LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 16 mei 2024 04:17

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 06:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Kwetsbaarheid en onze Nieuwe Kracht

Karen Bishop, 20 september 2007


--------------------------------------------------------------------------------

Gegroet!

De energieën zijn eindelijk aan het verschuiven omdat we het meest intense en cruciale punt van de verschuiving naderen, en dat is de equinox van zondag 23 September. Gevoelens van kwetsbaarheid hebben sommigen van ons, of misschien juist een gevoel dat er iets monumentaals staat te gebeuren. Duizeligheid, hoogtevrees, zwakheid of je gewoon kwetsbaar voelen is deel van dit scenario, omdat we als wezens van licht ons naar een nieuw terrein begeven. We hebben zoveel van het oude van ons afgeschud de laatste drie maanden en dat kan een bekend gevoel veroorzaken van wie er nu eigenlijk naar ons kijkt in de spiegel! En zonder onze oude identiteiten waarvan wij dachten dat onze kracht vandaan kwam, kunnen we ons echt kwetsbaar voelen. Maar nadat deze gevoelens van kwetsbaarheid gepasseerd zijn, zijn we in een nieuwe ruimte van de hogere gebieden, een veel hoger vibrerende werkelijkheid (maar daarover zo meer).

Ja, de oude mannelijke manieren van kracht gaan ons werkelijk verlaten. Hoe merk je dat? Ik had een goede vriendin die altijd bezig was met dieren. Pas had zij zich vrijwillig opgegeven om wat werk te doen voor de gemeenschap, die al jaren bezig was om zich gevestigd te krijgen. Ze maakte een hele indruk, maar de huidige burgemeester leek ieders suggesties te blokkeren, en zat vol met de intense energie van de oude mannelijkheid. Mijn vriendin bracht eindelijk haar intentie naar buiten dat de weg vrij gemaakt moest worden, of zij zou zelf weg gaan. Binnen het uur kreeg ze een bericht dat de burgemeester was afgetreden, en zij werd onmiddellijk gevraagd als nieuwe burgemeester. Veel oude raadsleden kwamen weer terug, en nu is de weg vrij voor nieuwe en hogere creaties!

Als de oude mannelijke energieën van ontoepasselijke kracht, dominantie en zo beginnen te vertrekken, kunnen zij vervangen worden door de nieuwe en hogere manieren van een meer vrouwelijke natuur. Hier in de VS is op dit moment een rechtszaak aan de gang tegen een mormoon leider Warren Jeffs die beschuldigd wordt van het dwingen van een groot aantal vrouwen in relaties met mannen met onvrijwillig gedwongen sex. Polygram was zeer aanwezig hier met totaal gebrek aan respect voor vrouwen. Bovendien is OJ Simpson weer eens op de voorgrond verschenen omdat hij gearresteerd is voor een gewapende roof. Het oude mannelijke wordt op het tapijt getrokken.....het is op en klaar om geadresseerd te worden en mee afgerekend te worden.

Maar het oude vrouwelijke moet ook hogerop gebracht worden. Loslaten van de oude vrouwelijke energieën die we nog steeds belichamen in ons kan ervaren worden door middel van dromen en door onze moeders. Veel wordt getransformeerd in onze droomtoestand. Ik heb een voorkeur voor deze methode, omdat het de meest directe lijkt en ook het minst pijnlijk is! De moeder energie, of elke moederenergie van de oude wereld, moet veranderd worden in een meer hogere versie van het vrouwelijke. Met betrekking tot pijn in de buik, abnormale en frequente menstruaties, en andere dingen kunnen voor ons een hele ervaring geweest zijn. Ja, we hebben de afgelopen maanden veel getransformeerd en onze lichamen en emoties zijn behoorlijk uitgeput....dit is onze rol en we raken er aan gewend.


Verhuizen is ook nog steeds een huidig thema. Afgelopen nacht sprak ik met mijn 25 jaar oude dochter die ten zuiden van Asheville NC leeft aan de andere kant van de VS voor mij. Zij is getrouwd en heeft drie kinderen. Opeens vertelde haar werkgever haar dat ze elke dag om half zeven in de morgen zou moeten beginnen met werken, of nachten en weekenden moest gaan werken. Zij kijkt nu wanhopig uit naar een andere baan. Bovendien zijn ze bezig om een ander huurhuis te zoeken, en vinden helemaal niets. Wat gebeurt daar, worden zij aangemoedigd om naar een andere stad te verhuizen, waar er meer mogelijkheden zijn?

Zij zijn niet langer vibrationeel in afstemming het hun kleine stadje, en verhuizen zou ze in een veiligere plaats kunnen brengen waar alles gewoon in hun schoot zou vallen. Dit zou even moeilijk kunnen zijn voor hen, een grote kans, maar als ze eenmaal "arriveren", zal een nieuwe en veel betere wereld zich voor hen ontvouwen. Als we in de Bron vertrouwen en bereid zijn het oude te laten gaan, en uit ons vertrouwde pad te stappen, dan kunnen we makkelijk en zeker geleid worden naar een nieuwe en betere wereld. En net zoals altijd, lijkt het nooit ons eigen idee te zijn!

En dit is wat er voor velen van ons aan de nabije horizon ligt. Als we door de energie van de equinox gaat, zullen we meer zeker in onze plaats aan de "andere" kant worden. Het is nu al begonnen, en het energetische raam is al op zijn plaats, we zullen opnieuw al de synchroniciteiten plaats zien vinden, dingen zullen magisch en onmiddellijk in onze schoot gaan vallen, we zullen aan iets denken en opeens gaat het plaatsvinden, en zo voorts. Ik was gisteren naar Bonny Raitt aan het luisteren ("Ik kan niet zorgen dat je van me houdt" net voordat ik door de deur van het postkantoor kwam. En natuurlijk, toen ik bij mijn postbus kwam speelde dat zelfde liedje weer, en ik kon het horen door mijn brievenbus naar het postkantoor erachter! Als we ergens aan denken in een gewone en niet verbonden manier, kan het schijnbaar in recordtijd arriveren. We moeten er gewoon niet te veel om geven om wat we willen....

We worden nu klaargemaakt om opgetild te worden naar nieuwe creaties en nieuwe levenservaringen, en ook naar nieuwe manieren van financiële ondersteuning! Hoe optimaliseren we dit gevoel van kwetsbaarheid en stemmen we helemaal af met de hogere gebieden?

De kwetsbaarheid komt van het loslaten van onze oude manieren van wat wij dachten dat onze kracht was, of hoe we energie gebruikten om te krijgen wat we wilden. Daarom kunnen we ons voelen alsof we geen kracht hebben, of dat we gewoon maar rondhangen zonder enige bescherming. Dat is niet zo. Als we in de werkelijke en ware kracht van de hogere gebieden stappen, waar we nu verblijven, dan zullen we ons veilig voelen en werkelijk geweldig.

Hoe doen we dit? We verblijven in het oog van de storm, om het zo maar te zeggen. Niet alleen valt het oude weg in onszelf, maar het valt ook weg in de fysieke wereld. Dus deze methoden van in afstemming blijven werken zowel van binnen als van buiten. Wat is verblijven in het oog van de storm? We komen in de hogere dimensies als we erdoor gaan, en we kunnen er niet door gaan als we bewegen. Dit betekent dat we stil moeten blijven staan. Wees aanwezig. Probeer niets te bereiken. Strek je niet uit. Probeer niet te helpen of te redden behalve als het jouw doel en hartstocht is, of als je vanuit grote liefde en mededogen handelt. Niet vanuit verantwoordelijkheid of plicht en zeker niet vanuit een goed bedoelend arrogant ego. We moeten in ons centrum blijven. We moeten waarlijk en werkelijk zijn wie we zijn, en weten wie we zijn. We kunnen geconcentreerd blijven op wat van ons is en wat we zijn. We hoeven niet met processen van anderen te maken te hebben. Individuen en systemen kunnen niet de bodem bereiken als wij door blijven gaan ze te redden. En we kunnen niet herbouwen totdat de val een bepaald punt bereikt heeft. We moeten uit de buurt blijven van wat er valt en het gewoon laten vallen. We hoeven er niet mee ten onder te gaan of toestaan dat het ons bang maakt. We zijn niet langer in deze ruimte, als we dat verkiezen. We kunnen heel ergens anders kijken.

Wat is onze ware kracht? Het is de kracht het universum toe te staan om voor ons te zorgen en het benenwerk voor ons te doen. Als we stil zitten en wachten, terwijl we in onze vreugde, hartstocht, mededogen en creativiteit zijn, zal het universum ons alles brengen wat we nodig hebben. Niet kijken, omdat dat ons in beweging brengt terwijl de hogere gebieden in de stilte bestaan. Geen promotie, niet zoeken, niet de leiding nemen.

Afgelopen week gaven Phil en ik een rondleiding in de ruines hier, en hadden slechts één deelnemer, een archeoloog. Phil had een stapel foto's bij elkaar gezocht die de afstemming van de ruïne op de belangrijke datums laten zien, en waar de zon belangrijke rotsen en petroglyphen raakt, enzovoorts. Phil is een goede fotograaf, en heeft ook een hartstocht voor de oude plekken. De archeoloog was zo in zijn schik met de foto's, dat hij Phil introduceerde aan iemand die voor zijn werk wil betalen. Op deze manier kan hij continu in zijn hartstocht en creativiteit zijn, en financieel ondersteund zijn. Wacht tot je de foto's ziet op mijn website!

Dus hoe verdienen wij ons geld in de hogere gebieden? Gaan we op de bank zitten en wachten? Nee.....we blijven in onze hartstocht en plezier, en dat houdt ons in een hogere vibratie, terwijl we onze intentie zetten op ondersteund te worden via onze winkeletalage. Onze etalages zijn samengesteld vanuit onze hartstocht, plezier en creativiteit. En omdat we nog steeds in een op geld gebaseerde maatschappij leven, moeten we fondsen hebben om ons nog wat langer te ondersteunen. De etalages gaan hiervoor zorgen, maar de mechanismen die ze besturen (de oude 3D manier) zullen ons aanmoedigen om slechts een gedeelte van de tijd hiervan deel uit te maken. Passief inkomen zal belangrijker worden, net als de korte periodes die we doorbrengen in de "lagere gebieden".

De val zal de noodzaak voor onze etalages creëren, die samengesteld zullen zijn uit onze gaven, talenten en creativiteit. De val zal de voorloper zijn van de creatie van deze Nieuwe Wereld waar we op gewacht hebben. Het universum zal ons sturen waar we moeten zijn, als we onszelf toestaan om het spoor van broodkruimeltjes te volgen, alles licht opnemen, en bereid zijn om los te laten en iets nieuws te proberen. Onze zielen en het universum weten veel meer dan wij. Zul je ze toestaan om je te leiden naar de hogere gebieden?

Ik wens je de Hemel in je hart, sterrenlicht in je ziel, en wonderen in je leven in deze wonderlijke tijden.

Tot de volgende keer,

Karen




--------------------------------------------------------------------------------

Het originele engelstalige artikel is te vinden op What's up on Planet Earth

Dit artikel is vertaald door René van http://www.goto2012.nl

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.