LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 30 apr 2024 17:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ervaringen uit Egypte.
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 17:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hello. Afbeelding

Als het kán in hyrogliefen.
Maar gewoon Nederlands mag ook.
:wink:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:32 
Paul (mijn man) wilde op het laatst nog mee als mijn begeleider, omdat het met Egypte te maken heeft.

We waren bij de Sfinx en vormden een cirkel, daarna vroegen we de Meesters of we naar binnen mochten. Wij wel, maar Paul niet zeiden ze. Ik vroeg waarom, kreeg geen duidelijk antwoord en zei "ja maar, hij is met mij".
Toen mocht hij mee, we gingen samen als laatste naar binnen. Het waren nogal donkere gangen met tekeningen op de wanden, waar we niet veel aandacht aan besteden. Wel een beetje griezelig en we giechelden wat.

Uiteindelijk kwamen we bij een ruimte, waar wij, de vrouwen, naar binnen gingen. Paul moest in de gangopening blijven, hij was de wachter/beschermer.

Wij vormden een kring om een lege sarcofaag in het midden en dansten eerst de ene, toen de andere kant op.
Toen zag ik de god met de valkenkop (Horus?) en hij zei dat ik in de sarcofaag moest gaan staan, naakt met een puntig kristal wat daar lag boven mijn hoofd. Ik deed dat en er kwam een sterke energie doorheen naar beneden die in de aarde ging.

Daarna ging ik er uit en ging aan de andere kant Ruth er in (met kleren aan) en zij moest gaan liggen met het kristal op haar borst, waarna wij de sarcofaag moesten sluiten. Ik vond dat nogal eng, maar hij zei: "Doe dat nu maar, dadelijk mag het weer open."

Dus dat deden we en Ruth was de aarde die de energie ontving.
Daarna deden we de sarcofaag weer open en kwam zij er weer uit en waren we klaar. We dankten met handgebaren (namasté) en liepen weer door de gang naar buiten. Daar dankten we elkaar en ik zei dat wij gauw weg gingen, want Paul trok aan mij, we vlogen weg naar huis.

het ging voor mijn gevoel allemaal vrij snel.
Paul had ook het idee gehad dat hij een beschermer was en dat hij de Sfinx was. Dat hij niet mee mocht.

Wow, wel speciaal en leuk!

Liefs,
Saskia :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:43 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Voor den lezer die belangstelling heeft.

De treinreis was stoffig, vermoeiend en weinig inspirerend tot....we in Egypte zelf aankwamen.
Woesh....ja hoor, de hele woestijn zoals een toerist zich dat voorstelt.
Heet, stoffig en indrukwekkend.

De Sfinx was huge!
Geen idee dat zo een bouwwerk door mensen gemaakt kan worden. :shock:
Binnen mijn waarneming waren er veel meer mensen.
Vooral lokale bevolking zo leek het.
En kamelen. 8)

We gingen voor de sfinx zitten, Saskia met haar fakkel als eerste die het licht ontstak.
Intussen was er een inktzwarte duisternis neergedaalt als een deken.
Een zee van sterren pinkelde aan de nacht.

Ik kon niet voelen/zien of we werkelijk toestemming kregen maar we gingen toch naar binnen.
Oh..het waait er! Tocht en een beetje een muffe geur maar vreemd, vooral héél vreemd.
We liepen gebukt door een gangetje en ik zag mensen vegen met een klein vegertje.
Op het eind van de gang stond Toetankhamon.
Wát een bijzondere prachtige persoonlijkheid!!! WOH!
Hij keek ons aan en lachte heel fijntjes en "hoog".
Ik bewonderde zijn ..ja wat is het...kleding kun je het nauwelijks noemen want wat hij droeg was allemaal even...mooi maar wel zwaar.
Hij kon zijn hoofd bijna niet draaien van plechtigheid maar ook omdat hij zoveel dingen op zijn hoofd had. Dat viel me wel op.
Opeens zag ik dat het ook een vorm van theater was. Net zoiets als in de kerk zeg maar, maar dan "dieper en met meer betekenis.

Ik liep weer terug en stond meteen weer buiten. Hè bah.....ik wilde liever nog even rondlopen maar goed, laat maar zien wat er gebeurd.

Buiten stonden intussen enorm veel woestijnmensen en ik werd er wel even onzeker van allemaal.
Allemaal mannen met tulbanden en instrumenten.
Ze lachten naar mij en sommige hadden geen tanden meer, of nog maar een paar.
Ze pruimde tabak en eentje spuugde op de grond.
Er lagen kamelen en eigenlijk wilde ik er naar toe maar d8...oet, doe maar niet Ruth, want je weet maar nooit.
Dus lachte ik vriendelijk.

Ergens kwam opeens een wolk van ....een sfeer van Oosterse Wijsheid langs. Heel vluchtig. Maar het was weer weg voor ik echt naar kon kijken.

Ik had het gevoel dat jullie nog in de pyramide waren en daarom ben ik maar even tegen de muur gaan zitten.
Het voelde allemaal zo oud maar ook een beetje toeristisch.
Voel me een beetje verloren eigenlijk.......
Ik wilde graag de Goden bedanken maar ergens klopte dat niet.
Ik zag terug weer die glimlach van Toetanchamon en toen was het goed.
Zo van.....hoeft niet. We begrijpen je hart wel. :wink:

Dank O Grote Koning!

1hart1

:D Lieverds, hartelijk dank voor deze bijzondere reis.
Ik ga onder de douche en droge kleren aantrekken, heb ik het idee.
Want jeetje wat stoffig allemaal?

1harten1 1harten1 1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieverds,

Een verhaaltje hier schrijven over wat er is gebeurd? :?

De reis naar de pyramide was best lang en ja stoffig en buiten bij aankomst was er meteen die ernorme lichtgevende cirkel gevormd door fakkels en ja veel publiek.
Ik weet dat het een behoorlijk eind lopen is van de sfinx naar de pyramide en ik voelde dat wij via de sfinx de gangen doorliepen.
En ja beetje eng, eigenlijk meer spannend ook,
zo met z'n allen en toch ook weer niet.
Uiteindelijk na een lange tijd bij de sacrofaag aangekomen, ben ik
er even in gaan kijken :oops: zonder het deksel op te tillen, huppa gewoon door het bouwwerkje heen.
En wat zag ik?
Vanalles?
en nix heer raar.
Toen floepten er beelden, thoetankamon, tja volgens mij in zijn dodenmasker gekleed, lag hij languit bovenop de sacrofaag.
Het Hoofd van Horus, een adelaar met zijn vleugels vastgebonden op z'n rug, die wij dan losgemaakt hebben zodat hij kon vliegen.
Hij liet zien dat als je vliegt je het overzicht hebt over alles,
een zwaan en weer Horus.
Dan vlogen er symbolen in het rond, allemaal kwamen ze tevoorschijn uit de sacrofaag, maar allemaal van het ''oude egypte'.
toen stonden we inene in een soort raam in de pyramide, een muur waar een slurf uit hing, :shock: en dat is of was de weg naar de sterren en ook zag ik dat daar ooit de zielen overgingen naar daar waar hun thuis is.
en dan hing ik inene onder een ster als een trapezewerker te bungelen en zweefde heerlijk door de ruimte.
En kamelen en egyptenaren, pfffffffff en heel veel.

1hart1 bedankt lieverds voor deze mooie reis 1hart1

1harten1 1harten1 1harten1 1harten1 1harten1
Amanna
1harten1 1harten1 1harten1 1harten1 1harten1

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:08 
Offline

Lid geworden op: di 24 apr 2007 17:56
Berichten: 5
:o

skyblue, heb je het hier over een droom of over een vakantie

of speelt het hier af :oops:



groetjes
sterbloem


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:10 
Sterbloem, dit is wat ik net heb gezien bij deze lichtcirkel.... :oops:


Wat leuk die verschillende belevenissen! Dank jullie wel!

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 20:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Echt heel leuk om te lezen dit!

Oh en ik denk te weten dat het wel energie vergt om zo ervaringen te beschrijven want ja, vertaal het maar eens allemaal.
Maar ik ben een zeer dankbare lezer.
Want voor mij zo leerzaam!!

1harten1 1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 18:44 
Offline

Lid geworden op: do 12 jan 2006 08:56
Berichten: 163
Hallo allemaal,

veel punten van herkenning maar ook verschillen. :wink:

Opeens zag ik dat het ook een vorm van theater was. Net zoiets als in de kerk zeg maar, maar dan "dieper en met meer betekenis.
(Quoten lukt op de een of andere manier niet)

Dit heb ik ook gezien....
Maar voor we deze ruimte mochten betreden, moesten we onze lichamen achterlaten. Dit hebben we gedaan en zijn toen deze ruimte ingegaan.
Er werd in die ruimte op ons gewacht, fakkels aan de muur het was tijd voor een ritueel en er werd duidelijk op ons gewacht en men was duidelijk blij met onze komst. Voor mijn gevoel al decenia geleden afgesproken. Op een goed moment voel ik een ongelofelijke pijn in mijn armen, duizend keer erger dan een krampaanval. Ik klem mijn kaken op elkaar om het niet uit te gillen. In het echt was het duidelijk, en meer dan duidelijk ook voelbaar. Dit was volgens mij een geschenk, het openen van kanalen.

Vandaag wel duizend keer naar mijn armen gekeken, het ziet er gewoon uit maar het voelt anders...
Op het werk viel het ook op want er was er zelfs een die me vroeg heb je vannacht... ik kom straks wel even langs, grinnik, grinnik...
Ze weten niks van mijn lichtwerk, mijn meditatie en er was dus een duidelijke voor de buitenwereld waarneembare verandering.

Lieverds, ik wil jullie bedanken voor deze gweldige reis.....en ik zou zeggen tot de volgende reis naar Egypte want dit krijgt absoluut een vervolg.

En in die tussentijd ben ik gewoon hier hoor :lol:

Mery
Licht en liefde voor allen


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.