben want dat ligt gevoelig. Veel tantes en ooms en nichten zijn gevoelig en hebben gaves dus daar wordt ik niet raar aangekeken.

Intussen is het een deel van mijn leven geworden en reizen naar de dimensies?
Dat is heel moeilijk uit te leggen.
Ik doe mijn ogen dicht en maak het stil in me ( gaat heel snel ) en dan verschuift er iets in me , alsof ik op een ander trillingsgetal kom te zitten en stem me af op waar ik heen wil. Er zijn altijd begeleiders bij me maar ik merk ze niet altijd echt op. Meer een veilig gevoel dat ik me niet alleen hoef te voelen al laten ze me vrij in waar ik heen wil gaan

Voor iedereen zal de werkwijze anders zijn. Je kunt het hoogstens uitproberen. Wel heb ik vlak voor mijn dood te maken gehad met een duistere astrale aanval, maar heb die met kracht weggestuurd. Normaal als er iets of iemand is die nagatief is dan zet ik die in het Licht maar als ze dat niet willen , stuur ik ze Liefdevol weg en een enkele keer met zeer duidelijke woorden.
Dat gebeurt overigens maar zelden.

Ook treedt ik wel uit en ben dan op andere plaatsen. O.a bij de Twin Towers. Mijn verhaal staat mischien nog wel ergens. Kan dat niet zomaar naar believen doen. Er is altijd wel een reden.
Alles zie ik als niet gescheiden van elkaar, het hele plaatje hoort bijelkaar.

Liefs en warme knuffel van Nel. :idea:




_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 12:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Afbeelding

En zie?
Ik ben ook blij met jou.



Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 13:36 
Jee lieve Nel.
Wat een verhaal ,maar het is nu een deel van jou mooi en je bent hier ,en hier kan je het ook heel erg delen denk.
Maar wel heftig hoor zo´n ongeluk die meteen je leven even op zijn kop zet he ,maar net wat je schrijft niets is voor niets en dat zie je nu gelukkig en zorgt ervoor dat je bewust word van het leven en de andere werelden .

Schrijft Ed hier niet meer of af en toe ben benieuwd naar zijn verhaal.

Weet je ik heb ook af en toe uittredingen maar ik heb er geen grip op het overkomt me heb jij dat ook kan het nog niet sturen .
Ook heb ik meerdere keren weel licht gezien en ik noem het Engelen .
Zal er nog wel over schrijven .

Weet je wat ik nu heb Nel en misschien kunnen ook andere mij helpen daarbij maar dat ik het voel schuiven in mijn hoofd en dan krijg ik meestal heel helder beeld over iets .
En net af en toe de laaste twee weken heel veel dat als een waaier er iets opend bij mijn kruin ,herkent iemand dit en wat doet dit bij jullie .

En tijdens meditaies krijg ik veel door het eerste jaar dat ik op yoga zat was zo erg dan bleef het aan beelden flitsen alles dwars door elkaar en verschillende tijden .
Ook heb ik als ik uittreed dat ik in een ander tijd dingen kan zien herkennen jullie dat .

Nou lievers wat een dag zomaar weer hele mooie mensen ontmoet en ik voel me omringd door jullie warmte en liefde .

Bedankt voor dit alles ,met liefde en licht ,Do


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 14:07 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Do

Wat je beschrijft is allemaal voor mij herkenbaar. Dat schuiven in je hoofd en dan helder beeld. Je voelt het aankomen. Ed schrijft nog zelden maar ik mail altijd met hem en hij heeft me toen de methode geleerd om in de draaikolk te stappen en te kijken naar vorige levens. Ik had dat al eerder gehad in flitsen maar nu kan ik het bewust. Ik kom dan ook mensen tegen van het forum of van mijn familie.

Overigens bij mijn BDE was een meisje aanwezig en ze is mijn dochter , die uit een hele vroege miskraam kwam.
Een helderziende wees me erop omdat ik ook honderden intuitieve tekeningen gemaakt heb in die jaren en daar stond ook de BDE op en zij ook.
Later heb ik een ontmoeting met haar gehad en in mijn armen gehouden , dat was onbeschrijfelijk geluk.
Ook werd in die tekeningen ( schilderijen met tekening erin ) mijn hartstilstand meerdere malen aangekondigd, maar dat had ik echt pas later in de gaten. In het begin moest ik echt leren de schilderijen te duiden.
Heb veel mogen leren. Ik ben ermee gestopt toen ik de Twin Towerramp als voorspelling er in kreeg en het 2 weken later uit kwam. Ook andere rampen verschenen en de mensen die ik tekenles gaf , waren wat huiverig . Al zal niet iedereen zulke ervaringen in zijn tekeningen hebben.

Ben wel uitgetreden en stond onder de puinhopen van de Towers en er stak een arm uit het puin , die naar mij reikte en toen slap neerviel. helemaal grijs van het stof en onder de stenen waren branden, die als een oven waren. Ik vermoed dat ik toen die mens heb mogen helpen met zijn overgang. Ik was zo overdonderd op dat moment en onder de indruk.

Lieve Do, er zijn hier op het forum mensen met ook veel ervaringen en helderziendheid en de verbinding met het Licht.

Liefde en Licht en blij dat je er bent.
Nel. :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 14:24 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Ik vond gisteren dit stuk en het verschuiven in je hoofd(kruinchakra) komt hier ook in voor. Wel lang, maar zeker de moeite waard.

http://www.thelightweaver.co.za/html/ch ... aDutch.htm
Zelf ervaar ik het verschuiven als een overschakelen naar een andere frequentie, of dimensie.
Net of je de tv op een andere zender zet.
Klinkt misschien wat simpel, maar zo voel ik dat eigenlijk ook.
Het kan middenin een gesprek zijn, dat je ineens heel andere dingen ervaart dan wat er in 3d gebeurt.
Alsof ze naast elkaar oplopen.
Het mooist is dit(mijn mening) als je dit samen met iemand anders mag ervaren en samen in dat stuk zit.
Prachtig jouw verhalen Do, ik kom er zeker op terug, nu even wat daagse bezigheden.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 14:35 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Wat een prachtige Bijna dood ervaring Do. Echt een groot cadeau.

Waren alle drie je kindjes tegelijk geboren die dag?

Zelf ben ik verschillende keren bijna dood geweest, maar mijn herinneringen gaan niet zo ver naar het licht. Ik was meer bezig om anderen, die bij mij op dezelfde afdeling (beademingsafdeling) lagen, te helpen die overstap te maken.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 16:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 04 okt 2006 06:50
Berichten: 52
Lieve lieve mensen ,wat een moois allemaal.

Lieve Nel ik ben blij dat je het erkent dat schuiven in je hoofd.
Wat mooi dat je mensen van het forum soms tegen komt wie weet hiihihiihhi zou leuk zijn toch .

Ik vind het heel intens wat je schrijf over je dochtertje maar wat mooi lieverd wat kostbaar dat je haar nog even in je armen mocht houden lieverd ,je mocht haar overdagen aan de armen van het licht ,en hoe veel we ook waten of wat dan ook die intense emotie is zo mensenlijk ,ze hielp je ws een beeld te krijgen door de tekeningen .

Nel wel heel mooi en kostbaar als je zo het leven en de andere werelden mag beleven .

Dat van de Twin Towerramp o Nel je mocht ze helpen over te gaan het waren er zoveel in één keer ,kan me voorstellen dat het heel indrukwekkend was maar menen zo als jou die zo op die manier mogen helpen is wel zo mooi .
Kanme ook voorstellen dat je het ook wel een beetje te veel vond als alles zo uit komt ,denk je dan ook soms niet wat moet ik er mee ,dat je mocht helpen was wel heel mooi.

Denk je dan ook niet wat zijn die mensen dan overvallen met hun overgang je mocht ze begeleiden omdat sommige nog niet eens wisten dat ze over waren gegaan .
Ik heb er ook nog een verhaal over niet van mijzelf maar wat ik gehoord heb vertel het je morgen kan iknog even op de andere reageren

Nel wat een dag zeker voor mij dat ik hier mocht komen een plaats waar we ons licht mogen delen en elkaar mogen helpen te ontwikkelen.
Dank je voor je liefde vandaag ,Do





Lieve Annemiek ,

Ik ga zo daar even kijken daar hoor je dan nog van ,wel ben ik blij met jou stuk over dat schuiven ik herken jou verhaal heel goed maar wist niet wat het was .
Ja het kan zo maar in een gesprek gebeuren heel wonderlijk en dan zie je zo andere beelden of gedachten ,nu ik me er meer bewust er van ben kan je er nog meer denk in ervaren .
Dank je ook bedankt voor vandaag jou warmte en je zijn voor mij .

Liefs Do.






Lieve Vick jee wat zeg jij nou heb jij er meerdere gehad ,ik ook als klein meisje in een zwembad en ik zag zulke mooie kleuren en ik kon niet zwemmen mijn moeder heeft me er uit gehaald ik vond het jammer hihihhih .
Ik wist niet dat dit een bde was maar toen ik ging lezen na de tweede bde en iets in handen kreeg over hoe kinderen een bde beleven toen werd ik even stil Vick je begrijpt me wel .

Ik tekende als kind op de kleuter school ook altijd Engelen voor mij heel gewoon ,maar als ik naar de andere tekeningen keek was het toch anders hihihihi.

Ja Vick jij ging daar andere helpen mooi he maar al ben je dan niet zo ver naar het licht geweest wat ik dus niet geloof ,je bent aangeraakt door het licht Vick daarom schrijf je ook hier dus er is wel degelijk meer gebeurd maar kan je het misschien niet zo herinderen maar aangraakt door het licht ben je wel .


Nee ik kreeg een tweeling en mijn bloedvaten wilde niet meer dicht .
Vier jaar daarna kreeg ik nog een dochtertje en de mensen wilde niet naar mijn verhaal luisteren maar zeiden toen wel waarom weet je niet meer wat er gebeurd is ,ik zei ik ben niet voor niets terug gekomen hoor .

Maar eerlijk ik kneep hem wel een beetje ,je gaat niet bevallen en dan dood gaan ja waarom niet maar daar denk je niet aan ,het laat ook zien geniet van ieder moment het kan zo anders worden .

Bedankt voor je zijn voor mij vandaag Vick het is zo heerlijk om te mogen delen met mensen die er open voor staan en je met liefde omringen .
Dank je liefs Do



Afbeelding

_________________
"De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze poort opent,is liefde"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 16:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 04 okt 2006 06:50
Berichten: 52
Lieve Annemiek ,

Ik heb een stukje gelezen en weet je ik voel een heel intens gevoel ,wat mooi dat je dit hier plaats ik ga het morgen op mijn gemak lezen .
Ik weet haast niet wat me hier vandaag overkomt ik ben jullie dankbaar dat jullie zo reageren en ook herkenen dat doet zo goed en die tekst ,weet je Annemiek nu ik dus schrijf naar je gaat het weer bewegen .

Met liefs en tot morgen Do :D

_________________
"De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze poort opent,is liefde"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 18:10 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Do,

Ik ben een tijdje heel erg bezig geweest met bijna dood ervaringen. Ik had nl. een uitzending van Casa Luna beluisterd, op de radio, met een arts die dit item heeft geprobeerd vanuit de medische kant, maar ook vanuit zijn eigen menselijke kant, te doorgronden. Die uitzending heeft me diep geraakt. Ik heb hem overigens ook op CD, bij de NCRV zijn ze zo aardig om alle programma's die je aanvraagt op CD (gratis) naar je toe te zenden.
Wat vind ik het fijn om jouw bijna dood ervaring te lezen. Die bevestigt voor mij het "weten" wat ik diep in me heb. Het vertrouwen dat altijd alles goed komt, maar ook dat we dus na onze zgn. dood zelf de "scheidsrechter" mogen zijn over het leven wat we hebben geleid. Dat "oordelen" een illusie is omdat niemand dit zou mogen of kunnen. En dat wij zelf daartoe uiteindelijk ook niet in staat zijn omdat we niets meer of minder kunnen zijn (al zouden we willen) dan onvoorwaardelijke liefde. Uit jouw verhaal maak ik op dat ook jij die onvoorwaardelijke liefde voor jezelf ervaren hebt op dát moment van licht.
Jouw ervaring helpt me nog meer te vertrouwen als ik al deed, dankjewel daarvoor.

Lieve Nel,

Ook jouw bijna dood ervaringen heb ik gelezen, al eerder hier op het forum, dat weet je. Nu ik die van Do lees, plaatst dat al jouw schrijfsels weer in een ander licht. Een licht dat mij weer beter doet her-in-eren. Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

Dames,

Ergens diep in mij (nu in ieder geval heel bewust verborgen :wink: ) liggen in mij dezelfde ervaringen als die die jullie alletwee hebben beschreven. Alhoewel ik ervoor heb gekozen om in het nu te leven en dus niet op zoek te gaan naar ervaringen uit mijn vorige levens, of die uit de toekomst, ben ik heel blij dat ik op deze manier toch geholpen wordt met her-in-eren. Zoals ik al zei, het helpt me om nog meer vertrouwen in mezelf te zien. En dat is in mijn nu van heel groot belang.
Dus, heel diep gemeend, mijn dank aan jullie.

Hartegroet 1hart1,

Karin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 18:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh mooi dit!

ff....Nel lieverd, ik zie jou reactie ná die van mij nu pas.
Sorry schat, :oops: soms knal ik er een reactie neer en dan blijkt achteraf dat er nog iets geschreven is. en dan is het net of ik erover heen wandel maar dat is dus niet zo...
Zo. Dat wilde ik even recht zetten. :wink:

Jeetje Do jij zegt hier nu iets (een heleboel hoor..) wat mij dan weer raakt en dat is dit:


Citeer:
. .weet je Annemiek nu ik dus schrijf naar je gaat het weer bewegen....


:D jajajajajaaaaahh.....zie jij dat ook? Voel je dat? Dat zo een topic...of ja ...hoe "zie" jij dat voor je schat? Wil je eens vertellen?
Ben ik heel benieuwd naar!!

Wat je verteld over dat flitsen van die beelden...ooh... Afbeelding ......
Het is nu rustiger geworden omdat ik inmiddels wat "selectiever" kan gaan kijken.
Ik heb voor mezelf ontdekt dat de soort muziek (wat voor mij als een portaal werkt) heel bepalend is voor de beelden die ik ga zien.
Vrolijke muziek geeft een heel anders resultaat dan bijv. klassieke muziek of Jazz bijv.
Dus voor ik een meditatie inga kies ik de muziek die mij passend lijkt voor het thema/instelling van dat moment.
Verander ik de muziek, verandert ook het beeld maar.....de info blijft hetzelfde, enkel in een andere "vorm" zal ik maar zeggen.
En dat heeft mij een hoop rust gegeven omdat ik nu niet het gevoel meer heb ALLES!!! Afbeelding te "moeten" interpreteren.
Het komt ...ja zeg maar aanwaaien.
Vanzelf zo te zeggen.

Overigens wat Kakie hier zegt over het stuk van Nel...dat heb ik ook opeens. Net of ik er weer anders tegenaan kijk.
Nel met haar fietsje en de ervaringen bij de Twins....het wordt soms zo "levend" opeens.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 22:35 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve allemaal.

O wat heerlijk hier. Heb eerder in een andere topic mijn ervaring opgeschreven over bde en wanneer ik dit dan lees ga ik gewoon even terug. Het geeft een blij gevoel maar ik betrap mezelf er ook nogal eens op dat het soms ook als een gemis voelt en dat vind ik bij jullie zo sterk dat je dat kennelijk dat niet meer zo voelt. Heb net als jij Do mijn leven tot dat moment in sneltreinvaart terug ervaren en zelf als laatste de keuze gemaakt om toch even terug te keren ( ja ik zit hier nog steed :D ) met net als wat Nel schrijft te weten dat je nog een zware tijd voor de boeg hebt want dat is je genoemd en toch ik ben gegaan. Ik ben niet boos geweest hierom wel veel verdriet gevoeld. Ik vind het heerlijk jullie schrijven in deze te volgen. Ik dank jullie allemaal hiervoor

Liefs Shena 1hug1 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 07:20 
Lievers waar moet ik beginnen hiihiihhhi,

Lieve Kakie ,

Ja lieverd die onvoorwaardelijke liefde heb ik gevoeld ,en dat maakt ook vaak dat we heimwee hebben of terug wilde .
Ik heb die nacht nog zo geploeterd om te willen leven ,ik wilden uren lang niet mijn kinderen zien ,ik was bang als ik ze gezien heb dan kies ik voor de andere kant ik schaamde mij daar ook voor hoor.
En toen begonnen ze te smoesen ik was een beetje vreemd ,ok zei ik laat ze maar komen even lagen voor de foto en weg .
Klinkt hard he maar hard was dat ze mijn verhaal uit de weg gingen ik had het ze verteld .

Die nacht was ik ook wel bang hoor ik kon mij niet meer bewegen ,drie keer kwam de dokter en een zuster en die hingen met volle gewicht op mijn buik en om de stolstels er uit te krijgen en dan kon het bloed er uit en een pijn eerst ik had een keizersnede dus een grote wond gaan er even twee volwassen mensen op hangen ik dacht dat ik weer dood zou gaan ,

Ik keer uit het raam over de zee en een stuk van de stad ik zei tegen de zuster draai me maar om ,ik kon niet naar de stad kijken daar waar zei die me lief hadden lagen te slapen en ik me zo vreemd voelde ,wat wilde ik hier of daar .
Wat en wie was is wat was er gebeurt .
Later kon ik mijn armen weer bewegen en ging ik naar mijn pols ik werk in de zorg en ik voelde en dacht jee do dat is niet goed je bent er nog niet .
Maar de nacht kwam ik door en die nacht heeft veel in mij veranderd in mijn werk .
Ik zal altijd vragen aan de mensen gaat het kan u slapen bent u bang is er wat kom maar even bij me .
Het opende mijn ogen wie we mogen zijn in de zorg en dat we er zo moeten zijn dat er zoveel verdriet is en angst ook vooral snachts .

De volgende morgen zouden mijn kinderen komen en ik dacht als ik maar van ze hou .
Ze werden op mijn buik gelegd ,en een wonder he het was goed we waren één met elkaar en weer bij elkaar en ik wist waar ik wilde zijn bij hun natuurlijk.

Maar lieve Kakie die liefde dat is een verlangen ik deel hier in veel warmte en hoop het hier op aarde ook te mogen ontvangen de onvoorwaardelijke liefde .
Dat begint ook om hem te geven en er te zijn voor elkaar ,zo kunnen we elkaar bewust maken van die vonk van liefde en elkaar aanraken .

Voel mijn warmte voor jou Kakie bedankt voor je schrijven en dat je zo fijn met me deel.

Do


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 08:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 04 okt 2006 06:50
Berichten: 52
LIeve Ruthazel.

Ik was begonnen om te gaan lezen die link van Annemiek .
En toen begon het dus al weer ,en ik ben even gestopt dacht ik lees morgen of een ander keer het stuk rustig .

Toen ik Annemiek ging schrijven bleef ik het gevoel houden.

Wat er door mij heenging een heerlijk gevoel ,je klaar te mogen maken om dienstbaar te mogen zijn ,dat in samen werking met alles .

De laatste tijd is het heel sterk dat schuiven in mijn hoofd en ook boven mijn hoofd dat voel ik als een lichte druk niet vervelend ,ik verwonder mij er ook over je voelt dat er iets gaande is .

En dat voel ik ook om mij heen ,maar kan het haast niet verwoorden en ik ben wel heel blij dat meerdere van jullie het herkennen dat doet al goed.

Ruthazel ik voel dingen het is steeds minder beeld soms symbolen .
Het eerste jaar van Yoga was eigenlijk vrezelijk zo dacht ik toen het reesde aan beelde wat ik deed was zuiveren ,het is geweest kijk er naar laat los zo krijg je ruimte voor het nieuw in jou ,voor de nieuw jou ?

Of voor wie je bent zuiver ,je staad steeds meer in concakt met je ziel

De ware jij .

Ik was soms zo ziek er van heb ook gehad dat ik twee weken duizelig was moest me zelf een paar dagen ziek melden omdat mijn evenwichtorgaan heel maal van streek was .
Mijn evenwicht ,eigenlijk heel mooi ,het kreeg steeds meer balans er was we zoveel uit en wie was Do nu ,hoe moest Do nu ,en dan raak je uit je evenwicht .
Er moets weer balans komen maar daar nemen we eigenlijk te weinig tijd voor he ,ik meld me niet graag ziek mijn collegas moeten dan nog harder werken .
Maar de andere kant is Do zou veel meer in balans zijn in harmonie met haarzelf en ik besloot toch maar me ziek te melden .
De tweede week ging ik toch naar les mijn man zei doe toch niet maar ik werd er naar toe getrokken.

Onder weg zag ik een vrouw ze viel me op en ik dacht die gaat ook ,nee Do hoor ik een stemmetje je zou vanavond alleen zijn.
Ik was nog maar net binnen of die vrouw komt ook ,ze zei ik ga nooit naar een andere groep maar ik moest .

Ze ging naast mij zitten en opeens zei ze ,jij bent ook in het licht geweest he ,een warme golf ging door mij heen .
Ja zei ik .
Het was even stil ,en toen zei ze ,mijn gidis vraagt of die je helpen mag ,ze ging meteen naar mijn hoofd en naar mijn benen omdat ik daardoor heenzakte .

Ik kreeg het onwijs warm en ik voelde me opknappen ,ongelovelijk.
Dat stuk van Annemiek je benen is aarden he ,en mijn hoofd ,ik was er toen dus al mee bezich .

Toen gingen we mediterern en zag ik mezelf in de baarmoeder en ook mijn geboorte ,mijn docent zei mooi Do weet je wat er gebeurd .
Ik rook tijdens de meditatie mijn oma en voelde iets over mijn wang gaan zo van ik ben bij je ik sta naast je .

Ik dacht dat ga ik dus lekker niet zeggen het is genoeg voor vanavond zecht die vrouw mijn broer was bij me ,en bij jou was ook iemand he.

Ja toen kwamen er tranen de geboorte de eerste inwijding ,de geestelijke geboorte .

Ik ging naar huis met zo veel wat er gebeurd was en geen mens die vraagt of begrijpt ik had het in mij hart bewaard eens mag het er wel uit komen .
Er werkt iets in mij en dat stuk van Annelies zorgde dat ik het ging begrijpen .

Tot zover maar even .

Veel liefs en warmte voor jou ,van Do

Afbeelding

_________________
"De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze poort opent,is liefde"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 08:57 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Prachtig Do, je verhaal.

Ik kan dat ook wel een beetje invoelen zoals jij je gevoeld hebt destijds.
Het terug herkennen van je kinderen, en hoe zal ik nu zijn ná deze ervaring...wat gaat er nu gebeuren.
De stad bijna niet meer kunnen verdragen en jouw lieven zo ver weg lijkend...zo anders dan de daarjuist ondergane enorme verandering.
Net of je als rups ingeslapen bent en als vlinder weer wakker wordt.
Hmm...en nou die vleugels nog... :?

En weet je waar ik dan ook de rillingen van krijg?
Dat direct met deze ervaring ook een taak meegelevert wordt.
dat zie ik ook aan het besluit van je verhaal.
De enorme wens om dit te kunnen delen met mensen die in dezelfde schuit belanden als waar jij in gezeten hebt.

Oh...wat is het toch pracht schat, dat we zo een stage krijgen alvorens we werkelijk aan het werk kunnen gaan.
En intussen wonderlijk dat je al in de zorg zit (rare matefoor trouwens: in de zorg zitten :lol: ) en dan krijg je als een soort van practicum zelf een BDE waardoor je écht uit ervaring kunt spreken.
Enfin ten minste.....voel jij dat ook zo?

Het overtuigd mij in ieder geval nog meer van de fraaie én creatieve manier waarop wij a.h.w. klaar gestoomd worden om uit te gaan delen wat we zelf ontvangen hebben.

:lol: 1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 09:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
hup, tegelijk gepost Do.
Zie je?

En nu zeg je weer zoveel waar ik ook weer 100 dingen op schrijven kan.
Zo inspirerend!!

Dat duizelige?

:x

Was voor mij net of ik een nieuwe bril op had.
Maar dan wel de verkeerde!
Omtollen en dubbel zien en buikpijn hebben en knetterende zware hoofdpijn, van slag, uit m`n doen, off balance en onbeschrijfelijk gelukkig bij vlagen die spontaan uit de "hemel" kwamen vallen.
Dubbel heej lieverd!
Geluk/angst/blijheid/groei....en dat allemaal naast en door elkaar.

Blij dat ik geen weegschaal ben! :wink:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.