LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 20:43

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Angstdroom
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 10:47 
Vannacht een hele enge droom gehad:

Er ging nog van alles aan vooraf, maar ik gleed door een donkere tunnel omlaag. beneden hoorde ik een stem die "heel eng zei: "Daar komt het weer!
Ik draaide me om en van bovenaf kwamen er zwarte vlekken op me af. Ik was nog niet zo bang. Ik dacht bij mezelf: "Dit keer zal ik geen weerstand bieden, want dat heeft toch geen zin."

Toen kwamen ze dichterbij en ik werd ineens heeel bang en schreeuwde: "Aaaaaaaaaargh!" Terwijl ik dat deed gingen de zwarte vlekken in mij op, in mijn hart, keel en mond. Ik was doodsbang.

Toen was ik wakker en dacht: "Ben ik nou overgenomen door iets?"
Zo voelde het in de droom, maar ik weet dat dat niet bestaat.

Ik heb aartsengel Michael geroepen om me te beschermen en toen heb ik het in mijn dagboek geschreven en daarna nog liggen lezen, omdat ik even helemaal niet meer durfde te slapen.
Uiteindelijk zakte het en ben ik weer gaan slapen.

Ik had wel overdag gelezen over een donkere gang in een piramide en later over iets over overnemen bij de Crimson Circle, en het kunnen overgeven. Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Ik kan me nog niet overgeven. Zelfs niet aan verdiret of zo.

Ik wilde eigenlijk heel graag een mening van iemand hierover? Alsjeblieft?


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 22:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Lieverd,

Ik sla even een arm om je heen. Wees niet bang wordt er gezegd. Het was niet persoonlijk bedoeld.

Verder heb ik geen mening, maar weet dat zo'n droom heel reëel en angstig kan zijn.

Heel veel liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 22:48 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve Saskia,

Weet niet of je er iets aan hebt.....
Toch op het moment dat ik je verhaal las ging er door me heen
dat je misschien even los mag laten om dingen te beredeneren...En wanneer ik je hier niets mee kan en ik de plank volledig mis sla gooi het maar weg.
Ik kan je niet zeggen wat het heeft betekent, je geeft zelf al wel aan dat je bezig bent geweest met lezen van bepaalde stukken....misschien dat je hierop voort geborduurd hebt?

wens je in ieder geval een fijne nachtrust vannacht....


Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 07:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Lieve Sas.
Ik zag gisteravond, je noodkreet in het rood, maar kwam niet bij het gevoel, je iets aan te kunnen reiken, laat staan dat ik begreep, wat je droom inhield, dus heb ik alleen maar Goddelijk licht naar je gestuurd.
Inmiddels is het weer licht en in dat licht, bezie ik jouw droom.
Wat ik voel, is dit:
Je bent een enorm gevoelig mens, dat heel gemakkelijk dingen oppikt die er gebeuren, met anderen en jij vraagt steeds aan jouw onderbewustzijn, de dingen te verduidelijken.
Als jij leest, zit je in het verhaal en als je vertaald, speel je een rol in het verhaal.
Het vervelende is, dat de draden van die verhalen, door elkaar gaan lopen en zich verweven, tot een nachtelijke realiteit.
Het verhaal van de Crimson cirkel, de waarschuwing bij Steve en ook het verhaal over de reptielen, zijn een eigen leven gaan lijden.
De reis door de donkere tunnel, werd een droom over een geboorte, of het stervensproces, zoals je wellicht weet, lijken die processen heel erg veel op elkaar.
Wat jouw droom zo beangstigend maakte, is echter het besmet worden, met duistere stukken.
Je zag als het ware, je geinfecteerd worden.
Net of het influenzavirus, enorm uitvergroot werd.
Vergis je niet schat, als de beelden van een microscoop op bioscoopzaalformaat uitvergroot werden, schrok iedereen zich een hoedje.
Bekijk het nu eens echter, van een andere kant, de kant van het negatief;
Er zijn twee werelden, achter elk beeld.
Je maakt een opname en houd hem tegen het licht.
Dan lijkt al het lichte donker, maar druk je het af, dan blijkt alle donker licht te worden.
Het is maar net, hoe het licht erop valt en welk beeld je tot eigen maakt.
Dromen over de dood, is een symbool voor het leven, een nieuwe start, nieuwe mogelijkheden, andere horizonten, die zich openen.
Dromen, over het donker, geeft de angst weer, om het licht in te gaan, in jouw speciale geval, de angst, om niet goed genoeg te zijn, maar ook de angst, om naar de angsten te kijken.
Dus als jouw waakbewustzijn, zich krampachtig afkeert, van wat je beangstigd, zorgt de nacht er wel voor, dat je toch aan de slag gaat met die angst.
Geen zorgen Sas, je bent nog even licht als immer, je onderbewustzijn, verwerkt alleen op een nogal heftige manier, dat, wat je eigen maakt.

Afbeelding

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 07:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hm...ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat hier gisteren een reactie stond.
Huplakeej....weggus. :?

Mooie metafoor een positief/negatief plaatje.
thnx Miek!1hart1

Kom gelijk bij de Crimson Cirkel: Tobias die verteld dat we de makers en grondleggers zijn van onze eigen doembeelden.
Onze demonen die we niet meer herkennen als zijnde door onszelf geschapen.
De robot die zichzelf verbeterd en baas wordt over zijn maker.

In wezen maakt het helemaal niets uit wat de zwarte vlekken zijn maar we willen het in logica kunnen vangen omdat het dan pas veilig voelt.
Klopt ook want dat is onze manier van dingen bemeesteren.

Als we in staat zijn demonen te creeren zijn we ook in staat om ze weer op te laten lossen.
Okeej, een huis bouwen is makkelijker dan er eentje opruimen en los laten in vergetelheid.
Ontkenning is altijd moeilijker dan erkenning.
Maar zoals we ook in staat zijn onze demonen vorm te geven zijn we dat, blijkbaar, ook t.a.v. onze Engelen.

Was Michael net zo "reeel" als de demons Saskia?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 17:56 
Dank jullie.

Anjasa: dank je voor die arm om mij heen!

Shena: Ja, je hebt gelijk. Mijn ratio wil alles verklaren en dat gaat gewoon niet! Zeker wanneer er heel veel tegelijk gebeurt. Ik heb daarna goed geslapen gelukkig.

Annemiek: Jee! Wat je zegt raakt me zo!
Ja, alles loopt door elkaar, zelfs de verhalen van hier op het forum. Het was en is me nu eigenlijk nog een beetje teveel op dit moment.

En terwijl ik dat boek ter ontspanning las, bewerkstelligde dat ook nog het tegenovergestelde: namelijk dat er nog een stukje bij kwam.

Dat van die reptielen had ik al bij 2012 gezien en niet eens uitgelezen, omdat me dat angst inboezemt, dus daar wilde ik me niet mee bezig houden, maar er zit daar wel degelijk grote angst voor.

Ook het demonen verhaal van de Crimson circle, terwijl ik dacht dat ik voor dat soort dingen helemaal niet bang was!

Dan de waarschuwing van Steve en de groep inderdaad waar ik middenin zit. Wat dat betreft voel ik me dus vaak alsof ik de aarde zelf ben. En daar spelen nog wat onderliggende andere dingen mee.

Wat je hier zegt:
Citeer:
Dromen, over het donker, geeft de angst weer, om het licht in te gaan, in jouw speciale geval, de angst, om niet goed genoeg te zijn, maar ook de angst, om naar de angsten te kijken.
Dus als jouw waakbewustzijn, zich krampachtig afkeert, van wat je beangstigd, zorgt de nacht er wel voor, dat je toch aan de slag gaat met die angst.
Geen zorgen Sas, je bent nog even licht als immer, je onderbewustzijn, verwerkt alleen op een nogal heftige manier, dat, wat je eigen maakt.


Dat is het precies! Dank je wel!

Ruth: Nee, Michael was minder reeel, helaas. Maar die was ook niet in mijn droom, en ik heb vaak dromen die echter lijken dan de "werkelijkheid". Michael stel ik me vaak voor maar ik zie hem meestal niet echt.

Als je nu de laatste Energy Alert leest (ik heb een link gezet bij Channels) spreekt me dat ook aan, omdat het me een soort van troost geeft dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaakt.

Heel veel dank, ik ben nog een beetje ziek en voornamelijk uitgeput, dus vandaar dat ik wat langzamer reageer, maar hier had ik echt steun aan van jullie!
1hart1

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 22:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Sas ik lees net je droom.

Ik ben geen dromen uitlegger maar heb veel gelezen over hoe dromen precies werken en wat ze voor je doen. S'nachts zijn wij bezig om alle indrukken van de dag te verwerken. Je zou kunnen zeggen, s'nachts zijn wij bezig onszelf te healen. In tegenstelling tot wat jij ervaart ervaar ik dit als iets positiefs dat bedoelt is om je wezen in balans te brengen en te bevrijden van angst. Wat ik je wil vertellen is dat je nooit bang hoeft te zijn voor je eigen dromen. Je eigen wezen is nl bijzonder creatief in het in balans brengen van zijn eigen energie tijdens de droomgebeurtenis. Je moet dus vertrouwen op de wijsheid van je eigen wezen. En wij met ons egobewustzijn zijn niet altijd instaat deze wijsheid te herkennen.Dat is wat ik je mee kan geven. ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Wikvaya 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 00:12 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
Afbeelding

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 12:57 
Dank je wel Wikvaya, ja zeker heb ik er wat aan.

Dank je wel Flower!!! Deze poort met verwelkomende engelen vind ik zo mooi, daar wil ik wel vaker doorheen! :D

Liefs,
saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.