LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 01 mei 2024 21:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Aartsengel Michael
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2006 08:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Eergisteren droomde ik dat er een hele groep mensen mensen bij elkaar waren. Het leek wel de poort van de overgang een soort van voor de grens even stoppen zeg maar. En dat Aartsengel Michael ieder persoon afging om te vragen of hij of zij al een keus hadden gemaakt. Sommigen hadden al een keus gemaakt maar bleken nog niet klaar te zijn met hun taak en moesten daardoor blijven,.. anderen die hun taak hadden afgerond mochten gaan. Wat mij vooral opviel aan A. Michael was dat hij best streng of meer conseqent was eigenlijk. Op een gegeven moment was ik aan de beurt en hij vroeg mij wat mijn keus was, ik zag mijzelf en dat ik blij was ik lachtte en voordat ik mijn antwoord kon geven ging ik uit de droom zeg maar. Mijn vraag is eigenlijk aan jullie, zou het kunnen zijn dat je op een dieper niveau "weet" of je taak is volbracht, en je daardoor zelf kan kiezen wat je wilt doen. Of toch iets anders. Nel ik moet steeds aan jouw denken trouwens? Verder was er ook geen aanleiding tot zo een droom want was voor het slapen gaan nog heerlijk aan het kleuren voor mijn zoontje en dacht ook absoluut niet over dit soort diepe dingen na ofzo. Vandaar dat ik dacht waar komt dit nu weer vandaan? Mag ik jullie vragen of jullie mij kunnen helpen.

Liefs van H :wink: ilda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2006 11:07 
Hoi Hilda,

Heb je wel eens geprobeerd een droom overdag in meditatie verder te dromen. Vaak kun je daar heel onverwachte inzichten uit halen.

Over de droom zelf heb ik niet zoveel intuïtieve invallen, maar ik ben ervan overtuigd dat we weten of en wanneer we iets of onze taak hebben volbracht. Soms op een dieper niveau, maar vaak ook gewoon op dit niveau.
Misschien ga je 's nachts naar school.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2006 12:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Wat schitterend!
Snachts ga je misschien naar school! 1hart1

Ik weet het niet meer Hilda.
Of we, of onze Ziel weet hoelang we nog hier zijn.
Zelf heb ik het gevoel dat ik hier geen taak meer heb.
Dat ik nix meer af te werken heb zelfs.
Dat ik hier enkel ben om nu in mijn passie te stappen.
En in die zin vind ik deze tijd bepaald ongrijpbaar en onvoorspelbaar eigenlijk.

Wat mij wel enorm raakt in jouw droom is dat de keuze zo enorm vrij is.
Dat je werkelijk, ook hier en nu, voor de keuze staat.
Je mág blijven (met alle consequenties navenant. :? ) óf dat je mag gaan.
Naar mijn idee hebben de in-en uitgangen nooit zover opengestaan als nu.
waarmee ik bedoel dat het werkelijk "makkelijk" is om naar huis te gaan of terug te komen.
En de strengheid van St Michael komt op mij over als een verstrakking van de regels van bewust-worden.
Stá voor je keuze en heb geen angst.
En kennelijk heb jij dat niet want anders zou je niet glimlachen. :) 1hart1
Zoiets.

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 07:10 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Lieve Vick.

Nee, ik heb nog nooit een droom in meditatie overdag verder proberen te dromen. Wel in omgekeerde volgorde trouwens na een meditatie verder dromen waar dan weer inzichten uit voort kwamen. Of als ik midden in een droom wakker werd om bv, naar het toilet te gaan daarna gewoon de droom weer oppakken dat heb ik ook vaak. Maar overdag mediteren is ook wat lastig voor mij omdat ik 3 zoontjes heb namelijk, hoewel ik het natuurlijk ook op een andere manier kan proberen tijdens het schoonmaken ofzo. Maar dit is het juist, ik ging juist bewust uit de droom misschien was ik nog niet klaar voor het antwoord op dat moment ofzo ik weet niet en dat is ook het gekke. Trok vanochtend een on-line kaartje

Poortwachter (IVOI-energiekaartjes)

Een belangrijke vraag wacht in je hart op een antwoord. Vraag of je daar binnen mag komen, en overweeg alle aspecten van het antwoord zorgvuldig.

Ja grappig he, nou zal wel komen als ik er klaar voor ben, en wat je zei over naar school gaan Vick ja dat kan heel goed hoor heb wel vaker dromen gehad waarin ik ook echt les kreeg. Of met een mentor (gids) op gesprek ging om te kijken wat mijn vorderingen waren. ja leuk dat je dit zegt want dit is echt al een hele poos geleden en had er ook weleens over gelezen maar kon de informatie hierover helaas niet meer vinden. Maar dankjewel voor je reactie en een fijne dag nog! :)

Liefs van Hilda :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 07:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Lieve Ruth.

Ja leuk he volgens mij heeft Steve hier eens een baken aan gewijd maar kon het niet terug vinden. Ja, inderdaad vrije keus of je wilt blijven nadat je je taken hebt volbracht. Het is voor mijn gevoel ook zo dat je hierin zelf mag kiezen. Nou komt het hoor! Wat mijn gevoel me verteld is het volgende, op spiritueel vlak heb ik de taken waarvoor ik gekomen was volbracht maar door de beslissingen en keuzes die ik in het verleden heb genomen is mijn leven er uit komen te zien zoals die nu is. En dat wil zeggen op aards vlak dat ik dus een gezin heb en 3 kindertjes en dus het gevoel dat ik er nieuwe of andere taken bij heb gekregen. Of meer op mij heb genomen en misschien is dit wel de keus waarvoor ik stond in mijn droom ? Snap je wat ik bedoel een beetje het verhaal van een back-up dat sommige dingen anders lopen als dat je had gedacht. Mijn vraag is dan eigenlijk stel dat je een aantal taken hebt overlegd voordat je hier naartoe kwam in hoeverre is dat voltooit als er onderweg een paar nieuwe bijkomen? Beetje warrig misschien maar dit komt er nu allemaal bij me op, ga ik nog invoelen. Bedankt voor je reactie natuurlijk en jij ook nog een fijne dag! :)

Liefs van Hilda :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 14:42 
Begrijp ik nou goed dat jij zegt dat die knulletjes van jou bonus zijn.
Dan hoe je er dus alleen maar van te genieten, van te houden en lol mee te hebben.

Ja, ik geloof dat wij soms "bijtekenen" om het zomaar eens te noemen. Het gebeurt immers regelmatig dat diegene die een bepaalde taak op zich zou nemen verstek laat gaan, ook de persoon met wie we plan B hebben kan verstek laten gaan. Dan gaan we 's nachts terug naar een ontmoetingsplek en daar heb jij beslist besloten om moeder te worden van deze drie kinderen. Dan sta je dus opnieuw onder contract.
Kan je daar wat mee?

liefs Vick


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.