LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 20:14

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Huis
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 19:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Ik liep in mijn huis op de 2e verdieping. De houten vloer loopt al jaren scheef, maar nu was het wel erg scheef! Toen ik naar beneden keek zag ik de vloer langzaam doorbuigen naar beneden en voor ik het wist zakte de hele vloer naar beneden door het plafond heen in de huiskamer.
De muur die op de vloer stond was niet ingestort maar hing nog netjes boven me aan de zijmuren. Ik had nog geen nagel gebroken.
Ik vernieuwde de vloeren en het plafond en maakte de muren mooi en mijn huisje was mooier dan ooit!

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 20:49 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Huis

In de middeleeuwse voorstellingen kan men de mens soms afgebeeld zien in de vorm van een huis. Bedoeld is daarmee het zielehuis. Deze symbolische betekenis heeft het huis ook in dromen. Op dezelfde manier hebben de verschillende vertrekken hun betekenis. Zo is de kelder het gebied van het onbewuste. De keuken is het vertrek van het vrouwlijke-moederlijke. Ook is de keuken het terrein waar psychisch voedsel bereid wordt, in moderne termen: het centrum van psychische informatie verwerking. Woon en werkkamers corresponderen met overeenkomstige gebieden van de psyche. De slaapkamer is het domein van huwelijk en sexualiteit. De bovenste ruimten in het huis, die de meeste rust en hetwijdste uitzicht bieden, moeten als het gebied van de hersenfunctie's worden uitgelegd. De vliering heeft in de droom het karakter van een ruimte met vergeten en verdrongen herinneringen.
Het dak zelf symboliseert als het ware de grijze hersenschors onder de schedel.


uit Dromen en Dromenuitleg van dr. friedrich w. doucet

Hoi Ruben,

Ik ben het niet 100% met deze schrijver eens, maar je vindt er wellicht de inspiratie door om je eigen droom anders,beter of dieper te begrijpen.
Ik had een heel positief gevoel over deze droom.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 21:57 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Dan je. Ja, hij voelde ook positief. Beetje als "Ieder nadeel heeft zijn voordeel" of soms geeft een schijnbaar negatieve gebeurtenis je leven een nieuwe impuls.

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.