LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 07:05

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dubbelgangers
BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 20:59 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
:idea: :idea: :idea:


Laatst gewijzigd door Brighteyes op do 18 okt 2007 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 22 jul 2006 07:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieverd,

Ja ik herken dit zeker, ik kom mensen tegen die heel veel op iemand lijken.

Zo ben ik eens aangesproken op een station door iemand die dacht dat ik een andere persoon was en begon een heel verhaal tegen me.
Ik moest 'helaas' :wink: zeggen dat ik die persoon niet was.
En zo zagen mijn collega's iedere dag in de metro iemand die sprekend op mij leek,jaren geleden is dit.
Iedere keer als ik mijn haar op een bepaalde manier droeg of met kleding had zij of ik, nou ja hoe moet je dat zeggen he?, hetzelfde.
Heel frappant en leuk om te zien eigenlijk.
Maar zo voelde ik ook, ik zal proberen dit uit te leggen, dat er personen zijn die een deel van mij zijn, snap je een herkenning van een deel van mezelf.
Ja zo zie ik ook mensen die op iemand lijken die ik ken en je zou bijna op zo iemand afstappen, oh soms doe ik dat wel maar dan hoor ik dat die persoon niet de persoon is die ik 'ken' of kende

Dus ja hilda, ik her ken het en het lijkt erop dat er lijnen door elkaar lopen, maar zo zie ik ook dat er veel van al een is, dus van mijzelf meerdere personen.
Maar zo ook met de gebeurtenissen, die lopen als het ware ook multi door elkaar heen.
Oh zo zie ik ook meerdere mensen die bijvoorbeeld simone zijn, hilda zijn, eleven zijn.
Weer eens iets he waarvan we ons meer en meer bewust worden of op de een of andere manier te laten voelen, zien en geloven, dat we allemaal een deel van elkaar zijn.
Althans zo voel ik dat dan.

Liefs Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 22 jul 2006 07:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: ja ik had ook ooit zoiets dergelijks.
Als dat ten minste is wat je bedoelt?

Ik wandelde in Tilburg over de markt.
BIj de bieb stopte een mevrouw met haar fiets en ik dacht..jeetje dat is Frummel? :shock:
Alleen had deze mevrouw een heleboel krullen.
Hm....zou Frummel krullen ingezet hebben? Dat lijkt me sterk?
Ik stapte op haar af en meteen zag ik dat het Frummel niet was.
Kon ook bijna niet op deze plek meende ik.
Ik liep snel door en keek nog eens achterom en ja hoor, het was Frummel weer.
Ze wandelde de bieb in en ik liep er achteraan.
Dit is intrigerend zeg?
Het is Frummel niet maar ze is het ook wel....... :?
Ik ben haar een tijdje gevolgd door de bieb heen en heb haar goed bekeken.
Frummel kwam zo dichtbij dat ik iedere keer maar weer naar haar gezicht ging kijken om mezelf te overtuigen dat ze het toch echt niet was. Ze leek nl. ook helemaal niet op Frum maar toch was er iets heel sterk.

Ik denk het ook wat Magda zegt hier.
Stukken die we beginnen te herkennen als niet zozeer individuele stukjes maar meer gedeelde stukjes.
Net zoals we allemaal neuzen en oren en handen hebben maar dan meer op energie niveau...of zoiets.
Onze handen zijn op zich wel uniek, maar ze hebben wel allemaal 10 vingers en daarin zijn we dan 1.
Steeds meer de eenheid in dingen beginnen te zien.

Eigenlijk toch mooi dat dat op zo een natuurlijk manier gebeurd?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2006 10:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Ja!
Vorige week zaterdag was ik zwemmen in een zandgat en daar stond een jongen in het water die me heeeel sterk deed denken aan ............MIJ maar dan de versie van 10 jaar geleden. Hij zag er duidelijk anders uit dan de ikke van toen (minder knap hihi) maar de houding, de uitstraling, de manier waarop hij bewoog een ook hoe hij reageerde toen ik hem probeerde aan te spreken. Ik kon me gelijk voorstellen waarom mensen me een vaag figuur vinden/vonden. Hij probeerde niet op te vallen en deed ook niets opvallends maar op een heel opvallende Clouseau manier zal ik maar zeggen. Een vuurtoren die denk dat camouflagekleuren helpen. :lol:
Een praatje (bij poging 3, hij deed steeds net of hij me niet zag) leverde alleen binnensmonds ja en nee op en hij keek me aan zonder me aan te kijken. Ik herinnerde me ook weer hoe ontzettend opgesloten in mezelf ik toen was. Of ik een harnas droeg.

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2006 15:35 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Alsof je in de spiegel kijkt Ruben? :wink:

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2006 18:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
:idea: :idea: :idea:


Laatst gewijzigd door Brighteyes op do 18 okt 2007 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 21:36 
Hallo lieve Hilda,

Een dubbelganger kom ik niet dagelijks tegen, het is mij tweemaal overkomen in mijn leven, het ene van mijn moeder en de ander voor mijzelf.
Een keer toen ik ongeveer een jaar of 18e was en een keer op mijn 20e jaar. Nadien ben ik het nooit meer tegen gekomen. Wel te bedenken dat ik een van een tweeling ben, maar ja dat is een ander verhaal. En ook hij leek uiterlijk niet op mij.

De verhalen wat ik hier zo las van andere lieverds, ben ik vaker tegen gekomen dat de ander bijna sprekend op de ander lijken kan zoals bij het verhaal van Ruth.

Het eerste was toen ik in een winkel aan het rondkijken was om boodschappen te doen voor mijn moeder. Ik werd door een persoon op mijn schouder getikt en draaide mij om en een oudere vrouw begon te praten en er leek geen einde aan het verhaal te komen. Ik vroeg mij af waar zij het over had en om wie het zou gaan. Ik herkende het verhaal niet en probeerde haar te stoppen om verder te praten. Het lukte mij niet en zij ging gewoon door met haar verhaal. Ik durfde ook niet zomaar weg te lopen en vond het gênant en bleef wachten tot dat zij uit gepraat was. Toen zij klaar was met praten vertelde ik haar dat zij een verkeerde persoon voor zich had staan en dat ik haar niet kende, ook vertelde ik haar dat het gesprek wat zij aan het voeren was voor mij geheel onbekend was. Zij werd boos en vroeg of ik haar in de maling nam. Ik vertelde haar dat dat niet het geval was en vertelde aan haar waar ik woonde en dit geloofde zij niet. Ik nam haar mee naar huis en confr6nteerde haar met mijn moeder, ook dit vond deze dame vreemd en dacht dat het een afgesproken grap was. Zij haalde uit haar handtasje een foto van het meisje die sprekend op mij moest lijken. Ik bekeek de foto en schrok hier enorm van, het meisje leek precies op mij, niets jonger of ouder. Er waren een paar kleine verschillen en dat was dat zij hier in Nederland geboren was en ik niet en zij droeg andere kleren dan ik, maar voor de rest leken wij als twee druppels water op elkaar.


Het tweede voorval was dat mijn moeder en ik naar Amersfoort gingen op weg naar haar familie. Zij was bijzonder nerveus want zij bezocht haar broer niet zo vaak. Wij moesten nog een aantal bushaltes mee rijden. Voor wij uit konden stappen. Bij de tweede halte stapte een dame in de bus en had de zelfde kleding aan als mijn moeder. Zij kwam tegenover ons zitten en schrokken ons lam van wat wij zagen, maar ook de dame tegenover ons gaf dezelfde reactie naar mijn moeder en geloofde haar ogen niet. Ik kon dit alleen maar bekijken van hoe wonderlijk iets zijn kon een ontmoeting van dubbelgangers. De vrouw en mijn moeder was geen onderscheid te maken, als twee druppels water leken zij op elkaar. De andere dame stapte een halte voor ons uit de bus, zij en mijn moeder konden niets zeggen tegen elkaar en ik heb alleen met verbazing gekeken hoe zoiets mogelijk zijn kon.

Een paar dagen later toen alles verwerkt was vertelde mijn moeder aan mij dat zij innerlijk de vraag gesteld had of er nog iemand op deze wereld was die er net zo uitzag als zij, met de zelfde gedachten en gevoelens.
Nu die vraag heeft zij dan beantwoord gekregen...

Wij hebben er vaak over gesproken wat de zin hiervan was.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2006 19:13 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hallo Samoeray

Bedankt voor het delen heel mooie verhalen :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 23:47 
Hallo lieve Brighteyes,

Graag gedaan, en dank je wel ook voor het delen van jouw schitterend verhaal.
Ik hoop dat je nog meerdere reacties zal krijgen.

Veel liefs en een warme groet van,
Samoeray.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.