LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 04 mei 2024 09:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Met elkaar delen
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 06:55 
Dag lieverdse Lichten,

ik zou het graag eens over onze Lichtcirkels en onze ervaringen hebben.
(ik plaats het maar in dit forum omdat dit het forum is voor Lichtcirkels.
Als het beter in een ander forum staat mag het gerust verplaatst worden ;) )


Ik hou er enorm van om deel te nemen aan Lichtcirkels, net zoals zovelen onder ons maar ik heb het gevoel, net zoals destijds op het vorige forum, dat er hier Lichtjes zijn die wel danig krachtig meedoen maar om de een of andere reden zich er niet voor opgeven en ook dat er Lichtjes zijn die er niets voor voelen om mee te doen aan het vormen van Lichtcirkels.
Daar is niets mis mee maar ik vraag me af waarom dat zo is.

Zijn jullie misschien een beetje onzeker om mee te doen of om jullie op te geven?
Of zijn jullie misschien in het hele gegeven "Lichtcirkels" een beetje onzeker?
Of voelen jullie je onzeker om hier neer te schrijven wat jullie ervaren tijdens het meedoen aan de Lichtcirkels?
Of is het misschien allemaal wat onduidelijk?

Enkelen onder ons zien, ervaren en beleven vanalles en nog wat tijdens de Lichtcirkels maar ik vraag me af hoe dat zit met de rest.
Het kan best dat je meedoet aan een Lichtcirkel en ondertussen eigenlijk thuis helemaal niks voelt of ziet, of misschien gewoon een beetje thuis op de bank voor je uit zit te staren met een gevoel van frustratie als: "Nou, dit lukt me dus nooit van ze leven wat die anderen doen. Oh ja, morgen moet ik niet vergeten waspoeder te kopen want die is ook alweer bijna op. Amai, da's ook duur geworden, hé en jeez, als die hond van de buren nu eens ophield met blaffen lukte het hier misschien maar met dat kabaal kan ik net zo goed de strijk gaan doen want dit is hier echt pure tijdverspilling", of zoiets.
Dat mag hoor. Daar is helemaal niets mis mee maar ik zou jullie eigenlijk hierbij willen uitnodigen om dat allemaal te delen.

Het delen van datgene wat je ervaren hebt in de tijd die je vrijmaakte voor het vormen en deelnemen aan Lichtcirkels kan je toch inzichten geven, ook al gebeurde er ogenschijnlijk niets.
Klinkt gek, niet? Maar 't is al vaker gebeurd, hoor.


Ook, tot nog toe zie ik weinig reakties op mekaars ervaringen van onze Lichtcirkels en ik zie ook daar een mogelijkheid tot een positieve verandering maar ... loop ik effe niet te vlug en wacht ik even af wat jullie denken van 't geen ik tot nu toe geschreven heb.


Warmte, Licht en Liefde
Namaste,



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Lichtcirkels : manual
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 07:06 
Ik hoop dat het ok is als ik hetvolgende hier nog effe aan vastplak.

Ik dacht, er is eigenlijk niet echt een uitleg over hoe Lichtcirkels gevormd worden en daar ik tijd te over heb, heb ik hetvolgende uitgeschreven.
Er zal vast en zeker nog aan geknutseld moeten worden maar ik hoop dat het een beetje helpt, zeker voor diegenen die minder of niet ervaren zijn in het vormen van Lichtcirkels.


Hoe vorm je een Lichtcirkel?

Trek je liefst enkele minuten voordat de Lichtcirkel aanvangt terug in een kamer waar het rustig en stil is om je heen en zodat anderen je niet kunnen storen.
Hoe minder afleiding hoe beter.

Kijk nog even na wie er zich allemaal opgegeven hebben om deel te nemen aan de Lichtcirkel en schenk aandacht aan diegenen die voor jou en na jou komen in de lijst met deelnemers.
Degene die voor je opgegeven staat zal aan je linkerkant plaatsnemen in de Lichtcirkel, degene die achter jouw naam staat zal rechts van je plaatsnemen.

Ga dan lekker ontspannen op een stoel, in de zetel of op het bed zitten of liggen en sluit je ogen, erop lettend noch je benen noch je armen te kruisen.
Schenk aandacht aan je ademhaling en voel hoe je met elke uitademing het dagdagelijkse leven een beetje meer los laat
terwijl je je met elke inademing meer en meer focust en verbindt met het thema van de Lichtcirkel.

Neem dan in gedachten of via visualisatie de handen van de personen links en rechts van je en probeer een beeld naar voren te halen dat er een cirkel gevormd wordt door jou en de rest van de deelnemers.

Je linkerhand is de ontvangende hand en je rechterhand de gevende
dus ook in onze Lichtcirkels stroomt de energie van Links naar Rechts,
van de persoon links van je, door zijn/haar rechterhand in jouw linkerhand om zich zo met jouw Licht te verbinden en dan verder te stromen via jouw rechterhand in de linkerhand van de persoon rechts van je
en zo groeit het Licht in de cirkel steeds meer en meer.

Als je het gevoel hebt dat de cirkel goed op gang is concentreer je je weer verder op het thema/onderwerp/doel waarvoor de Lichtcirkel gevormd is.

Voor de ene Lichtcirkel kan dit thema de gebundelde energie naar een bepaald iemand sturen zijn, een andere keer zal het thema meer persoonlijk zijn.
Eigenlijk zijn de enige beperkingen die we stellen aan het vormen van Lichtcirkels en haar thema's/onderwerpen/doelen dewelke we er zelf aan geven.

Welke de thema's/onderwerpen/doelen zijn zal steeds enkele dagen op voorhand aangegeven worden in een aparte thread waarin je je kan aanmelden.
Voel je ook vrij om zelf een thema/onderwerp/doel aan te vragen.


Je kan op twee manieren deelnemen aan de Lichtcirkels:

- in de Lichtcirkel
- buiten de Lichtcirkel

Als je je opgeeft in de Lichtcirkel wordt er van je verwacht dat je actief deelneemt aan het vormen en opbouwen van de Lichtcirkel.
Als je je opgeeft buiten de Lichtcirkel ben je vrij om al dan niet jouw Licht te verbinden met de cirkel of meer een toeschouwerrol in te nemen.

Namaste



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 08:43 
Lieve Patrick

Er heeft altijd een uitleg over de Lichtcirkel gestaan in een vaste topic. Zowat twee jaar lang en ook in de oproep in het begin.
Ik kan alleen een Lichtcirkel organiseren als ik voel dat er genoeg Licht is en dat is even kwijt.
Het is er wel maar ik voel het hier even niet meer door alle gebeurtenissen.
Ik hoop dat je oproep en uitleg weer een nieuwe impuls geeft want ook mensen die niets voelden of ervaarden , deden vaak mee en ik zag ze als onze vaste schakels , die zo belangrijke zijn.
Dan maakt het niet uit of en wat voor ervaring je hebt.
Ook wil niet iedereen zijn/haar ervaringen neerzetten , dat is uit vrije wil.
Maar je bent een lieverd dat je het weer probeert nieuw leven in te blazen.

Liefs van Nel. :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 11:47 
Hallo, lieve Nel Afbeelding

neenee, lieverd, met uitleg over het vormen van Lichtcirkels bedoel ik meer een sticky bovenaan dit forum zodat iedereen een beetje een overzichtelijk idee heeft hoe een Lichtcirkel gevormd wordt en zodat nieuwkomers ook meteen een idee hebben hoe Lichtcirkels gevormd worden :D
Mijn tweede post is een beetje een poging om zo'n uitleg ... erm ... uitgelegd te krijgen maar het is maar een proefstukje waar nog best wat aan getimmert kan worden, denk ik.

Met mijn eerste post probeer ik wel een beetje een insentive te geven aan hen die tot nu toe meer op de achtergrond of in het geheel niet meedoen aan Lichtcirkels, om te zien of ze te vinden zijn om wat meer op de voorgrond te treden tijdens de Lichtcirkels en om misschien eens te pijlen wat het is dat ze weerhoudt of wat er nodig is om teweeg te brengen dat ze wat meer op de voorgrond treden.
Op de achtergrond of op de voorgrond, eigenlijk maakt dat allemaal niet zoveel verschil maar het is een prachtig iets als al die ervaringen met mekaar gedeeld worden.
Het zou hen ook veel zelfzekerder - moest het onzekerheid zijn wat hen belet - kunnen maken in hun ervaringen, denk ik dan maar.

Tuurlijk, iedereen heeft de vrije keuze hoe hij of zij meedoet en of ze al dan niet meedoen.
Elke deelnemer, op de voorgrond of op de achtergrond, of ze nu iets voelen of zien ... of in het geheel niet, elke deelnemer, elk toegevoegd Licht is zo enorm belangrijk, is zo'n belangrijke schakel

En ik vind het schitterend hoe je hier al zo lang zo'n sterke impuls, organisator en creator bent in het vormgeven van onze Lichtcirkels, lieverd.
Als het dan eventjes wat minder gaat, dan zijn we'r toch gewoon voor mekaar Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

in Warmte, Licht en Liefde



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 12:16 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Patrick,

Ik heb nog nooit meegedaan aan een lichtcirkel.
Op een of andere manier hoort het niet bij mij.
Ik lees met veel plezier de belevenissen van de mensen die daaraan meedoen en ik geniet daar ook van.
Ik heb een paar keer gedacht ik ga proberen mee te doen, maar in tegenstelling tot een aantal anderen die precies voelen wanneer de lichtcirkel begint, vergeet ik het altijd, als ik dan de ervaringen zie denk ik ‘Oh ja dat ben ik weer vergeten” Dat bevestigd voor mij dat het niet voor mij bedoelt is.
Ik stuur altijd wel licht naar de doelen als ik ze lees.
Dit is mijn reden.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 12:27 
Dank je wel, lieve Yolleke,

Vind ik knap dat je zo Licht stuurt naar de doelen want dit zorgt er echt wel voor dat je op je eigen manier deel uitmaakt van de Lichtcirkels
Afbeelding Afbeelding Afbeelding



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 19:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Leuk....ik zag een paar gebroken lansen liggen en d8...hier heeft iemand een lans gebroken.
Ja hoor, voor de lichtcirkel.

Oh..er hééft wel een sticky gestaan Patrick enkel door mijn "creatief" knip en plakwerk is het losgeplakt.

Nel heeft ook eerder zo een zelfde bericht geschreven nl. en eigenlijk stond het er mooi.
Oh..waar is het gebleven?
Heb jij nog iets Nel?
Om weer hier vast neer te zetten?

Anders vind ik jou omschrijving ook zeer bruikbaar.
Thnx!

:idea:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 19:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hoi Patrick..

Ik zou heel graag willen meedoen met de lichtcirkels.
Maar ik voel me niet zelfverzekerd genoeg, om me op te geven.
Ik denk altijd..ik kan niks ik ben niet zover.
Ik weet het eigenlijk niet, wat of hoe.
Ik weet wel, dat ik mezelf probeer te ontwikkelen op het spirituel vlak, maar zelfs als ik dit nu op schrijf dan denk ik.
"Dametje, blaas jij niet te hoog van je toren?" :oops:

En reakties op de lichtcirkels, ik lees ze erg graag.
En ik vind het frappant, hoe sommigen mensen die de lichtcirkels voor Callista hebben gehouden, dat die zo kloppend zijn.
Dingen die ze gewoonweg niet kunnen weten.

Ik vertrouw mezelf nog niet genoeg, om me op te geven voor een lichtcirkel.

Misschien bang om te horen..
" He Marie...WAAR WAS JE NOU???" Terwijl ik dan zo mijn best gedaan zou hebben.

Vandaar mijn schroom...
Faalangst kun je het ook noemen geloof ik... :roll: :roll: :roll:

Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 21:28 
Lieve Maja,

heel veel van wat mensen ervaren op spiritueel vlak begint meestal door erover te lezen of erover te spreken met anderen en dan proberen dat wat ze lezen en besproken hebben te ervaren.
Zou je misschien gewoon tijdens een van de volgende Lichtcirkels gewoon met je ogen dicht mee kunnen denken? Gewoon denken aan wie er allemaal meedoet en aan het doel van de Lichtcirkel en daarna eens kijken wat er allemaal door je heen ging terwijl je er aan dacht?
Is maar een ideetje :wink:
Het kan heel banaal lijken waar je allemaal aan dacht of wat je erbij ervaarde maar het zou schitterend zijn om eens te proberen, lieverd en ik zou echt heel graag horen wat het was waaraan je dan dacht of wat je ervaarde, ook als dat dan helemaal niets is.

Je grijpt absoluut niet te hoog, lieve Maja. Je bent alleen maar aan 't ontdekken wat een schitterend, goddelijk wezen je bent Afbeelding

Ik wil je echt niet pushen hoor, lieve Maja maar als je wil en als je twijfel opzij kunt schuiven, neem dan maar lekker plaats in de Lichtcirkel
Afbeelding
Of en wat je dan allemaal beleeft, daar komen we daarna wel achter. Mag je dan zelfs helemaal voor jezelf houden of ... lekker met ons allen delen.
Hier oordelen we niet, lieve Maja. Hier versterken we onszelf en mekaar in Licht-Zijn, hoe zich dat ook toont Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Warmte, Licht en Liefde
Namaste


Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 21:33 
Hoi Ruth Afbeelding Afbeelding ,

als jij of Nel of iemand anders Nel's bericht nog hebben, zou schitterend zijn om dat in een sticky te plaatsen.
Ik denk maar van: "Goh, diegenen die niets of niet goed weten hoe Lichtcirkels gevormd worden of wat we ermee willen bereiken, zou leuk voor hun zijn om dat te kunnen nalezen in een aparte thread."
Misschien hoeft het wel helemaal niet en denk ik wat veel voor anderen, hehe Afbeelding



Patrick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 21:55 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Maja toch! weet je waar IK nou onzeker van wordt? Als jij dit zo schrijft? Dan denk ik....oepsie...doe ik er wel goed aan van al die ervaringen zo op te schrijven? Want soms heb ik wel eens het gevoel dat mensen hetzelfde "moeten" gaan voelen als wat er geschreven staat... Afbeelding
NIETS is minder waar schat. Heusch!
Want juist door de veelheid van ervaringen, al zijn ze nog zo klein en anders leert ons, en andere wellicht (?) wat voor mogelijkheden er allemaal zijn bij het gegeven: meditatie.
Want heej Maja, het gaat er hier al helemaal niet om een bepaald doel te bereiken...enfin, dat is ook niet helemaal waar want oke, ik kan dan wel wat zien. En weet je wat ik dan ook zie? Dat het forum er lichter van wordt.
En je kunt het geloven of niet maar een dag later tinkelt het hier nog van de meditatielichtjes. En ja..........met enige aarzeling schrijf ik hier dan: hoe meer zielen hoe meer vreugd...... :oops:

....................................................


:D Hoilo die Patrick.

Weet je wat in het begin onze gedachte van de donderdagcirkel was?
Een thema meditatie. Als een soort van experiment opgezet.
Eigenlijk om uit te proberen op wat voor verschillende manieren je kunt verbinden en wat wel of niet werkt evt.
Zo hebben we al meditatie gedaan bij het openen van de Sirius-poort, een Mars-meditatie toen Mars dichtbij de Aarde stond, een Saturnus-meditatie enfin, zo van die verschillende dingen. En je mocht je dan opgeven of een thema aandragen wat je mooi lijkt weet je wel?
In principe is er zoveel mogelijk. Bloemen-meditatie, of dieren, of de nieuwe aarde...enfin, You name it.
Dat was het idee achter de thema meditatie.
Daarin verschilt het iets van die van Nel 1hart1 omdat de Nel-kring juist gericht is op de doelen weet je wel?
Of wijzelf of anders andere gebieden of situaties die wel licht kunnen gebruiken.

Nu...lang verhaal maar wellicht maakt dat wat duidelijk?
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 22:22 
Nou, die donderdag-cirkel lijkt me schitterend om hier ook volledig te integreren en een wekelijkse activiteit te maken.
Weet je, ergens voelt die cirkel van nu donderdag als een soort van voorbereiding daarop, naast opruimen en belichten van ... .

Weet je nog, die meditatie oefeningen die we op het vorige forum deden?
Ik heb er maar enkele meegemaakt maar ze waren telkens enorm heerlijk en verlichtend om aan mee te doen.

Lijkt dat wat? Gewoon ook donderdag dan een cirkel vormen voor meditaties?



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 22:35 
gewist


Laatst gewijzigd door Vick op wo 25 jan 2006 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 22:48 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Ehh..
Oke.. Ik ben om....alleen maar omdat ik "om" wil..
Ik doe mee, en we zien wel waar het uit komt.

Maar ik weet niet of ik mijn ervaringen durf op te schrijven.
Ik probeer te groeien,,,,,, maar toch nog ff zonder het gebruik van Pokon..
Je weet wel....plantenspurtgroeimiddel... :D

Hugs Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2006 09:40 
Lieve Maj

je wil je opgeven , lieverd maar dat zul je moeten doen bij de Lichtcirkel waar je wil zijn.

gewoon posten.
Wat de uitleg betreft . lieve Ruth...ik zoek me een ......waar ik hem gelaten heb , ik weet het even niet.

Anders moet ik maar eens creatief worden als jij niet al te creatief weer gaat plakken en knippen... :roll: :lol: :lol: :lol:

Lieve Maja

Niemand hoeft speciaal iets te kunnen in de cirkel. Je hoeft alleen in gedachten de handen te pakken en laat de energie maar stromen. Zelfs al voel je niets , je wordt wel degelijk opgemerkt in de cirkel.
Een schakel kan heel sterk zijn zelfs als die schakel niets ervaart.

Je hoeft je niet de mindere te voelen als jij ziet wat voor ervaringen sommigen van ons hebben. Wie weet heb jij ze innerlijk en doet het heel wat met jou.

Verder is het gewoon....Liefde en warmte met elkaar delen.

Liefs van Nel. :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2006 10:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Patrick schreef:
..Weet je, ergens voelt die cirkel van nu donderdag als een soort van voorbereiding daarop, naast opruimen en belichten van ...


:D JEUJ!
1hug1

..............

:lol: Ja precies Nel...kijk maar uit.
stuur maar naar Bear dan.
Weten we zeker dat het goedkomt immers?

1hart1

...............

Maja je staat er al schat.
8)


.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2006 21:19 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
ha die patrick


nou ik doe meestal wel mee aan de lichtcirkels,vandaag even niet was het vergeten.alleen schrijf ik meestal niet mijn ervaringen op,weet eigenlijk niet waarom.zal het weer eens doen.
dikke engelen knuffel flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.