LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 18:36

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: heksenkring
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 11:44 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Een aantal jaren geleden hebben wij een ervaring gehad, die de laatste tijd steeds weer terugkomt in mijn hoofd. Ik kon er toen niets mee, en nu nog steeds niet.

Wat er gebeurde: In onze verkeringstijd besloten Hans en ik om, samen met onze hond, een nacht op het strand door te brengen. Wij waren in de omstandigheid om over een soort van privéstrandje aan de maas te beschikken omdat het strand in een grintgat lag wat alleen bereikbaar was via een afgesloten stalen poort waar wij een sleutel van hadden. In dat grintgat was ook een jachthaven gevestigd waar ik al mijn hele leven lid van was. Dus een prima gelegenheid om een romantische avond en nacht temidden van de natuur door te brengen. Na een aantal glazen wijn en een kampvuur besloten we te gaan slapen. Strechers op het strand gezet, dicht tegen elkaar aan natuurlijk :lol:, en slapen onder de sterrenhemel, met zacht geruis van de kleine golfjes die op het strand spoelden. Onze hond sliep naast ons bed. Dit was overigens een hond met een verleden waarin hij aardig mishandeld was. Dat betekende dat hij erg waaks was, en ook heel sterk en vals. Als iemand mij aan wilde raken, dan hing hij meteen in je arm :lol: Wel een veilig gevoel trouwens.
En de volgende morgen werden we wakker. :shock: :shock: :shock:
Om onze bedden heen was een zgn. heksenkring van stenen gelegd. We begrepen er niks van. We waren stomverbaasd. Allebei waren we niet wakker geworden, en zelfs de hond lag nog rustig en onverstoorbaar naast ons te slapen, op hetzelfde plekje waar hij in slaap was gevallen.

Het lijkt allemaal op een griezelige ervaring. En toch hadden we allebei geen gevoelens van angst. Zelfs de verbazing viel wel mee. We hadden meer zoiets van "het zal wel". Tot op de dag van vandaag. Dat is misschien wel het meest vreemde van dit hele gebeuren.

Ik weet niet wat en of ik hier iets mee moet, maar toch denk ik er de laatste tijd regelmatig aan terug.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 12:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Nou lieverd, een kring(elke kring, dus ook een heksenkring) is een symbool voor bescherming.
En een steenkring, lees dit maar eens;

onze verre voorouders hebben die aardstralen intuïtief aangevoeld en zelfs voor religieuze doeleinden gebruikt. De energierijkste plaatsen -- meestal kruispunten van energiebanen -- werden gemarkeerd met menhirs en steenkringen. Soms werd de aardstraling ook opgevangen en gekanaliseerd met behulp van een dolmen. De dolmen hield de energie vast en deed dienst als een soort van bewustzijnsverruimende meditatieplek.

Het christendom nam de meeste heidense heiligdommen en gebruiken in aangepaste vorm over. Zo werden heel wat kapellen en kerken gebouwd boven op of naast heilige stenen en bronnen. Vaak werden heidense heiligdommen op hooggelegen plaatsen vervangen door kapellen of kerken gewijd aan Sint-Michiel, Sint-Joris of Sint-Hermes. De core business van die sinten was het afslachten van draken. De draak, in het oosten geassocieerd met energielijnen, was het kwaad en moest dus overwonnen worden. In heilige bomen werden dan weer Mariakapelletjes gehangen: de Mariaverering is het roomse antwoord op de aanbidding van heidense moedergodinnen. En allerlei voorchristelijke gebruiken werden gekerstend.

*Toeval*, komt Maria weer om de hoek.
Het hele artikel staat hier;
http://www.sip.be/GODSDIENST/THEMISSING ... eloper.doc

Waarschijnlijk hebben jullie op een kruispunt geslapen, tenminste, dat voelt zo aan.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 12:14 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Die bescherming van die kring, dat hebben we allebei dan blijkbaar toch goed aangevoeld. Fijn dat je dat licht hierop wilt werpen.

En wat je verder verteld, de enige reactie die ik hier voel opkomen is toch een vraag die voortkomt uit een stukje ongeloof. Hoe kan zo'n kring ontstaan tijdens onze slaap zónder dat wij (en bovenal onze hond) daar niet wakker van is geworden? Wie of wat heeft die stenen daar neergelegd, of laten neerleggen? Hij was er écht niet voor we gingen slapen hoor. Daar ben ik na al die jaren nog steeds stikbenieuwd naar.
Dit gebeuren is gewoon iets buiten mijn (ons) bevattingsvermogen, denk ik. Ik "wist", en nu nog steeds trouwens, dat het om iets positiefs gaat, dat dat ook de reden is dat we het hele gebeuren als kennisgeving hebben aangenomen, maar ik "weet" niet genoeg naar m'n zin.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 12:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Het feit dat jullie hond er zelfs niet van is wakker geworden zegt genoeg voor mij.
Alle energie daar aanwezig was positieve energie.
Wellicht heeft daar ooit een steencirkel gelegen en zijn jullie in die dimensie ontwaakt.
De lijnen tussen de verschillende dimensie zijn soms heel dun.
Dus kun je er ook weer zo uitstappen.
Ik noem maar een mogelijkheid, er zijn er natuurlijk veel meer.
Ben je nog ooit terug geweest op die plek?
Oh mysterie, daar ben ik dol op :lol:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 12:41 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Positieve energie zeg je? Natuurlijk hebben we dit verhaal in de loop der jaren met diverse mensen gedeeld, en de enige reactie die we kregen was in de trend van: “getverdemme, wat eng, dat hebben jullie vast gedroomd, kan niet waar zijn”, etc. etc. Het is heerlijk om na al die jaren hier bevestiging te krijgen voor iets waarvan wij toch overtuigd waren.
En ja, ik ben nog heel vaak teruggeweest naar die plek. Heb dat strand zelfs wekelijks gebruikt als repetitielokatie. Met de hele zangclub op dát strand repeteren, was gaaf altijd. Gitaartje erbij, heerlijk.
Maar ook vóór deze gebeurtenis kwam ik er heel vaak. Heb daar een heel stuk van m’n jeugd liggen. Ons mam had een boot, en haar zus ook. Dus als de man van haar zus aan het werk was vaarden de dames van de haven uit naar dat strand om daar wel 6 weken lang te blijven liggen. Daar slapen, daar eten, en daar leeftijdsgenootjes ontmoeten. We lagen d’r soms wel met 15 boten.
En ook later heb ik er met onze eigen boot heel wat nachtjes en uurtjes doorgebracht.
Maar ik heb deze “heksenkring” zowel vóór als na die nacht nooit gezien. En je snapt wel dat ik de bewuste plek door en door kende. Dat geldt trouwens ook voor onze hond. En die heeft nooit iets van enige reactie laten blijken daar.
Je kunt dus wel zeggen dat ik daar, samen met een hele berg vrienden en familie, heel veel positieve energie heb achtergelaten.
Dat wil overigens niet zeggen dat daar niks negatiefs gebeurde. De boeren uit de omgeving gebruikten dit grindgat ook als illegale stortplaats voor allerlei afval. De beheerder van het terrein nam steekpenningen aan om dat in de nachtelijke uren toe te staan. Dit grindgat staat nu ook bekend als een van de grootste gifbelten van Nederland.

Wát een plek hè, als ik er nu zo over nadenk.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 12:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Je geeft zelf het antwoord al lieverd.

Citeer:
Je kunt dus wel zeggen dat ik daar, samen met een hele berg vrienden en familie, heel veel positieve energie heb achtergelaten.

Een lichtje valt nergens meer op dan in het duister.
En een licht op een gifbelt?
Geweldig, dat kan daar als rimpels in het water alles neutraliseren.
Heerlijk verhaal lieverd.
Dankjewel.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 13:25 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Annemiek,

Help jij me toch enorm m'n eigen :idea: hierin te zien. Hoef niet te vragen of het écht zo sterk is, dat weet ik best. Maar dan nog het toe te durven geven :oops:
En dat in een tijd waarin ik me helemaal niet bewust was.

Dank je lieverd.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 13:26 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Toch nog een P.S. Valt me ineens in. Dit hele verhaal gaat vervolgd worden, dat voel ik aan m'n "water". 't Is niet voor niets dat het de laatste tijd zo vaak in m'n gedachtes speelt. Ik ben benieuwd.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 19:40 
heb je toen geslaapwandeld kakie ?

s maar n idee

frrum


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 21:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Zeker interessant verhaal Kakie.
En wat Miek hier zegt voelt voor mij ook zo: positieve bescherming.
En ergens zit er ook inderdaad een aankondiging in alleen heb ik geen idee wat dan.

Het trekt mij meteen naar graancirkels.
Dezelfde soort van magie.
Als een visite-kaartje van the other realm.
En ..tja weet het ook niet hoor, maar volgens mij mag je dit echt als een geschenk beschouwen.
En boven wordt er gelachen omdat wij weer aan het puzzelen zijn:
:lol: "Oh jongens het is allemaal zo eenvoudig."

Ja? Is it? :oops:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 21:37 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Dat slaapwandelen is zo gek nog niet. Kakie , misschien ben je in een van je vorige levens een heks geweest en heb je ook die kringen gemaakt. Nu heb je dat ook misschien gedaan en dan reageert je hond uiteraard niet. Je hebt dan zelf een oud ritueel gehouden.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:24 
Ha Nel,niks vorige leven,ze is nu een heks,alleen nog niet bewust :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:32 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Karnayna

Ja, dat is ook een optie. Ik heb daar nog niet eens aan gedacht.

Liefs van een Nel die niet slapen kan... :roll: :lol:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:38 
Nel,ik kan ook niet slapen en ben lichtelijk woedend aan het worden,grrrrrrrrrrrrrrrr...heb echt de neiging om hier accuut te vertrekken..bah wat een mentaliteit...noemt zich lichtwerkers maar laten een dier kreperen,of mens,want dat blijkt wel uit de woorden:
Aanschouw en geef geen commentaar ..
Ik sta erbij en kijk er naar......
jajaja...lust ge nog peultjes?
Knuffel voor jou lieverd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:52 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Karnayna

Les....oordeel niet over de dader en vergeef hem/haar, maar oordeel over de daad en grijp in en help.

Dan heb je weer een Universele daad gedaan ... :D

Lieverd, blijf nog even , ik vind je een lieverd en laat de woede nu wegvloeien, die helpt helaas niet om mens en dier te helpen.

Dikke knuffel voor jou...voel het Licht in je hart en volg je eigen mooie weg. En in deze loop ik met je mee.

Liefs van Nel. :idea:

p.s We kunnen beter dit in de andere topic houden . :wink:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 23:21 
Lieve Nel,je hebt helemaal gelijk,en ik vind jou ook een superlieverd,deze berichtjes zullen wel weggehaald worden,dus maak je geen zorgen :wink:
Maar het schijnt een wet te zijn,patrick,merlijn en karnayna te samen op dit forum,gaat niet goed,patrick weet exact mijn zwakke plek en gaat hier heerlijk op dansen,net zoals toendertijd met Merlijn,en aangezien hij het broertje van Ruth is,laat zij hem gewoon mensen wegjagen,het zij zo,jammer!!
Patrick is gewoon een zielig figuur,die niet weet waar hij het over heeft,lange verhalen,veel wol weinig inhoud,en ik ga mijn ziel en zaligheid niet voor zo een iemand blootleggen,hetzelfde gevoel om in een kuil met slangen te liggen,geen behoefte aan.
Dus bij deze,haal ons maar weer weg,gelukkig hebben we ons eigen forum,waar wel liefde heerst en blijft.
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=goldenlight

Karnayna & Merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 06:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 07:09 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Jammer lieve Karnayna en Merlijn want hier wordt veel geleerd , gelachen en gehuild.

Universele Liefde wordt uitgediept tegenover aardse liefde en oordelen tegenover veroordelen.
Het is een klaslokaal en ik praat niets goed , jullie zijn ook vrij om weg te gaan, maar ik vind het jammer.

Veel liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 09:47 
Waarom zou Kakie geslaapwandeld hebben?
Wonderen gebeuren!!! Toch???

Ik weet van iemand die op een twee baansweg een passerende tegenligger op zich af zag komen. Er was geen enkele uitwijkmogelijkheid. Het volgende dat de man zich kon herinneren was, dat hij voor de passerende auto reed.
Hij was nog nodig op deze aarde.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 10:04 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Slaapwandelen en dan samen met Hans? :lol: Zou ik echt zélf die heksenkring gemaakt kunnen hebben? Doet me denken aan een liedje wat ik pas voor een kindermusical heb geschreven: "sexy hexy" :lol:
Kan mezelf ineens zien als sexy hexy :lol:
Ik denk wel dat alles mogelijk is hier. Toch voelt het geen van allen als waarheid aan. Wat wel als waarheid voelt, al al die jaren, dat het gaat om iets goeds, iets positiefs. Ben benieuwd wanneer het allemaal duidelijker wordt.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.