LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 22:42

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Tetracycline
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2007 15:36 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Ik droomde dat ik voor het bureau bij mijn huisarts zat. Ik voelde me zo ziek. We spraken over de urinekweek. Ze vertelde me dat die kweek had uitgewezen dat ik Tetracycline nodig had.
Ik hing met mijn hoofd voorover en zei moeizaam dat ik me zo ziek voelde dat ik alleen nog maar naar huis en naar bed wilde. Ze reageerde niet. Ik zag dat er nog een man aan het bureau zat. De huisarts ging met die man op de grond zitten spelen naast het bureau. Ik keek naar die twee spelende mensen en begreep dat het consult voorbij was. Ik stond op en verliet de spreekkamer zonder dat dat door mijn huisarts werd opgemerkt.
Toen ik al buiten liep bedacht ik me dat ik nog naar de apotheek moest. Ik ging terug het gebouw in en ging de apotheek binnen. Daar werd net toevallig thee geschonken. Ik ging snel naar de balie en nam ook een kopje.

Dat was het einde van de droom.

Die droom typeert het karakter van mijn "huisarts" goed. Een echte huisarts is ze niet. Meer een huisvrouw met een leuke baan. Dat er in de apotheek thee geschonken werd, doet mij vermoeden dat blaas en nierthee wel eens heel goed zou kunnen zijn voor mij.

Waar ik mee zit is de symboliek van het woord 'Tetracycline'. Tetracycline is een echt bestaand medicijn, maar ik vraag me af of het in dit geval niet symbool staat voor iets anders.

Iemand enige associatie of intuïtie???

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2007 17:57 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Ha Lieverd,

Ik dacht ik google er even op, kwam me al zo bekend voor en even terzijde, zelf ben ik hier allergisch voor.
Dus ja het middel is mij zeker bekend.
Je droom!
Voor mij is het zo duidelijk eigenlijk, jij voelt je ziek en zal zelf naar je lichaam mogen luisteren, luister naar haar, de symtomen, want jij weet best wel watdit je te zeggen heeft :wink:
Veel drinken, want dat heeft je lichaam nodig.
Niet voor niets loop je naar de balie en drinkt!
En natuurlijk kan alleen jij (goed) voor je lichaam zorgen, daar heb je nl. je huisarts niet voor nodig, maar wel natuurlijk als je ziek zou zijn, want anders heb je waarschijnlijk het middel nodig.

Als je er niets mee kunt Vick, gooi maar in de prullenbak.

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2007 17:14 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Dank je wel Amana voor je reactie.
Ja, ik weet het zelf.
De arts in mijn dromen had het over vier dagen Tetracycline.

Vandaag gebeurde er iets bijzonders.
Mijn buurvrouw kwam vanmorgen bij mij aan de deur. Ze vertelde dat ze alsmaar ziek was en dat ze in de stad naar een Chinese dokter wilde, maar dat ze zich zo akelig voelde en of ik haar eventjes zou willen brengen.

Dat wilde ik wel. dus een half uurtje later waren wij op weg naar de Chinees. Die dokter had gelijk tijd voor haar en ik mocht in de spreekkamer mee naar binnen. Een Chinese apotheek zoals je die in televisie reportages op de televisie ziet en achter in de zaak enkele treetjes naar beneden daar was een spreekkamer.

Een oudere Chinese man stelde haar zeer zorgvuldig allerlei gerichte vragen, nam haar polsdiagnose en een tong diagnose en onderzocht haar op de behandeltafel. Nou dat wilde ik ook wel. Dus nadat zij haar diagnose had gehad en de apothekersassistente haar kruiden aan het klaarmaken was, besloot ik ook tot een consult.

Ook ik werd zorgvuldig bevraagd en onderzocht en toen kwam de dokter met zijn slotconclusie: "Ik zal U vier dagen kruiden geven, dan moet het restant van die ontstekingen ook weg zijn."

Dus heb ik nu de thee uit de apotheek en het is minder vies dan ik gedacht had.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.