LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 06:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 15:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
De Lange Weg naar Huis

Karen Bishop, 14 februari 2008


--------------------------------------------------------------------------------

Gegroet!

Waar is in hemelsnaam al die overvloed, de grote golven van licht, plezier, vrede, en al het andere dat in 2008 zou arriveren, het jaar van het Nieuwe begin? Vraag je je misschien wel af......"Nieuwe beginnen....ha! Wat gebeurt er nu? Gaat er ooit wel iets veranderen? Wanneer komt mijn schip binnen? Het spijt me dat ik ooit durfde te hopen dat het tij zou keren! Altijd als mijn hoop sterker wordt, lijkt alles weer in elkaar te storten door nog weer meer onplezierige dingen en teleurstellingen!"

"Ik heb absoluut niets meer over om te geven. Mijn brandstoftank is leeg, mijn batterij is dood, en ik wacht al veel te lang om te ontvangen. Ik kan niet langer dienen, zorgen, of zelfs maar door de bureaucratie heen worstelen, processen, of versperringen om over heen te klimmen om ergens te komen! Ik heb hulp nodig! Ik kan dit niet langer alleen doen! Ik ben verslagen, uitgebrand en uitgeput, en nu wordt ik ook nog cynisch, boos, gefrustreerd, ongeduldig, geïrriteerd, chagrijnig en zelfs een beetje depressief....zelfs tot het punt waarop ik helemaal apathisch wordt. Ik kan geen dag langer zo doorgaan! Ik ben uitgerekt tot mijn limiet, en er zit geen rek meer in....dit is gewoon teveel, vooral na alles wat ik al in 2007 meegemaakt heb. Ik wil naar huis gaan nu....."

Als je de laatste tijd van dit soort gedachtes had, dan ben je niet de enige. De energieën bouwen zich op en zetten zich klaar, en dit veroorzaakt druk, opblazen, en grote flessehalzen die je claustrofobisch maken, gevangen zonder een plek om naartoe te gaan, gestresst, onder druk, en heel geïrriteerd. En bovendien kan er ook fysieke druk gevoeld worden in de vorm van lucht in de darmen, druk op de sinussen, onrust in de ingewanden, spijsverteringsproblemen, en misselijkheid.

We zitten nu in een hogedrukkookpan met om ons heen de energie die opgebouwd wordt, en manifestaties van deze druk zijn volop aanwezig. Hier in het nieuws van de VS, zijn er vele massa beschietingen, felle wedstrijden, beschuldigingen, en boze toespraken, allemaal symptomen van deze opbouwende druk. De huidige situatie in Israël is weer een ander voorbeeld van de opbouwende druk. In deze tijden van golven van hogere energie, krijg ik ook meestal een aanval van gemene vijandige e-mails en brieven van lezers, en deze keer was geen uitzondering.

De opening is nog niet helemaal vrij gemaakt voor onze massale binnenkomst in de hogere gebieden, en we worden dus in elkaar gedrukt en opgestapeld voor de ingang. Wat een lange inspanning is dat in het geboortekanaal! Hoger vibrerende energieën zijn nog even terug gehouden van hun ware en rechtmatige plaats, en dat kan echt oncomfortabel voelen. Sommigen hebben het keerpunt bereikt (en wel op de eclips van de 7e of iets eerder) en zijn meer dan klaar, en anderen zijn zich nog aan het afstemmen.

Heeft 2007 ons te pakken gehad? Was er gewoon net te veel uitdaging voor onze spirits om vol te houden? Zullen we in staat zijn om dat te boven te komen? Is het te laat? Als het nieuwe en de grote ingang naar een hoger vibrerende werkelijkheid eindelijk en compleet geopend is, geven we er dan nog wel om? Hebben we het opgegeven? Is het huidige wachten wat we ervaren gewoon teveel voor ons geworden?


Ok, hier gaat het om. Net als altijd het geval is, geven we opnieuw zoveel mogelijk tijd aan de anderen om aan te komen in hun hoger vibrerende ruimtes. We willen altijd zoveel mogelijk van het geheel omarmen als maar mogelijk is, vooral als deze komende sprong een hele grote gaan worden. Met betrekking hierop zijn de dingen nog steeds afgestemd (voor mij persoonlijk, ik ben oh zo dankbaar dat Phil en ik weer bij elkaar zijn!).

We zullen ooit heel dankbaar zijn dat we gewacht hebben. Wachten zal veel opleveren, omdat het zoveel van onze broeders en zusters de kans zal geven bij ons te blijven. Ja, er zijn belangrijke keerpunten geweest onderweg....¨planetaire afstemmingen en dat soort zaken hebben gediend om ons daarbij te helpen met dit massieve afstemmingsproces. Elke nieuwe stapsteen is van vitaal belang, en elke aanwijzing helpt om het proces te ondersteunen en te versterken.

Underdogs komen nu aan de oppervlakte en gaan heersen omdat zij veel meer afgestemd zijn met de hogere energieën, en de oude en vertrouwde "huishoudelijke" energieën verdwijnen als deze afstemming verdergaat (tenzij ze natuurlijk ook veranderen en meer afgestemd worden). Zoals ik al vertelde in de laatste boodschap, de Super Bowl hier in de VS en het fenomeen rond Barack Obama zijn voorbeelden van deze meer afgestemde energie die naar het voorfront schuiven nu. Op dinsdag in de bekende Westminster Kennel club show, de tweede grote sport gebeurtenis in de VS, won Uno, een twee jaar oude beagle de prijs in de show. Zoals in de krant stond: "Beagle, een lang onbekend gebleven ras, wint de grote show. Het ras, nooit eerder ook maar iets gewonnen, heeft eindelijk getriomfeerd."

Energieën die lang niet opgevallen zijn krijgen nu hun welverdiende aandacht. En dit betekent dat lichtwerkers, degenen die het licht dragen, eindelijk krijgen wat hen toekomt, in andere woorden, hun tijd is gekomen.

Voor dat onze tijd kwam, moesten we eerst helder hebben wat we werkelijk willen....wat we willen vanuit het diepste deel van onze ziel en vanuit het hart der harten, omdat we het dan zeker zullen krijgen. Niet noodzakelijkerwijs wat we "denken" is mogelijk, maar wat we waarlijk en diep van binnen willen....en wat het meest in afstemming is met ons ware en diepe zelf. De hoogst vibrerende delen van onszelf zijn wat we nu aan het afstemmen zijn op een heel natuurlijke en vitaal belangrijke manier.

Zijn we bereid om los te laten hoe we tot nog toe vibreerden? Zijn we bereid los te laten wie we dachten dat we waren? Zijn we bereid om die aspecten van ons los te laten die we nodig hadden om te overleven in de oude wereld? Is het eindelijk veilig voor onze originele onschuld om naar buiten te komen? Kunnen we terug gaan naar de pure en gevoelige zielen die we ooit waren in onze vroege kindertijd.

In de nieuw arriverende hogere gebieden kunnen we dat zeker. Als we eenmaal hier afgestemd zijn, kan het erg moeilijk zijn om terug te moeten gaan in de oude werkelijkheid waar we alles onder controle hadden, waar we alles in de gaten moesten houden, waar we onszelf moesten beschermen, en waar we moesten oppassen. In de hoogste gebieden zijn we afgestemd met en bedraad voor de paradijs energie. Dit is waarom we niet langer zelf dingen kunnen laten gebeuren, we zijn zo uitgeput van dat allemaal te doen, en daarom zijn we zo klaar om te ontvangen en ons even terug te trekken.

We zijn nu klaar om te ontvangen omdat in de werkelijkheid van de hogere gebieden, dit is zoals het is. Dingen vallen in onze schoot, we hoeven niets meer te doen om iets te krijgen, enzovoorts. Bovendien zijn onze relaties veel meer over kameraadschap en plezier, zonder bijkomende problemen. Gewoon plezier, gelach, vrede, en bossen met liefde! We manifesteren al die dingen in kleine beetjes, maar als de poorten helemaal open staan, zullen we overstroomd worden met de nieuwe werkelijkheid van de hogere gebieden.

Hoe lang zal dit herafstemming proces doorgaan? Persoonlijk weet ik dat niet....en dat is de schoonheid ervan. Op ons zielsniveau gaan we nog steeds door met "vergaderen", altijd als groep met het plan en hoe we het beste verdergaan. En daarom is dat grote plan altijd open voor verandering, verassingen, en nooit eindigende wonderen! Als er genoeg mensen de keuze gegeven is om te "kiezen" of af te stemmen, en ze dat ook doen, dan zal er een verschuiving in de energie plaatsvinden, en zullen de poorten van de hemel openen, en laten we de flessehals los die we nu voelen omdat we allemaal samengeperst worden voor de poort....en dat is heel frustrerend! En het is altijd het beste om deze cruciale momenten samen te laten vallen met planetaire afstemmingen en gebeurtenissen, omdat zij enorm kunnen helpen om deze energieën verder te helpen. Zij zijn inderdaad grote voertuigen.

Maart zal cruciaal zijn met de equinox, omdat elke volgende equinox gewoonlijk dient om weer sterker te zijn dan de voorgaande. Maar niemand weet het zeker totdat het zover is.

Het kan frustrerend zijn en vreemd voelen dat het "Nieuwe" misschien nog niet hier is. En we verlangen naar het nieuwe omdat we er nu mee afgestemd zijn. We kunnen niet meer terug....het kan verschrikkelijk aanvoelen als we nog deel uit moeten maken van oude dingen. Gevoelens van depressie kunnen het resultaat zijn, we kunnen ons vastgezet voelen, teleurgesteld, teruggehouden, op de verkeerde plaats, of misschien zelfs moe van het wachten en we weten misschien niet waarom we zo humeurig zijn, zo moe en uitgeput!

We hebben heel lang gewacht voor dit nieuwe begin om te arriveren, en om het goed te doen en met integriteit, en zeker te weten dat er zoveel mogelijk aan boord komen als maar kan, moeten we nog een beetje langer wachten. We zullen oh zo blij zijn dat we dat deden!

Ik wens je de hemel in je hart, sterrenlicht in je ziel, en wonderen in je leven in deze wonderlijke tijden....

Tot de volgende keer,

Karen




--------------------------------------------------------------------------------

Het originele engelstalige artikel is te vinden op What's up on Planet Earth

Dit artikel is vertaald door René van http://www.goto2012.nl

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 16:56 
Dank je wel voor het plaatsen!

Ik herken dit wel een beetje, dat wachten....en wachten.....toch voel ik me hoopvol en vol goede moed!

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 18:19 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Ik heb de korte weg naar huis genomen en zie het is allemaal wel rooskleurig! Maar misschien komt dat wel dat ik niet mee ga in dit soort verhaaltjes en de energieen daar laat waar ze zijn. Dus ook het wachten heb ik niet. Waarop? Het is er toch allemaal al? Geniet van alles wat er al is en je hoeft nergens op te wachten. Maar ja, dat zal wel weer mijn nuchtere kijk op het geheel zijn.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 18:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Bear

Ja ieder zijn eigen beleving van de werkelijkheid.
Het zijn niet mijn woorden, ik plaats slechts een stuk van Karen Bishop.

Fijn joh dat jij de korte weg hebt ingeslagen en het ook nog
een mooie weg vindt. fgh

Ieder maakt keuzes in zijn leven, de een neemt een pad over rozen,
de volgende legt kleine obstakels neer en weer een volgende
grote.
De een ziet de zon, de ander de wolken en zo kunnen we nog wel even
doorgaan fgh

Het ligt er ook aan welke bril je op hebt en wat je aard is.
Zie je graag alles positief en laat het zijn.
Of zie je alles somber in en zie overal beren op de weg.

Zelf loop ik een beetje te kuieren en ook dat is heerlijk,
zeker als het zonnetje er ook nog bij schijnt 7dfg

Liefs Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 21:02 
Lieve Bigbear,
Ook ik geniet van wat er nu is....ik heb het weer moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel. Wat dat betreft ben jij een beer op mijn weg.... fgh

Ik voel me zeker niet meer leeg of uitgeput, wat ik een tijdje geleden wel had.
Tja, sommige mensen leggen nou eenmaal opstakels op hun (lange) weg.

Het is weer meer een gevoel, niet dat ik op iets wacht en daarna er dan ben!
Meer een soort van vol verwachting....vol nieuwe energie, die nog in creatie omgezet mag gaan worden.
En ik ben nieuwsgierig wat ik zal gaan doen en anderen ook!


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 10:17 
Offline

Lid geworden op: za 12 jan 2008 09:44
Berichten: 65
Duurt zo wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang voordat we werkelijk arriveren. Vaak heb ik ook maar het gevoel dat dit soort channels alleen maar de persoon dient die het schrijft voor een vorm van populariteit of zo. Zoals hoe je je zou moeten voelen en zo... Iedereen heeft wel eens zo'n soort dip, maar om dat dan weer toe te schrijven aan de energieën. Hoe vaak we iedere keer wel niet in een dip arriveren om vervolgens weer hoger te gaan... is wel erg vaak.

Zevenster


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 10:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Nou ster, je hebt er anders ook wel baat bij gehad bij deze boodschappen,
en als ie nu een keertje niet zo synchroon loopt, maakt toch niet uit fgh

Dit is voor Karen momenteel waarheid, en wellicht voor nog wel meer mensen,
maar het hoeft nu eenmaal niet iedere keer je aan te spreken.

en ik dacht dat ze zei, dat het de een er al is en de ander wel licht onderweg,
dusse bepaal je eigen koers, zou ik zeggen!

Mijn ervaring hoor! fgh

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 11:05 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
hihi Bear, je nuchtere kijk. 4567

Ja voor mijn gevoel heeft het er wel mee te maken.
En tuurlijk geldt hier zoals bij alles: wie de schoen past trekke hem aan.

Komt een metafoor bij mij op als ik dit zo lees.
Als je ooit in het paradijs geweest bent, en je komt weer gewoon in de wereld van alledag,
kun je zo een paradijs nimmer meer vergeten.
Het blijft levend in je dromen, in je fantasie maar ook in je werkelijkheid.
Hoe kan ik dit paradijs integreren in mijn dagelijkse werkelijkheid waar wel eens wat wolken hangen?
Kán dat eigenlijk wel?

Maar ik ben het met je eens.
Deze dualiteit ervaar je ook enkel maar als je deze 2 werelden gezien/ervaren hebt.
Anders gaat die hele vlieger niet op.
En ja, dan kan het er wel héél raar uitzien in het dagelijkse wereldse leven.
Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Dan klinkt het als een verhaaltje zonder diepgang.
Of zelfs als een illusie.
Maar heej.....is het nu de Chinees die droomt dat hij een vlinder is?
Of is het de vlinder die droomt dat hij een Chinees is?
Wat is de werkelijkheid?


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 11:24 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
De werkelijkheid is dat wat over blijft als alle illusies zijn doorgeprikt. Als we niet meer in ons eigen verhaal (drama) geloven. Byron Katie zegt zo mooi: ons eigen verhaal is altijd erger dan de realiteit. Als je ziet dat je eigen drama het lijden veroorzaakt en niet de werkelijkheidheid. De werkelijkheid heeft geen dualiteit. Dat is simpelweg zoals het is. En zodra wij hier "een balans" in willen aanbrengen is het weer ons eigen verhaal geworden. Er is al eeuwen dat wat is. Maar ook de verhalenvertellers zijn er al eeuwen. En die vertelden ons dat we niet goed waren zoals we zijn. Dat we "beter moesten worden", dat we "ons moesten gedragen", dat we moeten voldoen aan een beeld dat de "maatschappij"van ons heeft. Dus krijgen we gedachten als "wat zullen anderen wel niet an mij denken?", "ik heb andere dingen aan mijn hoofd" en "het werkt waarschijnlijk toch niet". Dit is nu het drama van ons leven, wat het hebben gezien om ons heen toen we jong waren en dat heeft ons niets verder gebracht (eerder dat je steeds meer van het allesiséén bent weggeraakt). Wij hoeven echter niet de verhalenvertellers te zijn. Wij mogen het ook anders doen. Wij zijn de kunstenaars van ons eigen verhaal. Natuurlijk kunnen wij blijven afwachten tot iedereen zo ver is. Dan wordt het voor ons ook lekker makkelijk. Als we echter zien dat wij zelf ons drama kunnen herschrijven, waarom zouden we dan nog wachten? Of ons weer identificeren met een drama zoals Karen dat hier weer neerzet? Die keuze mogen we allemaal zelf maken.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 11:42 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oh Maar zie jij, wat Karen schrijft, als een drama dan?

Citeer:
..De werkelijkheid is dat wat over blijft als alle illusies zijn doorgeprikt...


Ja dat klinkt heel logisch
Maar wat een illusie voor jou is, is nog niet een ilussie voor mij en andersom.
Hoe kun je dan zeggen wat een illusie is?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 12:32 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Ruth,

Ons eigen drama is onze illusie. En zo heeft iedereen dat. Dus ook een Karen Bisschop. Als je eigen drama oplost is er alleen nog maar realiteit.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 12:44 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja een waarheid als een koe zou ik haast zeggen.

Ik heb enkel een beetje het gevoel dat je iets afkraakt wat je zelf niet ervaart.
En het dus "maar" illusie noemt of drama of zoiets.
Want heej....je zegt werkelijkheid.
maar schat welke?
De jouwe?
De mijne?
Die van Karen of Byron Katy?

Voor mijn gevoel komen we heel vaak op dit punt aan.
Jij links ik rechts of andersom.
En in wezen is het allebei hetzelfde.
De ene niet beter of sneller of slimmer of wijzer dan de andere.
Want waar ging het ook alweer om?
Ervaring.
En welicht dat dát de enige werkelijkheid is die er is?




_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 12:54 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Ruth,

De ervaring is beinvloed door onze gedachten en conditioneringen. Dus kunnen we niet zuiver ervaren. Zuiver is je intuitie en je emoties (mijn mening naar aanleiding van het onderzoeken). Onzuiver zijn gedachten, herinneringen, conditioneringen. Dat is dus mijn eigen waarheid. Mijn eigen verhaal of mijn eigen drama.

Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot, is de realiteit dat ik mijn teen heb gestoten. Niet meer of minder dan dat. Mijn drama zou dan kunnen zijn: zie je wel, ik heb het verdiend om mijn teen te stoten. Of stommerd, kijk nu uit waar je loopt. Of ik ben zielig, want ik heb mijn teen gestoten. Dit versta ik onder mijn verhaal. En zo heeft ieder zijn eigen verhaal. Er blijft echter wel een waarheid. Als mijn teen blauw is geworden is dat de herinnering aan mijn teen stoten.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 13:12 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou goed, noem het intuitie of emotie, in wezen maakt dat niet uit denk ik.

Wat jij nu beschrijft van je teen noem ik dan commentaar op een event, een gebeurtenis.
stoot je teen *auw* (gebeurtenis)
Dat was de beleving/emotie/ervaring.
Maar nu komt het commentaar: Oh zie je wel? I knew it! Ik wist wel dat ik het niet kon....enz.enz.
(conditionering)

En dáár ligt m.i. de keuze om er een drama van te maken.
Op dat specifieke moment.
Het stoten van je teen is geen drama, maar het commentaar wat er op volgt kan dat wel zijn.

Overigens vind ik het raar wat je zegt over ervaring.
Huh? Maar een baby dan? Een paard? Een dolfijn? Zijn die beinvloed door conditionering dan?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 14:20 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Ruth,

Volgens mij zeggen we hetzelfde, dus weer op één lijn.

De baby kan inderdaad ervaren voor de eerste keer. Maar kunnen wij dat nu nog?

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 15:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ik wel.
Kijk maar:

Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 15:29 
Dan kan je ook nog denken dat een baby al ervaringen van vorige levens/andere dimensies heeft opgedaan. Als je daarin gelooft.

Citeer:
Ik heb enkel een beetje het gevoel dat je iets afkraakt wat je zelf niet ervaart.

Zo'n idee krijg ik ook een beetje. Maar dat kan eigenlijk niet anders: als je het wel ervaart, herken je er iets in, ookal heb je er misschien niets mee?

Ik begrijp niet alles wat jullie zeggen, of ik kan het niet zo goed volgen...
Maar voor mij is het zo dat ik wel zie dat ik mijn eigen drama creeer, maar het daarom nog niet van de nen op de ander dag kan laten....ik beweeg er wel naartoe, of weg van de dualiteit, naar de trialiteit, als je het zo noemen wil, meer in balans.

Citeer:
Natuurlijk kunnen wij blijven afwachten tot iedereen zo ver is. Dan wordt het voor ons ook lekker makkelijk. Als we echter zien dat wij zelf ons drama kunnen herschrijven, waarom zouden we dan nog wachten? Of ons weer identificeren met een drama zoals Karen dat hier weer neerzet? Die keuze mogen we allemaal zelf maken.


Vind jij dan dat jij niet wacht? En denk je dat wij wel wachten?
Heb jij het idee dat je alle illusies al doorgeprikt hebt?

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 17:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Wel grappig dat jullie het zien als afkraken. Zo ervaar ik het zelf niet.

Citeer:
Vind jij dan dat jij niet wacht? En denk je dat wij wel wachten?
Heb jij het idee dat je alle illusies al doorgeprikt hebt?


Nee ik wacht ik elk geval nergens meer op. Ik leef alleen nog maar met het moment en geniet daarvan. Voor mij is er ook nog steeds drama, natuurlijk. Niets menselijks is mij vreemd. Ik besef wel dat is alle drama nu mag herschrijven, die macht is in elk mens aanwezig. Wij zijn de regiseur van onze eigen films.

Citeer:
Ik begrijp niet alles wat jullie zeggen, of ik kan het niet zo goed volgen...
Maar voor mij is het zo dat ik wel zie dat ik mijn eigen drama creeer, maar het daarom nog niet van de een op de ander dag kan laten....ik beweeg er wel naartoe, of weg van de dualiteit, naar de trialiteit, als je het zo noemen wil, meer in balans.
Dit is een prachtig voorbeeld van een nieuw verhaal. Van dualiteit naar trialiteit. Waarom zo je in balans willen komen? Je bent altijd al in balans geweest. Alleen heb je aangenomen dat dit soms niet het geval was. Dat zijn nu de "leugens" van je leven.

Misschien dat dit verhaal iets verduidelijkt?

http://www.spiritualiteit.com/?sid=artikel&aid=104&t=nl

en deze:

http://www.spiritualiteit.com/?sid=artikel&aid=16

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 18:24 
[color=#BF00BF]Misschien is "in balans komen" dan niet de goede uitdrukking.... voor mij zijn het geen "leugens" van mijn leven Big Bear.
Misschien is het meer "bewust worden" van wat ik altijd al was: heel.

Wacht je nergens meer OP, of heb je geen verwachtingen meer? En kan je je dan nog wel ergens op verheugen?

Het doorbreken van oude overtuigingen ben ik net zo goed mee bezig, alleen misschien op een andere manier. En zuiver zijn in je woorden, tja, ik doe moeite om de goede woorden te vinden om te beschrijven wat ik beoel en voel. En ook dat niet persosnlijk opvatten gaat me nog niet gemakkelijk af, dus in die zin, ben ik nog niet zoals er in dat stuk staat, maar IK BEN ZOALS IK BEN, inderdaad met drama, wat ik ook herschrijf als ik dat wil.

Dank je wel voor de informatie, het lijkt toch in grote lijnen op waar ik mee bezig ben hoor! fgh Volgens mij bedoelen we ook hetzelfde!!!
1hart1

Liefs,
Saskia
[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 18:38 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 04 mei 2006 11:35
Berichten: 707
Lieve Sky,

Ik denk inderdaad dat we veel hetzelfde bedoelen. Zeker weten het is het besef van heelheid. En niet heel lijken te zijn is de leugen.

Citeer:
Wacht je nergens meer OP, of heb je geen verwachtingen meer? En kan je je dan nog wel ergens op verheugen?


Ik hoef me nergens meer op te verheugen, want alles is al leuk. En ik heb inderdaad vrijwel geen verwachtingen meer. En dat geeft zo'n vrijheid, heerlijk.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.