LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 20 apr 2024 09:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 09:40 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Ik heb even een voorstel wat overigens van Ed komt( die door onvoorziene omstandigheden er niet bij kon zijn gisteren) volgende

Voorstel van Ed
Graag zou ik als volgend doel nemen de "herbedrading" van onszelf. Door daar licht aan te geven kan dat proces bij menigeen worden ondersteund en misschien vergemakkelijkt.

Ik hoor jullie reacties wel.


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 11:59 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Ik zou graag een keer met zo'n lichtcirkel mee willen doen al heb ik er geen ervaring mee en zal ik waarschijnlijk veel minder ervaren dan wat jullie zo beschrijven aan ervaringen.
Het door Ed geopperde doel spreekt me aan, al zou ik het zelf misschien omschrijven als het oplossen van onze emotionele blokkades. Ik denk dat het om dezelfde dingen gaat. Of dat het effect ervan hetzelfde zal zijn.
Zijn jullie bereid om een nieuwkomer in de cirkel op te nemen? Dus echt in de cirkel, niet binnen de cirkel?
Hoe lang duurt zo'n cirkel trouwens?
Liefs,
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 12:34 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Els

Wat is een nieuwkomer, je kunt even ver in die dingen zijn als ieder ander.

Ons doel is de volgende keer wat ik hierboven beschreef en dit in samenspraak met Ed , met wie we op het zeer oude forum al lichtcirkels deden met vaak mooie ervaringen. Dus nu even geen doel behalve onze bedrading.

Je bent van harte welkom en als je even de beschrijving wil lezen , hoe we elkaars handen ( virtueel ) pakken dan weet je hoe de energie van links naar rechts gaat.

Ik zie je graag meedoen en we hebben een hele tijd met het Amerikaanse forum , toen dat nog bestond wel cirkels gehad met 39 deelnemers van over de hele wereld. Helaas voor ons werd het forum gesloten en p.b's kon je niet sturen dus is het weer na lange jaren een kleine kring maar vergis je niet, we zijn allemaal in staat en ook jij om mooie energie te sturen .

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 12:47 
Lieve Nel, en Ed,

Ja, dat lijkt me een goed doel, ik denk dat ik er in ieder geval wel iets aan heb misschien.

Mijn vraag is: is het de bedoeling eigenlijk dat je dan ook je computer aan hebt (je op het forum bent?), of maakt dat niet uit? Misschien beetje rare vraag, maar ik was er gister ineens heel onzeker over....weet niet waarom. mmmm
En hoe lang gaat het eigenlijk door, of maak je dat zelf uit?

In ieder geval zorg ik de volgende keer misschien voor mezelf voor een ontspannen muziekje of zo, wat misschien zorgt dat ik er beter bij kan blijven....

Wunjo/Els, ik ben hier ook nieuw in hoor.... fgh

Wow dan is het nieuwe maan!

Dank jullie wel!
Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 12:55 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Ik doe graag mee, Nel.

Ken je overigens de lightworkers site http://lightworkers.org/node/224?
Misschien zou je daar wel 'oude bekenden' tegen kunnen komen van dat Amerikaanse forum?
Ik heb overigens kontakt met iemand in Alabama die, denk ik, in principe graag mee zou willen doen.

Het zijn vooral van die heel praktische vragen die als nieuwkomer bij je opkomen, he Skyblue fgh

Liefs,
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 13:20 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

De p.c hoeft niet aan , dat mag je zelf weten en een muziekje is prachtig als je dat fijn vind.
Je kunt zo lang als je wil blijven zitten maar onze ervaring is dat de energieopbouw in een paar minuten is gedaan en dan losgelaten en wat je dan gaat doen is aan jou.
De een zit lang en de ander zit korter maakt niet uit.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 13:23 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Wunjo

Inderdaad ken ik het forum want waarover ik spreek was ook van Steve.

Het zou mooi zijn als die vriendin meedeed, maar denk wel om het tijdverschil met Amerika en wat we op een avond preceis doen moet je wel goed verwoorden, zodat we zoveel mogelijk op een lijn zitten met onze energie..

Wij hebben altijd de cirkel op 21.30 uur en dan konden de meesten het redden.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 13:30 
Sorry Nel, maar er staat 7 januari, het is februari...1hart1

En dit forum wat hier gelinkt wordt is niet van Steve....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 13:34 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Ik zag het toen ik erop klikte . Het kwam me gewoon bekend voor en ik verbaasde me wel dat er weer een forum was.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 13:40 
Nel schreef:
Lieve Saskia

Ik zag het toen ik erop klikte . Het kwam me gewoon bekend voor en ik verbaasde me wel dat er weer een forum was.

Liefs van Nel.


Een beetje off topic dan:
Ik weet wel dat Steve van plan is een nieuw forum te beginnen....voor contacten voor de 1st International Angel Conference in ieder geval....maar misschien loop ik weer te ver vooruit...

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 13:45 
Sorry nog wat: dat ik zeg dat ik het wel kan gebruiken, vind ik ineens weer heel egoistisch van mezelf....even naar een andere topic overhevelen dit....EVBO?

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 14:01 
Oops, kan niet meer wijzigen... 1rty bbb ik heb het in Besloten forum geplaatst....sorry.

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 14:15 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Saskia

Maak je nou niet druk, dit is een open topic even dus niets aan de hand.
De echte oproep en uitleg komen volgende week pas.

Knuffel voor jou.

Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 21:58 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Wat een goed, maar ook spannend onderwerp. Als ik kan doe ik zeker mee. Maar ook hier graag weer wat info erover. Hoe kan je het stimuleren waar concentreer je je op? Bij emotionele blokkades heb ik wel een beeld, maar ter verduidelijking misschien een kleine uitleg. Ik zie de officiële oproep graag tegemoet.

Liefs
Anjasa

_________________
Luister naar je hart. Het fluistert, dus luister er goed naar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 09:19 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Anjasa

Ik vraag of Ed die uitleg wil schrijven want daar is hij beter in dan ik. Ik weet wat het is maar wil het voor iedereen duidelijk maken.
Dus even nog geduld. xcb

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 11:09 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:42
Berichten: 33
Op verzoek van Nel enige toelichting op mijn idee en op de werking van de cirkel.

Over de herbedrading kun je op diverse plaatsen iets lezen. In de channels van de Group is er diverse malen over gesproken, die kun je op de Nederlandse (of in het Engels op de Amerikaanse) site terugvinden en dan kun je daar lezen wat zij er over schrijven.

Wat ik er van begrijp komt er op neer dat ons stoffelijk lichaam volgens een soort bouwplan is opgebouwd. In dat bouwplan is al een update ingebouwd voor het geval wij met ons stoffelijk lichaam naar een hoger energieplan gaan. Nu we in de 5e dimensie zitten wordt het tijd dat extra deel te activeren.

Op andere plaatsen heeft men het over het activeren van een tot nu toe inactief deel van de chromosomen die in iedere lichaamscel aanwezig zijn.

Wat daar ook van is, in ieder geval gaat het om een aanpassing van ons fysieke lichaam om geschikter te zijn om met de hogere energiën van de nieuwe dimensie om te kunnen gaan. Omdat de lichtwerkers bedoeld zijn om anderen te helpen bij de voortgang op hun pad, lijkt het mij gewenst dat wij ons zo snel mogelijk aan de nieuwe mogelijkheden aanpassen, dat wij dat extra stukje van onszelf zo snel mogelijk activeren. En een lekkere energiestoot kan daarbij misschien wel helpen.

Die energiestoot kunnen we zelf maken in de cirkel. Hoe werkt die cirkel nu precies?

In zeer oude geschriften wordt al gemeld dat als wij mensen bij elkaar komen en onze gedachten (en dus onze energiën) op een gezamenlijk iets richten dat de resulterende kracht vele malen groter is dan de som van de individuele energiën. Dat heeft in veel kringen al vorm gekregen om fysiek bij elkaar te komen en dan je af te stemmen op een gezamenlijk iets. denk maar aan het bidden in de kerk, hoewel ik niet kerkelijk ben is dat echt net zoiets. Zeker als er gezamenlijk gebeden wordt voor één bepaald doel.

Maar wij doen hier niet aan religie maar wel aan spiritualiteit. Jaren geleden hebben wij met elkaar geëxperimenteerd of het ook werkte als je niet fysiek maar in de geest bij elkaar kwam. Daar hebben we een hulpmiddel bij bedacht door je te voor te stellen dat we in een kring zitten (die door de deelnemers meestal ook echt als cirkel wordt ervaren) waarbij we met onze linkerhand de hand vastpakken van de persoon die boven ons staat op de lijst en met onze rechterhand de persoon die onder ons staat. In wezen is dat een hulpmiddel om in de geest bij elkaar te komen, en het werkt heel goed. Het aardige is ook dat je geen ervaring hoeft te hebben, niet super krachtig hoeft te zijn of zoiets, iedereen kan meedoen. Wel graag op hetzelfde moment. Als je te laat instapt ervaren de anderen dat vaak als een verstoring van de al stromende energie. Als je je opgeeft en er niet bij bent lijkt het er op dat de cirkel niet wordt gesloten maar de energie komt desondanks op gang.

Wanneer de kring gesloten is dan stellen we ons voor dat wij in onze linkerhand energie ontvangen, daar onze energie aan toevoegen en die doorsturen via onze rechterhand. Er ontstaat dan een gesloten energiestroom tegen de wijzers van de klok in. In theorie moet het ook andersom kunnen maar destijds hedden we het gevoel dat dit toch het best werkte, vraag niet waarom maar dat was toen de algemene ervaring. Deze energiestroom is weer veel sterker dan de som van onze individuele energiën. Meestal is de ervaring die men als deelnemer beleefd dat er in het midden van de kring een energiekolom ontstaat van ongekende kracht. En we kunnen die energie ergens op richten, op moeder aarde, op duistere plekken die licht behoeven of op een ander doel. Dit keer wilde ik dat doen op onszelf en meer specifiek op het transformatieproces in onszelf.

Ik hoop dat dit bijdraagt aan meer duidelijkheid. Hoe meer zielen des te krachtiger de energie dus gewoon meedoen zou ik zeggen.

Moeilijk is het niet, je gaat op de afgesproken tijd ergens zitten waar je lekker rustig zit en niet gestoord wordt. Sluit je ogen en steek je linkerhand uit naar de persoon waarvan je alleen een naam kent. Dat is voldoende, door aan die persoon te denken komt vanzelf het contact tot stand. Denk daarna aan de persoon rechts van je en steek die hand uit. Voel daarna wat er gebeurt met de energie en als je voelt dat die gaat stromen sluit je je gewoon daarbij aan. Kijk of je iets er van ervaart er richt je daarna op dit transformatieproces in jezelf (of op welk ander afgesproken doel dan ook). Blijf net zolang in die energie zitten als je wilt maar het eigenlijke cirkelproces duurt maar heel kort in mijn ervaring. Binnen minuten is alles gebeurt. Alleen blijft die energie van die cirkel nog heel lang hangen en het kan heel lekker zijn daarin te blijven zitten. Hoop je donderdag in de cirkel te ontmoeten!

_________________
licht op het pad van alle lichtwezens.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 11:17 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 14 sep 2006 14:54
Berichten: 620
Lieve Nel
ik doe donderdag ook mee!!!

Liefs Truus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 11:55 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Truus

Ik zet de uitleg van Ed gewoon in de nieuwe oproep en ik denk dat als we die cirkel met een aantal mensen gedaan hebben we een kijken hoe we onszelf voelen. Ik weet dat ik er altijd beter uitkom dus er gebeurd ook iets met de deelnemers zoals Ed al aangaf. Ik zie Flower nog niet met een oproep en weet niet of ze er wel is anders doe ik de oproep zelf voor morgen. Het ontbreken van signaal functie als iemand een pb krijgt maakt dat ik haar niet op andere wijze kan vragen.

Tot donderdagavond.

Liefs van Nel.

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 12:40 
Offline

Lid geworden op: ma 19 nov 2007 16:56
Berichten: 60
Bedankt voor die uitleg, Ed. Ik kan me er nu een goede voorstelling van maken.
1hart1
Els


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 20:21 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
HALLO LIEVERDS

HIER BEN IK DAN WEER EN DOE GRAAG WEER MEE DONDERDAG .

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.