LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 08:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 16:11 
De kleur van Liefde
~ Waarom is het licht in Parijs anders? ~

http://www.lichtwerker.com/bakens/2007/november.htm

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 11:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Misschien een domme vraag maar...

Als je je licht refelcteert, dus het wordt opgezogen als het ware door een voorwerp of een mens, raak je dan niet leeg of zoiets? Of zuig je zelf ook licht van een ander persoon op? Of uit de kosmos?

En hoe moet ik Nederland nu bekijken in deze visie. Dat is zo'n donker land. Buitenlanders worden altijd naar van ons wolkendek. Zo somber . Als ik terugkwam uit het buitenland krijg ik altijd een klap in mijn gezicht, zo donker als het hier in dit land is?

Zou hier dan veel negativiteit heersen?
liefs Wikvaya


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 12:08 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Nederland is 1 van de koplopers van de landen die straks als eerste het hoge bewustzijn gaat krijgen. Ooit die informatie een keer binnen gehad dat 7 landen verspreid over de aarde als 'eerste' gaan en dat dan de rest gaat volgen.

Ik denk dat Nederland niet per definitief negatief is. Maar erg vol. We zitten hier hutje mutje op elkaar met zeer veel culturen. Dat zie je ook niet veel. En houdt er rekening mee ook dat Nederland technologisch gezien hoog ontwikkeld is en mensen goed opgeleid zijn. Het zal hier als een van de eerste landen gaan barsten en knallen om dan ook als een van de eerste gereinigd te worden en zuiver te worden.

Ik weet niet waar ik het vandaan haal. Maar ik weet wel dat het zo is.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 14:24 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Geen domme vragen Wykvaya, die bestaan immers niet. 1hart1

Als je licht beschouwt als lucht..of zuurstof zeg maar, dan is er altijd genoeg zolang je inademt.
Hou je je eigen adem in?
Tja, dan nix.
Dus licht kun je nooit verliezen of verminderen door het uit te wisselen of van vorm te laten veranderen.

Wel is het, in mijn waarneming anders met energie.
Energie kan volgens mij wel opraken als je uitdeelt zonder er zelf gebruik van te maken.
Maar dan is het "geven" i.p.v. "zijn".

Begrijp je wat ik bedoel?

Dat buitenlanders altijd naar worden van ons wolkendek?
Hmm.....ik heb juist altijd andersom gehoord.
Dat onze wolkenhemels zo breed en wijd zijn omdat we een vlak land hebben.
En onze Nederlandse schilders beroemd om hun wolkenluchten.
Dus tja.....daar heb ik een heel andere visie over.

1hart1

En Kim, ik heb wel vaker gehoord dat Nederland zuiver zou zijn.
En ergens heb ik het gevoel dat het met water te maken zou kunnen hebben?

1hart1

Mooie channel deze!
En inderdaad, ik denk ook vaak na over ons erfgoed.
Soms is het ook zo jammer dat er veel geschiedkundige dingen verdwijnen. "onze" molens, prachtige huisjes, kanalen, typische Hollandse dingetjes die langzaam maar zeker overruled worden door andere culturen en de volheid van ons land.
En toch heb ik het idee dat we helemaal nix gaan verliezen maar weer opnieuw zullen opwaarderen waar we allemaal ons hart aan verpand hebben.

De kleuren van de regenboog.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 16:05 
Hoi Wikvaya, volgens mij kan je niet leeg raken. Het is alleen misschien hoe je ermee omgaat. In ieder geval met energie lijkt het wel op een gegeven moment op te kunnen raken in jezelf, maar dat is zoals Ruth zegt doordat je dan alleen geeft en niet ontvangt. Dus ook niet vanuit het universum.

Voor mijn gevoel geef je elkaar de hele tijd stukjes kleur en die maak je tegelijkertijd weer aan, en je vult jouw kleur aan met de stukjes van een ander, dus het raakt nooit op! En het verandert ook.

En ik vind Nederland helemaal niet somber! Juist met dit weer zie ik de verschillen. Okee, soms kan het heel saai grijs zijn, maar anders zijn er zoveel verschillen in wolkenluchten!

Vanmorgen kwam de zon net onder de wolken door en ze leken wel zilver! het maakte ook de omgeving zo anders, ik zag zelfs het golvende in het grasveld van het park en de grassprieten leken extra dik of zo...

We zijn hier inderdaad met veel mensen, maar ik heb ook gelezen dat hier het als een van de eerste landen gaat veranderen.

Ruth, volgens mij gaat het hier niet alleen om materiele zaken, maar juist ook om het spirituele erfgoed. Alhoewel ik op dit moment even niet kan uitleggen wat ik daarin zie (Terwijl toen ik aan het vertalen was, ik het helemaal in en om me heen voelde wat er bedoeld werd)

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 21:28 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Citeer:
Het gemiddelde van de emotionele energie van de mensen die in een gebied leven verandert de Aarde en dat brengt haar ertoe het licht anders te reflecteren. Positieve energie reflecteert licht; negatieve energie absorbeert licht. Als je dus naar een plaats gaat waar de mensen liefde in hun hart hebben, wordt het licht gereflecteerd. In tegenstelling tot wanneer je naar een plaats gaat waar een afschuwelijke misdaad plaatsvond of een grote negatieve gebeurtenis, dan wordt het licht geabsorbeerd. Daarom zeggen jullie dat deze plaatsen een donkere energie hebben. Stop daarom telkens wanneer je naar een nieuwe stad reist even daar waar je bent, kijk om je heen en geniet van de reflectie van licht in elke andere plaats waar je naartoe reist. Het is gewoon hetzelfde licht, maar gereflecteerd door verschillende harten. Het is voor jullie absoluut mogelijk om samen te smelten zonder je uniciteit te verliezen.


Hier snap ik niks van. Wordt licht gereflecteerd door liefde in het hart?

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 21:56 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Ja als je liefde uitstraalt, dan wordt je energie zachter en stralender.

Of niet dan?


Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 23:18 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Nederland is 1 van de koplopers van de landen die straks als eerste het hoge bewustzijn gaat krijgen. Ooit die informatie een keer binnen gehad dat 7 landen verspreid over de aarde als 'eerste' gaan en dat dan de rest gaat volgen.



Op de 1 of andere manier denk ik dat je gelijk hebt Kim. Of laat ik het zo zeggen, ik weet dat je gelijk hebt. ik moet niet altijd zo negatief over mezelf zijn en zo onzeker. Ik weet het ook.

Vanmorgen zag ik overigens die gouden dansende lichtjes weer en een ineerlijke stem antwoordde dat die lichtjes in de aura's van de mensen doordringen.

Ik werk in een internationaal bedrijf waar veel buitenlanders een jaartje komen werken. Die vinden ons land wel altijd heel leuk maar de luchten vinden ze vreselijk en het weer ook. Erg deprimerend noemen ze de skyline hier. Ik kan het ook niet helpen. Dat is ook het eerste wat mij overvalt als ik Schiphol uitkom. Die donkerte hier.

Ik heb ook gehoord van de kapper (niet lachen) dat er een nieuwe Jezus in Nederland rondloopt. Hij is bijna klaar zei hij. Ik vroeg, hoe je kom je daar nu weer bij. Had hij ook weer van een klant. Maar ja er wordt wat afgeouwejeweetwelt bij een kapper. Maar dit is geen normale kapper waar ik ga. kunst en haar. in Amsterdam. Er komen heel veel bijzondere mensen daar hun haar laten knippen. Niet van die doorsneetypes zeg maar. Maar goed, echt bloedserieus was die kapper.
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Maar dat komt door die hopieprofetie en wat Kim schrijft. Dan krijg ik ineens de associatie met die kapper en dat verhaal uit dat Hopiboek en die blanke man die dan komt in die 2012 profetie. Tja????????????????

We zullen zien.

Spannend



Ik vond dit trouwens wel een mooie channel. Als je veel liefde uitstraalt is je licht mooi helder.

liefs en welterusten en een prettige zondag

Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 09:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Lieve Adrian.

Citeer:
..Wordt licht gereflecteerd door liefde in het hart..


ik weet niet lieverd, kan enkel vertellen wat mijn eigen waarneming is hierover en dat is deze:

Als ik bijv. in een lichtcirkel zit.
dan kun je waarnemen dat er golven van licht gegenereerd worden door de aanwezigen in de cirkel.
Zelfde geldt hier op het forum (binnen mijn waarneming hoor!).
Sommige topics stralen van het licht.
Als lichtzuilen ....zeg maar van die lichtlijnen die in elkaar opgaan.
Als er bijv. onoprechtheid is ergens....dan worden die lijnen soort van grijzer...net of het goud doffer wordt zo zeggen...mistiger.

Ik heb me een poosje afgevraagd waar de connectie liefde->licht nu lag maar het licht IS liefde.

Als je nu intuned op het hart van iemand...of laten we zeggen het liefdesgevoel wat ........ppfff...hoe zeg ik dit.... :oops:
Als je met iemand praat kun je voelen of iemand zijn hart open zet voor jou of niet.
Heel primair zeg maar.
Zo van....voelt iemand nu liefde voor mij of niet?
Staat hij/zij het toe of is het afstandelijk? Gesloten? Enz.
En als iemand liefde voelt straalt er licht uit.

Oh schat, ben ik nog in beeld? :oops:
Voel eens wat je bij mijn poppeke waarneemt als ik dit voor jou neerzet?
Wat gebeurd er met jou?


Lieve Adrian in vind jou een grote schat en ik ken jou.

1hart1 Afbeelding 1hart1


Oh Saskia, daar zou ik graag meer over horen, Spirituele Erfgoed.
Ik hoop dat het nog terug komt, jouw gevoel tijdens het vertalen.
maar ik ken het wel: het weten en het dan weer kwijt zijn.

Afbeelding 1hart1

Ja Wykvaya, ik begrijp nu beter wat jij bedoelt.
De buitenlanders die soms somber tegen ons weer aankijken.
Gewend als ze zijn aan zonniger streken.
Dat moet ook moeilijk zijn om je dan aan te passen.

Wat je zegt over de kapper (coole kapper trouwens 8) ).....weet ik niet van Jezus.
Wat ik wel weet is dat er een Avatar van Sai Baba in Nederland is.
7 jaar is hij geloof ik nu.
Misschien dat ze hem bedoelt?


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 13:52 
Voor mij is liefde licht, dus ja, licht wordt gereflecteerd door liefde in het hart.....
Als ik liefde voor iemand of iets voel, dan voel ik mijzelf ook licht en dan straal ik dat uit naar mijn omgeving. Als ik boos ben of verdrietig, dan voel ik me alsof mijn lichtje afgeschermd wordt en is het donkerder in mijn hart en om mij heen.....
Als mensen in een stad veel leifde voelen naar elkaar en voor de omgeving, dan straalt dat uit in hun omgeving, en doet het de energie omhoog gaan, waardoor de omgeving er lichter uit ziet, zoiets volgens mij.... :oops:

Wikvaya, bedoel je nu het weer of de skyline? Onder skyline versta ik meer de gebouwen, waarvan ik me voor kan stellen dat die nogal somber er uit zien, helemaal bij Schiphol.... okee het is hier ook niet zo zonnig als je uit een warm land komt....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 21:41 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Citeer:
Wikvaya, bedoel je nu het weer of de skyline? Onder skyline versta ik meer de gebouwen, waarvan ik me voor kan stellen dat die nogal somber er uit zien, helemaal bij Schiphol.... okee het is hier ook niet zo zonnig als je uit een warm land komt....



ja Sas :oops: je hebt gelijk. ze bedoelen ons wolkendek en onze luchten die ze niet als prettig ervaren > Ons land vinden ze allemaal geweldig.


En wat betreft deze nieuwe Messias. Ik kreeg kippenvel toen de kapper mij dat vertelde. Het is een jongen zei hij, die loopt nu al in Nederland rond en is bijna klaar. Dat is ongeveer een jaar zo'n beetje dat hij me dat vertelde.

Weet je, toch is het merkwaardig dat Char hier zo vaak werkt en zo' n succes heeft en Derrek Oglivie idem.

Voor mij zijn zij lichtwerkers. begrijp je. Zij maken de mensen via het medium tv ieder op hun eigen manier bewust. Er zouden meer van deze mensen op tv moeten komen vind ik. En dan niet via een programma als het zesde zintuig. Het concept daarvan vond ik allebelabberst en meer tegenstand opwekkend dan mensen interesseren voor de aard van hun eigen wezen.

En wat jullie allemaal schrijven. liefde is licht, licht is liefde, daar ben ik het ook helemaal mee eens.

liefs en voor straks lekker slapen.
Wikvaya 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2007 17:50 
Ik wilde ook dat er wat meer op TV over zou komen en dan niet alleen op een manier zoals het zesde zintuig, daarin gaan ze dan zoeken naar iets van een misdaad of zo, dat vind ik niet zo positief.

Ik zag dat Mayana een documentaire aan het maken was met een aantal mensen, maar hoor er niets meer van, zeker te duur....(met Depak Chopra, Neale Donald Walsch en Roy Martina en nog meer).

Wel weet ik dat er van Steve ook een documentaire in de maak is over Lightworker, maar dat wordt dan natuurlijk een DVD.

Of waarom vertonen ze niet eens What the bleep, of Conversations with God of de Celestine Prophecy op TV....tja....

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 23:26 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Citeer:
Ik heb me een poosje afgevraagd waar de connectie liefde->licht nu lag maar het licht IS liefde.


Ah, Ruthazel, nu gaat er me een lichtje op :)

Wat een spraakverwarring bij mij.

Licht, als liefde, kan licht (als gewicht) of zwaar zijn.
Snel of langzaam
wit, grijs of zwart zijn en natuurlijk alle kleuren.

Afhankelijk van de waarhaftigheid van de gever en de nemer verandert het steeds.

Zoiets?

Ja, lieverd, ik ken jou ook van een heel mooi donker stuk. Een prachtige les in jaloezie. :wink:


Liefs
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2007 07:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hm..Ja zoiets denk ik?
Liefde beweegt voortduren en zo is het met licht ook.
Enfin, mijn gevoel hierover.
En het leuke is dat we ermee kunnen leren werken.
Bewust ..um....zeg maar grijs veranderen in goud bijv.
Of rood veranderen in roze...enz.

1hart1

Hmm..mooi donker stuk.
Hier komen we nog eens op terug. :wink:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2007 20:28 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Hey hey Ruth en Adrian, tof dat jullie elkaar nu bewust beginnen te herkennen ! Ik wist het al voordat ik Adrian naar dit forum toe haalde. Mooi ! Mooi ! Mooi ! Mooi ! Ik hoop m.n. dat het jullie gaat helpen bij dat donkere stuk. Want Adrian heeft daar nog zo veel mee van doen gehad in het verleden en vergeven lukt nog steeds niet. Kimm


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.