LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 12:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ervaringen Vredeskring 9-2
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 20:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:idea:

Bij deze:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 21:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi lieverds,

Hmmmmm ik heb eigenlijk niet zoals ik gebruikelijk erop 'gemediteerd' zeg maar, maar voelde me zo vredig en zo vredig bij mezelf.

Nou ja heb effe geen woorden maar het vredespunt is voor mij een rustpunt.

Heerlijk!!

Bedankt en hee daar ga ik vaker naar toe of nee dat is er gewoon
altijd.

Liefs Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 21:24 
Dag allemaal
Namaste


Vanaf dat ik zag dat deze activeringscirkel stond aangekondigd dacht ik: "Maar, hij is toch al geactiveert, althans zo voelt het voor mij."
Nu duurde het, totdat ik net voordat de activering zou beginnen en ik nog even moest plassen, dat ik dacht: "Nouja, luister dan naar wat Ruth zegt. Ze zegt: We doen regelmatig zo'n activering, gewoon om effe aan dat rad te draaien, effe heel innig ons verbinden met dit 'Vredespunt', gewoon om het geheel effe bewust in beweging te zetten. No biggie, Patrick."
Och, ok dan.

Ik had me al eventjes voordien op 't forum ingelogged, iets wat ik meestal die als ik actief meedoe met Lichtcirkels en nam plaats op mijn stoeltje.
Dacht nog even: "Zal ik voor de spiegel gaan zitten en dan een kaars achter me plaatsen? Dat geeft ook mooie ervaringen", maar liet dat dan maar. Het ging hier niet om mij maar om ons Vredespunt, ons Licht-Baken, besloot ik.

Op de stoel, oogjes dicht en voor een minuut of twee op mijn ademhaling letten.
Meteen toen ik mijn ogen dicht deed voelde ik mijn Begeleider achter mijn rechterschouder staan. Hij liet zich zien zoals ik hem verleden jaar voor 't eerst zag: erg groot, in 't blauw en groen en niet in zijn normale 'dagdagelijkse outfit', zal ik maar zeggen.

In ademen, uit ademen. Inademen ... en meteen voelde ik Annemiek links van me en Ruth rechts van me. Die voelen toch zo vertrouwd zo naast me ...
Toen ik naar Annemiek keek zag ik haar wel schimmiger en schimmiger worden maar begreep dat ze gewoon op haar eigen plekje bezig was.
Ruth daarentegen voelde ik heel intens en heel duidelijk en 'k stuurde even een rood hartje naar haar toe.
Ik maakte dan heel bewust contact met Goddelijk Licht en voelde hoe dit door mijn kruinchakra binnenstroomde.

Dan, zoals mijn computer altijd doet als ik er een paar minuten niets mee doe, werd er een screensaver geactiveerd, een screensaver die ik nog nooit zag.
Francis heeft die comp geïnstalleerd en hoe al die verschillende screensavers werken, geen idee maar ze zijn leuk en steeds weer anders.
Er verscheen een witte bol in 't midden van mijn scherm en meteen begon die te wiebelen.
Hij leek wel levend en werd groter, trok samen en werd weer wat groter totdat er zo'n 3 bolletjes werden gevormd die zig van het centrum wilde losmaken.
Dan verdween dit alles voor een fractie van een seconde om als perfecte witte bol, daar in 't midden van 't scherm weer te verschijnen.
En weer begon ie te bewegen maar ditmaal omlijnd door een soort van rode aura.
Werd weer groter, begon weer te deinen en weer leek het of er zich bolletjes af wilden splitsen.
Hup, weer weg en weer opnieuw die bol in 't midden, perfect gecentreerd.
't Begon weer te deinen en te groeien maar ditmaal met oranje omringd.
Zo ging het steeds verder en de omringende kleur veranderde steeds.
Na oranje geel, dan groen, dan blauw, dan heel lichtblauwig-achtig om dan terug te gaan naar rood en het geheel opnieuw door te gaan.
Het blauwe leek, toen het verschillende bolletjes kreeg voor een moment op een baby, zo liggend in de baarmoeder. Wonderbaarlijk.

Dit was zo verbazend dat ik die hele cyclus meevolgde, wat toch enkele minuten duurde.
Past perfect in deze 'meditatie', dacht ik nog.

En dan dacht ik aan ons Lichtpunt, ons Vredespunt en meteen daarop voelde ik gouden schilfertjes vanuit mijn solar plexus zo naar mijn computer, naar dit Lichtpunt stromen.
Zelfs met ogen open kon ik ze zo zien vliegen vanuit mij, via de computer naar dit forum, naar het Vredespunt, dat zich op en in zovele dimensies bevindt.
Ik vroeg me dan af: "Jamaar, als ik dit nu eens via mijn Hart-chakra laat stromen, dat maakt het zoveel zuiverder.", maar dat lukte niet meteen.

Dan bracht ik mijn aandacht weer op beide handen en voelde hoe er energie werd rondgestuurd en ik stuurde dan heel bewust mee.
De Lichtcirkel was zo duidelijk. Prachtig om zien.
Er werden zoveel verschillende kleuren doorgestuurd zodat de Lichtcirkel wel een regenboog leek, vanbinnen, want als ik mijn ogen ietsjes veranderde zag ik dat al die kleuren in een gouden Licht zat, in een gouden cirkel.

Dan ging mijn blik naar de deelnemers en zag dat er eigenlijk een heleboel in de cirkel zat.
Ietsje verder in de cirkel, rechts van me, zat een jongetje in een korte broek, had een blauwe trui aan met daaronder een wit hemd waarvan de kraag zo netjes over de trui hing.
Iets verder in de cirkel zat een vrij grote vrouw met een rode trui aan enzoverder enzovoorts.

En dan zag ik het geheel weer heel duidelijk vanachter mijn eigen ogen en werd mijn aandacht naar het midden van de cirkel getrokken.
Ineens sprong er vanuit iedere deelnemer een straal van Licht naar 't midden, naar daar waar ons Vredespunt is.
Ik, vanuit mijn geestesoog, zag daar eerst een computer staan maar al gauw veranderde dat beeld in dat plaatje wat Ruth voor ons plaatste: drie mannen in een boeddhistisch kleed en in 't midden van hun hing zo'n ronde ... tsja, de naam ervoor moet ik opzoeken. Denk een gebedsmolen.
Had nog eventjes naar de rest gekeken en zag dat er nog steeds die straal energie uit hun kwam en focuste me dan weer op die gebedsmolen.
Dan, geen bewuste handeling mijnentwege, begon ik hier (in mijn kamer) luidop AUM te chanten.
Eerst kwam het er rasperig en hakkelend uit maar iedere AUM werd duidelijker en krachtiger en met iedere AUM begon die gebedsmolen meer en meer rond te draaien.
Met het draaien van die molen werd die energie die door ons allen gestuurd werd als een spiraal. Het vertrok direct van elk van ons maar werd door dat draaien, tsja, een spiraal. Kan 't effe niet duidelijker omschrijven.
Die spiraal ging van de bovenkant van de gebedsmolen zo naar beneden en 'k zag weer al die verschillende kleuren in die energie, en zo kwam de energie via de onderkant naar ons Vredespunt, ons Lichtpunt.
Dan, mezelf weer verbazend, net zoals met AUM, begon ik nu OHM te chanten, ook weer luidop en zag hoe er energie rechtstreeks van mij naar het topje van die gebedsmolen ging.
Licht inademend, OHM uitademend, al chantend en dan, na dat enkele malen gedaan te hebben verscheen er vanuit de bodem van die gebedsmolen Wit Licht dat als kleine vlammetjes naar elk van ons vloog.
Ik keek zo verrast naar al die vlammetjes Wit Licht dat naar elk van ons vloog en ik werd ineens zo gelukkig als een kind zich voelt als 't gelukkig is.

En dan keek ik weer rond me en zag dat de ruimte waarin we ons bevonden heel licht was, heel helder en er waren velen die hier zomaar rondliepen, zo rond die cirkel en voelde nu hoe er energie vanuit mijn Hartchakra naar elkeen stroomde.
Alweer die kinderen die ik zo vaak zie tijdens dit soort meditaties maar ook mijn moeder. Mijn moeder was erbij! YAY! en zonder naar haar toe te willen gaan of te laten merken dat ik haar zag bekeek ik haar, observeerde haar en zag hoe ze rond ging en met anderen in gesprek was.
God, zo heb ik haar nog nooit gezien.
En daar was Ruth's vader. Hij had een stoppelbaardje van een dag of vijf (dus net wat langer als gewone stoppels, hehe) en die pijp, die heerlijk rokende pijp en donker haar. Hij had zo'n lekkere, dikke trui aan zoals ik soms wel eens denk dat schippers vroeger aanhadden, zo van dat lekker, pluizig stof. Had ie een pet op? Soms leek het van wel maar 'k ben er niet 100% zeker van.
En ineens keek ik naar Annemiek, die een kleine baby op haar schoot had dat haar moeder noemde.
Dit zieltje kwam er gewoon bij, speciaal voor haar, om haar warmte en Liefde te geven. Prachtige tranen van geluk dwarrelden over ons Miek's wangen.
En engelen en entiteiten en gewone mensen die hier of lukraak of doelbewust bij waren ... de hele zaal was één Licht, een en al ontmoeting, een lekkere drukte.

En dan keek ik nog eenmaal rond en zei "Dank U" en maakte me los van dit alles om weer hier, in mijn kamertje dit alles neer te typen.


Dank



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 21:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oei oei...dat was mooi! Echt heel magisch.

Afbeelding

We zaten in een hele grote kring met veel bekende gezichten.
Direct kwam een hele grote ..soort van "zware" lichtcirkel op gang.
Ik werd bijna meegetrokken leek het.
De cirkel werdt steeds breder naar binnen toe en steeds goudkleuriger.
Heel intens warm goud licht en het glinsterde ook prachtig.
De cirkel werd zo breed dat het in het midden aansloot. Ik zag het forum als een soort zuil, in de vorm van de gebedsmolen zo te zeggen.
Eerst kwam er een straaltje licht op en het lichtblauw van deze achtergrond lichtte heel intens op. Met donkerblauwe randen die dieper van kleur was. Er waren geweldig veel Engelen en Zielen en er was veel belangstelling.
Op een bepaald moment zakte de forum..ja koker kun je zeggen naar beneden, onder ons en zoog het licht a.h.w. mee naar beneden. Er ontstond een enorme lichttornado en als een soort van ...door een trechter werdt het licht in het forum gezogen zeg maar.
Schitterend beeld.
Ik zag Annemiek die met een soort staf een enorme klap op een stuk van het forum gaf (topic) en er spetterde weer sterretjes uit. Gouden schitterende sterretjes.
Ik werd er even heel verlegen van dat dit kleine forumpje, wat toch maar een stukje van de hele wereld omvat zo gigantische vormen aannam. Met zoveel lichtwerkers en moedige mensen. Altijd weer moedig moedig moedig in zulke kringen.

Dan kwam er een stukje wat hartverscheurend verdrietig en tegelijk mooi was. De forum zuil/koker zakte helemaal naar beneden en de tornado sloot zichzelf. Nu zagen we een soort van gouden platte plak met intens licht. Opeens stond Nel op, Floortje, Eleffen, Patrick Eduard, en mijn vriendje. "De reizigers vertrekken" werd er gezegt.
We stonden massaal op en er gebeurde iets heel vreemds. Daar waar Nel opstond "plakte" het licht aan haar voeten. Datzelfde gebeurde met Eleffen Floortje met haar witte Godinnenkleed, Patrick die een zakje op zijn rug had waar sterrestofjes uitkwamen en opeens zagen we nog enkel ruggen van vertrekkende mensen.
Floor nam het licht mee naar Ierland. Eleffen nam een straal mee naar Australie Patrick naar het Oosten Nel naar haar dieren Eduard naar het Noorden en mijn vriendje naar Canada, het westen. Alle windstreken waren vertegenwoordigd en doordat het licht bleef plakken trokken ze een gigantisch ster waarvan de punten steeds langer werden.
En bij elke stap van Patrick zag ik een gouden voetafdruk, en Floortje haar kleedje twinkelde en liet stofjes achter. Overal waar een stap gezet werdt bleef er licht achter. Zo schitterend....oh.... :cry:
Ze nemen het licht mee hoorde ik achter me.
Toen zoemde we uit en gingen omhoog en zagen de lichtkring van bovenaf. Steeds hoger en hoger en ten slotte kon je duidelijk zien dat al die reizende lichtjes hun/ons licht over de wereld droegen. Met een directe verbinding naar het prachtige gouden forum.
Pppff.......een heel lichtnetwerk. Het liefdesweb. Dát was werkelijk het web of Love van Steve.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dank grote geweldige schatten voor deze machtige cirkel.
Oh...het is één grote pracht.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zo.
En nu ga ik mijn armen en benen bij elkaar zoeken want ik kan ze even niet vinden.....pppfff.....

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 21:56 
Inderdaad, lieverd: the Web of Love!

PRACHTIG!

Deze was echt wonders, deze activering Afbeelding

'k vind die overeenkomsten ook zo prachtig om zien.
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 22:11 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Mijn cirkel was een heel serene.
Allemaal monnikken in oranje kleden en vele forumleden liepen in dezelfde kledij.
Iedereen had een bloemenkrans om en herkenbaar,Patrick een lavendelkrans,Ruth de lotus,Nel witte rozen,Eleven kristallen vergeet me nietjes,Simone zonnebloemen en ikzelf droeg heerlijk geurende anjers.
Ik kan niet iedereen terug halen,maar we waren er allemaal.
Er werd een soort van loper uitgerold en toen ik beter keek bleek het een perkamentrol te zijn.
Met een kroontjespen zette iedereen zijn naam,in prachtige krulletters en vanuit het niets verschenen er prenten bij elke hoofdletter.
Gelijk een hand geschreven bijbel.
De handen werden samen gevouwen en enige minuten was het doodstil,een stilte waarin iedereen steeds mooier,lichter werd,alsof het innerlijk licht helderder werd.
Dan begon mijn eigen klok te luiden en werd ik terug geroepen,mijn slaapkamer in.
Eigenlijk heel vreemd,want vanaf hier hoor ik hem bijna nooit.
Heel fijn,licht en liefdevol.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 10 feb 2006 09:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hier de ervaring van Floortje, (1hart1) vanuit Ierland:

Het was interessant, maar niet een geweldig overweldigende ervaring. Ik voelde wel wat energie stromen door mijn armen en mijn hoofd. En ik had op een gegeven moment ook het idee dat jij opsteeg, mijn arm nam je een stukje mee omhoog. Verder had ik het gevoel dat Lisa er zelf bij is komen zitten, aan mijn linkerkant, dat ze tussen Annemiek en mij kwam zitten in de kring. Ik vraag me af of Annemiek daar iets over te zeggen heeft.
Dat waren eigenlijk mijn ervaringen. Toen ik uit de kring stapte (niet zeker of jullie al klaar waren, dus heb ik de handen die ik vasthield samen gevoegd) omdat ik aardig verkleumd aan het raken was, was het half 9 (dus half 10 bij jullie). Toen ben ik even bij het vuur gaan zitten om me te warmen.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.