LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 15:11

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Verleden en heden komen samen
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 10:19 
Offline

Lid geworden op: do 12 jan 2006 08:56
Berichten: 163
Lieve allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd niet op vakantie geweest en toch heb ik een soort van tijdreis gemaakt.
Verleden en heden zijn samengekomen.
Als kind woonde ik in een plaats waar veel bos was. Als we naar een bepaald bos gingen vond ik dat nooit prettig. Ik heb het zelfs later gepresteerd om in datzelfde bos met een vriendin te verdwalen, hoewel ik het bos op mijn duimpje kende. Daar lag ook een meertje en daar wilde ik ook nooit zwemmen mijn ouders dachten daar anders over en toen we daar toch heen gingen trapte ik met 2 voeten in het glas en lopen was er de weken daarna zelfs niet meer bij. Wonderlijk maar tot nu toe geen verklaring.

Tot ik mijn vriendin ontmoette. Wij konden bijna niet begrijpen waar onze band vandaan kwam. Hij was zo ontzettend sterk en absoluut vanuit ons huidige leven niet te verklaren. En toen kreeg ik een zich steeds herhalende droom en daar begon onze reis.

Wat dieper hetzelfde bos in heeft in 1938 een zigeunerkampje gestaan. Het betrof een paar wagens.
Zij was een vrolijk meisje wat veel met kruiden bezig was en graag in bossen speurde en plukte wat in het kampje nodig was. Ik was haar vriendje. Als grote bondgenoot had ze een beertje, met de naam Raki.
Op een dag is zij weer het bos ingegaan met Raki en is door een paar mannen aangevallen en vermoord.
Ikzelf heb nog doorgeleefd tot in de tweede oorlog en ben omgekomen in Duitsland. Dat beeld is al vele jaren bij me bekend.

We zijn samen naar de bewuste plek in het bos terug geweest. Er gebeurde wonderlijke dingen. Mijn vriendin, die eigenlijk wat sceptisch staat tegenover dit soort dingen, voelde dat haar keel werd dicht geknepen en kon amper nog spreken. Ik voelde al dat ik eigenlijk vanaf een bepaalde plek niet verder het bos in wilde, ik kon met moeite ademen. Het was duidelijk dat dit het moment van zoeken is geweest en de zekerheid dat er iets verschrikkelijks was gebeurd en ik dit eigenlijk niet wilde weten. Op de plaats waar het zich uiteindelijk heeft afgespeeld kon ik de plek zien waar de aanvallers vandaan zijn gekomen en kon absoluut niet met mijn rug daarna toe draaien. Niet ver daarvan hebben ze haar lichaam en dat van Raki achtergelaten.

Raki was geen beer aan een ketting, maar echt een vriendje. Waar zij ging, ging hij. Met zijn lieve grote kijkers.
Zij heeft mij later verteld hoe Raki er uitzag. En dat klopte met de beelden die ik gezien heb.
Voor iemand die “eigenlijk nergens” in geloofd heeft ze erg veel informatie binnengekregen.
We zijn erg blij dat we nu weer samen zijn en gaan binnenkort nog een keer terug met zijn tweetjes naar die plek in het bos.

Mery
Licht en liefde voor alen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 10:55 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Mery

Wat mooi dat jullie dit samen hebben beleefd...nu en vroeger, want niets gebeurt voor niets.

Ik heb zelf ook in de oorlogstijd geleefd als Amerikaans soldaat en ben omgekomen vlak voor de capitulatie van Duitsland. Het was best wel schokkend om een kogel in je been te voelen en nog erger een Duitse vrouw verkrachten en dan met een granaatontploffing in een huis totaal verdwenen te zijn.

Ik heb de ontmoeting gehad met de Duitse soldaten, die ik overhoop geschoten heb en ook met die vrouw die me om de hals vloog en me vergaf voor die daad.
Dit allemaal in een reis naar de andere dimensie.
Bij jou is het meer alsof het kampje er nog als een soort afdruk in tijd bestond , maar wie ben ik, het kan ook anders geweest zijn. En wie weet wat je nog meer ontdekt.

Liefde en Licht voor jou en je vriendin. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 21:52 
Verleden, heden en toekomst komen samen.

Hoe herkenbaar is dit voor mij.
Ik heb een vraagje aan je: Ben je al terug geweest naar de plek waar het allemaal om begonnen was?

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 16:48 
Offline

Lid geworden op: do 12 jan 2006 08:56
Berichten: 163
Lieve Samoeray.

Om een antwoord te geven op je vraag, ja wij zijn nog terug geweest naar die plek. We zijn eerst naar de plek geweest waar zij en Raki om het leven zijn gekomen. En daarna zijn we naar de plek op zoek gegaan waar het kampje heeft gestaan. Dit was ook een heel wonderlijke ervaring.
Het was een bloedhete dag, het bos zinderde. Alleen op het plekje waar het kampje heeft gestaan was het verfrissend koel, of het in energie noch steeds aanwezig is. We zijn daar best wel een poosje gebleven omdat het er zo prettig voelde. Het is een nogal verlaten bos eigenlijk komt er geen mens en net toen wij op die plek stonden komt er een man te paard langs die ook een beetje vreemd keek. Mensen in dat bos? En weet je wat het leuke daaraan is in dit leven zijn we in de chinese horoscoop beiden paard. Het leek wel of door deze ruiter de verbinding met het leven nu werd gelegd. We gaan vast nog wel eens terug. Want ik ben benieuwd of de energie nu we dit weten veranderd is.

Lieve Samoeray, een knuffel van mij

Mery
Licht en liefde voor allen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 17:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Mery wat een schitterend verhaal dit!

Kan me helemaal voorstellen dat er grote puzzelstukken op zijn plaats vallen.
Het is toch geweldig dat je je vriendinnetje uit die tijd eindelijk terug gevonden hebt?
Ik vind dat zulke bijzondere verhalen.
Zolang op elkaar gewacht en dat "gemis" als een onverklaarbare holte in je leven.

En dat het opgevuld wordt door de ander klinkt zo liefdevol.
En jeetje....dat hetzelfde bos er nog is?
En die plek?
En dan die ruiter op zijn paard......pppfff......wellicht heeft hij daar ook een herinnering? Misschien was het betrokken bij de moord?
Of had hij een andere rol in het geheel?

En Raki dan...jeetje, het paard.

Net als een samenkomst van 3 mensen die afgesproken lijken te hebben elkaar weer te ontmoeten in dit nieuwe leven.
Schitterend!

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2006 14:47 
Hallo lieve Mery,

Het zijn ook hele wonderlijke ervaringen als je met iemand terug gaat en de ervaring terughaalt van wat er toen gebeurde. Weet je wat mij ook zo bijzonder lijkt? Dat de tijd even stilstond van het verleden en het nu door kan gaan als een positieve herinnering. De bomen als zij niet gekapt waren dan houden zij de herinneringen ook vast van wat er toen gebeurd was. Zigeuners werden vroeger nergens onder andere bij Frankrijk niet getolereerd en zij zochten de eenzame plekken op om toch te kunnen blijven leven. Zij werden vaak als dieven of rovers aangezien Terwijl zij juist vonden dat er een gelijkheid moest zijn tussen armen en rijken. Zij leerde mensen te delen en voor de armen op te komen.
Misschien was de man op het paard verbaasd dat jullie daar waren en als het zo al een verlaten bos was, wat zocht die man op het paard dan daar? Niets voor niets gebeuren dit soort situaties en heeft jullie misschien wel herkent van toen waar het allemaal om begonnen was, het zigeunerkamp.

Uit mijn ervaring van vroeger weet ik met dit soort ervaringen dat van wat jij zegt over de ruiter met paard en dat hij verbinding gelegd zou kunnen hebben, heel goed mogelijk zou kunnen zijn. Als je je bewust zou zijn waarom iets van vroeger terugkomt binnen het nu of gezien de tijd in de toekomst en je zou dan weer eens terug gaan naar dezelfde plek, dan kan de energie versterkt zijn met een positieve afloop van wat toen zo negatief leek te zijn.

Ontbrak er dan niet nog een ruiter met een paard?
Ik denk dat de tijd er niet helemaal rijp voor was want anders hadden jullie misschien wel meerdere ruiters gezien en kwamen jullie in een grotere flashback terecht.
De ziel zet alles als waarheid vast en daarom hebben jullie beide ook binnen de Chinese astrologie het teken van Het Paard. Het Paard bij de Chinese astrologie is heel interessant, het zijn bijzondere mensen en zeer gevoelig maar zij laten zich ook niet binden en kiezen hun eigen weg als zij niet getrouwd zijn.

Ik ben even in je verhaal gedoken en kan alleen maar zeggen: het is een bijzondere ervaring.

Ook een hele warme knuffel van mij met een warme groet,
Samoeray.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.