LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 21:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Water, water, water.
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 06:21 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Best wel een heftige droom vanmorgen.
Eerst even wat trefwoorden op een rijtje zetten.
Amerikaanse koelkast met ijsblokjesautomaat(gekregen, maar ik deed net of ie nieuw was en wekte daardoor de jaloezie van mijn schoonzus.
Zij stond te koken, in een soort deksel op een houtvuurtje, deed stomme dingen, zoals een klontje koude boter bij de bananen, ipv bij de overkokende boontjes.
Een andere schoonzus had kussens op gehaald bij de stomerij.
Dit was allemaal in de buurt van Ger zijn ouderlijk huis.
Ger was er ook en Mim ook, maar vaag, heel vaag.


Een lange weg af te leggen en die ik op allelei manieren beging.
Vlak voor ik bij de plaats waar het oude huis van mijn schoonouders was, was daar mijn schoonmoeder, die mopperde dat het zo jammer was, dat het huis was afgebroken, zón mooie bouw.
Kreeg de indruk, dat ze vaak nog daar rondzwerft.
Ik had moeite met verdergaan, iets bleef me daar vasthouden.
Toen ik de hoek van de straat om was, wilde ik opgelucht adem halen en stond bijna met mijn voeten in het water.
Ik wilde perse naar Schaijk, het huis leeg ruimen, maar wilde niet verdrinken.
Er dreef een soort kuip voorbij, met een kind erin, maar daar kon ik niet in meevaren, toen ik het probeerde zonk de kuip zowat.
Ik aarzelde, terug gaan, of wachten op een volgende kans.
Ik wachte en even later kwam er een groot luchtbed aandrijven, met een heel knappe man erop, vaag deed hij me aan iemand denken.
Ik mocht meedrijven, maar lag met een kant van mijn lichaam in het water, omdat ik niet dichterbij die man durfde te gaan liggen.
Toch werd hij in mijn ogen steeds aantrekkelijker en ik wist dat ik verliefd aan het worden was.
We dreven steeds verder van Schaijk af en toen ik dat zei, tegen mijn begeleider, zei hij dat we uiteindelijk precies zouden uitkomen, waar we moesten zijn.
Nou heb je al gelopen, gefietst, gelift en nu drijf je, de manier om er te komen is niet belangrijk.
Voor mijn idee lagen we midden in de stroom en ik zag aan beide oevers, allerlei gebeurtenissen plaatsvinden, waar ik een rol in speelde.
De ene film? leek vooruit te lopen en de andere achteruit.
Al typende begin ik het te begrijpen, maar hoor ook graag jullie idee.

Nadat ik opstond( om half 8) wist ik dat zodadelijk het water afgesloten gaat worden, in elk geval tot 2 uur vanmiddag.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 06:47 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077


Tja zo rijk aan symbolen..waar te beginnen?
Een poging:

Er midden tussen staan.
Links verleden en rechts toekomst.

Alle vormen van vervoer zijn "afgewerkt" enkel nog het drijven op een vlot (heb je vrij weinig invloed op de richting want je drijft maar...) waarbij je dan onmiddelijk de verliefdheid indrijft.
Er is verder niemand anders, aangewezen op deze man tijdens de rit?

Ouwe huis (lichaam) wordt afgebroken om plaats te maken voor nieuwe ervaringen.
Wel jammer voor schoonmama maar het is niet anders.

Als jij dan dan de hoek om bent (huis is niet meer te zien) haal je opgelucht adem. Weg ademnood. Dat hebben we ook weer gehad/overleeft.

Je kan niet met het/je kind meevaren want het is haar (reddings) kuip.
Dus zoek zelf maar naar een oplossing los van haar.

Met je voeten in het water (onbewuste) staan en je erdoor laten drijven/erop vertrouwen, wat kennelijk iets moois (verliefd) oplevert?
En je gids zegt dan: laat je maar drijven dan komt het vanzelf goed.

Wat ik op zich heel interessant vind is dat je op een luchtbed gaat drijven want je zou ook kunnen lopen begrijp ik?
Maar toch verkies je te drijven?

Geen idee schat.
Ik zeg maar wat......






_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 09:06 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Annemiek

Ik krijg het gevoel bij die droom dat je met veel emoties zit maar dat je alles om je heen laat gebeuren omdat je er vrij van wil zijn.

Je ziet het wel en doet wel een vage poging maar je drijft liever mee met de stroom en die verliefdheid geeft voor mij aan dat je alleen maar vrede en rust wil. Je wordt er immers ook naartoe getrokken.

Die man ben jezelf...

( Is slechts voor mijn gevoel )

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water, water, water.
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 22:06 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
[quote="Annemiek"]Best wel een heftige droom vanmorgen.


Nou LIeverd, jij hebt je in ieder geval niet hoeven vervelen....pfff ik vind het altijd zo knap als mensen dromen uit kunnen leggen....vaak blijf ik hangen in de beelden zelf.... :roll: maar ik doe hier een poging en als ik de plank mis sla......nou je weet het he gooi dan maar weg....
Eerst even wat trefwoorden op een rijtje zetten.
Amerikaanse koelkast met ijsblokjesautomaat(gekregen, maar ik deed net of ie nieuw was en wekte daardoor de jaloezie van mijn schoonzus.
Zij stond te koken, in een soort deksel op een houtvuurtje, deed stomme dingen, zoals een klontje koude boter bij de bananen, ipv bij de overkokende boontjes.
Een andere schoonzus had kussens op gehaald bij de stomerij.
Dit was allemaal in de buurt van Ger zijn ouderlijk huis.
Ger was er ook en Mim ook, maar vaag, heel vaag.Kan het zijn dat je door jou reeds grote innerlijke groei met regelmaat naar je schoonzus of andere familieleden kijkt van een afstand.....dat de contacten zo nu en dan ijzig kalm (ijblokjesautomaat)verlopen omdat je vanuit een andere invalshoek/beleving je leven leidt en er daardoor afstand gevoeld wordt....Jij ziet je schoonzus klungelen.....en je bewaard afstand(alles is vaag)
Een lange weg af te leggen en die ik op allelei manieren beging.
Vlak voor ik bij de plaats waar het oude huis van mijn schoonouders was, was daar mijn schoonmoeder, die mopperde dat het zo jammer was, dat het huis was afgebroken, zón mooie bouw.
Kreeg de indruk, dat ze vaak nog daar rondzwerft.
Ik had moeite met verdergaan, iets bleef me daar vasthouden.
vele ervaringen/belevingen die maken dat je om de hoek mag gaan kijken enkelen achter je latend......en zo liefdevol dat jij bent heb je even moeite om daadwerkelijk die hoek te nemen.....

Toen ik de hoek van de straat om was, wilde ik opgelucht adem halen en stond bijna met mijn voeten in het water.
Ik wilde perse naar Schaijk, het huis leeg ruimen, maar wilde niet verdrinken.
Er dreef een soort kuip voorbij, met een kind erin, maar daar kon ik niet in meevaren, toen ik het probeerde zonk de kuip zowat.
Ik aarzelde, terug gaan, of wachten op een volgende kans.
Ik wachte en even later kwam er een groot luchtbed aandrijven, met een heel knappe man erop, vaag deed hij me aan iemand denken.
je beslissing de hoek om te gaan dus een nieuwe weg in te slaan brengt ook risico's je kan in het water komen te staan....maw. niet alles is aangenaam maar je kan kiezen of je blindelings door gaat of dat je in rust je keuze afweegt wat te gaan doen....Het lijkt aantrekkelijk met het kind in de badkuip mee te varen maar dat stadium heb je al gehad.... :oops: en je mag je laten drijven......Dus je mag vertrouwen hebben....

Ik mocht meedrijven, maar lag met een kant van mijn lichaam in het water, omdat ik niet dichterbij die man durfde te gaan liggen.
Toch werd hij in mijn ogen steeds aantrekkelijker en ik wist dat ik verliefd aan het worden was.
We dreven steeds verder van Schaijk af en toen ik dat zei, tegen mijn begeleider, zei hij dat we uiteindelijk precies zouden uitkomen, waar we moesten zijn.
Nou heb je al gelopen, gefietst, gelift en nu drijf je, de manier om er te komen is niet belangrijk.
Voor mijn idee lagen we midden in de stroom en ik zag aan beide oevers, allerlei gebeurtenissen plaatsvinden, waar ik een rol in speelde.
De ene film? leek vooruit te lopen en de andere achteruit. toch heb je nog twijfels....niet te dichtbij die man.....Daarom mag je even voorbije en nog komende films aanschouwen ten einde inzicht te krijgen of jij jou pad durft te vervolgen met deze nieuwe liefde (=nieuwe inzichten?) of dat je Schaijk aanhoudt omdat het je bekend is.....

Nou lieverd, misschien is het voor jou allemaal onzin....ik hoor het wel.
Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 22:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Dames; HARTSTIKKE RAAK.
1harteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2007 21:31 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
he Annemiek, gave droom zeg.

Water water water. Water heeft te maken met gevoel.
Zo te lezen heb je nogal wat te verwerken in je leven.

Citeer:
Toen ik de hoek van de straat om was, wilde ik opgelucht adem halen en stond bijna met mijn voeten in het water.




Citeer:
Er dreef een soort kuip voorbij, met een kind erin, maar daar kon ik niet in meevaren, toen ik het probeerde zonk de kuip zowat.


Citeer:
Ik wilde perse naar Schaijk, het huis leeg ruimen, maar wilde niet verdrinken.
Er dreef een soort kuip voorbij, met een kind erin, maar daar kon ik niet in meevaren, toen ik het probeerde zonk de kuip zowat.


Citeer:
Ik wachte en even later kwam er een groot luchtbed aandrijven, met een heel knappe man erop, vaag deed hij me aan iemand denken.
Ik mocht meedrijven, maar lag met een kant van mijn lichaam in het water, omdat ik niet dichterbij die man durfde te gaan liggen.


Citeer:
Voor mijn idee lagen we midden in de stroom en ik zag aan beide oevers, allerlei gebeurtenissen plaatsvinden, waar ik een rol in speelde.


In de eerste plaats kan niemand anders dan jij die droom verklaren maar het is mogelijk dat iemand iets erin ziet wat je toch ineens een helder beeld geeft.
Het is wel heel duidelijk voor mij dat je met heel erg veel emoties aan de gang bent. Je verzuipt er als het ware in maar gelukkig komt er redding in de vorm van een ligbed met een mooie man erop. he heerlijk dit :D
Er is iemand die je komt redden uit al die emoties waarin je dreigt te verdrinken of waarin je bang bent te verdrinken. Hij laat je ook allerlei gebeurtenissen aan de oever zien die op jou betrekking hebben. Die kon je lekker relaxed drijvend op een ligbed, drijvend in je gevoel, zeker nu omdat er iemand bij je was en je niet bang hoeft te zijn om te verdrinken, gadeslaan. Mij lijkt dit een droom van je gids voor jou. Ook al omdat het zo'n best wel samenhangend verhaal is en omdat je hem vlak voor je wakker werd hebt gekregen en ook omdat je hem zo goed hebt onthouden.
ik vind dit een hele mooie droom.
liefs Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.