LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 10:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 mar 2006 12:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077


Nou dat vind ik toch mooi zeg?
Nu heb ik weer zo een moment dat ik in beide dimensies tegelijk ben.
Jeutje ik voel dat het steeds makkelijker wordt te shiften van de ene bril naar de andere.
En het maffe is dat deze dingen door elkaar beginnen te lopen.
Waarom dit opschrijven? Ja dat weet ik ook niet.
Wil ik even schrijven. Daarom denk ik.
En tegelijk zie ik dat de letters stoppen met bewegen van zodra ik iets neertyp.
Net als de schilderijtjes die hier in de kamer hangen.
Ik kijk ernaar en het eerste moment bewegen de plaatjes.
Het volgende staan ze stil. :shock:
Wat ontsettend saai...... :( wat een rare verstilde beelden zie je als alles stil staat. En zet ik nu de andere bril op dan...hup begint het allemaal weer te bewegen. Vooral bij kleuren is dat mooi vind ik.
Als je een kleur verstilt wordt het al gauw saai. Maar laat je zoiets bewegen dan blijken er veel meer kleuren te zijn.
Enkel in groen zit veel meer dan groen zie ik nu.
Hè hè....gelukkig dat de andere dimensie nu zo dichtbij begint te zijn.
1hart1 1hart1 1hart1

En eigenlijk ben ik diep gelukkig. Ik vind het een heerlijkheid de bevelen van Merlijn op te volgen.
Hij zegt dan zo: STOP.
Of hij zegt: WATER.
Of bijv... DICHTZETTEN of LOSLATEN.
Allemaal van die commando`s waarmee ik iedere keer het gevoel krijg dat ik voor een serieuze soldatenengel wordt aangezien blijkbaar.
Anders zegt hij zoiets niet denk ik.

:lol: Wat een onleesbaar stuk is dit zeg? hihihi.....ik weet nix beters maar het gebeurd dan toch maar.
YES!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 mar 2006 20:44 
Lieve Ruth,

Ik ben geheel geschokt door deze ervaring van je. Ik heb er nog nooit van gehoord dat gidsen of begeleiders in de spirituele wereld commando's geven. Integendeel. Ze respecteren onze vrije keus. Ik hoor alleen maar liefdevolle adviezen, die ook nog eens met zachte humor gebracht worden. Adviezen, die ik niet eens op hoef te volgen.

Ik hoop werkelijk dat ik je verkeerd begrepen heb, want commando's zijn volgens mij niet oké.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 mar 2006 20:55 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Citeer:
En eigenlijk ben ik diep gelukkig. Ik vind het een heerlijkheid de bevelen van Merlijn op te volgen.
Hij zegt dan zo: STOP.
Of hij zegt: WATER.
Of bijv... DICHTZETTEN of LOSLATEN.
Allemaal van die commando`s waarmee ik iedere keer het gevoel krijg dat ik voor een serieuze soldatenengel wordt aangezien blijkbaar.
Anders zegt hij zoiets niet denk ik.

Wat een onleesbaar stuk is dit zeg? hihihi.....ik weet nix beters maar het gebeurd dan toch maar.
YES!


Oh wat zeg je dat mooi Ruth, want ik heb het ook, maar ik kon het niet zo goed verwoorden.
Zelf heb ik heel sterk ook als ik een stap zet ik voel dat het allemaal beweegt, ken je dat?
lijkt op uitglijden, maar je stap als het ware in de ruimte.
nou ja nog niet zo goed, maar okee, hoop dat je het begrijpt.

En Vick, ik denk dat ruth ook heel erg naar woorden zoekt om te vertellen wat ze ervaard, maar Merlijn zal vast heel liefdevol zeggen
stop.

Liefs van Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 mar 2006 22:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh ja Vick, joh helemaal niet naar of zo.
Juist een soort van eer zo te zeggen.
ja misschien dat ik het ook raar zeg.
Dat is ook zo Magda. VInd het ook zo moeilijk weet je?
EN ik dacht...hup ik schrijf nu gewoon precies zoals ik het op dit moment voel maar ARGH!!!!!!!!!! Hup het schiet tekort.
Wellicht dat "commando" ook militairistisch klinkt en dat is het ook.
Maar een Engelenleger is iets totaal anders dan een mensenleger zo te zeggen. Het is echt super om in zo een leger ingedeelt te worden zelfs.
En met man en macht er opuit te trekken.
Werken! Aanvoeren, de weg wijzen, tussen zo een Engelenschare mogen meevliegen en je omringd weten door een hele legermacht..of ja....nu, je kunt ook zeggen een vlucht ganzen of zwanen. Een vliegt vooruit en ze vormen dan een "V". Vrede. :lol: ...oh......eeeek!!! hoe krijg ik dit uitgelegd? :oops:

Even kijken.....herinnering die misschien iets bijdraagt aan uitleg van mijn ervaring.
Ik wandelde met Felix (was toen 5 jaar) in de speeltuin.
Het was bijna vaderdag. We gingen bloemen plukken voor papa.
Ik plukte wat simpele dingetjes zo bij elkaar.
Felix komt heel blij bij mij met grassprietjes. "kijk mama?"
Oh wat mooi!
..maar ik vind die van jou mooier.... :(
Nu dan ga jij toch ook zo een bosje plukken?
En we zochten naar de juiste bloempjes en hij was apetrots met zijn boeketje.
Stel nu dat ik gezegt had: joh...jouw eigen bosje is toch ook prachtig?
Ik denk dat hij zich dan een klein kind gevoeld had. Dat IS hij natuurlijk ook maar juist doordat ik serieus met hem ging zoeken gaf dat hem het gevoel dat hij meetelde.
Klinkt kinderachtig maar in feite is het pracht.

Nu Merlijn.
Hij heeft momenten dat hij les geeft en momenten dat we naast elkaar zitten te roken. Dat laatste is zelden maar het komt voor.
Als hij les geeft buig ik mijn hoofd voor zijn wijsheid. En als ik iets "mag" doen voel ik me gerespecteerd als leerling zo te zeggen.
Enfin........blub......ik weet niet of ik het nu nog ingewikkelder maak eigenlijk?......

Magda, dat bewegen als je een stap zet.......pppfff.f......
Oh..hup water drinken bij mij.
het schommelt z`n best hier.
Maar schat! :shock: Jij zegt "de ruimte" in...... 8) 8)
Jeutje lieverd, zo had ik het nog niet gezien!
YES !

1hart1 1hug1 1hart1
Oh......herkenning!

ppff....... :oops:

:shock:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Mijn kennismaking met Engelen.
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 00:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ja eigenlijk wil ik nu weer eens even schrijven zonder rekening te houden met de leesbaarheidsfactor.
En dan over mijn ervaring met Engelen.

Als ik de boeken van Steve begon te lezen was dat een enorme poort die open ging naar de andere wereld.
Wat een dreun gaf dat.
Ik was enorm geschrokken van al hij vertelde.
Geschrokken omdat ik me op mijn plaats voelde, eindelijk familieleden terug vond na eeuwen en dit hele leven, maar vooral omdat ik me vaag herinnererde dat er zoveel meer was.
En nu ruim 3 jaar later krijg ik nog steeds schokken als ik zie wat ik allemaal ook alweer meegemaakt had/heb/nog mee zal maken.
Het past niet in mijn denkraam.
Het knalt uit elkaar en daar schrik ik soms nog steeds van.
Klopt ook wel want een denkraam is niet gebouwd op hogere frequenties.
De ruit springt. De toon is te hoog.
Volgende stap: zonder ruit leven. Een denkraam zonder ruit erin.
Niet gek want het is altijd mooi weer dus die ruit hebben we ook niet nodig.

De eerste keer dat ik Engelen zag was het vaag en verig.
Vleugelig en donszig.
Dan werdt ik geconfronteerd met google-plaatjes op internet.
Oei....maar dat is het toch helemaal niet? Zie ik het dus verkeerd? ... :oops:

Robert van den Broeke heeft me weer op mijn eigen plek terug gezet. Ah..o ja! Zo was het ja! 1hart1

De 2e keer dat ik Engelen ging zien was tijdens de forumbijeenkomst in Vlaardingen bij Ed.
We deden een angelwalk. Nu met recht een "angel" -walk kan ik gerust zeggen nu. Want het wemelde van de Engelen. En wat me trof was dat het een leger was. In linies opgesteld. Rijen dik. Wij waren het zelf maar ook weer niet. Wat me het meest raakte was dat ik zelf zo een Engel was.
Ik ben toch geen engel? :? Maar een van de forumgasten, Estrella, ( vergeet ik dus ook nooit meer!) vertelde me dat ze vleugels zag en heeft tot 3 keer toe gezegt dat ik wel degelijk een Engel was. Hmm..zal wel. :wink:
Maar toch blijkt het zo te zijn.
Die keer waren de Engelen heel dichtbij in mensen-gedaante. Verklaarbaar omdat wij als mensen bij elkaar waren.

De 3e keer dat ik tussen de Engelen stond was toen ik met mijn vriend naar Samoeray reed in Groningen. We zaten in de auto midden in de zomer. De raampjes van de auto stonden open en de muziek stond aan. Ik stak mijn hand uit het raam en links en rechts vlogen 2 enorme Engelen naast de auto. :shock: Ze waren zo uitgelaten en verzochten mij een stukje mee te vliegen. Oh...ik strekte mijn vleugels uit en jeutje wat een vaart! ppfff........samen vliegen.
Later heb ik dat nog eens in mijn eentje gedaan en de auto zweefde a.h.w. bijna een meter boven het asfalt. Dat was wellicht niet zo maar ik zag de wielen de lucht ingaan en ik zag ook niet meer waar de strepen stonden. Ik zag alleen maar een soort van lucht. Achteraf bekeken mag je het gerust een wonder noemen dat ik veilig thuis gekomen ben.
Do you believe? 8)

Ik heb veel aan Merlijn gevraagd.
Vooral: kán dit nu zomaar?


M: Neen.
Dit kan niet zómaar.
Jij mag wel heel goed oppassen met wat je doet maar leuk is het wel vind je niet? :)


Merlijn heeft me een paar jaar geleden gevraagd of ik naar huis wilde.

M:Het mag Ruth. Je mag naar huis en het is minder eng dan je nu denkt. Doodgaan is niet zo erg. Zeker niet als ik bij je ben.

Maar lieve Merlijn dat is toch mijn taak niet? Dan maak ik mijn taak niet af? :oops: Wat wilt U het liefste?

M: Wij hebben jou hard nodig daar (toen zei hij nog "daar") beneden. Maar het gaat om jou. Vergeet dat niet.

IK BLIJF HIER! :!:

Goed.
Les 1: ten alle tijden:Eten/slapen.
les 2: alleen vliegen als wij erbij zijn.
les 3: respect voor de aarde (boterhammen en op tijd benzine in de auto)
les 4: je bent een moeder remember?
les 5: Eerst IK.
les 6: buig je hoofd voor je medestudenten zoals jij dat voor mij doet. :oops: (moeilijke les!)
les 7: leer wat "JA" is en wat "NEE" .
les 8: wij zijn gelijkwaardig. :shock:


Enfin, zo volgden er nog vele vele vele lessen. We zijn er nog niet.

Goed Engelen dus. Maar wat dóet nu zo een Engel eigenlijk?
Want ja mooi, maar wat is nu mijn taak? Krijg ik nou werk? En wat voor werk is dat dan?

Mijn eerste echte taak kwam in December 2004: de Tsunami.
We hielden een lichtkring speciaal voor de slachtoffers van de Tsunami.
Massas zielen kwamen er en rijen dik stonden ze te wachten om in het licht te mogen. Om de weg te vragen, om oma te zoeken, om te vragen waar de ingang was en of het nodig was in te loggen of te registreren om binnen te mogen komen. :wink:
Ik heb dan 3 of 4 mensen mogen helpen. Zowel boven als beneden zo te zeggen. En zelden heb ik zoveel voldoening gehad als een werkelijke taak te mogen uitvoeren. En het klinkt een klein beetje onaardig misschien om zo blij te zijn met iets wat best wel treurig is maar te mogen zien en ervaren hoe het er "daar" aan toe gaat is een machtig gebeuren. Van te voelen hoe er inderdaad geen jammer of zielig is. Niets van dat al. Werkelijk geen angst of vrees of treurnis. Ook niet bij de overleden zielen. Oh ja, wel even hoor, omdat ze de weg kwijt zijn of iemand zoeken of zo. Maar het bizarre is dat veel zielen (nu kreeg ik wellicht als beginneling geen "zware" gevallen hoor) een soort van overgave hadden. En emoties lossen dan verassend snel op. Enorme wijsheid komt er inene naar buiten gestraalt. Kijk. Zo hoeft enen mens werkelijk niet bang te zijn van terug naar huis te gaan want het is een groot feest. Klinkt gek maar het was echt zo.
Hoe dan ook. Terug naar de Aarde. :arrow:

Steeds vaker wordt ik me gewaar dat mijn taken niet zo heel erg aards zijn. Ik kan me in geen enkel werk echt thuis voelen. Zoveel grote en kleine studies gedaan maar het rammelt allemaal. Het geeft wel voldoening maar het blijft op een of andere manier te klein zo lijkt het. Het "past" niet zo te zeggen. En dat heeft werkelijk niets van doen met "verder" of "hoger".
Enkel met bestemming. Welke reis had je geboekt? 10000 jaar geleden?
Ah. Kijk. Hier ligt jouw ticket.
Dát is het meer dan een ladder waar ge op staat zo te zeggen.

Zo.
Genoeg voor nu.
Wellicht later meer?

Dank Merlijn.1hart1

:D Ge maakt u vrolijk?
Afbeelding Afbeelding



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 06:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Goedemorgen Ruth
Met recht goedemorgen;1.38uur.
Schat je hebt een stuk geschreven zonder rekening te houden met den lezers heil,weet je dat het prachtig,duidelijk en boeiend is,geen bloospoppeke's(waarom en to wie zou jij je verontschuldigen)geen vragende opmerkingen,geen onzekerheid.
En waarom,omdat je voor jezelf schrijft en geen rekening hoeft te houden met wie dan ook.
dus daarom.
Thanks lieverd.
Espavo Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 07:44 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Lieve Ruth

Citeer:
IK BLIJF HIER!

Goed.
Les 1: ten alle tijden:Eten/slapen.
les 2: alleen vliegen als wij erbij zijn.
les 3: respect voor de aarde (boterhammen en op tijd benzine in de auto)
les 4: je bent een moeder remember?
les 5: Eerst IK.
les 6: buig je hoofd voor je medestudenten zoals jij dat voor mij doet. (moeilijke les!)
les 7: leer wat "JA" is en wat "NEE" .
les 8: wij zijn gelijkwaardig.


Oh lieverd en ben ik blij dat jij hier nog bent, want je 'verhaal' kan je zo maar weer mooi doorgeven.
Stel je was naar 'daar' gegaan, oh hoe moeilijk was het dan geweest om het dan te kunnen vertellen.

Bedankt voor je mooie schrijven

Knuffel en Liefs

Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 08:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Amanna schreef:
..Stel je was naar 'daar' gegaan, oh hoe moeilijk was het dan geweest om het dan te kunnen vertellen ...


:shock: :shock: :shock:

Daar heb ik ééns niet aan gedacht Magda maar hoe wáár is dat? ppffff... jeetje raar dit hoor!Afbeelding
Dat is waar ook, ik was een tolk...... :lol: hihihihi.....dank grote schat!


Hoi Miekeschat!
Mijn anker mijn hart mijn mede-Engel. Afbeelding
1hart1 1hug1 1hart1

THnx love.
XXXX


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 09:34 
Mooi Ruth,

Het spijt me van mijn opmerking van gisterenavond. Dit deel is geheel helder voor me en echt mooi.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 10:32 
lieve ruth ,zo mooi lievie echt zo mooi Afbeelding
i love you for it ,dat ik dat even mag lezen,luisteren ook en zien
lieve ruth,ik hoop dat je dat nog vaak zal laten zien
het is prachtig ,jij bent prachtig,het doet mijn hart kloppen,zachtjes en tegelijkertijd,hoor ik die klok die ik ook hoorde voor mezelf harmonie,kleuren,muziek,de aarde,de lucht het water en het vuur
en de na trilling ervan,het zijn de klokken van het heelal
die natrilling is het allermooiste,die is wat we er samen van maken
het is het kristallen licht,de schakering van ons zelf,het is kristallen muziek wat ik hoor,gekomen als een oerklok speelt hij het allerhoogste lied
lieverd wat ben jij mooi ,Afbeeldingliefs elevennAfbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 11:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
1hug1 Eleven..oohhh die klok klinkt het mooist in de nagalm ja hoor jij dat ook? Omdat dan alle stemmen,frequenties mooi gemengd zijn.
Pracht schat! Thnx! 1hart1

Vick .. Afbeelding joehoe.....
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 07 mar 2006 19:30 
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 12 mar 2006 17:44 
Dag lieverd,

Af en toe lees ik weer eens op het forum.
ik kan het gewoon niet laten.
wat een oprecht stuk, ik voelde het waarachtig.
en zag het ook deels voor me.
Mooi zeg. Fijn dat je het zo kunt verwoorden.

Vervolgens komt in mij op, via mijn pragmatische ik......
Met het maken van je eigen scenario's kun je nog heel wat bereiken hier op aarde, het vertolken van iets vanuit je eigen binnenin creativiteit.
schroom niet, zoek mensen om je heen die je ermee willen helpen.
oprechtheid dat is het sleutelwoord in je creaties, dat geloof ik echt.
je hebt mij geraakt, op een prettige manier.

Even weer terug naar je topic: Bedankt voor je omschreven lessen.

Het omschrijven van die commando's, om dat woord nog maar te gebruiken
ja dat is heel lastig. Als het goed voor is,
voelt zo'n advies als niet een commando want dat het is goed voor je
en je weet dat gewoon van heel diep van binnenin.
Het is ook geen gehoorzamen als je het commando opvolgt omdat je bang bent voor straf, maar meer een luisteren naar jezelf omdat je weet dat het goed is, goed bedoeld is en het goed bedoeld advies is
omdat je er aan toe bent, je hoeft er niet aan toe te geven; het mag
het is geen commando omdat je bij wijze van spreke "horig" bent geworden ( ik bedoel afhankelijk van de opdrachtgever), zoiets zou je
meteen voelen vanuit je binnenin. (ik voel zoiets als een krimp in mijn buik)
het is goed zoals het is en een eigen besluit blijft altijd goed.
(ik voel dat als in mijn buik een groen weiland is met fleurige bloemetjes in de zomerzon met een boom en een beekje zoiets ongeveer)
affijn ik merk ook dat het moeilijk te beschrijven is.
dit was mijn poging en ik laat het maar gewoon op het forum staan.

bedankt hoor, fijn dat je het wilde delen
groet Thyrza


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 12 mar 2006 22:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Jij zéker ook dank Thyrza!

OH!!!!
Jeetje wat je hier nu weer zegt!

Oprechtheid.
Je zegt hier een woord wat zo schitterend binnen komt en daarmee vat je in een zin samen wat ik al mijn hele leven zoek.
Ik heb geprobeert dat in Maatschappelijke termen te vertalen maar daar komt dat woord niet voor. Enfin, niet zoals jij het nu hier zegt.
Jeetje lieverd, WOW!

Precies wat je zegt van die commandos.
Het klinkt missschien ook wel een beetje ...ja...alsof het moet.
Maar commando betekend "daar" iets heel anders als hier.
Daar is het een compliment nl. Je "mag" een opdracht uitvoeren. En je....of nou ja IK dan, ben wel gek als ik zo een aanbod laat liggen. Enfin, zo voelt dat dan.
WOW! Ik krijg een opdracht!
En dat Merlijn soms op wat strenge toon iets zegt komt omdat het een belangrijk moment is.

Enfin, ik ben erg blij met jouw bijdrage Thyrza.
Dat blijft hier bij mij.
Dat......nu zo zou Merlijn het zeggen: dat beklijft.


1hart1 1hug1 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Merlijn
BerichtGeplaatst: ma 13 mar 2006 07:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Ik zou Merlijn niet zozeer streng willen noemen als wel plechtig.
Vergeet niet dat hij een hoogwaardigheidsbekleder is geweest en vaak nog.
Het is met gepaste trots dat ik mijn leerlinge Ruth van K aan u voorstel,
In het komende halfuur zal zij de resultaten van vele uren studie aan u tonen in een demonstratie hogeschool vliegen.
Vergeet u aub niet dat hier geen enkel hulpmiddel bij gebruikt zal worden,geen vanglijn,noch net en dat bovendien de ruimte hier een fractie beslaat van de oefenruimte.
Dames en heren,hier is ze :idea: :idea: :idea: .
Kun je je toch alleen maar voorstellen als Merlijn zijn lakense jas aan heeft en zijn zondagse hoed?
Toch geen basebalpet en joggingbroek?
Merlijn is een statige keurige heer,ietwat stijf en formeel,met ongetwijfeld droge Britse humor.
Hij toond respect,maar verwacht dat ook.
In deze fase vertegenwoordigd hij gewoon alles wat je nodig hebt en zijn er speelse momenten dan zal Merlijn zich ongetwijfeld een beetje op de achtergrond houden en geamuseerd tegen zijn gezelschap iets zeggen als;
Ach ze moet even afreageren.
Eigenlijk Ruth lijkt hij veel op je moeder,een schat van een mens,maar wel een echte dame.
Wordt er gelijk op mijn schouder geklopt;hee hee en ik dan.
Ja hoor Gerard jij bent ook een Heer,maar wel een schalkse.
Het is precies zoals jij wenst Ruth en wil je anders,nou dan kies je anders.
Espavo Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 13 mar 2006 08:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol:

gewéldige :idea: -werker ben je toch ook Miek!
Een pláát van een beschrijving.
Very very charming!


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 14:35 
Hahaha,

Die lieverd van een Ruth,

Hier en nu in de andere dimensie.

Ik kan beter zeggen als ik je stukje lees,
Hier en nu is deze dimensie waar je op dit moment in leeft.

Als je hier iets neer zet dan behoort het bij het verleden en sta je in het nu. Maar het is en blijft een moment en is het moment voorbij, dan is het weer verleden. De herinneringen van toen worden leefbaar gemaakt in het nu, maar dat was... hahaha.

Ik heb letters ook nooit zien bewegen alleen als ik de vorm van een letter probeer er neer te zetten, stop ik dan is mijn letter klaar en ga door naar de andere letter die er op volgt, heb ik de letters bij elkaar dan heb ik een woord, blijf ik naar behoefde door schrijven dan vormt het een zin. Voel ik geen behoefde om door te schrijven dan is mijn verhaal af en behoort het tot mijn verleden, want die gedachten heb ik gehad met beeld en kleur en ja licht is zo voorbij als het donker word en wachten wij dat de zon weer opkomt, he ja, zie je? Dat was gisteren en morgen zal het ook weer zo zijn.

Waarom zou ik iets schrijven? Om te herinneren wat ik gisteren geschreven heb en om na mijn schrijven te kijken of mijn gedachten ten goede of ten slechte veranderd zijn.
Een schilderijtje aan de muur kan de kleur gaan verbleken na verloop van tijd, maar de gedachten die je hier neer typ, veranderen naar de tijd, van de situaties waarvan je geleerd hebt.
Ik heb nooit gemerkt dat mijn gedachten werkelijk stil kunnen zijn, voortdurend zijn mijn gedachten in beweging voor het geven en het ontvangen, want anders hadden wij ook zonder hersens geboren kunnen worden en waren wij zonder geweten bezig en beleefde we niets aan licht, kleur en klanken.

Soms denken wij niets te beleven of lijkt alles stil te staan, maar waarom veranderen wij dit inzicht van saaiheid niet? Wij hoeven toch de beelden of de belevingen niet stil te zetten? Wij zijn de grootte geïnspireerde Creator's van het universum, maar ja als wij onszelf beperken door wat er van ons verlangt wordt ( de ander) dan kan er ook niets gebeuren.

Stop-Water, is er dan nog leven mogelijk?
Dichtzetten=is niet laten stromen,
Loslaten= belangeloos bezig zijn.

Onleesbaar? Hahaha, ik dacht het niet.


Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 18:59 
Tjee Samoeray, jij moet toch ook telkens hele rare dingen meemaken realiseer ik mij nu ik dit zo lees. Het is ook niet makkelijk om in het lichaam te zitten. Ik ben net zo hard bezig om met het lichaam om te leren gaan. Ik hoop dat ik het nog helemaal kan genezen. Deze kansen heb ik nog ondanks het feit dat ik er in terecht kom na 33 jaar fikse strijd om mijn lijf. Ik weet hoe het is om gelijktijdig elders te zijn en gelijktijdig hier. Vreemde belevingen zijn dat dan.

Ik heb jullie weekendbelevenissen gelezen die waren beschreven door Shivo Ham. Ik moest er enerzijds nog wel om lachen omdat ik alles zo levendig voor mij zag, maar maak het zelf maar eens mee, wat een heksenketel.

Veel licht en liefde toegewenst van mij voor jou !

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 19:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Dank je wel Samoeray voor je gegeven inzicht.

Jij zegt hier iets over verleden...oh...ik heb dit geschreven op ...6 maart.
En als ik dit teruglees weet ik precies weer waar ik het over heb.
En eigenlijk is er niet zo heel veel verandert intussen.

Enfin, er is kei-veel verandert!
Maar dit plaatje is nog actief zo te zeggen.
En dat vind ik best bijzonder.

Ik merk intussen wel dat het bewegende gebeuren minder bewogen is nu.
Wellicht omdat "de andere dimensie" (wat een ouderwets woord toch!) meer geintegreerd geworden is.
Het is steeds meer hier, en steeds minder daar.
Maar ook dát stond er al.

Leuk dat je dit nog leest zeg?
Uit de oude doos lijkt het onderhand..... :lol:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2006 16:25 
Hallo lieve Kimm,

Als ik soms naar mijzelf kijk dan is het 't lichaam dat baas is en soms ikzelf die het lichaam bestuurd.
Ik vind niets vreemd of raar, in mijn leven vroeger wel hoor, maar begreep ook nog niet zo veel hoe anderen het zagen en vond de ander of een gebeurtenis vaak ook raar. Nu ben ik zover dat ik kan zeggen ik probeer in deze wereld mijzelf te zijn. Het valt zeker niet mee om in het lichaam te wonen of gevangen te zitten en daarmee mee om te gaan. Ik weet zeker dat je er meer leert om te gaan, waar een wil is daar is een weg. Ik noem het een pelgrims tocht voor het leven en vanaf boven gezien noem ik het de in-leeftocht, de beleving en probeer er een balans in te vinden.

Och het weekendbelevenissen zetten zich nog steeds voort en weet je, ik kon er ook om lachen want ik hoefde niet mee te klussen en genoot vanuit mijn bed een nog groter troep waar chaos uit voort kwamen en wat kwam er uit die chaos? Dat was de scheppings hand van Samoe.. en had mijn dochter en haar vriendin gewaarschuwd als het niet zou klaar komen, er schilders aan te pas zouden komen en dat gebeurde ook.
Vandaag zijn de schilders in de slaapkamer begonnen zodat mijn bed terug geplaatst kan worden naar de slaapkamer en de schilders van de week nog aan de woonkamer kunnen beginnen zodat alles netjes is voor de feestdagen. Zeg dat wel een Heksenketel en dat zal ook nog wel even een paar weken zo blijven voor dat alles eindelijk aan de kant is. Ik wilde ook nog reageren op het stukje van Shivo-ham alleen kwam er nog van alles tussen.

Ook een warme knuffel van mij naar jou en een hele warme groet van,
Samoeray.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.