LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 16:34

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: allemaal diertjes
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2007 14:28 
Een droom met een duidelijk 'droomsymbool' in mijn ogen, die ik niet helemaal begrijp en daarom hier wil neerleggen.

Ik droomde dat ik in een huis (niet het mijne) in een kamer met allemaal gevleugelde insekten (vlieg/hommel/wesp etc) stond.
Ik was bang dat ze me gingen steken en voelde ook die dreiging, "er zou wat ergs gebeuren, iets onheilspellends...." maar van de andere kant vlogen de beesten niet direct op me af toen ik in die kamer stond.
Ik zag dat ik 3 keer was gestoken, in mijn linkerhand (of arm weet ik niet meer zeker) ik trok die angels eruit, ze waren zo lang ieks..... hoe konden die in mijn hand zitten????
Daarna rende ik in paniek de kamer uit, naar buiten om me heen slaand en op bepaalde manieren de insekten van me afhoudend (steeds die dreiging dat ze zouden steken, maar ik weet niet hoe ik het deed, ik hield ze op afstand)
Ik had ineens een oplossing en maakte een soort van ballon om te vliegen, waardoor de insekten niet zo snel bij me in de buurt konden komen. Ineens was ik in een ander huis (waarschijnlijk van het ene in het andere gerend??) Ik zag een kunstofdeur met een zijraampje erin, probeerde het handvat zo te draaien dat het raam open ging, dat lukte. Daarna nog zo'n zelfde deur met raam, maar er stond een vrouw voor die de deur/het raam was aan het poetsen. Ik vloog op de zelfgemaakte ballon (zo eentje wat je op de kermis krijgt met helium erin) richting het 2de raam en probeerde het te openen. Deze keer lukte het me niet en werd ik helaas wakker zonder te weten of poging 2 gelukt zou zijn.

Wie kan uit deze droom wijs worden?
Wat betekenen insekten als droomsymbool?
Heeft iemand nog andere inzichten/tips over deze droom?

Alvast bedankt!
Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2007 23:45 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Komt in de gauwigheid iets in me op Waterdruppel.
Kijk maar of je er wat aan hebt?

Je bent bang gestoken te worden.
Het wonderlijke wat ik aan jouw verhaal vind is dat je al gestoken bént.
Maar je blijft toch nog vluchten voor iets wat eigenlijk al voorbij is.
De angel is er al uit.
Zoiets?

Je probeert te ontkomen op een ballon (spiritualiteit) en dat lukt eerst wel maar later niet meer.
Hoepla wakker.

Wat het symbool van insecten is in een droom weet ik niet eigenlijk.
Maar het staat soms wel voor onbekende wezens.
Waarbij we er dan al gauw van uit gaan dat ze steken.
Ons kwaad willen berokkenen zo te zeggen.

Heb je het gevoel dat je iets probeert te ontlopen terwijl je het eigenlijk al onder ogen gehad hebt?
Soort van angst met terugwerkende kracht misschien?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 13:53 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Lieve Waterdruppel,

Mooie droom, heel duidelijk.
Wat er in mij op komt zijn verschillende dingen.

Die insecten staan inderdaad voor roddels, aanvallen en plagerijen, maar je hebt een manier gevonden om ze te ontvluchten en in het einde van de droom ben je d'r ook vanaf. Het nieuwe heeft wel is waar nog geen gestalte gekregen (je komt nog niet je nieuwe huis binnen) maar je komt er wel.

Je was gestoken in je linkerhand. Dat zie ik als handelen vanuit je gevoel.
Links gevoelskant, handen handelen, hanteren.
Maar je hebt de angels eruit gehaald!!!! Chapeau! Nu is het ook duidelijk waarom je zo moeilijk naar je gevoel durfde te luisteren, want oeps wat deed dat pijn. Maar nu heb je de angels eruit gehaald. Het zou mij dus niet verbazen als je op dat terrein gedurende je nieuwe stage grote vooruitgang zult boeken.

Dan je heliumballon. Dat zie ik minder positief. Gevlucht door te gaan vliegen. Gelukkig schreef je dat je op de ballon zat en niet in de ballon.
Misschien kan je het komende jaren trachten opnieuw 'on speaking terms' te komen met de aarde. Dus zo positief als die ballon als vlucht uit die akelige situatie met insecten was, ik hoop dat je hem ook zo snel mogelijk weer weg doet en weer zult landen.

Kun je d'r wat mee? Goed navoelen hoor of dat wat ik voel ook klopt voor jou.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 17:37 
Lieve Ruthazel,

Thanks voor je reactie!
Hmm, bang om gestoken te worden... Ik heb zo'n soortgelijke droom al eerder gehad (langer geleden) met het verschil dat het gevoel van ' ik hoef er eigenlijk helemaal niet bang voor te zijn, het komt goed, heel zacht gevoel van vertrouwen'...
Dat maakt eigenlijk ook mijn interpetatie van deze droom positiever. Misschien wel als een soort van overgangsfase, ik was gedeeltelijk nog bang voor die insekten (waar dat dan ook voor mag staan, in ieder geval iets negatiefs) maar tegelijkertijd ook al dat vertrouwen wat zo heel klein nog is, maar wat er WEL is...
Die laatste opmerking 'Ik probeer iets te ontlopen wat ik eigenlijk al onder ogen heb gehad' die klinkt bekend als ik een bepaalde situatie voor ogen houd. (even te persoonlijk om dat hier neer te schrijven)
Maar ik heb niet het gevoel dat deze droom over deze situatie gaat.
Denk dan eerder aan de reactie van Vick, dat het meer een droom is die iets laat zien van een ontwikkeling die al langer aan de gang is en niet van 1 situatie op zichzelf. Hmm, en nu denk ik dat die situatie eigenlijk toch niet helemaal op zichzelf stond, maar ook een proces is. Alleen een ander proces dan het school en stageproces.

Lieve Vick,

Jij ook bedankt voor je visie!
In eerste instantie voelde ik iets meer voor jouw reactie (vooral dat stuk van linkerhand is handelen vanuit gevoel) dan die van Ruthazel, maar toch zit er ook iets in Ruth's verhaal wat als waarheid voelt.

Misschien gaat het dan wel om de gemeenschappelijke factor van wat jullie beiden schrijven;
Het meer vanuit gevoel handelen. Dan gaat het niet zozeer erom welke situatie ik me daarbij voor de geest haal, maar meer het algemene gevoel van: ik ga de goede kant uit, ik handel meer vanuit gevoel en dat is goed voor mijn algemeen welbevinden. In allerlei situaties, die Ruth schetst en die van de stage.

Poeh nog behoorlijk moeilijk om goed te voelen wat nu volgens mij het belangrijkste aspect van deze droom is.

In ieder geval heel veel dank voor jullie zienswijzen!!
*klapt*

Waterdruppel die heel erg geniet van de stage en het op mezelf wonen. Ik kreeg al tijdens dag 2, gisteren, een compliment van een collega: wat vraag je veel en meng je je goed tussen de collega's in, dat zijn we niet gewend van stagiaires... :lol: Ja, dat was ik ook niet gewend van mezelf eigenlijk :wink:


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.