LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel zo 05 mei 2024 21:44

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 20:55 
Hier kan je je ervaring delen, als je wil :wink:

Namasté



Patrick :idea:



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 20:56 
Dag lieve Lichten,

eerst en vooral bedankt!
Deze Lichtcirkel voor Henk voelde heel krachtig

't is nu 21:21u, hehe. Schitterend

Het eerste wat me opviel toen ik plaatsnam in de 'kring' waren Merlijn's grote handen die lekker warm voelden.
Annemiek voelde ik meteen aan mijn rechterkant en had meteen de intentie om mijn linkerarm rond haar schouders te leggen inplaats van in haar rechterhand en deed dat dan ook even. Zo leunden we eventjes op mekaar totdat ik haar hand weer vastnam.
Dan ging mijn aandacht naar onze lieve Ruth en overbrugde de afstand voor enkele momenten om duidelijk te maken dat we heel héél dichtbij mekaar staan.
Dan keek ik even naar Floortje die dan weer heel jong lijkt en dan zo in haar twintiger jaren. Gek, ze lijkt eigenlijk leeftijdloos :shock: maar wel steeds met mooie, lange haren en een slank figuur ... wel een 'harde werker' op de een of andere manier.
Toen liet ik de energie heel duidelijk door mijn handen gaan en zag de cirkel van Licht gevormd worden.
Hij bestond weer uit enkele kleuren, zoals ik zovaak zie, doch steeds is er dat gouden Licht dat het alles ver-bindt.
Dan zag ik opeens Henk in 't midden, liggend op zijn bed en naast zijn hoofd zag ik of een kussen of een troeteltje met een rood hart.
Ik voelde me nog niet helemaal klaar om bewust met Henk bezig te zijn dus verlegde ik mijn 'oogpunt' weer naar de Lichtcirkel.

Daar zag ik de kring van energie sterker en sterker stromen en even gooide ik mijn vleugels open en sloeg ze om de hele cirkel, de punten samenkomend achter Floortje.
Daarmee verscheen er ineens een gigantische zuil van Wit-Licht vol sterretjes (ofzoiets). Jeetje, wat een bombastische zuil!
Ik kreeg dan dadelijk zo 'n gevoel van: "Oei, ik wil de boel niet afschermen, hoor." en trok mijn vleugels terug.
Die zuil is wel de hele tijd aanwezig gebleven ... .

Dan keek ik weer even naar Henk en zag allerlei bloemen rond zijn bed verschijnen ... omringd door Liefde.
Ik keek dan weer naar de deelnemers aan de Lichtcirkel en wilde elk zijn/haar engelen-zijn zien.
Daarmee verschenen vleugels bij de andere vier deelnemers, elk in hun eigen kleur(en), elk verschillend doch zo herkenbaar.
Jeuj, vijf engelen! *feeling of Love*

Dan zag ik hoe we, nog steeds hand in hand, als een kring rond Henk gingen staan en zo een cirkel van Licht rond hem vormden.
Enkele momenten later leken we alle vijf omhoog te zweven en vormden we een cirkel van Licht boven hem.
Terwijl we zo naar boven zweefden gingen we ook gelijdelijkaan van vertikaal staand naar helemaal horizontaal liggend en toen, toen zag ik het pentagram dat we met ons vijven vormden.
In de cirkel tussen onze handen ontstond er weer opeens een zuil van Wit-Licht die als een buis op zijn lichaam gericht werd.
Eerst op zijn solar plexus en daarna op zijn hart chakra en zo steeds op een ander punt.
Het deed me eigenlijk een beetje denken aan een scanner ofzoiets.

Terwijl we daar zo zweefden versprong mijn beeld ineens naar ons, zittend op onze stoeltjes en zag ik het geheel weer vanuit een ander oogpunt.
We zweefden nog steeds zo in een kring boven hem doch zaten tegelijkertijd op onze stoelen en ook vandaar stuurden we energie. Deze energie had een gouden kleur en ging van elke individuele deelnemer zo naar Henk, door Henk, boven Henk openbarstend en dan terugkerend naar ons zelf, niet als een straal maar als gouden druppeltjes.
Het beeld wat ik toen kreeg was net alsof we met ons vijven bloemblaadjes vormden zo rond Henk.

En zo zag ik een voortdurend stromen van witte energie die uit de zuil op hem neerdaalde terwijl we boven Henk zweefden en gouden energie die vanuit ons, daar op onze stoeltjes, naar hem stromen.
Dan leek het alsof er iemand nogal wild in Henk zat te opereren en had zoiets van: "Ho maar, niet zo wild!" maar alles was in orde.
Eigenlijk had ik tijdens het schrijven in Samoeray's thread al een beeld van een horizontale snede, een operatie, doch leek het me op dat moment niet het moment om dat mee te delen omdat Henk prachtig gaat herstellen.
Waarom ik die snede als horizontaal zag ... no idea.
Dan hoorde ik ineens 'tante Annie' en die 'tante Annie' stond aan Henk's rechterkant in zijn oor te fluisteren.
Heeft Henk een tante Annie?
In ieder geval mocht niemand meeluisteren :lol:

...hmm, effe de draad kwijt ...

Oh ja, toen zag ik opeens twee kinderen tussen al die bloemen rennen die rond Henk zijn bed stonden.
Hehe, wat een Leven, wat een enthousiasme, wat een energie zij uitstraalden!
Verwacht je eigenlijk toch bezorgd-zijn ofzoiets maar nee hoor, een en al Levensvreugde.
Prachtig om zien.

Dan heb ik nog even door die zuil, door die scanner, zitten meekijken en rond Henk's hoofd voelde ik wel hoofdpijn en een zwaar gevoel maar voelde dit 'kijken' eigenlijk vooral intrusive en richtte daarom mijn aandacht weer op de zuil zelf.
Een tijdje later keerde ik terug naar de Lichtcirkel, bedankte iedereen van harte en nam afscheid van de Lichtcirkel.

Toen ik mijn bureaulampje weer aan wilde doen - ik doe dit dus telkens uit tijdens Lichtcirkels - sprong de lamp :lol:
Dat gebeurt wel vaker wanneer ik me niet bewust aard na dit soort dingen.


Dank jullie wel
en Henk, dit komt goed, kerel :wink:

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 21:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ploep.
3 kwartier te laat. :oops:
Maakt niet uit.
Op naar Henk.

:D Hoilo lieve schat van een Henk.
Ik zie je hoor.
In je bed.
..joehoe......zwaai zwaai......1hug1

De kring was een wobbely cirkel die al snel een piepklein Ruthazel cirkeltje werdt. Een soort uitdoven van wat er nog hing van 21.00.
Ik sta naast het bed van Henk maar ik zie dat hij niet helemaal lekker is. Een beetje onwel en misselijk. Hij kijkt me ook niet aan want hij moest even overgeven...... :oops: oh arme Henk denk ik dan even maar er is geen zielig lieve Ruth remember?
Ik vind het dan ook niet erg en denk....nou dan wacht ik even, geeft nix...in de andere dimensie.. :oops:

TOch helpt dat niet merk ik.
Hij blijft een beetje bang..of misschien niet lekker van de medicijnen dat weet ik niet.
Ik probeer het eens op een iets hoger niveau en ja hoor. Dat lukt direct.
Gelukkig maar.
Ik spring op zijn bed en vraag: lieverd? Heb je zin om even mee te gaan vliegen?
Ja hoor, prima.
We pakken elkaars rechterhand en vliegen het hospitaal uit. Hup de zon tegemoet. Ik zeg: waar zullen we heen vliegen? Naar de rand van de afgrond? Zo de diepte in kijken en niet kunnen vallen? Maar wel de wind voelen die van onderuit de ravijn komt?
Prima.
Ik vraag aan Patrick of hij mee wil vliegen en dat wil hij.
merlijn durf ik niet te vragen omdat ik niet weet of hij van vliegen houdt.
Miek wil ik met rust laten want ze zit met haar handen voor haar gezicht. Er komt licht uit haar handen.

We staan met z`n drieen aan de rand van de afgrond en ja hoor, de wind blaast door onze haren. Patrick links van mij en Henk rechts.
Onze vleugelen zitten even in de war want ze zijn zo breed en we staan dichtbij elkaar maar het lost zich vanzelf op.

Opeens verschijnt er een hele grote prachtige Jezus aan de Hemel. Helemaal stralend en lachend zijn handen uitgestrekt.
Patrick en ik lachen van blijdschap maar ik zie bij Henk dat hij er een beetje van schrikt even. Net of hij Jezus nog nooit zo mooi gezien heeft.
We kijken naar Henk.
Jezus wijst met zijn vinger naar het hart van Henk en hup, een hele prachtige intense straal goud licht recht naar Henk zijn hart.
Alles licht helemaal op in Henk.
Oh...denk ik nog, dát is wat ze bedoelen met ver-lichting.... :shock: ...jeetje, je kunt het echt zien? 8)

We staan daar nog even en iemand zegt.....Ruth zou je niet alles opschrijven?
*BOEM*
Op m`n stoel thuis hier en Nu.
Ik ga schrijven........

Ploep.
3 kwartier te laat. :oops:
Maakt niet uit.
Op naar Henk...........->


Dank lieverds.
Schitterend!
Echt liefdevol.
En Jezus er ook nog even bij.
Wat zijn we gezegend hier!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 21:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Kei mooi Patrick!
Misschien is het niet gepast om dat zo te zeggen maar ik kan het even niet laten.
Pentagram!
Bloemblaadjes!
Sterretjes en die schitterende zuil.
Oh...net of ik het nu ook weer navoel
De film meekijken.
Mooi toch!

Thnx love!


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Dank *hartje*
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 22:26 
Dank je wel, lieve schat
Afbeelding
Afbeelding

en dan wij zo lekker samen vliegen met Henk ... en dan Jezus erbij ... Afbeelding
schitterend!

Ja hé, er zat zoveel symboliek weer in ... vind ik ook steeds zo mooi
en yip, zo voelt het vaak als we de ervaringen van anderen lezen, niet? Gaan we ook even meekijken in de ander zijn film en hoe verbonden het dan ook weer is ... hoe je je ineens ook in de ervaring van de ander voelt ...

Alles is werkelijk één :idea:

Dank jou, lieverd Afbeelding voor alles

Warme knuffels
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 mar 2006 07:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Het was 21.07 toen ik op de klok keek.
Nog 23 min voordat we beginnen, dacht ik bij mezelf.
Laat ik vast verbinding gaan maken met Henk.
Tot mijn verrassing waren er al wezens bij hem aan zijn bed,ik kon niet zien wie of wat,was ook niet zo belangrijk.
Henk merkte me onmiddellijk op en begon met zijn hele gezicht te stralen.
Ik nam zijn beide handen in de mijne en gelijk stroomde er een enorm krachtige stroom door ons heen,een eigen gesloten kring even.
We deelden onze liefde en licht en elk nam een stukje van die ander op in zijn/mijn hart.
Er is geen woord gesproken toen ik daar was en dat was ook niet nodig,het was goed zo.
Met het Namaste gebaar namen we afscheid en na een stille groet aan alle andere aanwezigheden ging ik terug, om me dan pas te realiseren dat de kring om 21.00 uur afgesproken was.
En dat ik de enige niet was die gebruik maakte van die tijdslus,bleek na het lezen van de andere :wink:
Dank schatten.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 26 mar 2006 02:49 
He lieverds,

Ik concentreerde mij om 20 uur op mijn adem haling om rust te vinden binnen mij zelf. Stak een kaarsje aan en baade mijzelf eerst geheel in het kaarslicht, ik ademde het licht in en als wat op dat moment niet bij me hoorde ademde ik als een zwarte wolk uit, totdat mijn adem gewoon licht was.
Ik ademden net zolang door totdat het licht door mijn haren en huidporiën scheen.

Ik zag Henk en ging naar hem toe, hij keek mij glimlachend aan en was blij. Hij zag er gezond uit zoals ik hem gewoonlijk ken, met blosjes op zijn wangen. En vroeg hoe hij zig voelde, hij zei;, nou ja ik voel mij erg goed, vertelde hij mij. Ik keek op en zag rondom hem heen veel geel licht een helder licht. Net of dat Henk een deken om had van het zuiverst, warm, liefdeblijk, licht van bescherming. Niets was te bespeuren van een hartziekte op dat moment. Hij zag er rustig en te vrede uit. Ik zat te praten met Henk over allerlei zaakjes zoals leven na de dood, bescherming en andere geloofsvisies, maar kon hem bijna niet verstaan. Op dat moment kreeg ik een heerlijke bloemen geur te ruiken, zo heerlijk en zoet en ging door een poort van allerlei kleuren, geel, wit, groen, lila en rood. en kwam op een bijzondere plek terecht, een tuin waar rozen, lelietjes van dalen en seringen in bloei stonden. Heerlijk die geur. Ik heb die geur bijna de hele 24 uur daarna nog geroken, verslavend gewoon weg, heerlijk. Ik voelde dat Henk enorme beschermt werd en dat voor hem een nieuwe fase in zijn leven aan het breken is. Ik heb met de groep hier zo'n twee uur gemediteerd en dank jullie voor de hulp, die jullie Henk schenken.

Donderdag middag had ik Henk aan de lijn en werd wat misselijk, niets bijzonders dacht ik een griepje of zo. Het viel mij op dat zodra ik de hooren had neer gelegd, stopte mijn misselijkheid naar ongeveer een uur.

Vrijdagmiddag belde ik Henk weer en werd tijdens het bellen behoorlijk ziek. Ik onderdrukte de misselijkheid en onderbrak even voor een ogenblik het bellen met Henk, maar toen ik met hem een uur gebeld had en de telefoon neerlegde, werd ik uit mijn lichaam getrokken en moest toen mijn maag leeg maken, jullie weten wel. Het zweet brak mij van alle kanten uit en kreeg een knallende hoofdpijn. Ik heb mij een paar uur flink ziek gevoeld. Het viel mij op dat als ik met Henk gebeld had mij zo intens ziek voelde en zag Rurth haar berichtje staan maar heb het dan echt beleeft met bellen dan. niet tijdens de meditatie, maar daarvoor en daar na. Karel moest nood gedwongen de vrijdagavond groep stopzetten. Vandaag ging ik naar Henk en kwam weer beroerd bij hem vandaan, niet zo ziek als gisteren gelukkig. Ik wilde dit er zeker bij vermelden, want dit is toch interessant om er over na te denken dat een gedachten een daad is en werkelijkheid kan worden. of hoe gevoelig wij in werkelijkheid zijn. Schiterende verhalen en bijzonder hoe jullie zij beschreven hebben ik dank jullie allen lieverds, enne Henk zat te glunderen op zijn bed toen ik hem deze berichtjes gaf. Julie hebben hem enorm gesteund en gesterkt.

Nu ga ik nog even naar het kopje "verzoeken om licht" Topic. " Graag een hulp voor ***Henk*** steek even een kaarsje aan."

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 11:50 
Offline

Lid geworden op: za 03 dec 2005 11:53
Berichten: 48
Ik dank jullie voor dit mooie dat jullie mij met deze cirkel
hebben gegeven.....ik kan er veel uit putten en ga met een
groot gevoel van vertrouwen de operatie tegemoet.
Ja Patrick ...de enigste tante die ik nog heb is inderdaad
mijn tante Annie.
De dokter die langs kwam vadaag vermoedt dat ik op het einde van deze week waarschijnlijk naar het UMCG zal worden overgebracht.
Ik dank jullie lieverds allemaal voor deze pracht van een geschenk
en plaats nog een verhaal over vertrouwen in de almachtige God wat
ik in mijn leven samen met mijn familie mocht beleven.

Henk :wink: :wink: :wink:

_________________
Ik kennen is alles kennen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 21:59 
Lieve Henk,
ik wilde eigenlijk zeggen 'Zonder dank, lieve Henk'
maar ga je nu even lekker terug bedanken voor al wat je in mijn leven hebt gebracht, voor wie je bent en voor de mogelijkheid die je ons gaf om deze Lichtcirkel rond jou te vormen
:idea: Afbeelding :idea:

Oh, en zie ik dat je inderdaad een tante Annie hebt.
Schitterend! Dank je voor de bevestiging Afbeelding Afbeelding
Namen komen niet altijd door maar als het gebeurt zet ik ze er maar bij, soms half in onzekerheid of die namen wel kloppen.
Yup, ieder heeft zo zijn onzekerheden, hé?

Voor de rest plaats ik je nog even bewust in de Lichtcirkel en stuur Licht naar elkeen die met je verbonden is, ook de doktors en assistentes enz :wink:
Afbeelding

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea: ... die nu naar je verhaal huppelt over vertrouwen in de almachtige God


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 08:41 
Lieverds

Ik hoorde zojuist van de dokter dat ik nu donderdag zal
worden geopereerd in het UMCG.
Ik krijg dus een bypass operatie.

Ik dank jullie nogmaals voor jullie steun en jullie liefde.

Henk :wink: :wink: :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Healing Heart
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 09:12 
Ik vond dit schilderij voor jou, lieve Henk.
Ze is getiteld 'Healing Heart'

Afbeelding

© Copyright 2003 Catherine Jo Morgan.

Net alsof het speciaal voor jou geschildert is ... of misschien dat dit schilderij mij gewoon even heel diep raakt en dat ik dat naar je wil overbrengen.
Lijkt net of je bypass er ook zo mooi instaat, dat zie ik dan in het groene.
Wat het ook is, het staat hier nu voor jou :wink:

Bewust Warmte, Licht en Liefde sturend naar jou in de komende dagen
Namasté



Patrick :idea:



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 12:14 
Dank je wel Patrick....het is erg mooi.....
Later als ik thuis ben zal ik het gaan uitprinten
als een blijvende herinnering van jouw en ook jullie
liefdevolle ondersteuning.

Nogmaals heel veel dank voor jullie grote liefde

Henk :wink: :wink: :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 13:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh donderdag Henk.
30 Maart.

Dan houden we een lichtmeditatie voor jou.
Alles weer in het licht.

dag schat.
zwaai zwaai.


:idea: 1hart1 :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 mar 2006 18:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
En dan kunnen we hier evt. verder breien met onze ervaringen.

:idea: 1hart1 :idea: 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 mar 2006 19:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Meteen opschrijven dit.
Nu enkel wat ik zie hoor, enkel mijn beelden.
Meer niet.

We zitten in de kring en ja hoor, komt dat hele bed met Henk erin naar hier gerolt. Alle apparatuur mag mee de kring in.

Dag Henk.
Wat ben je mooi zo in je bed? Zie wat een stralend kind we in ons midden hebben?

Ik zie direct dat alle slangen en toegangen en allerlei ...aders e.d. meteen razendsnel dichtgaan. Alles groeit meteen helemaal dicht en zijn hart ziet eruit alsof het compleet nieuw is. Stralend zelfs.
Eigenlijk dus allemaal helemaal goed.
Ik vind dat vreemd.
Dat voelt wel héél erg makkelijk allemaal.
Is dat het Merlijn?

Ah. kijk, daar komen al tranen van Henk rechtop in bed.
"papa"...hoor ik hem zeggen, hij houdt zijn hoofd scheef alsof hij een mep ontwijkt. Durf je te kijken Henk? Ik ga hier naast je staan en we zijn allemaal bij jou hier. Moet je die Engelen zien die om je heen staan? :shock: WOW!!!

Papa huilt. Zeg het maar papa van Henk. U mag iets zeggen als u wilt.
Wil je luisteren Henk?
Kijk eens wat je vader zegt?
Het spijt me Henk. Ik heb je niet gezien zoals je werkelijk bent.
Ik heb niet in je hart gekeken maar in mijn eigen.....hoe zeg je dat...ambitie zie ik nu. De ambitie van je vader was eigenlijk een harnas.
Nu, hij zegt het spijt me Henk je bent een prachtig kind en jeetje wat is hij trots op Henk!
Zijn trots geeft licht en Henk mag er zijn hand opleggen. En dan wordt zijn hand ook licht.
Lieve Henk, ik hou van je zoals je bent. Wij zien nu allemaal beter wie en wat je bent en nu wordt ons verteld dat we trots op je mogen zijn om wie je bent. En we willen zeggen dat we van je houden. Onze Henk zeggen we.....en ik zie een draad van papa naar Henk gaan. Soort van ..nee nu gaat de draad weer weg. Ik zie enkel de hand van ..........Henk huilt en zijn vader slaat zijn armen om Henk heen... oh...jeetje wat een pracht dit!

Oh......Henk wordt een jongetje met een vrolijk gezichtje. Hij lacht helemaal. wat een mooi kind dit!
Oh..lieverds, die Henk als kind......hihihihii....gewéldig dit!
Je mag zijn wie je bent lieverd, hoe je als kind was mag je weer zijn. Zo vrolijk in het leven staan en springen met die hertepoten. Hup.

Baba zit aan de rand van het bed en lacht.
Hij kijkt naar de kring en knikt zijn hoofd. Zijn hand omhoog en in zijn hand zie ik de Lotusbloem. Heel mooi drijvend op het water.
Henk mag het water uit Baba zijn hand drinken en Henk begint te huilen van mooiigheid.

Is goed schat, is het niet pracht?
Zie je Jezus ook staan?
Achter je bed.
En Hij zegt: Henk ik sta niet voor je met mijn armen wijd uitgestrekt naar jou toe maar ik sta achter je. Deze stap is voor jou. En als je wankelt sta ik meteen achter je om je te steunen. Loop maar jongen. Het is goed allemaal.

Het wrodt heel Heilig stil en iedereen zit een beetje stil te glimlachen.
Baba moet opeens lachen en zegt: "Be Happy".
En daarop beginnen we allemaal te lachen.
Lieve Baba!

Lieve lichten hier dank voor jullie prachtige licht wat we samen delen hier.
Dank Henk voor jouw mooie licht ook.
Dank papa!



Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Onze henk
BerichtGeplaatst: do 30 mar 2006 20:17 
Het is wat raar , ik wilde steeds wat schrijven, maar mijn computer stond steeds stil dus ik dacht , als ik ik het eens anders zal beschrijven, zoals nu:

Ik lag op de bank denkend aan Henk,
Op een gegeven moment stond ik erbij,er stonden wel 5 licht meesters bij.
En tegen Henk zover ik weet dat dat Henk was,werd wat tegen hem gezegd,( wat weet ik niet ,dat weet henk alleen). Ten eerste zag ik een krans van licht om hem heen,hij werd eerst ontdaan van wolk hypnose zodat hij vrij was en in het universele leven vertoefde,waar hij rustig kon afwachten tot de mensen goden klaar waren.
En wat ik verder zag is dat hij vredig en kalm was , hij is weer als een kind geworden zo blij hij straalde helemaal, Ooo die gloed zo mooi, en in de kamer stond boven zijn bed geschreven in gouden letters LICHT IS LEVEN.

Henk het ga je goed , en dat alle engelen je mogen helpen.
(ps : wil wel weten wat er tegen je gezegd is )

Greetz merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 30 mar 2006 22:19 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
hallo allemaal


ik had me een dag vergist en ging gisteravond al om negen uur zitten voor de meditatie van henk.
maar niets gebeurdt voor niets dacht ik net toen ik las dat henk vanmorgen al geopereerd werd.

allereerst verbond ik me met het universum en de aarde. zag ons allen daarna in een kring van licht en in ons midden lag henk in zijn ziekenhuis bed met om hem heen heel veel engelen die met hem bezig waren met energie te geven.ook magda en de kinderen stonden in een zee van licht.



knuffel flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006 14:39 
He lieverds,

Zelf weet ik niet waar ik mijn berichtjes kan plaatsen omdat het ene gebeuren niet zonder het ander kan. Een Meditatie staat niet los van een stukje ervaring van het moment waar ik mij in bevond. Dus plof ik gewoon mijn gehele ervaring van Henk en de meditatie hier neer. Als ik de een situaties in tweeën ga splitsen is het verhaal voor mij niet compleet, dit voel bij mij althans zo en dan krijg ik een knip en plak werk, dus wil ik mijzelf dit werk besparen aan tijd wat het me kost. Ik heb liever een film dan een zoop-serie ha ha ha.

Toen ik zag dat Ruth het eerste topic van Henk zijn meditatie gebruikte als aanvulling en ik de andere berichtjes las, zag ik hoe uniek wij weer eens zijn. Ik zag een rode draad lopen door de meditatie heen hoe verbonden wij zijn met elkaar en dat niemand gescheiden is van de ander, geen afstand is te ver om de ander te mogen bereiken.

Flouwer je was niet te vroeg, je was echt letterlijk op tijd, kijk maar, naar het verhaal.

Henk en ik belde regelmatig naar elkaar om te informeren hoe het er voorstond. Ik had met hem afgesproken dat ik naar hem toe wilde komen om een kaarsje te branden in de stilteruimte. Maar ik had de kracht op dat moment niet om naar hen toe te gaan, ik was zo moe en sliep een gat in de dag. Ook hier bij jullie kon ik niet schrijven, het lukte mij gewoonweg niet, het leek of dat mijn ogen dichtgelakt zaten en kon ze nauwelijks open houden. Dinsdag kreeg ik te horen van Henk dat hij woensdag over geplaatst werd naar het academisch ziekenhuis. Woensdag voelde ik de kracht om naar Henk toe te gaan. Toen ik Henk belde en hem mededeelde dat ik zou komen om met hem te mediteren en naar de stiltekamertje wilde gaan met hem, voordat zij hem gingen opereren, hoorde ik Henk aan de andere kant van de lijn zeggen, donders je komt toch nog? Ja lieve Henk ik kom zeker naar je toe, je bent het waard. Och lieverds wat was hij blij.

Karel nam een kaarsje en een wierookje mee in zijn binnen zak en vergat mijn rolstoel kussen. Ik ging heerlijk op zijn jas zitten en zag de humor er wel van in. Alles op die avond zat tegen, ook mijn gevoel zat tegen en er raasde wat gedachten aan mij voorbij. De stoplichten bleven op rood, Karel die wat geïrriteerd was dat hij mijn rolstoelkussen vergeten was en ook nog te laat in het ziekenhuis aankwamen was bang dat wij weg gestuurd zou worden en ik bleef hem in woorden aanmoedigen dat het goed zou komen. Het bezoekuur was tot 20.00 uur en wij stapte om kwart over acht Henk zijn kamer binnen. Henk zat op zijn bed en was verbaasd dat we toch nog gekomen waren. hij sprak zijn ongerustheid uit en dacht dat er iets gebeurd was onderweg. Ik vroeg aan hem of hij nog bezoek gehad had op die dag, maar dat bleek niet het geval. Magda en de kinderen wilden hem een beetje met rust laten zodat hij zig beter op de operatie kon richten. Het verplegend personeel liet ons gewoon bij Henk en onder het onderzoek door, de normale routine onderzoekjes konden wij gewoon blijven en werden niet weg gestuurd. Ik was bij Henk op bed gaan zitten, aan het voeten einde en zat hem te observeren, he,he, wat zag dat knaapje er goed uit, hij straalde helemaal. De verpleegster die langs kwam bij Henk en de pols, themp, zuurstofgehalte opnam, bevestigde dat bij Henk alles goed was, zelfs zijn zuurstofgehalte was op dat moment 98 procent. Henk kon zo het ziekenhuis verlaten zo goed dat hij zig voelde en bevestigde mijn gedachte. Een goede kennis van Henk belde op dat moment en vroeg aan Henk of hij niet onder de operatie uitkon, terwijl zij niets wist over het kort gesprekje wat ik met Henk en mijn gedachten net had gehad. Toeval, telepathie? Nee gewoon verbonden zijn met elkaar, dat vertelde mij de telefoon die Henk nog in zijn hand had.

Henk vertelde mij toen hij overgebracht werd met de ambulance naar het academie er veel gelachen werd op zijn afdeling op de manier hoe zij Henk behandelde op de brangkar, hij voelde zig niet ziek en werd als een mummie ingepakt, dus Henk voelde zig een klein beetje belachelijk, maar begreep ook dat het nodig was en lachte nog toen hij mij dit verhaal vertelde. Voor de overplaatsing, had Henk zijn lichtje weg gegeven naar een vrouw tegen over hem, die snachts er slecht aan toe was en de man naast hem zo vertelde hij me die had ook wat nodig en de verpleegsters en de artsen hadden gaf hij wat licht voor de goede zorg die zij hem gegeven hadden.. Foei zei ik glimlachend naar hem toe en zei: he, lieverd je hebt al die aandacht nu voor jou zelf nodig, geef die liefde nu eens aan jezelf? Hoe moet ik dat doen vroeg hij, mijn handen gewoon voor mijn zieke hartje houden? Ja zei ik, als jou dat helpt helpt is dat jou manier om de aandacht van liefde bij je te houden. Maar mijn gedachten dwaalde een moment af en dacht, hoe makkelijk het is de aandacht van buiten naar binnen te richten, we zijn ook al zolang gewend om de aandacht naar buiten te richten omdat de materiëlewereld onze aandacht vraagt.

De avond voor ik naar Henk zou gaan zag ik drie hoger zielen bij mijn bed verschijnen, die mij de kracht gaven om toch naar Henk te mogen gaan voor de artsen hem gingen opereren. Want als ik even voor mijzelf naar een ziekenhuis ben geweest of bij iemand geweest ben op een verjaardagsfeestje, dan ben ik totaal gebroken en dat kost mij een bergje aan energie en loop gewoon leeg. Het duurt dagen voordat ik mij weer een beetje mens kan voelen binnen mijn lijfje. Ik voel mij zeker gezegend met zo'n steun die ik ontvangen mocht.

Ik vroeg aan Henk of hij mee wilde gaan naar de stiltekamer, maar oeps hij had geen avondjas en pantoffels om naar de stiltekamer te kunnen en besloten om de meditatie op zijn kamer te houden. Henk zei: we kunnen hier toch de meditatie doen, want nu lig ik hier alleen, de man naast mij is vandaag geopereerd en is naar de IC. Dus waren wij met ons drie in de kamer en het ging als volgt.


DE MEDITATIE.
----------------------

Ik ademde het licht in en blies het uit als een zwarte wolk. Ik heb het al eerder beschreven in een ander topic voor Henk.
Wij zongen een aantal mantras

Ik zag een man uit het goudgele licht komen, het was Sai Baba en keek mij glimlachend aan en zijn blik was naar Henk gericht. Sai Baba opende zijn rechterhand en in zijn hand lag een witte lotusbloem met een goudgeel hartje. Uit het hartje zag ik een doorzichtige diamant te voorschijn komen in de vorm van een ei waar ik doorheen kijken kon.

Kijk zegt Baba tegen Henk, al die geslepen kantjes zijn deeltjes van jezelf, stukjes spiegeltjes van de ziel. Het ei is de buiten kant, maar als je deze diamant in het zonlicht zal houden zien we allemaal verschillende kleuren vanwaaruit jij gekomen bent "HET LICHT"

Deze kleuren vormen een licht wat je wel kunt zien met je ogen, maar niet kunt pakken met je blote handen en toch een emotie van liefde over je heen gekomen is.

Dit symbool kon ik nu wat beter beschrijven als hoe ik het vertelde aan Henk, maar het komt wat duidelijker over, als hij het strakjes terug lezen mag.

Och zei Henk, wat mooi, wat een geschenk heb ik mogen ontvangen. Wij waren even stil en stonden even stil bij dit gebeuren. Intussen waren wij al twee uur bij Henk en konden moeilijk weg komen bij Henk.

Toen ik nog zo bij Henk op bed zat en wat zaten te praten over zijn verleden, zag ik dat Henk het ene moment en klein jongetje was wat boos was op zijn zijn ouders en het andere moment van een tiener, die boos was op zijn schoonvader. En als Henk zichzelf kon zijn via het gesprek wat wij voerde dan straalde hij als een zonnetje. Hij ging vol vertrouwen de operatie tegemoet en zag er niet tegen op.

Intussen ging de telefoon en dat was voor ons de gelegenheid om te gaan, maar zelfs toen ik het aanhaalde om te gaan, brak Henk het telefonisch gesprek af , want ook die kans wilde hij niet voorbij laten gaan en wandelde met zijn blotevoeten mee over de gang en kon geen echt afscheid nemen. Karel draaide de rolstoel nog even om zodat ik nog kon zwaaien naar hem en verdwenen door de klapdeuren en gingen opweg naar de stilteruimte.

In de stilteruimte deed ik nog een gebed voor de artsen, verplegend personeel, en de mede patienten die in het ziekenhuis lagen voor herstel en de mensen die naar het licht mochten gaan.

-----

Donderdag, had ik gebeld naar Magda en de operatie was wat uitgelopen en hij was klaar om kwart voor zes. Magda vertelde mij dat Henk niet twee maar vier spontane bijpassen aan gemaakt heeft via zij hart. De artsen hadden dit niet gezien via e ego of scan, maar kregen dit te zien tijdens de operatie. Wonderlijk is het dat een ziel in beweging zetten kan om toch je leven te verlengen, vinden jullie niet. Henk is een wandelend wonder. En het herstel is nu verder aan hem terug gegeven. Zelf deed ik mee met jullie meditatie en kreeg weer hetzelfde te zien als wat ik bij Henk zag en aan hem verteld had. Ik glunderde dat jullie ook van dit soort ervaring hadden door gekregen en dank jullie voor de hulp en steun die jullie Henk gaven.

Gisteren hebben wij hier nog een schepje boven op gezet en stuurde met de groep hier nog wat extra licht tijdens de meditatie naar Henk.
Ik zag dat Henk in een bed lag en onder een koepel van licht en voelde dat het goed was met hem.

Een uur geleden heb ik contact op genomen met Magda en zij was bijzonder opgelucht dat Henk aan het herstellen is en hij is al weer op de been geweest van morgen en voelde zig erg goed. De wond hersteld bijzonder goed en hij had geen pijn aan zijn operatiewond, alleen een beetje vanwaar de slangetjes gezeten hadden deed. Schiterend he lieverds. En de artsen zo vertelde Magda hadden nog nooit zo'n patient als Henk mee gemaakt, die goed mee werkte en zo snel aan het herstellen is. Wat een kanjer is die Henk zeg. De artsen zitten al te bespreken wanneer Henk naar huis mag, oeps dacht ik even in een flits na, dat is snel. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, al word er soms gedacht dat wonderen niet meer bestaan.

Maandagavond ga ik naar Henk toe, maar wil hem even nu een paar dagen even met rust laten en mijzelf ook de rust geven om eerst even wat bij te tanken.

Veel liefs en een warme groet van Samoeray.




Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 15:38 
Offline

Lid geworden op: za 03 dec 2005 11:53
Berichten: 48
Lieverds.....
Ik ben nu al weer een paar dagen in huis en heb al eerder op het
forum mogen lezen...... de prachtige ervaringen van jullie die hebben
meegedaan aan de lichtkring.....Ik ben jullie erg dankbaar voor de
grote liefde die jullie hebben gestoken in dit samenzijn rond mijn
persoontje.
Ik moet zeggen....geweldig.
Tijdens de operatie moeten deze dingen echt zijn gebeurd.....alleen
was ik de herinnering kwijt toen ik weer met het bewustworden in het
lichaam werd geconfronteerd.
Maar ik was heel erg helder van geest op dat moment.
Dus begon ik meteen te de ic nachtzuster om haar oren te kletsen.
Ik vroeg haar naam en hoe het gegaan was en zei ....ik moet even een liedje
zingen hoor!
Toen kwam er uit......Dank U voor deze nieuwe morgen
Dank U voor deze nieuwe dag
Dank U dat ik ook deze dag... U dienen mag

Ze had zoiets nog niet eerdermeegemaakt en zei dat ze alle coupletten
kende.
Wonderlijk zo wakker direct na coma en zo energiek al direkt..
Niemand die me bezocht zag in mij dat ik net een behoorlijke hart
operatie had ondergaan....en ik zelf voelde me helemaal vol van
een frisse energie. ( Ik kreeg 4 bypasses )
Dus nogmaals dank ik jullie vanuit het diepste van mijn hart en natuurlijk
gaat mijn oprechtedank ook uit naar Sai Baba en Jezus die ik altijd al
in mijn hart heb gesloten als mijn vrienden en beschermers.

Henk :wink: :wink: :wink:

_________________
Ik kennen is alles kennen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 17:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Henk,

Ik voel me blij als ik dit positieve bericht lees.
Het gaat goed met je :D .
Ik sttur je nog wat lichtjes om aan te sterken :wink:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

En wat bloemen voor de gezelligheid
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
en tot slot
Afbeelding

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.