LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 08 mei 2024 11:56

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Achtervolgingen
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 09:30 
Ik heb al weken lang regelmatig nachtmerries. Geen verschrikkelijke nachtmerries, maar toch vermoeiend genoeg.

Gewoonlijk word ik achtervolgd en zelfs in mijn droom weet ik dat ik door satanisten achtervolgd word. Want alleen satanisten kunnen je systeem vanaf een afstand zo lam leggen, dat je moet strijden voor elke stap, die je voorwaarts zet. Het voelt alsof ze een wolk droesem door je heen sturen, wat je systeem lam legt.

Nou weet ik dat achtervolgings dromen alles te maken hebben met dat wat je niet accepteerd en wat tracht je bewustzijn binnen te dringen.
Ik weet ook dat ik in mijn jeugd door satanisten ritueel misbruikt ben. Ik dacht dat ik dat aanvaard had. Het is wat het is en het was wat het was.

Maar nu word ik er dus nog steeds door achtervolgd. Is er iemand die een iedeetje heeft over wat ik moet aanvaarden????

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 11:43 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nu het eerste wat in me opkomt is dit VIck.

Als je ergens voor wegloopt bevestig je het bestaan ervan.
Blijf je staan blijkt de "vijand" een mist (komt dat woord weer) die oplost van zodra de zon schijnt.

Erg abstract wellicht waar je misschien niet zoveel mee kunt.
Enfin, dit is het eerste beeld wat ik dan krijg.
Misschien probeer je iets tegen te houden waarvan je dénkt dat het nog in je systeem zit maar er in feite al lang niet meer inzit?


Zoiets?

1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 12:57 
Hoi Ruth,

Het zou kunnen. Ik bevestig het bestaan ervan. Toen ik je woorden las, dacht ik gelijk aan wat Franse jongelui, die lekker aan het klieren waren op een Spaanse picknickplaats. Ze zaten iedereen achterna, spetterde ze nat met het water uit het ijskoude bergriviertje en hadden reuze lol.

Ik zat op een steen in die rivier. Plotsklaps werd ik uitverkoren. Ze kwamen op me afrennen. Ik besloot te blijven zitten waar ik zat. En zie... vol verbazing over mijn gedrag stopte de jongeman een paar meter voor mijn steen zijn actie. Ik glimlachte vriendelijk en besteedde vervolgens mijn aandacht weer aan het natuurschoon. Niks achterna gezeten. Niks natgemaakt.

Maar d'r is een verschil tussen spelende jongelui en satanisten. Ik weet dat jullie niet in satanisten geloven, maar ik weet en heb gezien wat die gasten kunnen. En zelfs als ik er net als jullie niet in zou geloven, hoe bereik ik dan die houding in mijn dromen. Ik zou dat eigenlijk willen kunnen voordat ik mijn dure tanden naar de filistijnen heb geholpen door de kaakklem die er in mijn dromen ontstaat.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 14:18 
Nou Vick...ik weet niet wat met je droom hoor.

Maar mij zul je zeker niet horen zeggen dat satanisten niet bestaan.

We kunnen wel spreken dat goed en slecht niet bestaat, maar mijn inziens is dat op het emotionele vlak van ons lichamelijk bestaan nog steeds een onwaarheid. Al geloof ik wel dat het uiteindelijk maar een vorm is in het spel dat we hebben afgsproken.

Pijn gedaan zijn kan diepe wonden achter laten.
En het ontkennen van die wonden, en jezelf niet zien , in dat wat je werkelijk ervaard, geeft signalen in je droomtijd.

Soms heb je ervaringen (gehad) die diep in jezelf verankerd zijn.
En een licht en luchtig bladbladibla werkt dan niet mijn inziens.

Pijn is pijn.
En hoe kan je dat een plek geven in jezelf.
Voor een ieder anders.

En om naar je droom terug te komen.
Ik heb ook veel dromen gehad waarin ik angstig werd voor "dat wat mij iets aan wilde doen"

Snapte dat niet vanuit dit leven.
Ik heb bijna geen herinneringen van voor mijn 16e
Maar naarmate ik die angst gewoon door liet komen, en de pijn erachter...zonder mezelf te willen laten doen begrijpen....de boosheid, de tranen...kwam er blok vrij vanuit mijn keel.

Alsof ik ooit had willen schreeuwen.......NEEEEEEEEEE
Maar het toen niet kon/mocht.

En ik nu, mezelf toestemming mocht geven.
Ik voelde dat ik het aan zou kunnen, dat geluid wel te maken in een veilige situatie, door de angst heen te breken.
Van alles kwam daardoor los. Voelend, niet denkend.

Trappen, schoppen slaan, geluid maken ...alles wat er ook maar lost kwam uit die gevangenis van angst.

Ik hoefde niet meer te begrijpen hoe en wat.
Ik wilde alleen maar graag dat het mijn systeem uit kon.
Mijn lijf..
Het voelen.

Ook al vond ik geen enkele aansluiting voor mijn ervaringen, waar dan ook.

Het was in mij en wilde graag vrij gelaten worden.
Dat is wat mijn dromen me vertelde...
En welke pijn ik in mijn lijf ervoer als ik het kon toelaten.
Het heefd de dromen doen verminderen.
En veel kwamen niet meer terug.

Kan jij wellicht niks mee.
Maar dat is wat je droom bij mij omhoog liet komen.

Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 18:33 
Hoi lieve Simone,

Ja, daar ben ik mee bezig om het uit mijn systeem te krijgen.
Toevallig ben ik vorige week dinsdag een halve nacht bezig geweest om dingen los te laten, waarbij ik er geen benul van had, waar het over ging.

Eerst ben ik langer op de grote weg blijven rijden om flink te krijsen. Toen ik dacht dat het klaar was, ben ik naar huis gegaan, maar daar ging het door in een andere vorm. Toen het werk uiteindelijk klaar was, begreep ik dat mijn oren nu schoon waren op cellulair niveau.

Tegelijk ontmoedigde me dat behoorlijk, want als ik alleen al een halve nacht bezig ben met mijn oren, wat een gigantisch karwei ligt er dan nog voor me. Mijn lijf is zoveel groter en er is geen plekje ongeschonden.
Bovendien is het werk dat ik pas kan doen als het zich van binnenuit aandient.

In ieder geval dank voor je reactie, ik heb er veel aan.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 19:01 
Hai die Vick.

Ik weet niet precies of je er wat mee kan hoor.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat jij ook iets collectiefs aan het los laten ben, rondom die zwarte kanten van het leven, die nog bij je zijn.

Je zaken bij je draagt die eigenlijk een ander toebehoren.
En het grote gevoel, van nog veel werk hebben, groter is dan jij alleen.

Ik heb die ervaring namelijk zelf ook wel soms. Meer een diep gevoel, dan een begrijpen hoor.

Klinkt het waas.....?
Prullebakkie he.

Liefs Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 19:26 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hallo Vick.

Misschien heel simpel maar kan het misschien zo zijn, dat iets in het dagelijks leven jouw achtervolgt wat je liever niet doet ofzo. Kan van alles zijn hoor, de zolder opruimen of de belastingpapieren want deze dingen kunnen ook heel belastend zijn voor je systeem. En zeker als je denken hier steeds op inspeelt.

Liefs van Hilda :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2006 20:38 
Hoi Simone,

Ja, er is wel eens in channelingen tegen me gezegd, dat ik niet alleen met mijn eigen karma bezig ben, maar een groot deel meer op mij genomen heb. Zelf weet ik dat natuurlijk niet. Ik doe gewoon wat zich aandient.

liefs Vick

Hoi Hilda,

Of er zich iets uit mijn dagelijks leven mij achtervolgt, dat weet ik niet.
Ik denk het eigenlijk niet, maar ik zal er nog eens zorgvuldig op mediteren. Dank je wel.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Lieve Vick
BerichtGeplaatst: wo 01 mar 2006 22:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Lieve Vick
Een beetje late reactie,maar wie weet niet te laat.
Dat Satanisme bestaat,staat voor mij als een paal boven water,maar zelfs dat is eigenlijk niet belangrijk.
Wat heel duidelijk is,is voor mij dat je daar middenin gezeten hebt,ingeademd zelfs en al die rotzooi gaat in je longen,je haren zelfs in je oren zitten.
En wat er nu gebeurd lijkt een beetje op een hond die uit een modderige plas komt.
Al rent hij nog zo hard door het water hij kan niet voorkomen dat hij nat wordt,bovendien kleeft er modder aan hem.
Nou eerst schud hij dat water van zich af,maar heeft nog steeds natte haren ook hij wordt door het verleden achtervolgt,hij gaat schuren,rennen en krabben om ook de modder kwijt te raken.
Dit alles zie ik eigenlijk ook in jouw droom,ook jij voeld(e) je besmeurd en de resten kleven nog steeds op een bepaalde manier aan je.
En hoe hard je ook rent,droog ben je niet gelijk.
Een prima oplossing om al die resten eruit te schreeuwen,van je af te pellen en uit je systeem te gooien en waarom niet bij je oren beginnen?
prima toch?
En je moet niks aanvaarden hoor Vick,altijd vrije keus,als jij kiest om dat stuk helemaal uit je systeem te bannen,schud je ze gewoon van je af(nou ja gewoon)
Het zal niet simpel zijn,maar weten dat elke kreet je dichter bij een schoon,fris lijf en hart brengt en elke droom een stukje van de oplossing bied,zal je zeker sterken in die strijd.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 16:42 
Hoi Annemiek,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben blij dat je nog gereageerd hebt, maar mijn "yes" gevoel heb ik nog niet, maar zeker ook geen "nee" gevoel.
't Geeft een beetje een ontmoedigend gevoel. Dat klinkt een beetje tegenstrijdig met het feit dat ik blij ben met je reactie, maar ik ben werkelijk blij met het nieuwe gezichtspunt.

Het ontmoedigende is; Dat ik er dus voorlopig niets aan veranderen kan. Dat dit soort nachtmerries dus een gegeven zijn voor de tijd die ik nodig heb om ook op celniveau te genezen. En ja....dat is dan wel effe slikken.

Zelf heb ik van de week geprobeerd om die droom in meditatie af te dromen en dat lukte me niet. Een keer of drie heb ik het geprobeerd met verschillende scenario's. Zoals bevoorbeeld mij omdraaien en naar mijn belagers gaan. Nou dat liep dus niet goed af.

Wat ik mijzelf nog afvraag dat is die droesemerige mist die die satanisten in die dro(o)m(en) vanaf een afstand door mij heen sturen waardoor ik niet meer vooruit kan komen of dat tesamen gaat mijn mijn voortdurend terugkerende urineweginfectie's. Ik ben nu twee dagen aan de anti-biotica en ik heb vannacht geen nachtmerries meer gehad.

Als dat zo is, dan moet ik ergens in mijzelf de bron van die droesemerige mist kunnen vinden en transformeren of wat dan ook. Wil je daar je intuïtie nog eens over laten gaan?

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 18:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
En intussen leg ik dan nog even deze vraag neer Vick.

Citeer:
...Zoals bevoorbeeld mij omdraaien en naar mijn belagers gaan. Nou dat liep dus niet goed af...


Voel je je helemaal geroepen en gemotiveerd om te vertellen wat er niet goed afliep dan eigenlijk?
Want daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 18:08 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:06
Berichten: 413
Lieve Vick,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik met groeiend plezier en met groeiende bewondering je berichten hier het afgelopen jaar lees.
Ik zie je steeds meer 'open' gaan en ik zie steeds meer liefde en wijsheid tevoorschijn komen.

Dan wil ik vertellen over een steeds terugkerende nachtmerrie die ik vroeger had en hoe ik daarmee omgegaan ben.
Of je er iets aan hebt weet ik niet maar.......niet geschoten is altijd mis. :roll:

Ik droomde dat ik achterna werd gezeten door een vreselijk monster.
Ik ben me toen gaan oefenen in het 'bewust ' dromen, wat wil zeggen dat ik probeerde om me in de droom bewust te worden dat ik droomde.
Toen dat begon te lukken ben ik gaan proberen bewust te gaan handelen in de droom.
Ik ben toen een heel grote schuur (zo'n amerikaanse) schuur in gerend en het monster kwam mij achterna de schuur in.
Ik begon heel hard te denken: jij hebt alleen macht over mij als ik jou dat toesta en dat doe ik niet meer. Ik heb een cirkel om mij heen getrokken en gezegd: jij kunt niet deze cirkel binnen komen, ik ben de baas over mijn droom en jou rol hierin. Het monster kon niet de cirkel binnen komen en werd enorm kwaad. Hij blies zich nog groter en gevaarlijker op en ik bleef tegen mezelf herhalen: ik ben de baas, ik heb vertrouwen in mijn eigen macht/kracht, en je kunt nog zo uit je dak gaan maar deze cirkel kom jij niet binnen. Op een gegeven moment werd hij zo kwaad dat hij uit elkaar spatte van woede (een rotzooi dat me dat gaf, ik zal je die details besparen :lol: ) en hij was dus niet meer. En hij is ook nooit meer terug gekomen.

Ik heb deze droom gehad vanaf dat ik heel klein was tot ik een jaar of 28 was. Ik had deze techniek ergens gelezen maar ik weet helaas niet meer waar.
Of dit een werkende methode voor jou is weet ik echt niet.

1hug1, Mariposa

_________________
Niets is wat het lijkt, het hangt er slechts vanaf van waar je ernaar kijkt.Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 19:09 
Hoi Mariposa,

Ik heb wel eens vaker over dit soort bewust dromen gehoord of gelezen, maar ik begrijp niet goed hoe je dat kan oefenen. Ik heb wel eens een heldere droom, waar ik zelf actie onderneem. Maar heldere dromen is meer iets wat me af en toe overkomt, maar niet iets warvan ik het gevoel heb dat ik het kan.
Maar ik zal me eens voor het slapen gaan gaan vertellen dat ik er bewust bij blijf of zo. Ik weet het niet. Ik moet daar eens een formule voor bedenken of zo.
Ik ben heel blij met je bijdrage.

liefs Vick


Lieve Ruth,

Het lukte gewoon niet, het werd heel eng in die meditatie en vervolgens betrapte ik mijzelf erop dat ik gewoon ergens anders over zat te denken.

Of ik werd meegesleurd en dan merkte ik weer dat ik toch van de situatie weggevlucht was.

Dus het liep niet echt slecht af in de zin van de een of andere ramp of zo, maar echt succesvol was het dus niet.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 02 mar 2006 20:17 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:06
Berichten: 413
Lieve Vick,

Zo ben ik er ook mee begonnen, me voor het slapen gaan voornemen (mezelf opdragen) dat ik, als ik ging dromen, me bewust zou zijn dat ik aan het dromen was. En zo, stapje voor stapje. Waar het om gaat is dat je werkelijk gelooft dat dat kan, en vertrouwen in jezelf in deze hebben.

Ik hoop dat het je gaat lukken Afbeelding

1hug1, Mariposa

_________________
Niets is wat het lijkt, het hangt er slechts vanaf van waar je ernaar kijkt.Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Lieve Vick
BerichtGeplaatst: vr 03 mar 2006 09:14 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Ik heb er mijn gedachten nog eens over laten gaan,maar kwam er niet uit.
Totdat ik vannacht zelf met een stukje verleden geconfronteerd werd.
Ik stond voor een hele grote plas die diep,donker en troebel was en ik wist dat daar stukjes van mijn verleden begraven waren.
Ik durfde niet in die poel te stappen,want wie weet wat voor monsters daar loerden,maar trok een deur open en stond er ineens tot mijn middel in.
Er drukten harde voorwerpen tegen mijn buik en ik raakte in paniek,omdraaien kon niet,dus begon ik te roepen naar de overkant,waar twee bekenden van me zaten.
Die reageerden echter niet en ik was op mezelf aangewezen.
Ik werd heel angstig en verdween zowat in die poel,tot ik me begon af te vragen waar ik zo bang voor was?
Het was juist dat troebele wat zo angstig maakte!
Ik begon anders te kijken,naar dat wat er was en er verschenen vormen,herkenbare vormen en daardoor kon ik het loslaten,want een grote donkere vorm in troebel water kan een krokodil zijn,maar ook een boomstam,die me nooit in kan halen.
Wat ik bedoel te zeggen lieverd is dat juist het troebele uit het verleden jou raakt,dat en het feit dat ook jij geen hulp kreeg,er zelf voor stond,zelf uit die poel moest zien te komen.
In dromen kan ook je verleden voor je deur staan,realiteit lijken,maar bedenk dan,zelfs als er geen tijd bestaat en verleden,heden en toekomst naast elkaar staan.
Zie het maar als doosjes,dat dat verleden doosje leeg is,wat erin zat is genuttigd.
Als de mist of nevel weg trekt zul je zien dat het leeg is,wat rest is alleen nog dat doosje,met die gruwelijke tekst erop.
Als je als mens begint heb je een heleboel doosjes met ervaringen die op je wachten,maar eenmaal genuttigd,blijft alleen de verpakking.
De emotie zit in je herinnering.
Kun je hier iets mee lieverd?
ik hoop het Namaste,Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 04 mar 2006 14:52 
Lieve Annemiek,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Ik zit er nog steeds op te kauwen en dat zal ik nog wel een poosje doen.
Dank je wel voor het meedenken met mij.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 05 mar 2006 19:01 
nou sta ik al een poosje met dit venster open , en denk

lieve vick
misschien is het totaal niks
maar was het jezus niet op de berg die de duivel vertelde
ik kies niet voor het dinker.

en hij ging niet op de verleiding in,

misschien als jij Kiest om verlost te zijn
ik weet dat het sapzoetig klinkt
maar wie weet .......
ik zou je zo graag los willen zien van dit
misschien dat dan toch het wonder gebeurd
je weet dat ik niet zon heilgen prekir ben
en de dingen zeg zoals ik het voel

gun jezelf de vrijheid
en roep STOP

frum


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 08 mar 2006 07:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ook nog een probeerseltje hier.

Wat in me opkomt is dat sommige gedijen bij een rigoreuze aanpak.
Andere bij stap-voor-stap.
Ik hoor, meestal, bij de laatse.
Zeker wat paniek betreft.

Ik herken wel wat Mariposa schrijft.
In je kring blijven staan tegenover het monster (paniek)
Ik oefen deze lichtkring juist op momenten dat ik niet in paniek ben maar heel bewust en helder. Zo in praktische momenten.
Bijv. de telefoon gaat op een "verkeerd" moment. :evil:
Neen, blijf in je cirkel Ruth, laat je niet meeslepen door commentaar. Hup de telefoon oppakken.1hart1
Ik stoot mijn hoofd hardhandig tegen het keukenkastje :arrow: :evil:
Neen Ruth, niet boos worden, blijf in je cirkel. 1hart1
We hebben juist gegeten en ik denk dat ik nu vast en zeker ziek ga worden van al dat eten in mijn maag en dan moet het er vast weer uit en het gaat nu heel erg worden..... :arrow: Afbeelding
Neen Ruthazel, probeer met alle macht INININ je cirkel te blijven. Adem in adem uit. 1hart1

En ja. Het wonder geschiedt dan toch maar regelmatig dat zelfs snachts, als ik juist in bed lig en de duistere akelige "maskers" hun intrede doen om te zeggen: Neen Ruth, blijf in je cirkel.

Het lukt!
Het werkt!
YES het helpt!
Al duurt het soms wel lang, toegegeven, maar dat doet er niet toe.
Het helpt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 08 mar 2006 19:26 
Dank je wel Frummel en Ruthazel,

Gisteren heb ik een Heart en Soul healing sessie gehad (http://www.kenpage.com) en ik heb/ben (me) losgemaakt van alle duisternis van levens her. Ik heb enkel winterjassen met een gezamelijk gewicht van 200 kilogram uitgetrokken. En nu voel ik me dus heel schoon. Klaar om verder te integreren en mij te herinneren wie ik werkelijk ben.

Vol verwachting klopt mijn hart.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 08 mar 2006 19:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ppff...dat klinkt heftig!
Levens her.


Lieverd, wil je iets vertellen over hoe je die jas uitgedaan hebt dan?
Hoeft niet hoor.
Als je geen zin hebt maar enfin, bekende liedje.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.