LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 20:33

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: dood en verderf
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 09:14 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Tijdens mijn vakantie had ik 3 dromen rond hetzelfde thema.

Droom 1
Ik was bij de begrafenis van de vader van mijn vriend aanwezig. Alle mensen in de kerk waren in zwart gehuld en ik voelde heel veel verdriet. Zijn moeder en de kinderen hadden een masker van papier maché (?) gemaakt met hele kleine gaatjes voor de ogen die ze dichthielden.

Het was alsof ik even 'gast' mocht zijn bij de begrafenis, maar waarom?
Wilde de vader van mijn vriend iets duidelijk maken? Waarom dat masker van papier maché? (al heb ik daar zelf wel een idee over, maar betekenis weet ik niet)

Droom 2
Ik hoorde in mijn droom van mijn vader dat zijn broer (mijn oom dus) plotseling overleden was. Huh, daar wist ik helemaal niets van? Ik was dus ook niet bij de begrafenis aanwezig geweest.

Ik vermoed dat deze droom een aardse reminder was voor iets wat ik nog moet regelen wat met die oom te maken heeft. (cadeau voor mijn ouders :lol: )

Droom 3
Ik droomde dat ik een 'gast' was bij een seriemoordenaar. Alsof ik in zijn hoofd kon kijken hoe hij te werk was gegaan.
Eerst zag ik de CSI (van de tv weet je wel, die serie) sporen zoeken in een of ander afgelegen gebouw, een gat ter grootte van een deur die goed verborgen was in een muur. Vonden ze daar een heleboel lijken, vreselijk toegetakeld. :shock:
Daarna zag ik ineens hoe die moordenaar te werk was gegaan. Hij had ongeveer 25 mensen in een grote eetzaal verzameld, geloof dat ze te eten waren uitgenodigd (dat dat de smoes was waarmee ze daar naartoe waren gelokt). Denk dat die mensen elkaar niet kenden, verschillende leeftijden en soorten mensen waren het. Geen idee of de moordenaar een bepaalde overeenkomst had gezien tussen de mensen en hen daarom had uitgekozen, die overeenkomst kon ik in ieder geval niet ontdekken.
Hij had die mensen op allerlei manieren vermoord, de een met gif, een ander door vreselijke steken toe te brengen. In ieder geval steeds op de meest gruwelijke manieren. :shock:

Brr, nadat ik wakker was geworden uit deze droom, had ik het echt even heel naar en kon het beeld van wat ik allemaal had gezien niet meteen loslaten. :?
Ik had het gevoel alsof het allemaal zo levensecht was, alsof ik meende dat dit nog in werkelijkheid ging gebeuren.... (dat was mijn gevoel van dat moment uiteraard)
Wat moet ik nu met deze nachtmerrie?


Kan iemand iets uit deze 3 dromen halen?

Alvast bedankt,

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 09:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
http://www.droominfo.nl/
Het is voor mij fysiek niet mogelijk hier uitgebreid op in te gaan, maar op bovenstaande site vind je al een heleboel( oa masker)
1hart1 :idea: 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 18:08 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Waterdruppel,

De nachtmerry van je derde droom hoef je je volgens mij niet persoonlijk aan te trekken. Bij zulke nachtmerry's zijn we aangesloten op vele andere gebieden, waarvoor ik niet precies de namen heb.

Probeer zo'n droom te minimaliseren, zoals je het met een computerplaatje doet, wikkel het in roze watten en geef het aan de enelen van transmutatie, om er iets mooiers, iets beters van te maken en laat het dan zo snel mogelijk los.

Natuurlijk kleven er wel allerlei persoonlijke emotie's aan die droom, die je dan dus daarin (als dat lukt) tegelijk kunt loslaten.


Droom nr. 1
Je papiermaché maskers vind ik schitterend! Begrijp je dat echt niet.
Die mensen dragen allemaal maskers! dus ook in het dagelijks leven. :lol:

Begrafenissen in het algemeen wil meestal zeggen dat je iets van jezelf begraaft. Dat kan positief zijn, als je bijvoorbeeld onvervulbare wensen of hinderlijke conflictstof begraaft. Lastiger wordt het als je je talenten onder de grond stopt.

Over het algemeen is dood in dromen niets anders als een gedaanteverandering. Van rups naar vlinder. Dood en begrafenissen hoeven per definitie niet negatief te zijn! Zijn zelfs vaak positief.

Dit is een beetje mijn associatie met je dromen.
Alles wat niet bij je past mag je deleten.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2007 18:15 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ik las over de dood in een droomboek nog dat de dood van een bekende vaak te maken heeft met een onbewuste wrok (resentment is dat wrok?)
Of dat waar is, mag je zelf bepalen.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2007 17:45 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Lieve Annemiek,

Dankjewel voor de tip, heb er even rondgekeken en als je op een woord zoekt krijg je wel veel info zeg! Maar een woord heeft soms wel heel uiteenlopende betekenissen, dan voelt het voor mij moeilijk om te schiften wat ik wel en niet bij mijn dromen vind passen.

Lieve Vick,

Ik heb je advies opgevolgd en mijn droom laten wegzweven.

Haha, ja sorry ik zat geloof ik ergens anders met mijn hoofd, dat ik niet op die simpele verklaring van een masker kwam. :wink:

Ik voelde niet echt een 'klik' met de dingen die je schreef over begrafenissen.
Wel je nieuwe toegevoegde stuk over wrok. Dat las ik trouwens ook bij een verklaring op de site die Annemiek gaf.
Is die droom dan een soort van verwerkings manier geweest om woede/wrok los te laten in plaats van dat in real life te doen tegen de betreffende persoon?

Liefs en bedankt voor het meedenken weer!

Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2007 19:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
resentment: afwijzing ?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2007 19:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Verborgen lijken in de kast betekent voor mijn gevoel, dat er onafgehandelde zaken zijn waar je voor wegloopt. Dingen zijn die je niet over jezelf wil weten of niet mee om kan of durft te gaan, weggestopt hebt.
Ze wachten rustig af tot je ze in de ogen kijkt. De moordenaar ben je zelf uiteraard en de slachtoffers ook.

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2007 19:36 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Hmm Ruben,

dat is een interessante gedachtengang die je schetst!

Enkel dat ik het gevoel heb dat ik nu tegen dingen aanloop (karaktertrek) wat ik wil negeren, niet tijdens de periode van het hebben van die droom.

Maar zou dat wat uitmaken?

Waterdruppel


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.