LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel ma 06 mei 2024 04:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ervaringen wortelmeditatie
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 19:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
De ervaringen van de wortelmeditatie kunnen hier geplaatst worden :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 21:10 
Prachtig!

Ik ging zo tussen Simone en Mery inzitten en had eigenlijk meteen een goed contact.
Ik zag werkelijk een cirkel waar ik eigenlijk geen verwachtte te zien daar ik dacht dat eenieder meer op zichzelf bezig zou zijn.
Als ik dan verder rond keek zag ik een vrouw met een dochtertje samen deelnamen aan deze Lichtcirkel. De dochter had vrij lang blond haar en ging ietsje later tussen de benen inzitten van haar moeder.
Naast hun tweetjes zag ik een derde persoon, ook een vrouw en dacht: "Hei, die zitten samen in 't zelfde huis."

Dan verscheen Ruben, onze eik, in het midden en voor een minuutje ofzo bekeek ik hem. Echt een enorme grote eikenboom is het.
Ik zei dan tegen de rest: "Zullen we dan maar tussen zijn wortels gaan zitten?" en de meesten onder ons stonden dan ook op en zochten hun plaatsje tussen die grote, dikke wortels die zo bovenop de grond lagen, ikzelf ook.
Het leek voor een moment net alsof iedereen een gekleurd bolletje werd, of zo 'n paddestoeltje. Leuk beeld was het.

Eens ik daar zo tussenin zat draaide en wrong ik me maar vond het eigenlijk maar stom om zo tussen die wortels in te zitten.
Dan hoorde ik een hele diepe stem zeggen: "Jij wil natuurlijk weer dadelijk de boom zijn"
"erm ... tsja ... ja, denk ik" en daarmee voelde ik hoe er uit mijn staartbeen een lange wortel schoot, dan nog eentje recht uit mijn stuit-chakra en die wortels vertakten zich en vertakten zich als maar verder.
Mijn rug ging helemaal tegen de stam van Ruben aan en smolt er als 't ware aan vast.
Mijn armen werden een soort van takken die om Ruben's stam gingen en dan versmolt zelfs mijn hoofd en schouders en al de rest van me met die boom en overal kwamen takken uit, terwijl die wortels maar door bleven groeien.
Ik begon me eigenlijk een beetje ongemakkelijk te voelen en probeerde wat rond te draaien, me te bewegen maar dat lukte me niet.
"Nu zit je dus gevangen." hoorde ik die diepe stem zeggen.
Daarop was 't net of 't zo helemaal licht werd rond en in mijn derde oog en zei: "Nee hoor. Ik geef me gewoon over en kies ervoor om dit te ervaren." en ontspande me volledig.
Elk gemak van oncomfortabelheid viel helemaal van me af en nog geen drie seconden later zat ik daar tussen Rubens wortels weer als mens, gewoon zoals ik ben, behalve dat ik dus naakt was.
Een gedachte later zat ik alweer in kleren, hehehe.
En daarmee omarmde ik Ruben en zei: "Dank je, Ygdrassil."
"Ja, dat ben ik ook", zei hij, weer met zijn diepe bromstem.

Dan moest ik even aan Vick denken die zo makkelijk oordeelde over Hennie's intentie met haar kaars voor Zonne-Elfje en voelde me wat opgelaten. Eigenlijk begon mijn hart er helemaal van te bonken.
Van 't ene moment op 't andere stond ik in een kamer. De ruimte bestond uit gewone bakstenen, niet gepleisterd of behangen ... gewoon een kale ruimte.
Dan verscheen er ineens een soort van elektrisch wezen voor me, maar 't zat in een andere kamer, een gebouwtje dat tegen dit gebouw waar ik me in bevond was aangebouwd.
Het elektrische wezen zag er een beetje als dit uit:
Afbeelding

Voor me zag ik dat er een venster zat en dat wezen zat dus aan de andere kant.
Ik reikte dan uit naar dit venster dat ons scheidde en nam het eruit en bevond me dan in de ruimte van dit wezen.
Eenmaal daar wist ik dat ik de privacy van de ander schendde maar maakte duidelijk dat ik hier in Licht en Liefde kwam.
Nou, ik werd me daar toen toch in mekaar geslagen, werd in mijn buik gestampt enzoverder.
Ik merkte dat ikzelf dan nog meer Licht begon te stralen, waarop dit wezen ietsje verder van me af ging staan.
Daarna leek het net alsof ik mezelf door de ogen van dit elektrische wezen zag en jongens, wat de ander zag leek erg duister en donker en demonisch ...
Ik zei dan dat ik zou gaan en haalde daarmee een kleine, witte kaars tevoorschijn die al brandde, keek ernaar en zag dat de kaars in een soort van koperen kaarsenhouder stond.
"Dit Licht en deze Warmte laat ik hier voor je achter", zei ik en kroop terug door dat venstertje en plaatste het raam dan ook weer terug.

Ik kwam dan weer uit in die kale ruimte en met een handgebaar blies ik alle muren, behalve degene die me scheidde van dat elektrisch wezen, weg maar heb ze dan, door te denken, terug neergezet, ditmaal met een deur in de muur tegenover de aangrenzende ruimte.
En dan ging ik door de deur en daar stond Ruben, onze prachtige eik weer, zo 'n metertje of vijftig van me af.

Op mijn dooie gemak liep ik dan op hem af en nam weer plaats tussen zijn wortels.
Eenmaal toen ik lekker zat vroeg ik: "Waar zit ik hier nog gevangen?"
Hoe ik ook probeerde, ik geraakte maar niet 'dieper' en moest dan denken aan Gog en Magog van Glastonbury.
"Ja, zei hij (Ruben de Eik), "zo zijn er ook bomen, die strijden en vechten."
en daarmee voelde ik ineens hoe ik weer wortel begon te schieten, maar dan los van Ruben, die ik ondertussen Ygdrassil noemde.
En daarmee groeide ik langzaam aan op en werd 'a young sappling'.
Dan kwam er iemand aan en hakte me om maar ik voelde het leven nog door mijn wortels stromen.
Een enkele wortel van Ygdrassil raakte mijn wortels en het leek alsof ik door dit contact nog meer Leven ontving en weer begon mijn stam te groeien en te groeien, steeds met die ene wortel verbonden met Ygdrassil.
Wanneer ik dan weer een stukje groter was zag ik overal jonge bomen opgroeien, steeds meer en meer en uiteindelijk leek de aarde, en mijn omgeving, één groot bos.
Vogels en dieren speelden en leefden tussen onze takken, in onze stammen, liepen door en over onze wortels en vlogen door de lucht.
Dan, als uit het niets, kwamen er ineens twee personen, een man en een vrouw, beiden naakt en vleiden zich tussen Ygdrassil's wortels.
De man steunde met zijn rug tegen Ygdrassil's stam en de vrouw legde zich in de man zijn armen.
Dan keek ik weer rond en zag dat meer en meer bomen benen kregen en begonnen te lopen om daarna in mensen te veranderen.
Minder bomen, meer en meer mensen ... het leek ineens zo 'n natuurlijke evolutie.
En dan kwam het moment dat ik benen kreeg en ging lopen om dan mens te worden

... en toen leek het alsof ik uit een droom wakker werd en hier weer op mijn stoeltje zat.
Ik zag de rest van de deelnemers van de Lichtcirkel nog wel maar elkeen was op zichzelf bezig, of zo zag ik hen en daarmee spreidde ik mijn vleugels eventjes om ze allemaal en liet witte energie stromen.
Ik keerde dan terug op mijn stoeltje en bedankte elkeen in gedachten en verliet toen de Lichtcirkel.

Dank
Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 22:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Eigenlijk was dit een rare meditatie omdat ik juist onderweg in de auto zat. Op een donkere landweg met bomen erlangs.
Mooie blik kreeg ik daardoor. Al was het met open ogen dit keer.

Wat ik direct zag was die bomen langs de weg. De takken staken donker af tegen de lucht en vanwege mijn koplampen werden ze van onderen beschenen. Dubbel licht eigenlijk.
Ik zie ineens dat hun takken prachtige armen zijn. Ze waaien en zwaaien.
We zitten onder die grote bomen. Bovenin grijpen de takken in elkaar en vormen een grote laan. Hun armen beschermend boven onze hoofden gehouden. We zijn veilig. Veilig onder hun grote machtige armen die zich ver boven onze hoofden uitstrekken. Als groene vleugels spreiden ze zich uit. "Wij zijn hier maak je geen zorgen" ...
Ik zie opeens dat ze hun handen in elkaar slaan a.h.w.
Dat schilderij van Michelangelo

Nu eens naar beneden.
Langs de stam omlaag afdalen.
Het wordt meteen kouder. En dan schiet ik met een vaartje de grond in. Als door een soort hol. Oh.....jeetje, dat wortelgestel daar? Allemaal witte wazige wortels die een heel verhaal te vertellen hebben. Het lijkt wel een mierenhoop van drukke doende wortels, groot en klein en belangrijk en nog belangrijk-wordend. Ik volg zo een wortel een paar honderd jaar en zie iets zo schitterends wat me direct aan mijn vriend doet denken.
Er komt een klein worteltje de grond in. ...*groei* *groei* *groei*.....en het piepkleine worteltje wordt ouder en dikker. Alles verloopt voorspoedig. Maar dan is er opeens een grote dikke steen. *boem*.
Wat nu? En nu zie ik zo iets prachtigs waar ik tranen van in mijn ogen krijg. Het worteltje begint een lange weg rond de grote dikke steen. Als een groeiende arm wordt de steen helemaal omhelst. Rustig groeit hij verder en verder en verder...onverdroten zonder haast en zoekend naar nog dieper en dieper de grond in. "Heb je het niet koud wortel?"
Nee hoor, kijk eens? En ik zie een dikke laag ijs en sneeuw als een doorsnee tekening. En door die laag groeit de wortel naar daar waar het warmer is.
Ik heb het niet koud want hier beneden is het warm.

Vervolgens geef ik de wortel een grote kus en kijk wat er terug gebeurd is in de tussentijd.
:shock: :shock:
OH?????PPFfff.......kijk? Moet je nou kijken!
Alle wortels hebben hun eigen weg gevolgt. Als een enorm netwerk van draden en samenwerking gaan ze ieder een kant op. En dat allemaal om de boom die daar gigantisch veel hoger boven de aarde in de zon/regen/mist/kou staat.
Wij doen ons werk hier, hij doet zijn werk boven.
En jeetje lieverds.....als je ziet hoe al die wortels als armen de steen en de grond en elkaar omhelzen........ppfff..... Afbeelding

Als een grote liefdesklit met duizend armen en handen die elkaar tegenkomen en weer hun eigen weg gaan. Samenwerken.
En samen zijn ze zo ontsettend één dat ik het er koud van krijg.
Oh...lieve Robur! Wat bent U toch Heilig!
Hij lacht enkel en knikt met zijn kruin.

Maar...wat nu als u omgezaagd wordt? Ik vind dat een akelig idee.
Omgezaagd? Nee hoor. Dat geeft helemaal niks.
Maar dan worden al uw verhalen ook omgezaagd?
Nee nee toch niet. Want kijk: Als ik omgezaagd wordt wordt ik bijv. een tafel. Of een stoel. Bijv. de stoel waar jij nu op zit was ook net zoals ik zie je? :shock:
En misschien wordt ik brandhout, dat kan ook. Maar kijk wat er dan gebeurd: ik splijt in stukjes uiteen. Elk stukje gaat een kant op. Het wordt in het vuur gegooid en zie wat er dan gebeurd, aanschouw nu even zonder zielig. Kijk?

En ik zie hoe de vlammen als dezelfde armen omhoog gaan. De boom wordt terug een met de Hemel en vuur. De as wordt terug één met de aarde en alles gaat naar zijn oorsprong. Niets gaat verloren.

Het is gewoon Heilig dit plaatje van Robur de prachtige Boom.

Dank U wel Robur voor deze mooie film die u hebt laten zien.
Afbeelding


Dank lieve lichten voor deze wortels die we allemaal zijn.
ik zie het zo mooi.
Forumwortels.
Is het niet pracht?


Afbeelding Afbeelding Afbeelding




Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 22:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Haha, leuk.
Mischien staan we wel met zijn allen in een bos te dromen dat we mensen zijn. :)
---
Ik had wat moeite om me te concentreren.
Ik kreeg vrij snel hoofdpijn en erg drukke en negatieve zeurgedachten, waar ik zo min mogelijk aandacht aan besteedde. Mijn hartje ging gloeien en er werd ook aan mijn nek gewerkt.
Ik voelde geen energetisch contact met de anderen zoals in eerde meditaties (lang geleden)
Na een tijd zag ik even een beeld van een besneeuwde tuin waar heel snel een gouden boompje groeide. Dit boompje gaf een mooie energie af.
Geen spoor van wortels. Toen gevraagd: kom maar op met die wortels (heb vroeger een fobie voor wortels gehad) en toen was de camera iets van 20 meter onder de boom.
Ik voelde spanning in mijn buik en walging. Ik tikte in gedachten op de relevante meridiaan en het gevoel verdween samen met het beeld.

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 22:23 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Ook een prachtverhaal Ruth!

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 23:33 
:shock:
Het is Robur???

... nou, hij luisterde ook naar Ruben ... en naar Ygdrassil :P

Ik heb nog nooit van Robur de Eik gehoord eigenlijk.
Heb je daar misschien een linkje bij, lieve Ruth?
Ik ben benieuwd waar die naar vandaan komt.


*gaat een beetje googelen*

Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Robur
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 23:39 
Geschiedenis
Een heilige boom in alle culturen van Europa, een echte cultusboom, de sterkste, de grootste en de nuttigste boom van dit deel van de wereld, het is dus logisch dat er vele rituelen rond deze boom bestonden en bestaan. Net als de Leeuw, de Koning is der Dieren, de Adelaar, de heerser van het Luchtruim, zo is de Eik, de Koning der Bomen. Het is uit opgravingen bekend dat voor de mens landbouw ging bedrijven hij veel van zijn zetmeel uit Eikels haalden. Zowel bij de Grieken, de Romeinen en de Scandinaviërs bestonden er legenden over het ontstaan van de eerste mens uit een Eik. Ook associeerden men de boom met de hoogste God (Zeus/Jupiter). Voor de Ouden was de Eik een wereld op zich, bewoond door Dryaden, maar ook door een verscheidenheid aan dieren, waarvan sommige van een Goddelijke oorsprong werden geacht, zoals de cicaden, bijen en de zwarte specht. Bij de Grieken en de Romeinen werden hoogwaardigheidsbekleders gekroond met een krans van Eikenbladeren, ook standbeelden van Goden viel deze eer te beurt. Ook de Kelten en de Germanen beschouwden de Eik als Heilig, ook hun belangrijkste Goden werden in verband gebracht met de Eik, de Kelten vereerden een Eikengod van wie men vermoedt dat het Esus was.. Voor de Kelten was de Eik ook een orakelboom, de Druïden hielden hun erediensten onder een Eik, ook werd er onder rechtgesproken, en bij het brengen van mensenoffers werden de slachtoffers gekroond met Eikenbladeren, ook de korven waarin ze werden verbrand (whickerman) waren gemaakt van Eik. Voor de Germanen gold dat Thor onder een Eik werd vereerd, ook mocht men Eiken niet zo maar kappen, want zij waren Bomen van Vrede. Heilige Eikenbossen werden door de Germanen 'Loh' genoemd, in veel plaatsnamen is dit nog terug te vinden, zoals Hoenderlo, Elslo en Heiloo (letterlijk betekent deze plaatsnaam 'Heilig Bos'). Na de kerstening werden de Eiken gedemoniseerd, zo velde Willibrord er een in Friesland, hij was helaas niet de enige.

Toen het geloof in Eiken onuitroeibaar leek, bracht men de boom maar in verband met Maria, veel Mariakapelletjes staan naast een Eik. Eiken kunnen zeer oud worden (2000 jaar) en waren daarom een symbool voor onvergankelijkheid, maar ook voor vruchtbaarheid en zinnelijkheid. Onlangs zijn op de Hoge Veluwe nog levende Eikenstronken gevonden van wel 1500 jaar oud, ze hebben doorsnede van vele meters, ze konden als stronk blijven leven, omdat onze voorouders de bomen zeer zorgvuldig snoeiden. Hildegard von Bingen schreef over de Eik: "De Eiche is kalt, hard und bitter. Sie ist ein Sinnbild der Verdorbenheit. Holz und Fruchte der Eiche taugen nicht zu Heilzwecken(!) ihre Fruchte kann man auch nicht essen, aber gewissen krumruckigeTiere wie Sweine nahren sich von ihnen en werden fett". De geneeskrachtige werking van de Eik was ondanks Hildegard von Bingen al algemeen bekend. Dioscorides roemde de samentrekkende kracht en Plinius de Oudere raakte niet uitgepraat over de werking als tegengif. in de Middeleeuwen raakte het gebruik van Eikenbast wat op de achtergrond en paste men eerder Eikenbladeren, eikels en eikengallen toe. Ook Dodoens schenkt veel aandacht aan de Eik, en gebruikt vooral de bladeren en de eikels medicinaal.

Botanie
Een majestueuze boom die meer dan 30 meter hoog kan worden en een zeer hoge leeftijd kan bereiken (2000 jaar), de stam is gedrongen, de schors grijsbruin, op latere leeftijd wordt ze zwart met spleten waar veel dieren in verblijven. De kroon van de boom is breed vertakt. Er bestaan verschillende soorten Eiken, maar de geneeskrachtige soorten zijn de Zomer - en Wintereik. De Zomereik heeft een kort of ongesteeld blad, de Eikels zijn weer wel langgesteeld, de Wintereik heeft gesteeld blad en kortgesteelde eikels, het blad van de Wintereik is bovendien lichter dan dat van de Zomereik. Beide soorten bloeien in mei met onopvallende katjes, de eikels zitten in groepjes van drie of vier. Een algemene boom in Europa.

Signatuur
De Eik staat voor moed en kracht, edelmoedigheid en rechtschapenheid. Een met mos begroeide Eik staat voor mildheid. De kracht van de Eik kan ons versterken en beschermen. Verhoogd de weerstand. Astrologisch vallen alle grote, rijk vruchten dragende bomen onder Jupiter, en dus zeker de Koning der Bomen.


Van;
http://www.plantaardigheden.nl/plant/be ... ve/eik.htm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Huh???
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 23:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Huh???,Dat was ik;Miek.
Hoe kan dat nu?
Efin,welterusten en Namaste
Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 08:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: Miek als gast.
Pracht!
De gastenschoenen even aan.

Patrick, het is en beetje een lang verhaal.
Even proberen samen te vatten.
Robur komt uit het Latijn en betekend "eik".
TOch worden in wetenschappelijke Latijnse namen de eiken Quercus genoemd. (moseik= Quercus cerris, de kurkeik= Quercus suber, de steeneik=Quercus ilex enz.)

Quercus heeft ook de betekenis van kracht/macht/sterkte.
Men duidt daar ook "speer" of "schip" mee aan. Meer in de zin van materie

Robur betekend meer eikenhouten krachten in de overdrachtelijke zin, daar komt ons woord Robuust vandaan.
Robur Animie bijv: Zielenkracht.
Assemere Robora: groeien in macht.

Nu heeft onze wetenschap besloten de "zomereik" Robur te noemen.
Dus hebben we Quercus Robur=Zomer- eik.
Beetje vreemd vind ik want Zomer is aestas in het Latijn.
Enfin, waarom dat zo is weet ik niet.

http://www.dow.wau.nl/msa/natuurkalende ... ,zomer.asp

Dat was het taalkundig plaatje.
Nu de mythologie.

Ook de zomereik (Quercus robur) torst een enorme symboliek. Van eik en es wordt gezegd dat de eerste mens werd geschapen uit hun takken en hout. De bijzondere verhevenheid van de eik is echter nog het meest verbonden met de tijd dat de Keltische druïden hem vereerden.

En dan Wikipidea: De eik speelt in de geschiedenis van vele Europese volken een speciale rol. De Germanen vereerden de eik als heilige boom van de dondergod Thor/Donar, later ook Wodan/Odin genoemd. Aan de voet van heilige eiken vonden rituele bijeenkomsten plaats, werden doden begraven en offers gebracht. Ook verschillende andere volken, waaronder de Kelten, Grieken, Romeinen en Slaven, vereerden een met de eik verbonden dondergod (respectievelijk Taranis, Zeus, Jupiter en Peroen). Dit had te maken met het gegeven dat eiken vaker en duidelijker zichtbaar worden getroffen door de bliksem. In het oude Griekenland (Hellas) was de eik aan de oppergod Zeus gewijd. Deze sprak zijn wil uit via het ruisen van de bladeren van de heilige eik van Dodona.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Quercus_robur

En nu ben ik nog benieuwd hoe jij aan Ygdrassil komt?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 09:42 
Oke, het was een aparte meditatie :lol:
Vlak voor ik aan de meditatie zou beginnen zakte we met een gigantische klap met z'n 2-en door een stoel. :o
Over gronden gesproken...

Maar goed al met al was ik precies op tijd in de cirkel.
De energie stroomde meteen rond. In eerste instantie zag ik golvend geel licht. Toen verscheen de eik en werd de kleur groen. Ik zag de boomwortelen zich diep in de aarde verspreiden, stevig verankerd.
Na verloop van tijd zag ik de kleur blauw. En daarin vormde zich een lichtblauw vlak met daarin de boomgeest. Vervolgens werd het een groot feest met diverse kleuren die als een soort confetti ronddwarrelde.

Na de meditatie zijn we een stevige wandeling met de honden gaan maken. En met de stoel komt het nooit meer goed. :wink:

Mery
licht en liefde voor allen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 09:59 
Offline

Lid geworden op: do 12 jan 2006 08:56
Berichten: 163
Enne voor het voorgaande berichtje was ik dus gast,
dit had ik niet gezien toen ik het berichtje plaatste.

:)
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Mery
Licht en liefde voor allen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 12:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Dag Mery.

:lol: eh...dan was de stoel wellicht niet van eikenhout?


1hart1 Afbeelding 1hart1 Afbeelding1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 13:28 
Offline

Lid geworden op: do 12 jan 2006 08:56
Berichten: 163
Hallo Ruth,

Nee, die stoel was niet van eikenhout.
En is trouwens nu helemaal geen stoel meer. Afgebroken pootjes...
:lol: :oops: :lol:

Mery


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 13:37 
Wat een geboom hier he?? :wink: :wink:

Ik kreeg het in eerste instantie heel koud, centreerde mijn adem haling en stelde me een heel krachtige pijlwortel voor die vanuit mij diep de aarde in trok.
.
Het leek alsof ik voor anderen de energie naar beneden mocht trekken
Klinkt dat waas?

De koude rillingen trokken weg en warmte kwam van de aarde omhoog mijn voeten werden heel warm en ik begon gigantisch te trillen een rilling van beneden naar boven, heel heftig, niet onprettig .Dat heb ik niet eerder zo gehad in een meditatie.

Voelde me als een boom inderdaad.
Werd heel sterk Ruben gewaar...frapant he, ook al.
En kreeg het gevoel mijn linkerhand op het hart te leggen en de rechterhand net onder de nek. Adem maar door Ruben...zo een gevoel.
Liet dit ook gebeuren.

Voelde me heel kalm .

Zei een ieder gedag en trok me weer terug naar mezelf zeg maar..

Toen kwam het beeld van Mozes op de berg op. Uit de bijbel...geen idee waar dat over ging. Maar ergens klopte het ook weer.

Ik voelde trouwens een grote groep mensen op een of andere manier.???

Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 17:05 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
reactie van Floortje:


Wel mooi gisteravond. Dit keer werden mijn handen juist warm en ik zag een grote boom in de kring en al onze wortels die onder de grond onder en over en tussen elkaar door groeiden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 20:14 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Lees net dat Robur de Eik uit Suske en Wiske komt :)
(De Boze Boomzalver)

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Even
BerichtGeplaatst: za 04 mar 2006 08:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Ik ben maar even in de cirkel geweest.
Ik stond in een vrij kleine ruimte en stuurde mijn wortels via mijn stuitchakra de aarde in en werd zelf een soort van boom,maar kon niet stil staan,dwz mijn bovenkant niet,ik vond dat vreemd,maar kreeg aangereikt dat niets onbeweeglijk is en ja dat is begrijpelijk.
Door allerlei geluiden in en om huis,kon ik me niet verder concentreren en was dus snel weer op mijn plekje voor de computer.
Even later kreeg ik wel de gewaarwording dat ik in mijn stoel zakte,of er mee versmolt,ook groeiden er wortels uit de poten?
Een rotan stoel?
Even zo goed bedankt allemaal,voor het meedoen,maar ook voor het vertellen van jullie complete ervaringen.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.