LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 15:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: steeds de zelfde droom
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2007 20:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 18 dec 2007 07:43
Berichten: 33
Ik herinner me een droom uit mijn jeugd die steeds maar weer terug kwam.ik weet niet alles meer maar het was zo realistisch dat ik nu de straat waar dit zich afspeelde zo zou herkennen.
Ik loop door een straat en heb het gevoel dat ik gevolgd wordt,ik begin te rennen en ga linksaf de hoek om.ik ben nu in een straat met grote dure huizen , ik stop bij een grote zware dubbele deur en ga hier naar binnen .
voor me is een grote brede trap ,rechts van mij staat een grote staande klok die groter is dan ik .ik ren de trap op, ben bijna boven dan begint de klok te slaan ,ik val in een peilloze diepte terwijl de klok steeds sneller gaat slaan .ik heb tijdens het wakker worden het gevoel dat ik nog steeds val en het is net of ik me hieruit moet trekken.deze droom kreeg ik keer op keer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 09:33 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Hoi Leeuwenhart,

De associatie die ik heb is dat het hier een combinatie betreft van een herinnering aan een vorig leven met een valdroom.

Over valdromen is dacht ik veel geschreven dus daar kan je vast wel iets over opzoeken, maar je kunt jezelf een aantal vragen stellen ook.
"Waar ben ik uit gevallen?"
"Waar ben ik buiten gevallen?"
"Wanneer blies ik te hoog van de toren en viel ik van m'n voetstuk?"

Dat soort vragen. Zoveel als je verzinnen kan. Het was een droom uit je jeugd. Voor kinderen is het buiten gewoon pijnlijk om "buiten de groep te vallen".

En dan is er nog de mogelijkheid om de droom in visualisatie af te dromen. En er een positief einde aan te geven. Je schrikt van de klok, je valt en je visualiseert dat je "op je pootjes" terecht komt en de aarde aanvaard en vooral er helemaal bijhoort.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 10:55 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 18 dec 2007 07:43
Berichten: 33
Lieve vick tijdens het intikken van mijn droom heb ik een paar regels veranderd ,daardoor ben ik een belangrijk detail vergeten op te schrijven zie ik .
dat is dat boven aan de trap een deur was en dat ik het gevoel had dat waneer ik die deur bereiken zou ,ik veilig zou zijn.
Ik dacht inderdaad ook aan een vorig leven ,alleen dacht ik misschien iets dat niet afgemaakt is .de trap, bijna boven ,de klok .
Dus ikheb mijn doel (de deur ) niet gehaald door tijdgebrek (de slaande klok en opgejaagd voelen)
Ik zeg maar wat hoor,ik heb nog nooit een boek over dromen gelezen.
dank je voor je visie ,ik ga zeker die valdromen na pluizen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 12:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:33
Berichten: 773
Hey Leeuwenhart prachtige engel ,

Dit komt bij me op.

Je loopt door een straat en hebt het gevoel dat je achtervolgd word. Er is iets dat je nog niet afgewerkt hebt en dat achtervolgd je , want het wilt dat je er naar kijkt. Je begint te rennen. Je loopt weg van datgene dat je achtervolgd , iets wat je niet onder ogen kunt/wilt/durft zien. Je loopt een zware dubbele deur door , je mag datgene dat je achtervolgd niet lichtzinnig oppakken en er zijn meerdere mogelijkheden om er naar te kijken. En voor je zie je een trap. Dat is je verdere levenspad , de richting die je uit wilt gaan. Naast jou bevind zich een staande klok die groter is dan jezelf. Tijd , de tijd die je nodig hebt om naar datgene te kijken dat je achtervolgt. Er is meer tijd dan je denkt dat er is. Je rent de trap op en als je bijna boven bent begint de klok te slaan en je valt in een peilloze diepte. De klok waarschuwt je dat je je verdere pad niet kunt bewandelen alvorens je dat wat je achtervolgd , hebt bekeken en geïntegreerd hebt of getransformeerd hebt in jezelf. Dat heeft zijn tijd nodig die jij het blijkbaar niet geeft , vandaar deze waarschuwing. De klok begint sneller te slaan naarmate je dieper valt. Door dieper te vallen kom je dichter bij hetgeen dat je achtervolgd en als je uiteindelijk naar datgene gaat kijken wat je achtervolgd , zal de klok stoppen met slaan omdat je dan bereikt hebt wat je diende te bereiken. De deur die bovenaan de trap staat en jou het gevoel van veiligheid geeft wanneer je er door stapt , is de oplossing voor je probleem , eens je dit probleem hebt aangepakt kun je door de deur en ben je veilig , want je hebt datgene dat je heeft achtervolgd aangepakt en kun je verder op je levenspad. Achter deze deur bevind zich jouw nieuwe gewijzigde zelf.

Hopelijk kun je er iets mee , en als je er niets me kunt , gooi maar lekker weg dan.

Liefs , Helmut.

_________________
Peace-Love-Unity-Respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 14:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
En hier mijn bijdrage enkel als mijn gevoel erover hoor.


Je probeert voor de tijd te blijven lopen uit angst (bent je tijd vooruit maar vertrouwt er nog niet op)
De trap (verbinding tussen boven en beneden) biedt veiligheid, houvast. Eens je boven (spiritualiteit) bent roept de klok( aardse tijd)
Maar al snel blijkt de tijd sneller te gaan. Klopt ook want onze tijd gaat ook steeds sneller.
Er is een deur (deur tussen hier en andere dimensie) en als je door de deur gaat val je letterlijk de andere dimensie in.
Hup achter de sluier.
En dat je wakker wordend nog valt is eigenlijk niet gek vind ik.
Want je was in slaap ge-vallen en nu val je er weer uit.

Wobbely van het heen en weer floeperen.
there and back again.

Komt een vraag bij mij op.
Is deze droom beangstigend? Bemoedigend? Vrolijk? Schept het plezier?

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 21:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 18 dec 2007 07:43
Berichten: 33
Ik denk dat elke visie wel wat heeft,alleen ik was tussen de 6 en 10 jaar oud mischien nog wel jonger .Waarom zo'n droom op die leeftijd .
Ruth ik denk dat angst t woord is.
Bedankt voor jullie reacties.

Jullie zijn geweldig


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.